Imuran

azathioprine

Ziekte van Crohn (17 meningen)
Colitis ulcerosa (14 meningen)
Reuma (1 mening)
Psoriasis (1 mening)

30-05-2013

Ziekte van Crohn

Hallo, Ik heb de ziekte van crohn en dat is nu sinds een paar jaar bekend.Ben dat ze er eindelijk achter zijn gekomen wat ik nu eindleijk had. Heb in het begin medicijnen gehad maar die hielpen niet echt,uiteindelijk kreeg ik imuran. Nu merk ik dus dat ik snel geriteerd ben,moe futloos,en veel last van misselijkheid,geen zin in eten. Heb bloed laten prikken en bleek[lees meer...] dat mijn witte en rode bloedcellen te lage waardes hebben.Ben eingelijk nu best wel gestresst want het middel werkt goed maar alle andere bijwerkingen die ik heb daar ben ik ik niet echt blij mee.Zijn er meer mensen met deze klachten bij de ziekte van crohn.
17-04-2013

Ziekte van Crohn

ik gebruik al 9 jaar 1 keer per dag 3 tabletjes imuran van 50 mg ik moest in het begin wel ff wennen en ik moest die tabletten s middag innemen voor het overgeven tegen te gaan en naar 3 weken de tabletten te hebben gebruikt werdt de dairee echt veel minder ik ben nog steeds heel erg tevreden met de tabletten en ik heb nergens last van ik ga ook maar 1 keer per dag naar de[lees meer...] wc alleen moest ik in het begin veel bloedprikken en nu moet ik om de 3 maanden bloedprikken en het gaat echt al een paar jaar super met mijn alleen ik ben er wel heel erg moe van maar ja dan ga ik maar optijd ff liggen
24-03-2013

Imuran (azathioprine)

Na vele jaren onder behandeling voor grote ontstekingen in mijn gezicht , is de diagnose nu pyoderma gangrenosum. Ik heb gebruikt cyclosporine met remicade. Aangezien ik veel bijwerkingen had van de cyclosporine ben ik nu overgestapt op imuran met remicade. Ik ben heel erg benieuwd of er mensen zij die met huidontstekingen ervaring hebben met deze medicijnen. bvd
03-07-2012

Ziekte van Crohn

Leverwaardes schoten omhoog, zelf geen hinder van ondervonden, maar na 2 weken weer moeten stoppen.
06-11-2011

Auto immuun hepatitis

Ik wil mensen niet bang maken maar wel graag waarschuwen dat je bij langdurig gebruik echt een vergrote kans op huidkanker hebt. Ik had het nodig om mijn leversiekte te onderdrukken, maar heb er na ruim 20 jaar gebruik wel huidkanker van gekregen. Ik heb van mezelf een vrij donkere huid, dus de kans zou normaal geproken klein zijn, maar iig is mijn hele lijf al voorzien va[lees meer...]n actinische kerastose, waarvan sommige plekjes uitgroeien tot huidkanker, en wel een vorm die echt vewijderd moet worden, heb nu in een half jaar tijd al 2 x een stukje huid (met ruime marge) moeten laten verwijderen. Als het eenmaal aan het licht komt, breid het zich snel uit, mijn lichaam begint steeds meer op een kraterlandschap te lijken met alle jeuk die daarbij komt.Ze hebben het gebruik bij mij nu zelfs stopgezet omdat het bijna niet meer opweegt tegen mijn leverziekte. Denk dus niet een beetje zon kan wel, maar gebruik 's zomers en 's winters altijd een hoge bescherminsfactor.
30-06-2011

Crohn

Ik heb als bewerking vaak last huid bultjes. Maar vind het wel een makkelijk medicijn. Heb het nu samen met salofalk tabletten en remicade infuus, en het gaat goed samen.
23-01-2011

23-01-2011

31-08-2010

Colitis ulcerosa

Toen onze dochter (11 jaar) afhankelijk bleek te zijn van Prednison (zodra ze daarmee stopte, kwamen de CU klachten terug), moest zij overstappen op Imuran. Het gaat (afkloppen!) heel goed met haar.
11-08-2010

Vaginale Lichen en Lichen planus

Ik had enorme jeuk en vaginale pijnen, met inwendige wonden, volgens gyneocoloog, ontsteking door badschuimen en zepen, geen enkele medicatie hielp, tot een dermatoloog de diagnose van vaginale lichen en lichen planus gaf en me contact liet opnemen met een prof. gyn. in UZ Leuven, welke mijn " ziekte " tot op 85% heeft kunnen stabiliseren met een dagelijkse inname van 1 p[lees meer...]illetje imuran 50 mg. dit nu al 7 jaar, volgens mij zonder bijwerkingen, wel regelmatige bloedcontrole voor leveraantasting.
01-08-2010

Colitus ulcerosa

helaas blijf ik ontstekingen houden ondanks combi remicade en azathioprine. maar gelukkig door de azathioprine heelm weinig buikpijn meer
09-06-2010

20-03-2010

Colitis ulcerosa

16-03-2010

Ziekte van Crohn

Imuran is een vreemd goedje.. Heb last van wisselende stemmingen en ben snel moe. Heb ook veel last van huiduitslag en heel veel jeuk (alleen weten de artsen niet zeker of dat van de Imuran komt) Voor de Crohn werkt het goed mits mijn darmen helemaal vrij zijn van ontstekingen, anders heeft het weinig zin..

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum