Imuran

azathioprine

Ziekte van Crohn (17 meningen)
Colitis ulcerosa (14 meningen)
Reuma (1 mening)
Psoriasis (1 mening)

18-04-2009
Vrouw

Ziekte van crohn

2 jaar imuran gebruikt zonder bijwerkingen. Na 2 jaar een opvlamming gekregen en toen deed de imuran zijn werk niet meer.
10-01-2009
Man

Colitis-Ulserosa

Na 2 weken gebruik van dit medicijn kreeg ik last van hoge koorts, 40.5. Daarnaast had ik voortdurend last van hoofdpijn, mijn leverfunctie ging achteruit en ik kreeg een heftige pijn aanval rechts onder in de rug. Dit leek verdacht veel op een niersteen aanval maar bleek later nierfalen te zijn. Ik heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen aan de antibiotica en ben de behand[lees meer...]eling met Imuran dan ook gestopt. Imuran zit in de catagorie niveau 2 stoffen, dwz chemische stoffen. Ook anderen moeten oppassen als ze met de stof in aanraking komen, dmv braaksel e.d. Bij Imuran (Azathioprine) werden mij 4 a4 tjes vol info bij geleverd waarvan 1 met de bijwerkingen die ik niet allemaal zal noemen omdat het er te veel zijn. Hier volgen er een paar: Misselijkheid en braken, plotseling moeite met ademhalen, praten of slikken, ernstige jeuk of huiduitslag, leverontsteking, ontsteking van nierweefsel of nierfalen, verminderde rode en witte bloedlichaampjes, darmontsteking, hoge koorts, enz. enz. Dus al met al is mijn ervaring met dit middel niet erg best.
05-01-2009
Man

Colitis ulcerosa

veel gewrichtspijnen en erge haaruitval
23-12-2008
Vrouw

Ziekte van Crohn

Ik maak al ruim 6 jaar gebruik van imuran (150 mg). Soms werkt het minder goed en er onstaat er toch een ontsteking. Waarvoor ik dan weer andere medicatie nodig heb. Ik heb in het begin van het gebruik van de imuran bijna geen last van bijwerkingen gehad. 2 jaar gelden kreeg ik last van zonneallergie, de dermatoloog vertelde dat dit met de imuran te maken kon hebben. Augu[lees meer...]stus 2008 heb ik voor min ziekte 3 remicade infusen gehad, in combinatie met de imuran was dit toch te hardnekkig, mijn darmklachten waren wel weg alleen kreeg is als bijwerking maakte mijn lichaam te weinig leuco's aan,dat als gevolgen had dat mijn weerstand toen zo laag was dat ik een ernstige vorm van eczeem ontwikkelden en veel ontstekingen kreeg waardoor ik vaak antibiotica moest gebruiken. Nu naar 4 maanden gaat het weer beter en ben ik goed ingesteld op de imuran ( ik gebruik nu 100 mg). ik ben blij dat de imuran nog steeds goed zijn werk doet!

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum