Borstkanker (242 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

04-11-2013 | Vrouw | 43
Borstkanker
het is alweer een tijdje geleden, maar toch wil ik melden wat eventuele bijwerkingen kunnen zijn van het gebruik van Tamoxifen. Ik was 34 toen er borstkanker met uitzaaiingen in de lymfeklieren werd geconstateerd. Na chemo, amputatie, bestraling begon ik met Tamoxifen. Ik ben nu 43, heb vanaf mijn 35ste tot mijn 40ste dit medicijn moeten slikken met als gevolg dat ik op [lees meer...]mijn 40ste een herseninfarct heb gekregen door gebruik van tamoxifen. Ik ben er gelukkig goed vanaf gekomen maar na alles wat je al hebt doorgemaakt is dit niet waar je op zit te wachten. Pas dus op met te lang slikken van tamoxifen! naast de andere ongemakken van dit medicijn kan dit dus ook nog gebeuren.

24-10-2013 | Vrouw | 68
Borstkanker
Na borstamputatie en chemo's in 2011 gebruik ik Tamoxifen 20mg 1x daags. voor een periode van 5 jaar. Ik ervaar de volgende bijwerkingen; Overdag en s'nachts opvliegers, haar wordt fijner en dunner, gewicht toename, pijnlijke gewrichten. vooral handen, voeten en heupen. Oogklachten branden en tranen, concentratie problemen. Sinds kort maagdarm ongemak, krampen en soms d[lees meer...]iarree, snelle veroudering van huid. Slechte nagels maar dat kan nog een overblijfsel van de chemo zijn. Wel ervaar ik door minder/of helemaal geen vlees en suikers te gebruiken de opvliegers afgenomen zijn!!

16-10-2013 | Vrouw | 40
Borstkanker
Ik slik nu twee en een halve maand tamoxifen. In het begin waren mijn opvliegers (die ik al kende sinds de chemotherapie) best hevig en storend. Na een paar weken werd dit al minder. Ik heb ze nu nog steeds, maar niet meer zo hevig, ik kan ze goed hanteren en het stoort me nauwelijks in mijn dagelijks functioneren. Ik heb regelmatig een lichte gewrichtspijn in beide sc[lees meer...]houders, maar ook hier valt goed mee te leven. Geen stemmingswisselingen, ben nog steeds even vrolijk sinds de laatste chemo uit mijn lijf is. Ook geen enkele gewichtstoename, maar ik sport wel regelmatig intensief en ben een stuk gezonder gaan leven (o.a. minder suiker, minder brood). Som s is mijn zicht ineens wat wazig of slechter, ik geloof dat dat wel van de tamoxifen komt, maar het gaat ook steeds weer weg. Ten slotte: libido heeft een knauw gekregen, en droge slijmvliezen (dus ook vaak droge ogen). Ik kan het allemaal wel aan, en doe er zelf ook wel wat voor om me goed te blijven voelen.

09-10-2013 | Vrouw | 45
Borstkanker
Slik tamoxifen nu ruim 2 jaar, na borstamputatie. In het begin vooral duidelijk toegenomen vermoeidheid en pijn in gewrichten. Het went en is even wat rustiger geweest. Toch nu toenemende klachten na 1.5jr. Ik heb oogproblemen gehad, beginnende staar, en loslatend netvlies. Nu toenemende pijn in handen en vingers, pijn in voeten en rug. Nu overgangsverschijnselen, somber[lees meer...]heid en weer die enorme vermoeidheid. Ik eet gezond maar merk dat ik meer maagklachten krijg. Lastig om werk, kind en bijwerkingen soms te combineren. Ben soms zo ontzettend moe....maar durf niet te stoppen want wat is alternatief?

23-09-2013 | Vrouw | 55

12-09-2013 | Vrouw | 46
Borstkanker
Nou, ik lees een hoop overeenkomsten. Ik slik nu 1 jaar tamoxifen en ik moet zeggen dat de bijwerkingen helaas niet minder worden. Ik heb beide borsten moeten laten amputeren, lymfe uitzaaiingen links, bestraling en chemo gehad. Wat ik van de chemo over heb gehouden, wat de overgang met zich meeneemt, prednison aangericht heeft en wanneer de tamoxifen zijn werking is begon[lees meer...]nen weet ik niet echt maar het is een lijst : opvliegers, stemmingswisselingen, stijfheid, vaginale droogte, gewichtstoename, geheugenverlies, onverschilligheid, veel willen maar weinig daadwerkelijk doen en nog veel meer ongemakkelijkheden. Maar ...... Alles is beter als kanker!!! Hier kan ik 100 mee worden, dus klaag ik niet (heel soms stiekem in mezelf) en hou ik me vast aan wat de chirurg tegen me zei : je hebt zoveel geld gekost, we laten je nu niet meer dood gaan!! I

27-08-2013 | Vrouw | 68
tamoxifen
Sinds 29 mei. 2012 gebruik ik tamoxifen , dit na mijn borstkanker. aanvankelijk ging het wel goed. Toen kreeg ik 90 dagen geleden een goedkoper middel van deze variant, het zou hetzelfde zijn.... Te lang heb ik gewacht met klagen. Ik kreeg een dikke maag mijn haren vielen opnieuw weer uit ook mijn wimpers gingen er aan. Elke ochtend misselijk. Totdat ik weer plukken haa[lees meer...]r in mijn bed vond, ik was echt in paniek en ben gaan bellen met mijn artsen. Kreeg gelijk mijn "oude" medicijn terug van fabr. Sandoz. Twee dagen later was mijn misselijkheid weer over, nu maar hopen dat mijn haren weer wat bijkomen, het is erg dun met kale plekken, help. Waarom experiment eren met zo' n belangrijk medicijn, ongelofelijk , of het al niet erg genoeg is allemaal.

08-08-2013 | Vrouw | 58
tamoxifen (20mg)
heb geen leuke ervaringen met tamoxyfen erg moe stemmingswisselingen en er komt weinig uit m'n handen mijn gebid is aangetast m'n hoofd wil te veel en er komt niks uit geen energie om wat dan ook te doen en dames deze medicijn maakt je hitzig wat voor je partner niet altijd leuk is. veel groetjes en doe er jullie voordeel mee. Ineke.

29-07-2013 | Vrouw | 49
Borstkanker
Na operatie, bestraling en chemo nu aan de Tamoxifen. Heb er vanaf de 1ste week al veel klachten van. Zoals: zeer pijnlijke botten, spieren en gewrichten. Trap lopen is een drama, probeer wel 5x pw te sporten om zo soepel mogelijk te blijven.Ik gebruik ze nu sinds januari en moet er niet aan denken dat ik ze nog 2 jaar moet slikken, daarna krijg ik nog 2 1/2 jaar een ander[lees meer...] medicijn.

25-06-2013 | Vrouw | 67
Borstkanker
2002 borstbesparend operatie gehad en 34 bestralingen i lymfklieren eruit 13 in totaal paar weken om de dag vocht af getapt nu in 20012 in zelfde borst 2 tumoren borst amputatie zou moeilijk worden ivm littekenweefsel van vorige operatie wond is na 2weken opgesprongen open wond van 9 bij 4 cm heeft 9 maanden met open wond gelopen wilde niet genezen omdat bestraaldehuid moe[lees meer...]ilijk genees 2 maanden met een vacuumpomp aan mijn borst gelopen had ook geen effect toen naar plastische chirugie kreeg een zware operatie ze hebben een lap bestraalde huid van 20 bij 25 weggehaald en mijn rugspier met een groot stuk huid overgelapt naar de voorkant heel risicovol en heftig maar ik ben er nog nu na 6 chem's en 2 grote operatie's verde nu zins 7 maanden aan de tamoxifen erg moe en gewirchtspijnen s'morgens erge stijfheid bekijk mijn leven per dag als het niet gaat dan maar lekker in de stoel muziek luisteren mijn leven is erg veranderd maar probeer toch het positieven eruit te halen voor iedereen veel sterkte en liefde groeten maria

22-06-2013 | Vrouw | 64
Borstkanker
sinds januari 2013 slik ik tamoxifan. De eerste maandenlang ik nergens last van, maar de laatste weken heb ik pijn in schouders en nek die niet met een paar paracetemol te onderdrukken is. In de bijsluiter staat dat die pijnen van voorbijgaande aard zijn. Dat hoop ik dan maar. Er is al een foto gemaakt, maar met de nekwervels etc schijnt niets aan de hand te zijn. Ook wi[lees meer...]l ik even delen dat ik gestopt ben met een homeopathisch slaapmiddel waarin ook hop zit. Daar zit nl ook een hormoon in, wat bijna niemand weet en die schijnt moet je niet hebben als je aan de andere kant met een anti hormoon werk. Een gedoe allemaal.groet en sterkte voor iedereeen

13-05-2013 | Vrouw | 52
Borstkanker
Na 2 jr en 3 mndn Tamoxifen slikken naar de oncoloog geweest en ik kon wel n ander medicijn krijgen maar moest ik wel door de botscan ivm botontkalking.Daar heb ik geen zin in!! geen gezeur meer met ZH bezoekjes e.d. De kans dat dit nieuwe med. nog beter zou werken was nihil(weet niet welke hij bedoelde) ik heb alleen last van spieren in armen,handen benen,hij zegt dat i[lees meer...]k best eens 2 of 3 weken kan stoppen om erachter te komen of het aam de Tamoxifen ligt.... haar is ook dunner ik heb ineens n buik ook! slik het sinds 2010 nov. Iemand ervaring met tijdelijke stop??

30-04-2013 | Vrouw | 41
Borstkanker
had de 'gewone' bijwerkingen, zoals smaakverandering en opvliegers, verandering van mn hoofdhaar ed, maar die gingen over of waren te verdragen. na twee weken tamoxifen leek ik bij t hardlopen door mn benen te zakken en daarna begon de ellende: bekkenpijn, pijn bij t zitten en staan. de pijn breidde zich steeds meer uit, en ook mn heupkoppen en bovenbenen gingen pijn doen[lees meer...]. ben na ruim n half jaar gestopt, omdat ik geen leven meer had. een week na t stoppen werd de pijn minder en t gaat nu nog iedere dag beter!

21-04-2013 | Vrouw | 49
Borstkanker
Heel veel last van stijve en pijnlijke gewrichten, met name na stilzitten / liggen. Vooral handen, voeten, polsen en elleboog doen pijn. De klachten zijn erger na inspanning. 's Nachts kan ik moeilijk de trap aflopen omdat het afrollen van mijn voeten pijnlijk is en moeilijk gaat. Hou veel vocht vast, in handen, voeten en buik, met name na inspanning. Dan doet mijn buik[lees meer...] pijn. Mijn handen hebben moeite met fijne motoriek. 10 Kilo aangekomen in 1 jaar tijd. Afvallen gaat héél traag.

18-12-2019 | Man | 70
Borstkanker
Hallo, Ik gebruik sinds 5 maanden Tamoxifen. Nu soms last van benauwdheid. (invloed op de hartslag ??) Mijn vraag is: zijn er andere personen die benauwdheid of invloed op de hartslag ervaren bij dit medicijn??? (Mijnmedicijn.nl : communiceren via platform is geen probleem. wij geven geen privé gegeven door -ook niet online)

02-09-2019 | Man | 59
tamoxifen (40mg)
Eierstokkanker
Ik slik nu bijna 2 jaar tomoxifen 40 mgr. Heb regelmatig depressieve gevoelens. Slik daarbij 30 mgr. sipramil i.v.m bipolaire stoornis. De depressie is begonnen sinds ik tamoxifen gebruik. Daarvoor 20 jaar stabiel.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum