Borstkanker (89 meningen)
Baarmoederkanker (2 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

22-10-2014 | Vrouw | 49
Borstkanker
Hallo allemaal, Ik wil graag iedereen op de Pink Ribbon attenderen van oktober '14. Op pagina 70, 71 en 72 staat het verhaal van Pien. Toen ik dit las was het alsof ik (grotendeels) mijn eigen verhaal zat te lezen. Wat een herkenning. Ik was zo opgelucht om te lezen dat de meeste vrouwen (die door borstkanker in de overgang komen, en hormoontherapie hebben (gehad))m[lees meer...]et dit grote probleem zitten. Het is een taboe waar niet over gesproken wordt, ik ben blij dat door het verhaal van Pien dit onder de aandacht wordt gebracht. Lees het, en voel je niet langer alleen hierin! Groetjes, Monique P.s. Ik ben na 3 jaar hormoontherapie op eigen initiatief gestopt. (wel in overleg met de internist)

15-06-2014 | Vrouw | 57
Borstkanker
Vooral last van gewrichten en opvliegers

06-01-2014 | Vrouw | 60
Borstkanker
Van femara had ik veel last van botpijn. Overgegaan naar exemestaan in de hoop dat het hiermee minder zou zijn. Dit is niet echt het geval. De bijwerkingen zijn van beide gelijk. Wel heb ik het idee dat ik depressiever ben van exemestaan.

21-12-2013 | Vrouw | 56
Borstkanker
Femara : haaruitval, hoofdpijn, haargroei in gezicht en moeheid, ik hield teveel vocht vast en Tamoxifen (qua bijwerkingen even erg ) veel vocht, pijnlijke botten, zware vermoeide benen, slijmvliezen drogen uit, gewrichtspijnen, spierpijn in rechterbeen. Gauw moe, je kan niet veel doen. Volle maangezicht (dat men dacht dat ik prednison aan het slikken was, wat niet k[lees meer...]lopt) Er komen klachten bij, gewichtstoename, je zou minder klachten moeten hebben maar het wordt erger. Je kan niet werken, al wilt de staat je laten werken, maar dat lukt niet want je bent te moe. Je bent kapot Je pusht jezelf om door te gaan.

19-10-2013 | Vrouw | 49
Borstkanker
Okt 2008 Borstamputatie rechts met directe reconstructie , tumor 3 cm en groot gedeelte borst DSIS, geen uitzaaiingen in klieren. Ik doe mee met Mindact onderzoek , geen chemo ( maar 2,4% winst) wel hormoontherapie, loting 2 jr tamoxifen en 5 jr Femara. In dec 2013 gaan de laatste 2 jr in. Iedere 4 weken zoladex injectie om in de overgang te blijven. Vooral het eerste half[lees meer...] jaar heel veel pijn in mijn lijf gehad van femara, daarna voornamelijk pijn in gewrichten na flinke inspanning of wandeling, steken in elleboog, pijn in handen en vingers, wazig zien en gezichtsvermogen is achteruit gegaan, gewichtstoename, problemen met kiezen in onderkaak zoals ontstekingen zover dat wortels oplossen en met spoed kiezen getrokken moeten worden, naderhand uitleg gekregen door kaakchirurg dat het botstructuur in de onderkaak aangetast wordt door deze medicijnen. Met tijden depressief , opvliegers maar dan voornamelijk door de zoladex. Al met al best veel klachten maar ik durf niet te stoppen. Ga het afmaken..............

29-08-2013 | Vrouw | 55
letrozol
Borstkanker gehad, hele behandeling inclusief alles ondergaan. Vanaf maar 2010 tot nov.2012 Tamoxifen, daarna Femara. Langzaam oplopende stramheid in spieren, nu eerlijk gezegd nauwelijks meer te doen. Mijn linkerbeen doet bij zitten af en toe zeer heftig pijn. Overweeg overstap naar Exemestaan na overleg met de oncoloog. Opstaan na zitten is heel pijnlijk, etc etc.

03-06-2013 | Vrouw | 58
Borstkanker
November 2007 borstkanker geconstateerd. Slechts 1 klier besmet maar ivm kalkspatten toch algehele amputatie rechterborst. 25 bestralingen, chemo en herceptin. Herceptin liep uit op hartfalen dus daar moest ik mee stoppen. Daarna femara. De eerste drie jaar veel last van mijn gewrichten en gewichtstoename. Veel opvliegers, met name 's nachts!!! Geen enkele last van depress[lees meer...]iviteit gehad. Ben ook altijd normaal blijven werken (sta voor de klas) Na ongeveer drie jaar is de stijfheid volledig verdwenen. Opvliegers bleven maar ja, alles went...... Ik ben net gestopt dus ben benieuwd of ik de overtollige kilo's snel kwijt raak en de opvliegers af zullen nemen.

20-05-2013 | Vrouw | 65
Borstkanker
al 12 jaren gebruik ik femara, met vooral moeheid als bijwerking. nu ineens heel veel spier-en gewrichtspijn aan handen en armen.

09-01-2013 | Vrouw | 51
Borstkanker
September 2009 diagnose borstkanker rechterborst en lymfen. Amputatie, chemo en bestralingen volgden. 26 maanden tamoxifen geslikt. Vele opvliegers waren eigenlijk de enige nadelige bijwerkeingen. April 2012 overgestapt naar Anastrozol maar ik kreeg snel ernstige klachten mbt gewrichten, vooral vingers en heupen. Na 6 maanden terug naar oncoloog die mij Femara voorschreef.[lees meer...] Apotheek gaf mij Letrozol (vlgs mij maakt dat niet veel uit, of wel??) waar ik eigenlijk dezelfde nadelige gevolgen van ondervind. Daarbij voel me zo ontzettend moe wat ook mijn humeur niet positief beinvloed... Herkennen jullie dit ook?

05-11-2012 | Vrouw | 51
Borstkanker
dag dames, Borskanker, geen uitzaaiingen, grote (gelukkig voor mij ) ingekapselde tumor. Chemo en bestralingen. Heb 18 maanden tamoxifen geslikt. 80opvliegers per dag!!! niet houdbaar, geen slaap. Eerst een middel erbij antidepressiva) dit hielp 2 weken tegen de opvliegers, hierna zweette ik de gehele nacht.) Overgegaan op femara. Na 4 weken veel gewrichtspijnen en deps[lees meer...]resiviteit, en erg aggressief. na 6 weken in depressie gekomen en kon ik mij na even stil gezetn te hebben ook niet meer bewegen. Heel veel pijn. Ik ben nog nooit depressief geweest, zwem 3 x per week, fiets heel veel en wandel. Ik was uitgeput. Ben gestopt, in overleg met de oncoloog. De effecten vd medicatoe dreunden nog een week of 4 in alle heftigheod door. Vandaag nog veel last van mijn handen, pijnlijk, stijf, vooral snachts niet te bewegen. Oncoloog zegt dat dit nog wel al verdwijnen... ik heb er een hard hoofd in. Wie kan mij vertellen of dat dit nog verdwijnt. Ik slik nu als bijna 12 weken NIETS meer.

05-06-2012 | Vrouw | 45
Borstkanker
5 jaar na borstamputatie nu uitzaaiingen in skelet met spontane ribfracturen en ernstige aangetaste wervelkolom. Eerste behandeling met Xeloda sloeg niet aan, nu taxol 1x per week infuus. Nog geen ervaring met aromatase-remmer. Skelet is aangetast wat het bewegen bemoeilijkt en dan komt daar nog de pijn bij.

22-04-2012 | Vrouw | 36
Borstkanker
eind augustus is er borstkanker ontdekt bij me ,het gaat om een hormonaal gevoelige kanker ....er waren metastasen gevond op men bot vandaar dat ik twee ingedeukte ruggewervels had. na een zware rugoperatie en bestaling moet ik nu ook een hormoonpil nemen en ben begonnen met nolvadex ..Resultaten niet zoals het moet. neem nu sedert een maand femara. ik lees hier niet v[lees meer...]eel positiefs over maar ik kan er nog niet veel over zeggen neem ze nog te weinig lang ...spierpijnen heb ik al ondervonden en moeilijk inslapen maar voor de rest valt alles mee. ik denk er nie veel over na moet ze toch nemen, hebben geen keus. dus positief denken en die bij werkingen probeer ik te aanvaarden, hoort er blijkbaar bij. alles hangt af van hoe je het bekijkt he? ik ben zelf nog maar 36 jaar en leg mij er niet bij neer dus ik vecht met al men eigen wapens terug en die zijn vertrouwen hebben in men lichaam ...positieve gedachten ...mij laten omringen door positieve mensen en alleen maar doen waar ik zin in heb ... Al heb ik ook mn slechte momenten; veel sterkte aan iedereen, grt

08-04-2012 | Vrouw | 64
letrozol
Op 09-06-2011 Borstamputatie ondergaan.En sinds 07-07-2011 slik ik nu Femara.In`t begin veel miselijk en overgegeven.Maag tabletten daarvoor gehad.En sinds`n paar weken pas over.Hoef ze niet meer te slikken.Maar heb ontzettend last van bijwerkingen zoals:Bot,spier,en gewrichtspijn.Hartkloppingen,duizeligheid,troebel zien,haaruitval,hoofdpijn,en droge slijmvliezen overal.Be[lees meer...]n 64,maar voel me soms 80.Ik slik er nu ook nog calcium tabletten bij,want m`n vitamine D was laag in m`n bloed.En moet die ook blijven slikken.Maar helpt niet tegen de pijn hoor.Mijn hobby`s zijn,wandelen,fietsen en 55+ gym.Maar....door de pijn kan ik bijna niks meer.Probeer wel alles zover ik kan.Maar moet het de dagen erna bezuren.De fam.is bang dat ik over 5 jaar zolang ik de medicijnen moet slikken,geen mens meer ben dan.En die zeggen dus...vragen of je ermee mag stoppen.Maar...je krijg ze niet voor niks voor geschreven,en is voor m`n eigen bestwil zeg ik dan.Omdat deze medicijnen de borstkankercellen vertragen,of stoppen. Mijn vraag is echter.....is er soms iemand die de,,Femara,,al 5 heeft geslikt,en is gestopt?En of er dan nog bijwerkingen ervan zijn nadien? Voor allen die dit nog slikken,heel veel sterkte ermee.

27-03-2012 | Vrouw | 49
Borstkanker
begin juni 2011 borstkanker vastgesteld met uitzaaingen lever. 6 x fec chemo tegen november 2012. verwijderen van eierstokken omdat tumor hormoon gevoelig. onmiddelijk begonnen met Nolvadex (tamoxifen) en na de 12 weken 'proef periode' ontdekt dat kanker marker en 'vlekken' op lever toegenomen waren. overschakeling naar femara onmiddelijk. na een maand voel ik me vreeslijk[lees meer...]. heb tussenin progressief werk terug hervat wat ik nodig had om mens te blijven. van de pillen(???) heb ik spanning in hoofd, gezwollen kleren en zwaar buikpijn zoals regels vroeger. gevoeloosheid in fingers wat ik dacht van tumor in linkerborst kwam die tegen mijn zenuwuiteinden drukt? deze niet verwijderd door groote en ook niet na verkleining als resultaat van chemo - blijkbaar wordt dit niet altijd gedaan omdat er geen wetenschappelijke bewijs is dat je leven erdoor verlengd wordt!...wat wij allemaal te horen krijgen...). ben vandaag zo depressief en vloog uit tegen de kinderen. ben mezelf niet en positiviteit is nul. dokter stelt voor nog een week wachten en dan iets anders proberen. is niet veel anders dacht ik en de moed zinkt... het beste voor iedereen die dit leest...ging nooit op een forum komen maar ja, ...

20-03-2012 | Vrouw | 56
Borstkanker
Na 6 maanden femara, ontzettende pijn die me moedeloos maakt, de indruk dat ik 80 jaar ben (56), gedeeltelijke haaruitval, ik ben met aromasin begonnen zonder overtuiging toen ik jullie ervaringen zag. 5 jaar is lang en mijn oncoloog zei dat ik dit tenminste nog 3 jaar moet nemen want ik kon niet tot het uiterste gaan met chemo door een ernstige hartaandoening. Onmogelijk [lees meer...]om weer aan het werk te gaan, ik ben invalide en mijn moreel is aan gort.

15-03-2012 | Vrouw | 55
Borstkanker
1996 borstkanker gehad, 35 bestraling na een jaar genezen terug aan het werk october2010 botmetastasen tengevolge van borstkanker, linker schouder en rechter heup aangetast, bestraling en novaldex, november 2011 uitzaaiing linker heup en dorsale rugwervels 4/5/en 6, bestraling, femara en om de vier weken zometa, van de zometa een dag of drie ziek, van de femara pijnlijke g[lees meer...]ewrichten en vapeurkes die niet te beschrijven zijn druppels lopen over me heen, en soms hoofdpijn, maar we gaan door, we moeten wel voor mijn man en mijn vier kleinkinderen, niet tegenstaande het niet altijd even goed lukt, sterkte aan iedereen

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum