Ervaringen met Letrozol

letrozol

vermoeidheid spierpijn chronische vermoeidheid krachtverlies in armen en handen prikkelbaarheid slapeloosheid ontsteking in de mond opvliegers verminderde eetlust gewrichtspijn

Borstkanker (65 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

19-04-2015 | Vrouw | 67
Borstkanker
In oktober heb ik vijf jaar hormonen geslikt (twee jaar tamoxifen, 3 jaar letrozol) en wil er dan mee stoppen. Ik heb last van bijna alle bijwerkingen op de bijsluiter, waarbij de gewrichtsklachten en het chronisch hoesten het ergste zijn. (dat laatste weet ik niet zeker, maar er is geen andere oorzaak gevonden). Ik zou graag willen weten,of je je weer beter voelt, nadat j[lees meer...]e gestopt bent en hoelang het duurt, tot je dat merkt.

16-11-2023 | Vrouw | 66
Borstkanker
6 jaar geleden borstkanker borstbesparend en bestralingen . Nu uitzaaiing in m'n wervelkolom.

23-08-2023 | Vrouw | 65
Borstkanker
Ik gebruik letrozol v uitgezaaide borstkanker. Het werkt goed v de kanker het houd de uitzaaiing stabiel. Maar de bijwerkingen zijn vreselijk. Voornamelijk de wisselende stemmingen

28-06-2023 | Vrouw | 65
Borstkanker
Slik letrozol sinds vorig jaar februari. Maar lijkt wel of ik mezelf niet meer herken ..erg down weinig tot geen eetlust.

14-11-2022 | Vrouw | 65
Borstkanker
Ik slik sinds februari letrozol heb last v de bijwerkingen o.a.pijn in gewr en spieren en hele erge stemmingwisselingen.

16-04-2018 | Vrouw | 65
Borstkanker
Ik had gehoopt dat de bijwerkingen zouden verminderen in de loop van de tijd. Voelde mij 10 jaar ouder dan mijn 65. Al de dàg na het stoppen kon ik weer rechtop staan (zonder me van krom naar recht 'op te schroeven'). Daags erna fietste ik weer met gemak. Moeheid bleef. Effectiviteit kan ik niet beoordelen. Hopelijk is het na mijn IORT totaal overbodig!

15-08-2017 | Vrouw | 65
Borstkanker
Erge slaapproblemen, elke nacht ruim 2 uur wakker midden in de nacht. Regelmatig depressieve gevoelens. Unheimlich gevoel.

14-02-2014 | Vrouw | 65
Borstkanker
Score bij stap 2 is niet goed te geven omdat effectiviteit na de operatieve ingreep (borstbesparende operatie en daarna bestraling) alleen op lange termijn is te meten. De bijwerkingen bestaan bij mij uit opvliegers; niet ernstig maar wel regelmatig vervelend. Ik heb in enige mate gewrichtsklachten maar die zou ik gelet op mijn leeftijd (65 jaar) ook zonder gebruik van [lees meer...]dit medicijn hebben. Bij een informatiebijeenkomst over hormoontherapie werd verteld dat fyto oestrogenen de werking van letrozol nadelig kunnen beïnvloeden. Omdat wij nogal veel sojaproducten waar deze oestrogenen in voorkomen, gebruikten werd door een arts geadviseerd dit gebruik toch wat terug te brengen. De vraag blijft echter welke hoeveelheid van het gebruik van soja nadelige invloed heeft op de werking van letrozol. Ik blijf in elk geval voorlopig voorzichtig hiermee.

25-09-2021 | Vrouw | 64
Borstkanker
Ik gebruik nu 9 maanden Letrozole. Genoeg klachten (vind ik). Droge mond, gestoorde smaak, nooit "honger" gevoel. (eten omdat het tijd is). Gewichtsverlies, slapeloosheid (had ik voor kanker al een beetje, maar nu, en sinds chemo is 't ernstiger), carpaal-tunnel syndroom, opvliegers, prikkelbaarheid, (ik loop de hele dag op de punten van de tenen) blaasontsteking, en al[lees meer...] weken constant plasdrang (onderzoeken zijn bezig), stijvere gewrichten/spieren (ik beweeg wel veel, voor de kanker ook al). Ik ben (nog) niet depressief, maar ik wordt hier heel erg verdrietig van. . . Ik denk erover na om te stoppen met het hormoon. 't Is kiezen tussen kwaliteit en kwantiteit van leven. Dit nu, is echt geen fijn leven meer. De constante pijn (24/7) van de urineweg doet echt de deur dicht. Maar mijn oncoloog ontkent dat dit allemaal klachten zijn van het antihormoon.

23-04-2023 | Vrouw | 63
Borstkanker
Hormoongevoelige borstkanker en borstbesparende operatie

04-07-2022 | Vrouw | 62
Borstkanker
De letrozol doet mij beperken in mijn bewegingsvrijheid. Ik fiets en wandel heel graag, maar door de bijwerkingen stijfheid en gewrichtspijnen, kan ik niet meer ontspannen en met veel pijn mijn aktiviteiten uitvoeren. Sinds Jan.22 slik ik letrozol en nu ga ik in overleg met oncoloog. Ben benieuwd wat nu verder.

06-03-2021 | Vrouw | 62
Borstkanker
In januari dit jaar kreeg ik de diagnose, borstkanker. Ik heb de Letrozol 2,5 mg gekregen.Eerst in het begin had ik nog niet zoveel last tot midden februari, toen kreeg ik felle stekende pijn in mijn borst, echt soms ondragelijk, ik heb al een paar keer moeten bellen naar het ziekenhuis. Maar gisteravond was het wel zo erg, ik kon niet meer in slaap komen , vanwege de hart[lees meer...]kloppingen. Eerst ging er ook wel even door mij heen, ik stop er mee, maar het risico is te groot dat het dan natuurlijk mis gaat. Ik zie nu natuurlijk wel tegen de nacht op. Maandag maar weer bellen, ik hoop wel dat dit niet te lang duurt die bijwerkingen

05-09-2014 | Vrouw | 62
Borstkanker
Sinds april 2014 slik ik dit anti-hormoon-tablet. Vervelende bijwerkingen zijn gewrichtsklachten, zoals: tenen, enkels, knieën, heupen, handen. Verder veel last van vocht vasthouden in enkels en handen. Gewichtstoename. Als ik een poosje gezeten of gelegen heb, kom ik moeizaam overeind en de 1e passen zijn als die van een 80 jarige.

29-12-2022 | Vrouw | 61
Borstkanker
ben er tevreden van,neem ook kisqali 3 tabletten ineens.Voor mijn spierpijnen van de bovenbenen ga ik naar kinesist.En doe oefeningen thuis en wandelen.Om te slapen neem ik af en toe slaappil van 1 mg.Heb ook veel zin in zoetigheid,ga ik vanaf 1 januari afbouwen.Eet meer fruit dan vroeger en ontbijtgranen.Soms depressief ga ik in kliniek bij de psycholoog.

02-07-2021 | Vrouw | 61
Borstkanker
Ik heb 2 jaar Tamoxifen geslikt en 3 jaar letrozol. Van beide medicijnen nooit last gehad van bijwerkingen. Ik ben 2 maanden geleden gestopt en voel me gewoon goed. Hoe effectief het is moet nog blijken.

13-02-2021 | Vrouw | 61
Borstkanker
Het ene of het andere MERK kan al een wereld van verschil uitmaken. Iemand die veel bijwerkingen heeft, zou het best eerst een paar andere merken kunnen proberen. Volgens mij is borstkanker een patientgebonden factor EN hebben kankermedicijnen een smalle therapeutische breedte, waardoor het preferentiebeleid niet mag worden afgedwongen. (Er wordt gevraagd naar[lees meer...] effectiviteit, maar daar is nu nog niets over te zeggen. In theo rie zou het remmend moeten werken op mijn hormoongevoelige borstkanker, maar zeker weten is nu nog niet mogelijk. Kankercellen kunnen ook in winterslaap gaan en over 10 jaar alsnog mijn leven verpesten.)

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum