Ervaringen met Femara

Borstkanker (93 meningen)
Baarmoederkanker (2 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

06-03-2022 | Vrouw | 60
Borstkanker
18/01/2021 amputatie borst met chemo , 2kilo gewichtsverlies . Met Femara gestart op 05/07/2021 met als gevolg nog is 8 kilo gewichtsverlies . Sta nu op 46 kilo , dit is wel het minimum . Doe er alles aan om m´n eetlust op te wekken maar er helpt niet veel . Ben misselijk , duizelig , oorsuizen , spier en gewrichtspijn / Neem dagelijks pijnstillers , Contramale / Voor de m[lees meer...]aag , Esomeprazole / Voor het beendergestel Steovit Forte / En voor extra ondersteuning voor gewrichten Glucamed Combi PQ . Elk medicijn en supplement zal zijn werk welk doen , hetgeen je zelf kan doen voor enige verlichting is je positiviteit niet verliezen . Hoe moeilijk het ook is 🥰

23-01-2022 | Vrouw | 64
Borstkanker
Borstkanker 2018, ER+PR+Her2Neu Luminaal type A, tumor verwijderd via Magnetische marken, geen chemo (Mamaprint), 16 bestralingen (breathholding), 2,5 jaar Tamoxifen (Mylan) en daarna Letrozol (Mylan). Van beide nauwelijks tot geen bijwerkingen, stramheid treed op, bewegen en oefeningen doen helpen wel degelijk, wel vaginale droogheid van Letrozol maar ook dat is op te lo[lees meer...]ssen. Ik heb al eerder medoicatie van Mylan gebruikt welke mij geen bijzondere bijwerkingen opleverde vandaar mijn keuze op Mylan.

20-12-2021 | Vrouw | 47

05-11-2021 | Vrouw | 67
Borstkanker
Hallo. Ik zit in hetzelfde schuitje als u, behalve dat ik geen oksel ontruiming kreeg. Ben geopereerd begin augustus en ben gestart met Femara op 1 oktober. Tot hiertoe geen bijwerkingen, behalve misschien beetje meer moe, maar dat kan ook te wijten zijn aan de zware verkoudheid die ik had.

17-03-2021 | Vrouw | 68
Baarmoederkanker
Wii zijn van mening dat de Femara mijn Leven gered heeft. Ik had een zeer agressief Kankersoort en het zou snel terug komen meteen Femara gaan slikken en nu 14jaar later leef ik nog en kankervrij. Hier ben ik heel dankbaar voor. Dus ik blijf het mijn hele Leven zolang ik er ben slikken en neem de bijwerkingen voor lief.

09-02-2015 | Vrouw | 50
Borstkanker
Ik ben na 5 jaar tamoxifen overgestapt naar 3 jaar Femara . Maar 2 bijwerkingen dus dat valt wel mee. Alleen zijn het wel twee vervelende. Droog down under wat het sexleven een stuk minder heerlijk maakt. Bij Tamoxifen slikken had ik daar helemaal geen last van. Wel een voorschrift met ampullen van de gynaecoloog gehad om dat vochtgehalte tijdelijk op peil te brengen. Daar[lees meer...]naast het ergste nl. 60 % van mijn haardos verdwenen pffff gelukkig dat er hairweaves bestaan zo ziet niemand er iets van. Ik kan echter nergens op internet terugvinden of mijn haargroei herstelt na het stoppen van Femara. Mijn god, ik hoop het......Maar ja het belangrijkste is natuurlijk dat ik niet herval.

20-03-2012 | Vrouw | 56
Borstkanker
Na 6 maanden femara, ontzettende pijn die me moedeloos maakt, de indruk dat ik 80 jaar ben (56), gedeeltelijke haaruitval, ik ben met aromasin begonnen zonder overtuiging toen ik jullie ervaringen zag. 5 jaar is lang en mijn oncoloog zei dat ik dit tenminste nog 3 jaar moet nemen want ik kon niet tot het uiterste gaan met chemo door een ernstige hartaandoening. Onmogelijk [lees meer...]om weer aan het werk te gaan, ik ben invalide en mijn moreel is aan gort.

03-01-2012 | Vrouw | 77
Borstkanker
eerst een week of 3, daarna 3 maanden, toen bleek 't gekrompen schijf i.p.v. bobbel kanker. daarma borstbesparende operatie. toen femara.

21-09-2011 | Vrouw | 61
Borstkanker
Hallo allemaal, ja alle bijwerkingen die je leest heb ik ook ik heb ook reuma en daardoor erg veel pijnen in botten en spieren. Ik heb mijn oncoloog gevraagd een botscane te maken omdat ik bang ben voor botkanker. Heeft iemand die angst ook ? Graag hoor ik reacties. Ik gebruik ook antidepresieva en als ik daar melatonine bij gebruik komt de depressie terug ik gebruik n[lees meer...]u 1 a 2 keer per week een slaaptablet om weer eens een goede nacht te hebben. Sterkte allemaal en we mogen natuurlijk ook blij zijn dat die medicijnen er zijn. Groetjes Ruth

05-03-2011 | Vrouw | 52
Borstkanker
Veel klagen bin femara over spierpijn en/of skeletpijn. Om dit te voorkomen doe ik aan sport 3x per week, In samenspraak van de dokter neem ik magnesium tegen spierpijn en biocondil voor de grwrichten. Ik weet niet wat het meeste positief is het sporten of de toegevoegde medicijnen, ikdruf geen van beide te stoppen.

13-07-2009 | Vrouw
Borstkanker
Ik ben sinds januari 2009 gestopt met Femara, van de één op de andere dag. Ik heb veel last van depressieve buien en vooral hevige emoties. Heeft er nog iemand deze afkickverschijnselen of andere en zo ja, wat heb je er aan gedaan om er vanaf te geraken? Ik neem ook sinds een aantal jaren deanxit, ééntje per dag.

13-01-2024 | Vrouw | 65
Borstkanker
Toen ik in 2014 startte met Femara (ik was toen in de overgang) had ik zoveel bijwerkingen dat ik er horendol van werd. Spier- en gewrichtspijn, depressie. Na drie jaar ben ik gestopt ik was op het randje van suïcidaal. Vijf jaar later bleek de kanker uitgezaaid. Ik kreeg weer Femara en nam het met een bang hartje. Nu ben ik anderhalf jaar verder en buiten lichte gewricht[lees meer...]spijn in mijn vingers en tenen heb ik geen klachten.

02-03-2023 | Vrouw | 60
Borstkanker
In 2018 heb ik een borst operatie ondergaan met 4 bestralingen tijdens de operatie. Met Femara ben ik kort na de operatie gestart.Traumeelpilletjes’ vitamine D, selder, glucosamine kunnen goed helpen bij pijn in de ledematen. Ik lees dat pijnen en last varieert van persoon tot persoon. De vermoeidheid kunnen we niet toeschrijven aan Femara wel aan het beest dat ons licha[lees meer...]am is binnengetreden. Ik ben eerder opgezwollen zoals een koe die hormonen voeding krijgt. Mensen raden mij aan meer te bewegen. Eigenlijk zit ik vier per dag op de trein en heb ik zittend werk. Ik voel mij houterig. Ogen drogen uit en mijn huid ook. Remarques is wrschlk een goede kankerbestrijder. Het moet na het ontbijt ingenomen worden. Ik denk ook dat pauzes moeten kunnen als de pijn beweging tegenhoudt van de pijn.

05-01-2022 | Vrouw | 56
Borstkanker
gestart 2019 tot op heden geen enkele bijwerking tip: misschien blisters met datum

01-05-2021 | Vrouw | 66
Borstkanker
Heb een klein jaar bij wijze van proef Letrozol te samen met Ribociclib 200mg gekregen. In het begin erg ziek geweest ervan. Later werden de bijwerkingen minder, maar vermoeidheid was vaak erg, voelde mij niet best. De tumoren namen wel af, dat was het positieve, beter worden zat er niet meer in, enkel verlengen van het leven. Na 9 maanden bleek dat de middelen hun wer[lees meer...]k niet meer deden, dus in januari 2021 over op Faslodex, vervolg van de proef.

21-09-2017 | Vrouw | 59
Borstkanker
Last van lichte bijwerkingen, vooral de eerste 2 maanden meer spier- en gewrichtspijn. Kan er nu prima mee leven, specialist wilde dat ik ermee stopte wegens te hoge cholesterolwaarde (minimaal) maar er is niet bewezen dat dit van de Femara kwam. Liever iets te hoge cholesterolwaarde dan terugkeer van borstkanker. Moet wel per se via de specialist besteld worden, anders k[lees meer...]rijg je problemen met de zorgverzekering en moet je de goedkopere versie nemen, welke meer kans op bijwerkingen geeft.