Prostaatkanker (33 meningen)

Femara (95 meningen)
Lucrin (92 meningen)
Anastrozol (88 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

30-12-2018 | Man | 68
Prostaatkanker
Wel vervelende bijwerkingen maar het heeft wel gewerkt naast 39 bestralingen.

25-09-2018 | Man | 71
Prostaatkanker
prostaatkanker met uitzaaiingen,cleason 7 op 1 biopt 6 op 3 biopten en 5 op 3 biopten, dit alles na totaal 26 biopten, want in t eerste ziekenhuis zagen ze niets, toen door via Androskliniek naar AvL Dokter Wit behandelaar,zei zou kundig moeten zijn, maar ik wil nog een second opinion bij Jelle Barendsz in Nijmegen,om te vragen of prostaat eruit kan en de 3 lympfen ook[lees meer...] eruit kunnen.Dan blijft over een plek op mijn 6de rib en 1 langs de aorta,het lijkt mij dat het wegbestraalt of wegeomen kunnen worden.Iemand ervaring hiermee???

20-08-2018 | Man | 67
gosereline (10,8)
Prostaatkanker
Voor een periode van 6 maanden na ruim 11 jaar bicalutamide. Tussenfase om te zien of daarna een periode zonder medicatie mogelijk is.

21-09-2016 | Man | 70
Prostaatkanker
Uiteraard is Zoladex, welke om de 3 maanden wordt toegediend, een middel tegen de testeteron boys in je lichaam. Ik heb eerst 3 maanden hormoontabletten geslikt vervolgens na onderzoeken en MRI scan 36 bestralingen gehad. hierna begonnen met Zoladex. Ik wil niet zeggen dat het een crime is maar ik ondervind veel last van maar na ruim een jaar Zoladex voelen mijn spieren[lees meer...] stijf en stram aan. Ook de gewrichten doen sinds kort zeer. Ben nu bij een Fysio die gespecialiseerd is in oncologie in de hoop de spieren weer wat "soepeler"te krijgen . Sex is al geruime tijd uit den boze maar door er over te praten is knuffelen ook fijn. Een aanrader is het boek - Als je man verandert..- Zeer leerzaam !!!

16-08-2015 | Man | 67
Prostaatkanker
Er werd een vraag gesteld over druk op de borst bij het gebruik van Zoladex? Mijn ervaring is, dat ik drie maal ben op genomen met hart problemen. Twee keer word ik na een nacht in het ziekenhuis te moeten blijven, steeds naar huis gestuurd. Huisarts moest het maar verder bekijken, en schrijft bloedverdunners en een pil voor onder de tong voor, bij opname twee, hebben we[lees meer...] gevraagd of het mogelijk van de Zoladex kan komen, gelet op de bijsluiter. Het word daar aan gegeven als veel voorkomend. Het word af gedaan met als je een bijsluiter leest van een paracetamol, ook ziek word. De bloed verdunner word er af gehaald. De derde en laatste keer is het begin Augustus, en is het weer raak, deze keer zeer heftig. Mijn vrouw wijst ze vanaf de eerste behandelaar (broeders ambulance) er op dat dit niet normaal is en praat met ieder die zij te pakken kan krijgen, vraagt ook om een andere cardioloog. Nu pas wordt er onderzoek gedaan, en zijn hartritmestoringen gezien en worden dinsdag 18 Augustus bekeken, wel in een ander ziekenhuis, ook daar zullen we blijven vragen of het met de Zoladex te maken heeft, omdat het steeds kort na het inplantatie ampul fout gaat, er worden weer bloedverdunners voor geschreven en medicatie voor het hart. Zijn er nog meer mensen met hartproblemen? die deze naar alle waarschijnlijkheid aan zoladex relateren.

23-05-2015 | Man | 68
Prostaatkanker
Na mijn 38 bestralingen begonnen met de 3 maandelijkse injecties. Heb hierdoor een lichte gewichtstoename gekregen, veel last van opvliegers, sneller moe, krachtverlies. De PSA waarde werd echter wel <0.01 en Testosteron o. Hierdoor geen sex meer mogelijk, libido 0. Nu sinds ruim een jaar gestopt met de injecties, libido nog steeds 0 helaas. Meting in april 2015 gaf aan da[lees meer...]t de PSA waarde nog steeds onmeetbaar is met een Testosteron waarde van 14. Opvliegers zijn bijna verdwenen, heb het alleen zo nu en dan wat warmer. Mijn Testosteron waarde moet nog verder op kunnen lopen waarbij de verwachting is dat ook de PSA waarde niet 0 zal blijven. Dat is dus afwachten. Sinds een paar maanden heb ik wel last gekregen van een pijnlijke linker borst, drukpijn op/rond het tepel gebied. Kan ook van de Zoladex komen, maar wel vreemd daar ik de injecties al lange tijd niet meer heb gehad. Ik lees echter niets over ervaringen hiermee van andere patiënten.

28-04-2015 | Man | 66
Prostaatkanker
sinds de tweede injectie in januari ben ik heel erg kortademig. voor de rest valt alles wel mee. psa gezakt naar 0,1 na 28 bestralingen

27-01-2015 | Man | 59
Prostaatkanker
In februari 2009 bij toeval ontdekt PSA van 49 wij woonden toen in Duitsland. Geopereerd in juni 2009 prostaat weggehaald en rondom de prostaat schoongehouden. In augustus 2010 35 bestralingen gehad omdat psa weer ophoog ging. In oktober 2014 psa van 110 toen aan de zalodex nu eind januari 2015 psa van 1,6 . Bijna geen last van bijwerkingen ik ben al vanaf 2009 impo[lees meer...]tent en incontinent na de operatie dus de zalodex heeft verder geen gevolgen voor mij . Maar weet dat de kanker er zit dit gaat niet weg door de zalodex het groeit alleen minder snel hoop ik over drie maanden kijken we weer verder .

31-12-2014 | Man | 69
Prostaatkanker
Het meest vervelende van de bijwerkingen is: opvliegers/transpiratie, zeer snel vermoeid, gewicht toenamen, ontregeling van mijn bloedspiegel (diabeet 2) en in het geheel geen behoefte meer aan seks.

26-12-2014 | Man | 69
Prostaatkanker
Na constatering van uitgezaaide prostakanker met een P.S.A van 34. Ben ik nu na 3 behandelingen met Zoladex al terug naar een P.S.A. van 0.46 De bijwerkingen zijn te verdragen maar ja seks is niet meer aan de orde helaas voor mij maar ook zeker voor mijn vrouw, maar daar zijn oplossingen voor niet waar. de vermoeidheid is acceptabel

17-12-2014 | Man | 60
Prostaatkanker
5 injecties gehad, 14 maanden in behandeling. Prostatectomie gehad in dec 2013, daarna was de PSA 1.1, nu een jaar later is mijn PSA 0.04, zakt elke controle elke 3 maanden. In het begin veel opvliegers, nu veel minder. In het begin erg moe en lusteloos, nu kan ik terug harder werken (niet meer zoals vroeger). Ik moet ook regelmatig rusten. Sex is absoluut verleden tijd. [lees meer...]Ik ben wel tevreden met Zoladex, volgens mijn gevoel red het mijn leven.

09-06-2014 | Man | 75
Prostaatkanker
Ben na een second opinion overgegaan naar Zoladex en is mijn psa van 6,9 gedaald naar 1,3 dat wil zeggen na 2 maal geinjecteerd te zijn, mijn oncologe is erg tevreden, heb alleen erg veel warmte opvliegers ook 's nachts, dus soms koud en soms erg warm, maar is mee te leven, voor de rest eet ik eigenlijk te veel en ben weer vrij veel aangekomen, ben wel met goede hoop over[lees meer...] het gebruik van Zoladex en ga nog even door.

29-09-2013 | Man | 76
Prostaatkanker
heel veel last van opvliegers en plotselinge zweetaanvallen-hartkloppingen en onregelmatige hartslag- grieperig gevoel en krachtverlies, moeheid

01-05-2013 | Man | 60
Prostaatkanker
Ben behandeling met Zoladex begonnen ten gevolge van (uitgezaaide) prostaatkanker . Na 3 maanden psa van 29 naar 4 naar 0,25 naar 0,00 . Ben volledig "sexloos ". Geen zin , niets kan wind mij nog op. 2 kg vet bijgekregen, met name op buik. Zeer verhoogde bloeddruk gekregen (combinatie prednison) Gestopt met roken. Andere bijwerking opvliegers , maar goed mee te leven. [lees meer...] --------------------------------------------------------------------------------

02-04-2013 | Man | 53
Prostaatkanker
Ben behandeling met Zoladex begonnen ten gevolge van prostaatkanker . Na 3 maanden psa van 2.9 nar 0.4 . Ben na 8 maanden van zeer aktief naar volledig "sexloos ". Geen zin , niets kan mij nog opwinden . 3kg vet bijgekregen . Lichte last van spierstijfheid in handen en armen . Had voordien al last van lichte verhoogde bloeddruk , nu door zoladex ook last van aritmie ( hart[lees meer...]slag verhoogd plots met 40 sl/min) samen met verhoogde bloeddruk . Vooral tijdens het sporten . :-( Andere bijwerkingen nauwelijks of niet

16-12-2011 | Man | 51
gosereline
Ik was 49 jr. wanneer bij mij prostaatkanker werd geconstateerd. Nooit ziek geweest en nu alles ineen. Heb sinds december 2009 Zoladex behandelingen en heb 37 Radiotherapie behandelingen gehad. De Zoladex slaat goed aan maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Opvliegers de hele dag door, pijnen in mijn lichaam en stramheid. Je hebt het gevoel dat je hele lichaam verand[lees meer...]ert. Ik voel me net de Hulk maar ik wordt niet groen. Geen seksuele behoeften meer maakt het voor een jonge vrijgezelle man niet eenvoudig. Ik lijk wel een oude kerel van 80 jaar. Je probeert maar te blijven lachen maar het huilen staat je nader. Je bent emotioneel in de war en soms heb je geen zin meer in het leven. Vandaag weer een injectie gehad. Gelukkig nog maar 1 jaar te gaan.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum