Prostaatkanker (33 meningen)

Femara (94 meningen)
Lucrin (89 meningen)
Anastrozol (87 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

12-12-2011 | Man | 58
gosereline
Benevens opvliegers heb ik tot nu toe geen problemen gehad. Echter enige tijd geleden tegen de opvliegers Androcur gekregen. Na een tijdje had ik het steeds koud. Of dit door dit medicijn kwam is niet duidelijk, maar ik ben er na 4 weken mee gestopt. Het is iets minder nu maar nog niet weg. Heeft iemand ook deze ervaring gehad?

27-10-2011 | Man | 80
Gevaarlijk type prostaatkanker
In april/mei 2009 heb ik op 37 werkdagen een gamma prostaatbestraling ondergaan Daarna elke 3 maanden een Zoladex injectie.Het resultaat was spectaculair Het PSA getal van het bloedmonster was reeds na drie maanden gedaald van 12 naar 0.6 en is nu 0,0016.In December 2011 krijg ik de laatste injectie In maart 2012 wordt weer een bloedmonster genomen de uroloog wil me tot 2[lees meer...]014 onder controle houden.De bijwerking is nogal ingrijpend.Depressie Ernstige vermoeidheid.Ik hewb mijn werk moeten opgeven."warmtestuwing";kortademig ik slaap minstens 10 uur per dag.Ik kan slechts een paar honderd meter lopen.Na 80 km autorijden moet ik stoppen voor een half uur rust Maar ja, het is het resultaat wat telt. Ik gebruik nog een

21-05-2011 | Man | 68
Protaatkanker
Eerste 5jaar goede ervaringen echter de effectiviteit liep terug Opnieuw geopereerd (turp) nu 13x bestraalt de laatste weken veel pijn in de botten gewrichten.

15-04-2011 | Man | 67
Prostaatkanker
Ter voorbereiding voor een operatie en bestraling van de prostaat dit middel te gebruiken voor het verkleinen van de vergrote prostaat. Plaatsen van de implantaat in het buikvet, onder plaatselijke verdoving, is goed te doen. De bijwerking is vooral "opvliegers", nachtelijk zweten, vermoeidheid, en stemmingswisselingen. Het libido en de erekties zijn geheel verdwenen. V[lees meer...]oor de opvliegers het medicijn Androcur 50 mg 1x per dag. Hiermee zijn de opvliegers verdwenen. De prostaatverkleining is ingezet na 4 maanden. en zal de operatie en bestralingen spoedig starten.

03-02-2011 | Man | 66
Prostaatkanker
Komt bij mij over als een chemische castratie. De sex is verdwenen zelfs als een mooie meid langs loopt geen enkel gevoel van Mmm. Als je een tijdje stil zit, zijn de scharnieren stijf.

26-07-2010 | Man
Continu vloeien
ik kreeg zoladex injecties omdat niks anders het vloeien stopte..Buiten de bijwerking van flinke opvliegers waar geen medicijn tegen hielp werd ik er vooral erg depri en down van! Het is een fijn middel omdat het eindelijk na 5 jaar mijn bloedingen stopte maar de bijwerkingen zijn iets te heftig voor mij..nu krijg ik een embolisatie in de baarmoeder...hopen dat dat helpt a[lees meer...]nders is verwijdering van de baarmoeder nog de enige optie..

27-11-2009 | Man
Prostaatkanker
De Zoladex die ik gebruik is in de vorm van een implantaat dat 12 weken actief is. Injectie moet worden gegeven door de huisarts. Het onderdrukt de testosteron-productie. Bijwerkingen tot nu toe zijn opvliegers, verlaagd libido en lichte pijn in de gewrichten na even stilzitten.

17-03-2022 | Vrouw | 32
Endometriose
Probeer een verhaal van jaaaaaaren lang ellende even in het kort te vertellen waardoor ik de eerste jaren weg laat en begin vanaf het moment dat ik uit mijn narcose kwam van een van de zoveelste operaties die ik ervoor Al allemaal ben moeten ondergaan.. Kijk operatie ivm met endometriose.. ben nog niet volledig uit de narcose maar de arts stond al aan mijn bed met bel[lees meer...]angrijke informatie… Mevrouw, we hebben de verkleving van uw eierstokken en baarmoeder los gemaakt en endometriose verwijdert zoveel als dat mogelijk was, maar u zit zodanig vol endometriose door heel uw buik, inclusief uw blaas darmen maar ook op uw middenrif, dat is onmogelijk om dat allemaal weg te halen zonder schade te brengen aan uw organen of longen dus geen andere mogelijkheid als zoladex ( chemisch aan de overgang dus.. helaas heb ik de pech dat mijn lichaam geen hormonen accepteerd en de pil of spiraaltje bij mij juist boosdoeners zijn geweest die de endometriose versneld en verergert hebben.. Oké zoladex dan maar… Heb de zoladex laten zetten nou de eerste maand was een ramp, wat blijkt de arts heeft het spiraaltje er niet uit gehaalt met de operatie… dus de pijn werd zo erg dat zonder tranen van het toilet af te komen niet mogelijk was.. Eenmaal overgegaan naar ander ziekenhuis en dus de 2e maand van de zoladex is verstreken waarvan 1 maand het spiraaltje er uit was gehaalt merkte ik geen verschil want had dag in dag uit pijn met elke beweging … binnen 2 weken werd ik ook geopereerd in dat ziekenhuis ivm mijn gewicht en energie zo laat was dat er anders een kans was dat ik te zwak zou worden voor een operatie aan te kunnen gaan en dan was er een groot probleem.. nou die operatie achter de rug moest toch nog 1x zoladex zetten om goed te kunnen herstellen…en jawel dat is goed gelukt.. operatie geslaagd en ik voelde me weer mens… nog steeds geen bijwerkingen van zoladex ervaren ( kan niet zijn opgevallen door alle pijn die ik had) In die 6 maanden kwam bij de 3e maand mijn eerste menstruatie weer, maar had vreemde klachten die ik niet meteen linkte naar problemen op gynaecologisch gebied… hoesten pijn op de borst moeite met ademen.. eenmaal aan het menstrueren was het meteen weer weg.. maand erna precies het zelfde maar dan waren de klachten heftiger en maand daarna dacht ik dat ik mijn begrafenis moest gaan regelen want het voelde alsof ik het aan mijn hart zou gaan krijgen.. het probleem was dat nu de endometriose op mijn middenrif het leuk vond om te gaan irriteren… dus die zoladex spuit werd meteen weer in mijn buik gezet… Helaas kwam ik die tussentijd Corona ons land binnen en tegelijkertijd problemen met mijn staartbeen die verwijderd moest worden… en de operatie aan mijn staartbeen moest eerst zijn geweest voordat ik pas geopereerd mocht worden aan mijn middenrif.. de Corona heeft me een jaar lang op mijn operatie laten wachten door dat mijn operatie 5 dagen ervoor geannuleerd moest worden voor het verwijderen van mijn staartbeen… dus jaar verder ook nog steeds gedwongen aan zoladex.. eenmaal operatie achter de rug is er door de Corona weer 1 jaar en 2 maanden bij gekomen voordat ik de operatie had van mijn endometriose.. deze heeft 4 dagen geleden eindelijk plaats gevonden… baarmoeder verwijdert baarmoeder hals verwijderd endometriose op middenrif, lever, nieren diepe endometriose op de darm het zat gelijk vol… Nu dus geen zoladex meer dus vind het komende maanden erg spannend Mijn conclusie over zoladex zelf… aangezien het eigenlijk maar 6 maanden gebruikt mag worden maar ik het dus jaren gedwongen heb gemoeten.. heb ik helaas bijwerkingen maar waarvan ik niet vind dat deze als negatief mogen worden neer gezet bij het zoladex medicijn.. Mijn klachten binnen de 6 maanden die eigenlijk maximaal maar mogen wat zoladex duidelijk beschrijft waren nihil.. opvliegers best wel veel vooral snachts maar heb er mee leren om gaan en dat was voor mij een lachertje vergeleken met de pijn die ik heb moeten doorstaan.. en ik had last van gewricht pijn.. niet meer en niet minder Maar door het jaren te hebben moeten gebruiken is helaas gebleken dat mijn botscan die 5 maanden gemaakt is niet goed is en ik osteopenie heb en ik na mijn herstel nog eens een botscan moet of het inmiddels niet al osteoporose is aangezien mijn score van de vorige scan er al niet ver vandaan zat.. Zoladex heeft mij geholpen met het lange wachten op de operaties redelijk pijnloos door te komen.. enige is dat ik ipv 1x in de 3 maanden ik deze al snel 1x in de 2 maanden moest zetten omdat de klachten dan al kwamen en helaas de afgelopen 4 maanden ik de zoladex 1 x per maand moest zetten.. dus ben wel een beetje bang voor de uitslag van mijn botscan.. maar proberen positief te blijven en nu eerst herstellen van mijn zware operatie van 4 dagen geleden en hopen dat die ook voor een groot deel geholpen heeft en gaat helpen… en dan zien we wel weer verder Voor de gene die alles heeft gelezen.. super lief dat je er de tijd voor hebt genomen, en probeer goed te beseffen dat de erge bijwerkingen die ik nu ervan heb komt omdat de dosering die zoladex aangeeft van 6 maanden ik zeker 5 x heb moeten overschrijden… dus als dat niet had gehoeven had ik puur en alleen opvliegers en gewrichtspijn

01-03-2022 | Vrouw | 44
Myoom
Myomen

04-03-2021 | Vrouw | 34
Endometriose
Tijdens mijn operatie is de Gynaecoloog erachter gekomen dat ik Endometriose heb. Gezien ik een kinderwens had. Kreeg ik meteen een spuitje Zoladex . Ik heb deze medicijn 6 maanden gehad (2x 3 maanden) Ik had last van opvliegers, verminderde libido en ik kwam veel aan in kilo's. Overal viel deze medicatie kwa bijwerkingen erg mee, maar was het voor mij helaas nie[lees meer...]t effectief genoeg. Tevens had ik 6 maanden lang geen menstruatiepijn.

08-09-2020 | Vrouw | 41
Borstkanker

14-01-2020 | Vrouw | 25
gosereline (3,6mg)
Wauw wat is dit heftig. Dit medicijn was een aanslag op mijn lichaam en leven. Heb het gelukkig maar 3 maanden moeten gebruiken. Ik heb volgens mij alle bijwerkingen ervaren die bij dit medicijn horen. Ik gebruikte de Zoladex voor een goedaardige tumor in mijn baarmoeder ; adenomyoom genaamd. De eerste zoladex was fout geplaatst in mijn buik. Hierdoor had ik tintelingen en[lees meer...] kriebels ter hoogte van mijn liesstreek. (Alsof er een beestje onder mijn huid kriebelde en dit een week lang.) Ook had ik moeite met lopen voor 3 dagen. Ik werd voor 3 weken ongesteld en hierdoor voelde ik me enorm lusteloos. Slapen was moeilijk, de implantaat was dan pijnlijk en ik wist niet in welke houding ik moest slapen. Bij de 2de zoladex werd ik weer ongesteld voor enkele dagen. En ervaarde ik wat depressief zijn is. (er kwam meermaals een naar gevoel over me heen alsof ik een uitwerking had van drugs en bij moest pakken om gelukkig te worden.) Ook ervaarde ik vaak last te hebben van hoofdpijn, stemmingswisselingen, Opvliegers (zweetaanvallen, natte handen), pijnlijke blaas bij plassen, buikpijn ter hoogte van de zoladex implantaat, en het ergste van alles de zware vermoeidheid... Je kan uren slapen, en gewoon bij het kleinste klusje helemaal uitgeput zijn. Ik ben hierdoor vaak niet aanwezig geweest op mijn werk. En werk nu halve dagen. De Zoladex is nu aan het uitwerken maar de vermoeidheid blijft. Volgens mijn arts werkt het nog 16 weken uit. In maart krijg ik mijn scan en kijken ze of de adenomyoom kleiner is geworden.

18-08-2019 | Vrouw | 27

09-09-2018 | Vrouw | 47
Endometriose
Ik las op internet bijna alleen maar gruwelverhalen over Zoladex, dus ik wilde het al bijna weigeren. Ook toen ik de lijst met bijwerkingen las toen de verpleegkundige er was heb ik haar bijna weer weggestuurd. Om te voorkomen dat het injecteren pijnlijk zou zijn heb ik die dag als voorbereiding om de 4 uur 1000 Mg paracetamol geslikt. De prikplek heb ik een minuut voor d[lees meer...]e injectie met ijsblokjes gekoeld. Ideaal, ik heb nauwelijks iets gevoeld. De bijwerkingen vallen mee. Ik heb last van opvliegers, maar tot nu toe vooral ‘s avonds laat en in de nacht. Wat ook geen pretje is, want ik slaap daardoor echt minder goed. Ik was vooral ook bang voor libidoverlies, maar eerlijk gezegd heb ik daar (nog) geen last van:-) Van de specialist heb ik medicijnen gekregen om de bijwerkingen tegen te gaan, maar die heb ik nog niet geslikt. Ik vind het fijn dat ik ze in huis heb, voor het geval dat. Het is een feest om niet meer ongesteld te worden. Voor de operatie heb ik een jaar bijna aaneengesloten gebloed. Daar werd ik gewoon ongelukkig van. Dus in dat opzicht werkt de Zoladex goed. Wat ik echt vervelend vind is dat ik geen controle over het gebruik heb. Ik kan niet elke dag besluiten iets te slikken of niet. Het zit gewoon voor 3 maanden in je. En als ik daar over nadenk vind ik dat nog steeds moeilijk. Inmiddels heb ik wel weer een endometriosecyste, veel kleiner dan de twee die ik had voor de operatie, maar toch... daar baal ik van. Dus in oktober ga ik voor een second opinion naar het Bronovo. Voor de tweede injectie wordt gezet.

01-02-2018 | Vrouw | 35
Endometriose
Gebruik Zoladex nu 4 jaar i.v.m endometriose, de eerste 3 jaar ging het best goed, weinig tot geen buikklachten en niet zo’n last van bijwerkingen. (Wel opvliegers) Het laatste jaar ervaar ik wel erg veel bijwerkingen. De eerste dagen na de spuit hevige hoofdpijn en misselijkheid (overgeven). Na een dag of drie erge last van stemmingswisselingen waarbij ik soms ook erg so[lees meer...]mber kan zijn.( ook doodswens gedachten gaan door mijn hoofd ) Laatste jaar ook zo’n 10 kg in gewicht toegenomen. Ook heb ik last van veel spierkrampen en gewrichtspijnen. Verder last van acne, vooral in mijn gezicht maar ook mijn hoofdhuid. Tegen de buikpijn werkt de zoladex wel goed want heb sinds het gebruik van de zoladex weinig tot geen buikklachten meer. Hiervoor Lucrin gebruikt waarbij ik telkens in de laatste week voor de nieuwe spuit toch weer buikklachten kreeg.

28-11-2017 | Vrouw | 27
Borstkanker
Voor mijn eerste inspuiting Zoladex had ik heel veel zenuwen. Dit door alle negatieve reacties die ik had gelezen over verschillende sites. Met een klein hartje ging ik naar de dokter. Ik had al een emlapatch geplakt op de plaats waar ze zouden prikken. De inspuiting viel reuze mee, nauwelijks iets van gevoeld. En ook de bijwerkingen bleven achterwege. Intussen ben ik ee[lees meer...]n half jaar verder (1x per maand krijg ik een inspuiting) en ik voel me heel goed! Heb nergens last van. Ik heb geen hoofdpijn, ben niet misselijk, niet depressief,... Ik ben gewoon mezelf, mijn eigen vrolijke ik. 1 tip: emlapatch plakken, verdoofd de huid waar ze gaan prikken. En niet te hard piekeren over wat er allemaal geschreven wordt. Ik ben het levende bewijs dat alles ondanks de diagnose die je krijgt reuze kan meevallen!! Positief blijven en gaan.