Ervaringen met Letrozol

letrozol

vermoeidheid spierpijn chronische vermoeidheid krachtverlies in armen en handen prikkelbaarheid slapeloosheid ontsteking in de mond opvliegers verminderde eetlust gewrichtspijn

Borstkanker (65 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

23-01-2016 | Vrouw | 45
Borstkanker
Los van alle bijwerkingen, kom ik met dit medicijn de dag door dit in tegenstelling tot tamoxifen, daar werd ik zwaar depressief van

06-01-2016 | Vrouw | 60
Borstkanker
Zowel bij Tamoxifen als bij Letrozol heb ik vaak last van mijn gewrichten, met name de ellebogen en knieën. Na overstap van Tamoxifen op Letrozol kreeg ik weer meer last van opvliegers. De spierkrampen die ik ook bij Tamoxifen had, waren de eerste maanden minder, maar zijn nu weer veel aanwezig. Omdat ik al geringe botontkalking had, slik ik ook kalk met vitamine D. Op dit[lees meer...] moment weet ik nog niet of de botontkalking erger geworden is.

22-04-2015 | Vrouw | 56
Borstkanker
Ik ben 56 jaar en er is in Mei 2012 borstkanker geconstateerd. Ik heb 16 bestralingen gehad, ook heb ik 6 keer een TAC chemokuur gehad. Daarna heb ik 2 en een half jaar Tamoxifen geslikt. Nu ben ik vanaf januari aan de letrozol. Ik vind het een enorme impact hebben, vooral mijn tenen hebben een niet goed beschrijvend gevoel, het opstaan 's ochtends is heel verschillen[lees meer...]d. Ik ben gelukkig niet meer zo emotioneel. Soms denk ik, ik stop er mee, ik weet niet of het effect heeft.

19-04-2015 | Vrouw | 67
Borstkanker
In oktober heb ik vijf jaar hormonen geslikt (twee jaar tamoxifen, 3 jaar letrozol) en wil er dan mee stoppen. Ik heb last van bijna alle bijwerkingen op de bijsluiter, waarbij de gewrichtsklachten en het chronisch hoesten het ergste zijn. (dat laatste weet ik niet zeker, maar er is geen andere oorzaak gevonden). Ik zou graag willen weten,of je je weer beter voelt, nadat j[lees meer...]e gestopt bent en hoelang het duurt, tot je dat merkt.

25-01-2015 | Vrouw | 51
Borstkanker
Na een borstbesparende operatie en lymfetoilet, 26 bestralingen en chemo slik ik nu sinds februari 2013 letrozol. Ik ben ruim 10 kilo aangekomen, voor het eerst in mijn leven depressief, ik heb osteopenie (voorloper van osteoperose) daar krijg ik inmiddels medicatie voor, voor mijn depressie word ik behandeld, en de kilo's zijn eraan gekomen omdat ik door de letrozol op n[lees meer...]iet natuurlijke wijze in de overgang ben geraakt. De tamoxifen, daar reageerde ik ook slecht op, het enige wat mij op de been houdt is dat ik ook een ander verhaal te horen had kunnen krijgen bij de oncoloog... Dat neemt niet weg dat ik elk dag opsta met een rotgevoel, maar dat is over 4 jaar voorbij.. Kanker is een ziekte waarvan je blij mag zijn dat men er op tijd bij is geweest...Het had ook anders af kunnen lopen, dan had ik niks meer hoeven te klagen, simpelweg omdat ik het niet meer zou kunnen..

05-09-2014 | Vrouw | 62
Borstkanker
Sinds april 2014 slik ik dit anti-hormoon-tablet. Vervelende bijwerkingen zijn gewrichtsklachten, zoals: tenen, enkels, knieën, heupen, handen. Verder veel last van vocht vasthouden in enkels en handen. Gewichtstoename. Als ik een poosje gezeten of gelegen heb, kom ik moeizaam overeind en de 1e passen zijn als die van een 80 jarige.

14-02-2014 | Vrouw | 65
Borstkanker
Score bij stap 2 is niet goed te geven omdat effectiviteit na de operatieve ingreep (borstbesparende operatie en daarna bestraling) alleen op lange termijn is te meten. De bijwerkingen bestaan bij mij uit opvliegers; niet ernstig maar wel regelmatig vervelend. Ik heb in enige mate gewrichtsklachten maar die zou ik gelet op mijn leeftijd (65 jaar) ook zonder gebruik van [lees meer...]dit medicijn hebben. Bij een informatiebijeenkomst over hormoontherapie werd verteld dat fyto oestrogenen de werking van letrozol nadelig kunnen beïnvloeden. Omdat wij nogal veel sojaproducten waar deze oestrogenen in voorkomen, gebruikten werd door een arts geadviseerd dit gebruik toch wat terug te brengen. De vraag blijft echter welke hoeveelheid van het gebruik van soja nadelige invloed heeft op de werking van letrozol. Ik blijf in elk geval voorlopig voorzichtig hiermee.

10-04-2024 | Vrouw | 56
Borstkanker

ontsteking in de mond vermoeidheid opvliegers gewrichtspijn stemmingswisselingen spierpijn

Het maakt voor mij heel veel uit welk type letrozol ik krijg. Bij Letrozol Accord liep in binnen twee weken zo slecht van de spier- en gewrichtspijn, dat ik bijna rollator nodig had. De Letrozol Sandoz had ik helemaal geen bijwerkingen, maar wordt niet meer gemaakt. Van de Letrozol Amrox had ik zeer veel opvliegers tot wel 70 per dag tijdens werk. De Letrozol Sun en de[lees meer...] Lerozol Teva geven wel opvliegers, maar dan zijn ze te behappen in combinatie met opvlieger-medicatie. In alle gevallen wel last van gewrichten en stemmingswisselingen zeker bij vermoeidheid, maar met huidige variant goed te doen. Daarnaast dus meer tandvleesontstekingen. Al preventief behandeling paradontitis gehad. Advies: veel bijwerkingen, probeer andere variant.

15-10-2023 | Vrouw | 74
Borstkanker
Na 10 jaar borstkanker beiden borsten. Operatie borstbesparend. Nu uitzaaiingen naar bot.

29-12-2022 | Vrouw | 61
Borstkanker
ben er tevreden van,neem ook kisqali 3 tabletten ineens.Voor mijn spierpijnen van de bovenbenen ga ik naar kinesist.En doe oefeningen thuis en wandelen.Om te slapen neem ik af en toe slaappil van 1 mg.Heb ook veel zin in zoetigheid,ga ik vanaf 1 januari afbouwen.Eet meer fruit dan vroeger en ontbijtgranen.Soms depressief ga ik in kliniek bij de psycholoog.

24-09-2020 | Vrouw | 48
Borstkanker
Ik gebruik Letrozol nu ca 7 maanden. Binnen 10 dagen voelde ik de bijwerking. Heel mijn lijf deed zeer. Vooral ochtend na slapen en na langer stilzitten. Bewegen helpt. Na ca 3 mnd paracetamol gaan gebruiken. Vooral in de avond / nacht met als doel goede nachtrust. Na 4/5 maanden merkte ik dat het ging stabiliseren. Nu alleen nog gewrichtspijnen. Ik slik geen paracetamol [lees meer...]meer. Wat helpt bij mij? Bewegen, masseren/bewegen van handen, vingers, polsen, ellebogen, knieën, enkels en tenen. En veel water drinken. En gewoon bezig zijn. Nachten blijven lastig....

16-01-2020 | Vrouw | 56
letrozol (2,5mg)
Ik heb borstkanker gehad en kreeg daarna de hormoonkuur Tamoxifen, na twee jaar ben ik op advies van de internist over gestapt op Letrozol, dat bevalt goed, na 30 dagen moest ik een herhaalrecept ophalen bij mijn eigen apotheek, na twee dagen kon ik helemaal niets meer, niet meer fietsen, nauwelijks opstaan, mij niet meer omdraaien in bed, ik lag letterlijk en figuurlijk h[lees meer...]elemaal in de kreukels, nu bleek dat ik eerst Letrozol van de fabrikant Accord had gekregen (dat beviel goed) het herhaalrecept was van de fabrikant Sandoz, dit had voor mij de bovengenoemde bijwerkingen, ik heb de apotheker verteld dat hij dit had moeten melden (vond hij niet nodig) ik heb nu weer Letrozol van de fabrikant Accord en de bijwerkingen zijn nagenoeg weg, ik hoop voor een ieder die dit voor geschreven krijgt, dat er uitleg gegeven wordt, kijk goed naar wat er door de specialist voor geschreven wordt, en laat je niet wat anders voor schrijven (wat goedkoper is) Groet.

21-08-2019 | Vrouw | 54
Borstkanker
Sinds september 2018 uitgezaaide borstkanker. Uitzaaiingen in bekken en wervelen 2 okselklieren. Gebruik het nu een jaar en heb er niet heel erg veel last van. Ben wel meer gaan sporten.

14-03-2019 | Vrouw | 68
letrozol (2,5mg)
Heb geen of heel weinige bijverschijnselen. Denk dat het komt door de wietolie die ik al twee jaar gebruik. Ik gebruik Letrozol nu 1.5 jaar. Sindsdien ook wietolie. Mijn Tumor waarden zijn gedaald van 1400 naar 151 vandaag.

25-02-2018 | Vrouw | 67
Borstkanker
heb in het begin geen bijwerkingen gehad. maar nu na een paar maanden gebruik krijg ik een branderig gevoel aan de binnenkant van mijn handen en een doof gevoel in wijs en ring vinger.

06-02-2018 | Vrouw | 55
letrozol (2,5mg)
Goedemiddag allemaal .Ik heb borstkanker met uitzaaiingen naar de lever en longen en in mijn botten .Daarvoor moet ik nog kuren en Letrozol innemen.. .Eerst kreeg ik Letrozol Accord het ging redelijk met de bewerkingen .Op verzoek van de verzekering moest de apotheek een goedkope middel Letrozol Sandoz ...geven .Ik wist het niet tot dat ik ze in had genomen .Daar heb ik a[lees meer...]l heel snel hevige bewerking van gekregen .Krampen en spier trekkingen in mijn benen. Tintelingen en branderig in mijn voeten en buikpijn dunne ontlasting.. droge slijmvliezen ,Gewicht toename Ik heb overlegd met de apotheek assistent en nu heb ik de Letrozol Accord terug gekregen Hoop dat de bijwerking nu dragelijk worden .Ik vind het niet goed dat het zomaar omgewisseld wordt . Zonder overleg met de patient .MVG