Ervaringen met Letrozol

letrozol

vermoeidheid spierpijn chronische vermoeidheid krachtverlies in armen en handen prikkelbaarheid slapeloosheid ontsteking in de mond opvliegers verminderde eetlust gewrichtspijn

Borstkanker (65 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

23-08-2023 | Vrouw | 65
Borstkanker
Ik gebruik letrozol v uitgezaaide borstkanker. Het werkt goed v de kanker het houd de uitzaaiing stabiel. Maar de bijwerkingen zijn vreselijk. Voornamelijk de wisselende stemmingen

28-06-2023 | Vrouw | 65
Borstkanker
Slik letrozol sinds vorig jaar februari. Maar lijkt wel of ik mezelf niet meer herken ..erg down weinig tot geen eetlust.

14-11-2022 | Vrouw | 65
Borstkanker
Ik slik sinds februari letrozol heb last v de bijwerkingen o.a.pijn in gewr en spieren en hele erge stemmingwisselingen.

16-04-2018 | Vrouw | 65
Borstkanker
Ik had gehoopt dat de bijwerkingen zouden verminderen in de loop van de tijd. Voelde mij 10 jaar ouder dan mijn 65. Al de dàg na het stoppen kon ik weer rechtop staan (zonder me van krom naar recht 'op te schroeven'). Daags erna fietste ik weer met gemak. Moeheid bleef. Effectiviteit kan ik niet beoordelen. Hopelijk is het na mijn IORT totaal overbodig!

15-08-2017 | Vrouw | 65
Borstkanker
Erge slaapproblemen, elke nacht ruim 2 uur wakker midden in de nacht. Regelmatig depressieve gevoelens. Unheimlich gevoel.

14-02-2014 | Vrouw | 65
letrozol
Borstkanker
Score bij stap 2 is niet goed te geven omdat effectiviteit na de operatieve ingreep (borstbesparende operatie en daarna bestraling) alleen op lange termijn is te meten. De bijwerkingen bestaan bij mij uit opvliegers; niet ernstig maar wel regelmatig vervelend. Ik heb in enige mate gewrichtsklachten maar die zou ik gelet op mijn leeftijd (65 jaar) ook zonder gebruik van [lees meer...]dit medicijn hebben. Bij een informatiebijeenkomst over hormoontherapie werd verteld dat fyto oestrogenen de werking van letrozol nadelig kunnen beïnvloeden. Omdat wij nogal veel sojaproducten waar deze oestrogenen in voorkomen, gebruikten werd door een arts geadviseerd dit gebruik toch wat terug te brengen. De vraag blijft echter welke hoeveelheid van het gebruik van soja nadelige invloed heeft op de werking van letrozol. Ik blijf in elk geval voorlopig voorzichtig hiermee.

16-11-2023 | Vrouw | 66
Borstkanker
6 jaar geleden borstkanker borstbesparend en bestralingen . Nu uitzaaiing in m'n wervelkolom.

28-07-2023 | Vrouw | 67
Borstkanker
Ik heb eerst een jaar Tamoxifen gebruikt en belandde met trombose en longembolieën in het ziekenhuis. Ik mocht de Tamoxifen nog gebruiken totdat ik de bloedverdunner kon laten staan. Toen over op Letrozol Accord, hier had ik wel last van maar het was te handelen. Ik heb heel veel last van de achterkant van mijn benen als we gaan wandelen en het gevoel trekt uit mijn voete[lees meer...]n weg. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Ik heb fysio gehad maar dat helpt niet. Een stevige wandeling zit er niet meer in en ik heb geen idee waar het vandaan komt en wat je er aan kunt doen. De ziektekostenverzekeraar besloot dat dit medicijn te duur was en ik kreeg Letrozol Sun, wat een ellende. Ik kreeg last van hele vreemde opvliegers, met name 's nachts lijkt het of mijn rug in brand staat, ik ga dan het liefst buiten zitten. Niet bevorderlijk voor de slaap en daar wordt je nou niet echt vrolijker van. Nu op medische noodzaak weer terug op accord. Hoop dat het weer wat normaliseert.

25-02-2018 | Vrouw | 67
Borstkanker
heb in het begin geen bijwerkingen gehad. maar nu na een paar maanden gebruik krijg ik een branderig gevoel aan de binnenkant van mijn handen en een doof gevoel in wijs en ring vinger.

31-01-2018 | Vrouw | 67
Borstkanker
ik gebruik dit medicijn voor uitgezaaide borstkanker naar de botten. Tot voor een week geleden geen last van de medicijnen- sinds een week heb ik prikkelingen aan beide handen.

19-04-2015 | Vrouw | 67
Borstkanker
In oktober heb ik vijf jaar hormonen geslikt (twee jaar tamoxifen, 3 jaar letrozol) en wil er dan mee stoppen. Ik heb last van bijna alle bijwerkingen op de bijsluiter, waarbij de gewrichtsklachten en het chronisch hoesten het ergste zijn. (dat laatste weet ik niet zeker, maar er is geen andere oorzaak gevonden). Ik zou graag willen weten,of je je weer beter voelt, nadat j[lees meer...]e gestopt bent en hoelang het duurt, tot je dat merkt.

14-03-2019 | Vrouw | 68
letrozol (2,5mg)
Heb geen of heel weinige bijverschijnselen. Denk dat het komt door de wietolie die ik al twee jaar gebruik. Ik gebruik Letrozol nu 1.5 jaar. Sindsdien ook wietolie. Mijn Tumor waarden zijn gedaald van 1400 naar 151 vandaag.

17-02-2020 | Vrouw | 69
Borstkanker
Heb Letrozol twee jaar geslikt. Daarna ging de Tumor waarden omhoog. De de werking stopte.

11-10-2022 | Vrouw | 72

09-11-2015 | Vrouw | 72
Borstkanker
In 2012 in februari is borstkanker vastgesteld. Na de gebruikelijke behandeling, borstbesparende operatie met 28 bestralingen moest ik beginnen met Tamoxifen. Na ruim 2 jaar overgegaan op een ander hormoon. Veel klachten, zoals pijn in de benen, neerslachtig, vooral in de ochtend, slecht slapen en veel hoesten. Het derde hormoon heette dan Letrozol, moest enige verlichting[lees meer...] brengen. Pijn in de benen werd minder, maar de rest bleef. Mijn gewrichten begonnen erg op te spelen en ook was ik in die tijd 10 kg. aangekomen. In september ben ik zelf gestopt. Ik loop weer in de stad en ik voel me 's morgens zelfs vrolijk. Ben ook niet meer zo moe overdag en 's avonds. Verheug me op de vakantie, waar ik misschien weer fijn met mijn man kan wandelen.

12-03-2015 | Vrouw | 72
Borstkanker
Zelfconstatering van knobbel (4 maanden van landelijk borstonderzoek, toen niets aan de hand?). Daarna borstsparende operatie en 12 bestralingen. Mee gedaan aan een Amerikaanse test, die is losgelaten op de tumor en daaruit bleek dat ik geen chemo nodig had. Bij de botscan bleek dat ik tegen het randje van de botontkalking zat. Gezien mijn leeftijd (72)krijg ik buiten de c[lees meer...]alcium tabletten met vitamine D, ook nog een halfjaarlijkse injectie Prolia 60mg.Na een jaar later weer een botscan en daaruit bleek dat de botdichtheid was toegenomen, dus daar gaan we nog mee door. Het schijnt een wonder te zijn maar ik heb geen bijwerkingen van de bestraling gehad. Heb als oproeper gewoon doorgewerkt als vrachtwagen(kleine)chauffeur, ben niet moe geweest en de huid bleef mooi.Bij het gebruik van Letrozol heb ik ook geen erge bijwerkingen. Blijf nog steeds op hetzelfde gewicht (62) geen spierpijn of botpijn en geen opvliegers, maar die had ik vroeger ook niet.