Borstkanker (89 meningen)
Baarmoederkanker (2 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

26-02-2010 | Vrouw
Borstkanker
Gebruik Femara als aanvullende op alle andere medicatie gedurende 2,5 jaar in Trial. * regelmatige gevoelens van neerslachtigheid en onrust. * lichte gewichtstoename ongeveer 3 kg. * lichte bot-ontkalking * lichte gewrichtsklachten in de knie * Droge mond, grote kans op gaatjes, probeer te bestrijden met fluor spoeling en dito tandpasta. Op tijd naar de [lees meer...]tandarts gaan is een vereiste. Effect ? ja dat weet je niet he ? maar ik ben er nog.

12-10-2009 | Vrouw
Borstkanker
na amputatie van mijn borst en 6 chemokuren moet ik nu 7 jaar Femara slikken. Ik ben nu een half jaar bezig en ik lijk wel 10 jaar ouder geworden: ik heb veel last van pijnlijke gewrichten en spieren, kan 's morgens de trap niet eens afkomen, last van depressieve buien, wil dan het liefst gewoon niet meer door. Ik blijf vocht vast houden en mijn libido is volledig verdwene[lees meer...]n.

26-07-2022 | Vrouw | 64
Borstkanker
Femara na borstkanker en kleiropruiming gekregen en als ik ga slapen is het een ramp . Botjes pijn en tintelingen in vingers.. waar ik ook op lig daar doet het pijn.. Hopelijk gaat dit over. Ik ben wel nog niet bijgekomen pfff gelukkig als ik wakker ben dan is mijn lichaam stijf en onzeker ,ik ga zwemmen en paardrijden en poets veel om in beweging te blijven.

07-02-2022 | Vrouw | 64
Borstkanker
Eerste x kanker 2OO9 chemo, zware bestraling (waarvan ik al een tijd bijwerkingen heb, pijn plaats van bestraling li-borst. Pijn nek, schouder, borstbeen). Medicatie Arimidex, Nolvadex en toch hervallen eind 2015. Chemo, geen bestraling omwille van zelfde borst li. Wel om de 3 weken Herceptine. Nu al 6 jaar. Dan zijn de klachten toegenomen zoals hierboven beschreven. Moet[lees meer...] deze medicatie nemen zolang mogelijk ! Er zijn ook verklevingen en dat voel ik ook. Heel veel pijn. Heb al dikwijls gedacht om te stoppen,maar durf niet. Kan me iemand raad geven want dit vind ik ook geen leven.

16-01-2022 | Vrouw | 58
Borstkanker
Gigantische gewrichtsklachten vooral handen knieën .. ook dikke voeten en handen en al 10 kg bij op 4 maanden. Heeft iemand aub tips voor de gewrichtsklachten te verzachten aub ? Iemand zei es steoviet d3 of cannabisolie ?

29-11-2021 | Vrouw | 58
Borstkanker
Antihormoonbehandeling na borstbesparend operatie en bestraling, dankzij mammaprint geen Chemo

15-08-2021 | Vrouw | 66
Borstkanker
Heb 8 maand geleden borstkanker gehad, hormonaal, chemo, operatie, borstbesparend, negatieve sentinel, bestraling, Herseptine en Femara. Vooral gewrichtspijnen s morgens. Hoe meer beweging hoe minder pijn !!! Ik hou het voll want ik hou van het leven.

09-02-2021 | Vrouw | 73
Borstkanker
ik weet niet goed hoelang ik dit moet innemen, en merk wel dat er opvliegers zijn en haarverlies.

21-11-2020 | Vrouw | 54

27-07-2020 | Vrouw | 53
Borstkanker
Ik werd vorig jaar geopereerd aan borstkanker (borstsparende operatie) en kreeg nadien bestralingen (geen chemo). Gezien de tumor hormoon gerelateerd bleek, kreeg ik ook Femara voorgeschreven met een zeer gedegen uitleg erbij in UZ Gent waarom dit zo belangrijk was. Ik heb behoorlijk veel gewrichtspijn vooral 's morgens bij het opstaan maar dat gaat over bij beweging en [lees meer...]daar kan ik best mee leven. Ik heb vooral veel last van (soms heel) zwarte gedachten, gemoedswisselingen (lees huilbuien) en word met momenten echt gek van mezelf. Ik hou voorlopig dapper vol (mede dank zij ondersteuning van iemand waar ik dag en nacht kan op terugvallen) maar het is een lijdensweg. Gelukkig zijn er ook meer goede dan slechte dagen, want anders hield ik het niet vol. De laatste tijd krijg ik echter wel het gevoel dat het er slechter op wordt. Het is loodzwaar... Aan iedereen veel sterkte.

19-05-2020 | Vrouw | 58
Borstkanker
Hallo, ik ben Kris en er is bij mij borstbesparende operatie gebeurd met sentinel, klieren negatief maar wel agressief en high risk op herval. Heb chemo gehad met verl bijwerkingen en ben nu bezig met bestralingen en hormoontherapie met Femara. Ik lees niet veel positieve opmerkingen over Femara .... zijn er ook vrouwen die er weinig of geen last van hebben? Groetjes

01-09-2019 | Vrouw | 59

24-10-2015 | Vrouw | 65
Borstkanker
Ik moet femara nog 3jaar nemen en heb veel bijwerkingen, hoofdpijn, droge slijmvliezen, botpijn, moeheid, knikvingers en duim, futloos, down, je zou voor minder depri worden?

10-02-2015 | Vrouw | 55
Borstkanker
Gebruik na borstamputatie met okselkliertoilet 2005. Eerst twee jaar tamoxifen , maar hiervan veel bijwerkingen en nu bijna acht jaar Femara/letrozol . Hiervan ook bijwerkingen. Bot en spierpijn. wazig zien, emotioneel, gewichtstoename. Zal nu moeten gaan stoppen, maar zou graag weten hoe het met vrouwen gaat die na zo lange tijd zijn gestopt. Gaan je hormonen opnieuw [lees meer...]werken en moet je nog een keer door de overgang? Was 45 toen ik ziek was en ben nu dus 55.

19-10-2013 | Vrouw | 49
Borstkanker
Okt 2008 Borstamputatie rechts met directe reconstructie , tumor 3 cm en groot gedeelte borst DSIS, geen uitzaaiingen in klieren. Ik doe mee met Mindact onderzoek , geen chemo ( maar 2,4% winst) wel hormoontherapie, loting 2 jr tamoxifen en 5 jr Femara. In dec 2013 gaan de laatste 2 jr in. Iedere 4 weken zoladex injectie om in de overgang te blijven. Vooral het eerste half[lees meer...] jaar heel veel pijn in mijn lijf gehad van femara, daarna voornamelijk pijn in gewrichten na flinke inspanning of wandeling, steken in elleboog, pijn in handen en vingers, wazig zien en gezichtsvermogen is achteruit gegaan, gewichtstoename, problemen met kiezen in onderkaak zoals ontstekingen zover dat wortels oplossen en met spoed kiezen getrokken moeten worden, naderhand uitleg gekregen door kaakchirurg dat het botstructuur in de onderkaak aangetast wordt door deze medicijnen. Met tijden depressief , opvliegers maar dan voornamelijk door de zoladex. Al met al best veel klachten maar ik durf niet te stoppen. Ga het afmaken..............

05-06-2012 | Vrouw | 45
Borstkanker
5 jaar na borstamputatie nu uitzaaiingen in skelet met spontane ribfracturen en ernstige aangetaste wervelkolom. Eerste behandeling met Xeloda sloeg niet aan, nu taxol 1x per week infuus. Nog geen ervaring met aromatase-remmer. Skelet is aangetast wat het bewegen bemoeilijkt en dan komt daar nog de pijn bij.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum