Ervaringen met Tamoxifen

tamoxifen

artritis in veel gewrichten die beweegt depressie

Borstkanker (247 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

15-11-2015 | Vrouw | 56
Borstkanker
Na de chemokuren aan de tamoxifen begonnen. De bijwerking opvliegers heel vervelend, zeker wanneer je de natuurlijke overgang al beleefd hebt , toen achteraf gezien weinig en kort last gehad . Maar je hebt er heel wat voor over om de kanker onder controle te krijgen en te houden, dus verdraag je veel. Elke 1 1/2 uur is niet leuk maar te doen. Aanvankelijk heel tevreden [lees meer...], de tumormarkers bleven mooi stabiel op het gewenste niveau . Maar na een jaar begonnen ze heel langzaam te stijgen, en na 1 1/2 jaar waren ze ineens heel veel te hoog en bleek ik nieuwe uitzaaiingen te hebben. Leuk ! Maar niet heus... Heel uitzonderlijk zei de oncoloog nog. Dus effectiviteit een min 10 !

14-11-2015 | Vrouw | 63
Borstkanker
veel plassen, darm zeer traag, veel gasvorming en stoelgang onregelmatig, ondanks dieet met vezels en fruit. Dorst, opvliegers, dik worden na eten van koolhydraten. Snellere vermoeidheid en de conditie van de spieren en de gewrichten moeten dagelijks worden bijgehouden door oefeningen anders gelijk stijve gewrichten.

01-11-2015 | Vrouw | 50
Borstkanker
Tijdens de chemo heb ik bijna nergens last van gehad, maar dit medicijn nekt me op dit moment behoorlijk. Ernstige gewrichtspijn, moe, hoofdpijn en veel smaakveranderingen, die met mijn beroep niet erg handig zijn ( kok/bediening). Heeft iemand alternatieven geprobeerd die in ieder geval de smaakveranderingen niet als bijwerking had?

21-10-2015 | Vrouw | 51
tamoxifen (40mg)
Borstkanker
Effectiviteit: dat hoop ik, specialist is zeer optimistisch. Nu 2 jaar nadat kleine metastasen in botten zijn gevonden nog steeds alles goed, dus dat lijkt positief. Bijwerkingen neem ik op de koop toe. M.n. last van gewrichten en wat stijfheid en van obstipatie (waar ik dan weer iets anders voor gebruik). Had ik voorheen nooit last van. Opvliegers: had ik anders in de ov[lees meer...]ergang ook wel gehad denk ik, dus hoort erbij.

14-10-2015 | Vrouw | 53
Borstkanker
Ik ben overtuigd van de werking van deze medicatie. De bijwerkingen vind ik na 5 maanden gebruik nog zwaar. Om de hartkloppingen, opvliegers en algehele beklemming en lichtheid in het hoofd tegen te gaan, slik ik 6x0,025 mg Clonidine. Ik zie er erg tegen op om dit op deze manier nog 4,5 of zelf 6,5 jaar vol te houden. Mijn kwaliteit van leven is echt verminderd. Specialis[lees meer...]t wijt klachten ook aan verwerkingsproces, dus ik zet door en hoop op verbetering.

23-09-2015 | Vrouw | 58
Borstkanker
Eerst gebruikte ik Tamoxifen van het merk PCH. Dat was verschrikkelijk: elke dag hoofdpijn en gespannen lichaam. Zodra ik overgestapt ben op het merk Sandoz verdwenen de bijwerkingen als sneeuw voor de zon.

11-09-2015 | Vrouw | 52
tamoxifen (10mg)
Borstkanker
Eerst heb ik Tamoxifen gebruikt. Doch nadat ik tweemaal enkele ribben had gebroken (simpelweg door het draaien in bed) overgestapt op advies van de oncoloog op Exemestaan. Dit gebruik ik nu bijna een jaar. Mijn tumorwaarden zijn gedaald en ik heb nauwelijks last van de bijwerkingen. Ik slik het tabletje voor het slapen gaan. De opvliegers ben ik tegengegaan met homeopatisc[lees meer...]he medicijnen.

01-09-2015 | Vrouw | 43
Borstkanker
Na vele negatieve verhalen was ik huiverig om dit medicijn te nemen. De horrorverhalen over opvliegers, botklachten en depressief zijn. In eerste 2 maanden had ik last van stijve gewrichten. Vooral 's nachts warmte golven (opvliegers? ) niet badend in zweet, maar wel even dekbed van je afschuiven. na 2 maanden kreeg ik PCH ipv Sandoz ivm niet leverbaar. Toeval of niet of [lees meer...]toch gewenning? Bijna geen last meer van gewrichten en warmte aanvallen. Ook geen menstruatie meer na 2 maanden gebruik. Kortom weinig last, valt me reuze mee.

18-06-2015 | Vrouw | 42
tamoxifen (20mg)
Ik had enorm veel last van deze medicatie, ik kwam 10 kilo aan, veel gewrichtspijn ik voelde me kwa bewegelijkheid 80 jaar terwijl ik pas 38 jaar was, Ik werd iedere morgen badend in het zweet wakker. Sliep s 'nachts slecht om de drie minuten hevige opvliegers. Hield veel vocht vast vooral in benen en enkels. Mijn gezichtsvermogen en geheugen ging achteruit. Helemaal geen [lees meer...]libido meer droge vagina.En nadat ook nog mijn achterste kiezen begonnen af te breken was de maat vol. Toen ook nog bleek uit de bijsluiter dat Tamoxifen een verhoogde kans op hart en vaatziektes veroorzaakt (wat bij ons in de familie veel voorkomt en ik naar de chemo sowieso al een te lage bloeddruk heb) en volgens de bijsluiter een verhoogde kans op baarmoederhalskanker (je vervangt de ene kanker soort met de andere) Ben ik acuut gestopt. In overleg met specialist gebruik ik nu al 3 jaar geen hormoontabletten meer heb weer veel meer conditie minder vocht geen gewrichtspijn meer en geen slapeloze nachten meer en mijn libido is helemaal terug. sterker nog mijn lichaam heeft zich helemaal hersteld ben gewoon weer ongesteld war de artsen niet blij mee zijn. Maar voor mij een teken dat mijn lichaam zich weer heeft herpakt. Mijn tanden zijn hersteld weer een stralend gebit. Wel sport ik veel en eet ik gezond ik gebruik abrikozen pitten, geelwortel, Papaya pitten veel rode vruchten, bramen, maagzout alkalisch water, geen boter meer en alles wat maar kanker cellen kapot maakt. Wat beter is wijst zich pas naar jaren uit. Maar ik voel me wel weer een mens en kan bewegen en alles doen met de kinderen zwemmen klimmen dansen etc. en ons seks leven is als vanouds :). Veel gezocht op voeding voor kanker er is genoeg te vinden op internet. Veel succes allemaal. Iedereen heeft zo zijn eigen weg misschien is dit niet goed maar ik ben gelukkig :). En voel me weer gezond. En ben ook van al die ziekenhuis bezoekjes af met continu bloedprikken etc.

29-05-2015 | Vrouw | 32
tamoxifen (40mg)
Borstkanker
Over gegaan op dit merk, en sinds toen meer last van bijwerkingen als voor heen. De apotheker vertelde dat mijn merk er even niet was en kreeg deze mee. Hopelijk is mijn merk er snel weer!

20-05-2015 | Vrouw | 52
Borstkanker
lage rugpijn, stijve vingers, pijn in benen 's nachts, slecht slapen. Zolang ik blijf bewegen en veel sport (hardlopen, roeien, spinning , zwemmen etc) geen last.

17-04-2015 | Vrouw | 53
Borstkanker
Door Tamoxifen heb ik al vele slapeloze nachten gehad. Ik ben moe en heb erg veel last van pijn in de botten en gewrichten. Verder is mijn libido tot onder 0 gedaald.

16-04-2015 | Vrouw | 55
Borstkanker
Na alle berichten op internet over ernstige en vervelende bijwerkingen was ik angstig om de Tamoxifen te gaan slikken. Ik slik Tamoxifen vanaf dec. 2014 en heb tot nu toe geen last van bijwerkingen.

08-04-2015 | Vrouw | 55
tamoxifen (10mg)
Borstkanker
Veel last van bijwerkingen. Opvliegers, spier- en gewrichtsklachten, gewichtstoename, slecht slapen, droge slijmvliezen, minder libido.

05-01-2015 | Vrouw | 50
Borstkanker
Na 3 mnd gebruik had ik het gevoel gek te worden ivm zeer weinig slaap, dit kwam voort uit het feit dat ik een te hoge hartslag kreeg .

04-12-2014 | Vrouw | 50
Borstkanker
ik ben slaapproblemen.Ben om de haverklap wakker