Borstkanker (89 meningen)
Baarmoederkanker (2 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

30-06-2020 | Vrouw | 59
Borstkanker
In het begin bijna alle bijwerkingen die in de bijsluiter staan. Na 80 dagen en 6 dagen gestopt nog altijd zeer veel gewrichtspijnen.

19-02-2020 | Vrouw | 59
Borstkanker
Gestopt na 6 jaar Femara , geen leven meer door dit medicijn,alles doet pijn,thorax,schouders ,rug en handen, polsen , verleden jaar in 2019 door een val mijn heup gebroken omdat ik hevige botontkalking heb door Femara ...ik wilde zo niet verder leven want je hebt geen leven meer en die vermoeidheid vreselijk.

01-09-2019 | Vrouw | 59

21-09-2017 | Vrouw | 59
Borstkanker
Last van lichte bijwerkingen, vooral de eerste 2 maanden meer spier- en gewrichtspijn. Kan er nu prima mee leven, specialist wilde dat ik ermee stopte wegens te hoge cholesterolwaarde (minimaal) maar er is niet bewezen dat dit van de Femara kwam. Liever iets te hoge cholesterolwaarde dan terugkeer van borstkanker. Moet wel per se via de specialist besteld worden, anders k[lees meer...]rijg je problemen met de zorgverzekering en moet je de goedkopere versie nemen, welke meer kans op bijwerkingen geeft.

21-04-2012 | Man | 59
Borstkanker
in 2001 borstkanker gehad met uitzaaiingen in de lymphe. Dubbrlzijdig geamputeerd en okseltoilet. 5 chemokuren en 32 bestralingen gehad. In 2010 uitzaaiingen in de botten, volledig skelet. Sindsdien slik ik femara en 1x per 4 weken zomara infuus. De bijwerkingen van femara zijn stevig, veel pijn in de gewrichten, vooral enkels en polsen. Stijfheid en pijn na even zitten e[lees meer...]n net als veel van jullie vaak het gevoel dat ik 80 ben, gevolg was dat ik dreigde weg te kwijnen op de bank. Sinds een half jaar bij de fysiotherapeut met specialisatie oncologie. Dat werkt fantastisch, zij heeft een programma voor me bedacht om conditie en spierkracht te vergroten en ik voel me ontzettend veel beter, ook omdat ik nu zelf iets doe en niet meer passief afwacht. De femara werkt goed, de kanker is stabiel op dit moment en de bijwerkingen zijn nu beter te verdragen, een aanrader voor iedereen!

08-03-2011 | Vrouw | 59
Borstkanker
Gebruik na een half jaar Tamoxifen nu al weer 3 jaar Femara. Periodes met opvliegers, dan weer tijden nauwelijks. Kan de hele dag door eten, maar ben slechts 2,5 kg aangekomen. Dat vergt wel discipline! Slaap onverminderd slecht.... maar dat went ook! Maak me er niet druk om, dat helpt beslist. Pijn in spieren op wisselende plaatsen in het lijf, maar energie heb ik nog[lees meer...] steeds voor 10. Depressief ben ik nog nooit geweest en nu ook niet! Die medicijnen moeten nu eenmaal!

06-03-2022 | Vrouw | 60
Borstkanker
18/01/2021 amputatie borst met chemo , 2kilo gewichtsverlies . Met Femara gestart op 05/07/2021 met als gevolg nog is 8 kilo gewichtsverlies . Sta nu op 46 kilo , dit is wel het minimum . Doe er alles aan om m´n eetlust op te wekken maar er helpt niet veel . Ben misselijk , duizelig , oorsuizen , spier en gewrichtspijn / Neem dagelijks pijnstillers , Contramale / Voor de m[lees meer...]aag , Esomeprazole / Voor het beendergestel Steovit Forte / En voor extra ondersteuning voor gewrichten Glucamed Combi PQ . Elk medicijn en supplement zal zijn werk welk doen , hetgeen je zelf kan doen voor enige verlichting is je positiviteit niet verliezen . Hoe moeilijk het ook is 🥰

06-01-2014 | Vrouw | 60
Borstkanker
Van femara had ik veel last van botpijn. Overgegaan naar exemestaan in de hoop dat het hiermee minder zou zijn. Dit is niet echt het geval. De bijwerkingen zijn van beide gelijk. Wel heb ik het idee dat ik depressiever ben van exemestaan.

05-09-2011 | Vrouw | 60
Borstkanker
Ik had Femara gekozen in plaats van Tamoxifen, vanwege de iets betere onderzoeksresultaten. Maar bij mij ernstige buikloop met krampen, meerder ekeren per dag - geen andere oorzaak voor kunnen vinden. Na ruim een jaar op en neer nu gestopt met Femara om te bezien of de darmen en maag eindelijk tot rust kunnen komen. Ik merk al verlichting na een week.

25-01-2011 | Vrouw | 60
Metastasen na borstcarcinoom
In het begin veel last van gewrichtspijn. Glucosamine en omega 3 doen de klachten zo goed als verdwijnen. Wel blijven volhouden voor goed resultaat. Sinds kort gewichtstoename en in hoge mate vocht vasthouden. Heeft iemand raad?

02-12-2011 | Vrouw | 61
letrozol
tja en dan lees je dat toch bijna iedereen wel last heeft van de Femara. Hoewel het in de bijsluiter wordt afgedaan als milde bijwerkingen vind ikzelf dat dit niet het geval is. ik slik Femara nu 2 1/2 jaar en je zou verwachten dat je lijf er dan weleens aan gaat wennen. Niets is minder waar. Vreselijk pijnlijke spieren in rug, zere polsen, stemmingswisselingen etc. Ben b[lees meer...]ijna geneigd om een poosje te stoppen maar doe het niet want dit middel is het enige wat de kanker misschien een beetje op afstand houdt.(hoop je dan he). Zelf dus borstamputatie links en okseltoilet in 2006. Tamoxifen heb ik niet veel last van gehad maar de Femara dus des temeer. Ik ben nu begonnen met oefeningen tijdens Fysio therapie en kwam daar half kreupel vandaan. Toch blijf ik nog even volhouden want het kan natuurlijk goed zijn dat de spieren zo stijf zijn dat ze eerst enorm gepijnigd moeten worden voor ze weer een beetje soepel zijn. De ellendige zomer die weinig bewegingsmogelijkheden met zich meebracht heeft ook een rol gespeeld denk ik. Voor de mensen die slaapproblemen hebben: magnesium is een uitstekende oplossing. 2 tabletjes per dag (1 's ochtends en 1 's avonds). Wel dames (en enige heren) lotgenoten: laten we proberen de zaken positief te blijven zien. Voor een paar jaa terug was het medicijn er niet en dus ook de extra mogelijkheid om kankervrij te blijven niet.

21-09-2011 | Vrouw | 61
Borstkanker
Hallo allemaal, ja alle bijwerkingen die je leest heb ik ook ik heb ook reuma en daardoor erg veel pijnen in botten en spieren. Ik heb mijn oncoloog gevraagd een botscane te maken omdat ik bang ben voor botkanker. Heeft iemand die angst ook ? Graag hoor ik reacties. Ik gebruik ook antidepresieva en als ik daar melatonine bij gebruik komt de depressie terug ik gebruik n[lees meer...]u 1 a 2 keer per week een slaaptablet om weer eens een goede nacht te hebben. Sterkte allemaal en we mogen natuurlijk ook blij zijn dat die medicijnen er zijn. Groetjes Ruth

17-07-2011 | Vrouw | 62
Borstkanker
In januari borstbesparende operatie gehad, geen uitzaaiingen, daarna 4 weken bestraald. Eerst tamoxifen geslikt, daar kreeg ik vreselijke hoofdpijn van. Ik slik nu Femara, voel me wat depri en stijf in de botten. Veel pijn in rechterbeen gehad, maar dat lijkt op Ischias. Ik heb een aantal behandelingen gehad bij de fysio en deze week acupressuur om wat beter in balans te[lees meer...] komen.

01-10-2011 | Vrouw | 63
letrozol
Borstkanker zonder uitzaaiingen, wel agressief
In juli 2002 geopereerd. Drie jaar tamoxifen en 2 jaar Arimidex. Nu tot november nog aan de femara. Heb last van spierpijn, futloosheid en neiging naar depressiviteit. Sinds een aantal maanden last van een zeer droge mond en wit uitgeslagen tong. Via tandarts naar huisarts en kaakchirurg. Het blijkt een hormonale kwestie te zijn en de oorzaak is femara. Gebruik nu special[lees meer...]e tandpasta en de kaakchirurg wil dit wel in de gaten houden. Ik blijf dus onder controle.

22-03-2011 | Vrouw | 63

26-07-2022 | Vrouw | 64
Borstkanker
Femara na borstkanker en kleiropruiming gekregen en als ik ga slapen is het een ramp . Botjes pijn en tintelingen in vingers.. waar ik ook op lig daar doet het pijn.. Hopelijk gaat dit over. Ik ben wel nog niet bijgekomen pfff gelukkig als ik wakker ben dan is mijn lichaam stijf en onzeker ,ik ga zwemmen en paardrijden en poets veel om in beweging te blijven.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum