Ervaringen met Tamoxifen

tamoxifen

artritis in veel gewrichten die beweegt depressie

Borstkanker (247 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

11-01-2017 | Vrouw | 54
tamoxifen (40mg)
Borstkanker
Vorig jaar maart een hormoongevoelige tumor van 7x4 cm ontdekt in mijn borst. Het hele traject doorlopen, 16x chemo, borstamputatie, 16 bestralingen en als kers op de taart ook nog jaaaaarenlang Tamoxifen. Begonnen met 20mg maar helaas vond de oncoloog het noodzakelijk mijn bloed te testen aangezien ik na 3 maanden absoluut geen bijwerkingen had. Dosering verhoogd naar 40m[lees meer...]g. Binnen twee weken zou ik toch wel iets moeten merken. Ben nu 8 dagen verder en nog steeds nergens last van..... Ben ik 1 van de gelukkigen die er niets van merkt of ???

11-11-2014 | Vrouw | 54
tamoxifen
21 oktober 2014 begonnen met Tamoxifen Sandox 20 mg.Eerste 10 dagen na het avondeten ingenomen.Voelde me s,avonds ellendig.Ik had last van bijna alle bijwerkingen.De 11de dag na het ontbijt ingenomen. s. Avonds last van erge hoofdpijn. Maar ben Yogaoefeningen gaan doen.Google-yoga tegen hoofdpijn-10 poses.Hoofdpijn verdwenen. Ik had alleen onrustige nachten zoals opvlieger[lees meer...]s, niet kunnen slapen,gestrest. Maar iemand zie tegen mij: je moet met je hoofd naar het noord-oosten slapen.Nu slaap ik als een roos. Baat het niet dan schaadt het niet.Succes dames en pluk de dag.

22-10-2014 | Vrouw | 54
Borstkanker
Na chemo, geopereerd en bestraald. Na 5 jaar tamoxifen gebruik adviseert de chirurg nu Arimidex nog 2 jaar? Maar ik moet eerst in de overgang zijn. Daar is vorig jaar al bloed voor geprikt. Nee was nog niet in de overgang. Over een half jaar opnieuw controleren. Na een half jaar was ik wel in de overgang. Maar eerst de 5 jaar Tamoxifen volmaken. Vorige week op controle gew[lees meer...]eest en de mamacare vpk zegt eerst bloed prikken. De uitslag was niet goed en over een half jaar weer controleren. Wordt ik niet aan het lijntje gehouden op deze manier??? Geen bijwerkingen van de Tamoxifen gehad.

30-01-2017 | Vrouw | 55
Borstkanker
In 2013 Her2neu graad 3 borstkanker. Bestraling, 16x chemo, herceptin. Begonnen met 20 mg tamoxifen. Elke 30 minuten zeer heftige opvliegers. Ik wilde stoppen maar dacht "waarom niet eerst halveren en eens 10 mg proberen?" Opvliegers nog steeds elke 30 minuten maar zeer goed te doen qua heftigheid. Misschien een optie voor anderen die "helemaal" willen stoppen.

29-04-2016 | Vrouw | 55
Borstkanker
Tamoxifen maakt onderdeel uit van de hormoonbehandeling n.a.v. borstkanker. Gebruik gedurende twee en een half jaar. Behalve de spierpijnen geen bijwerkingen ondervonden.

16-04-2015 | Vrouw | 55
Borstkanker
Na alle berichten op internet over ernstige en vervelende bijwerkingen was ik angstig om de Tamoxifen te gaan slikken. Ik slik Tamoxifen vanaf dec. 2014 en heb tot nu toe geen last van bijwerkingen.

08-04-2015 | Vrouw | 55
Borstkanker
Veel last van bijwerkingen. Opvliegers, spier- en gewrichtsklachten, gewichtstoename, slecht slapen, droge slijmvliezen, minder libido.

23-09-2013 | Vrouw | 55

16-01-2020 | Vrouw | 56
tamoxifen (20mg)
Bij Tamoxifen had ik bovengenoemde bijwerkingen, dat is de reden dat ik op advies over gestapt ben naar Letrozol.

15-11-2015 | Vrouw | 56
Borstkanker
Na de chemokuren aan de tamoxifen begonnen. De bijwerking opvliegers heel vervelend, zeker wanneer je de natuurlijke overgang al beleefd hebt , toen achteraf gezien weinig en kort last gehad . Maar je hebt er heel wat voor over om de kanker onder controle te krijgen en te houden, dus verdraag je veel. Elke 1 1/2 uur is niet leuk maar te doen. Aanvankelijk heel tevreden [lees meer...], de tumormarkers bleven mooi stabiel op het gewenste niveau . Maar na een jaar begonnen ze heel langzaam te stijgen, en na 1 1/2 jaar waren ze ineens heel veel te hoog en bleek ik nieuwe uitzaaiingen te hebben. Leuk ! Maar niet heus... Heel uitzonderlijk zei de oncoloog nog. Dus effectiviteit een min 10 !

30-01-2014 | Vrouw | 56

07-01-2014 | Vrouw | 56
Borstkanker
Ik heb van tamoxifen ook bijwerkingen. De reden dat ik moest stoppen zijn er twee. Ik had veel bloedverlies en kreeg een verdikking in mijn baarmoeder, was gelukkig niet kwaadaardig, maar moest toen wel meteen stoppen met inname van de tamoxifen. Door bloedonderzoek bleek ik ook niet meer in de overgang te zijn en ben toen overgestapt op de Anastrozol Accord.

21-12-2013 | Vrouw | 56
Borstkanker
ik mocht even 1 maand stoppen om te kijken of de klachten minder werden, maar helaas. Ik ben daarna weer begonnen met Tamoxifen 20mg. Pijn in been, moeheid, vergeet dingen, ogen worden wat slechter.

15-06-2014 | Vrouw | 57
Borstkanker
Bk in jan '11. Eerst 6 chemos 3 FEc en 3 taxotere.om de tumor te verbrijzelen. Vervolgens mastectomie en okselruiming. In oksel klier zaten kankercellen maar niet in de poortwachterklier! Ben dus blij dat niet volgens nl protocol geopereerd werd want da was het te laat geweest nu! Daarna 25 bestralingen. Vervolgens begonnen met Femera antihormoontherapie. En 18 hercep[lees meer...]tine behandelingen. 1 jaar later dikke en pijnlijke gewrichten waarmee ik naar de fysio ga op weekbasis. Dat help enorm. Heb geen oedeem. Ik ga wekelijks zwemmen. In 2012 overgstapt naar tamoxifen. Had gehoopt in 2016 klaar te zijn met antihormoonbehandeling maar nu heeft studie bewezen dat 10 jaar behandeling terugval van kanker herleid is tot 0,04% ben ik bereid de nevenwerkingen er bij te nemen: vermoeidheid, gewichtstoename, concentratiestoornissen....

23-09-2015 | Vrouw | 58
Borstkanker
Eerst gebruikte ik Tamoxifen van het merk PCH. Dat was verschrikkelijk: elke dag hoofdpijn en gespannen lichaam. Zodra ik overgestapt ben op het merk Sandoz verdwenen de bijwerkingen als sneeuw voor de zon.

08-08-2013 | Vrouw | 58
tamoxifen (20mg)
heb geen leuke ervaringen met tamoxyfen erg moe stemmingswisselingen en er komt weinig uit m'n handen mijn gebid is aangetast m'n hoofd wil te veel en er komt niks uit geen energie om wat dan ook te doen en dames deze medicijn maakt je hitzig wat voor je partner niet altijd leuk is. veel groetjes en doe er jullie voordeel mee. Ineke.