Zoladex

Lucrin (69 meningen)
Arimidex (55 meningen)

28-09-2017

Endometriose

Voor 3 maanden zoladex vanwege endometriose. Ik heb geen bijwerkingen. Ook de injecties doen geen pijn. Ik ben er erg tevreden over!
01-02-2018

Endometriose

Gebruik Zoladex nu 4 jaar i.v.m endometriose, de eerste 3 jaar ging het best goed, weinig tot geen buikklachten en niet zo’n last van bijwerkingen. (Wel opvliegers) Het laatste jaar ervaar ik wel erg veel bijwerkingen. De eerste dagen na de spuit hevige hoofdpijn en misselijkheid (overgeven). Na een dag of drie erge last van stemmingswisselingen waarbij ik soms ook erg so[lees meer...]mber kan zijn.( ook doodswens gedachten gaan door mijn hoofd ) Laatste jaar ook zo’n 10 kg in gewicht toegenomen. Ook heb ik last van veel spierkrampen en gewrichtspijnen. Verder last van acne, vooral in mijn gezicht maar ook mijn hoofdhuid. Tegen de buikpijn werkt de zoladex wel goed want heb sinds het gebruik van de zoladex weinig tot geen buikklachten meer. Hiervoor Lucrin gebruikt waarbij ik telkens in de laatste week voor de nieuwe spuit toch weer buikklachten kreeg.
04-05-2017

Zoladex (gosereline)

Van de injectie voel je niets. Je hebt ook amper last van de bijwerkingen. Ik ben zeer tevreden.
05-03-2013

Endometriose

Zoladex gebruikt om de cyclus een jaar stil te leggen ivm ernstige endometriose. Na dit jaar begonnen aan IVF. De injecties waren erg pijnlijk, De bijwerkingen waren bijna nihil bij mij.
25-11-2012

Borstkanker

Ik krijg nu een jaar om de 3 maanden zoladex injectie. Daarbij dagelijks taxomofin. Ik krijg enkele dagen naar mn injectie vresselijk veel pijn op me borst en longen de scherpe pijn is t ergste van alle bijwerkingen. Na een week trekt t weg en heb ik die klachten niet meer tot de volgende injectie. Mn huisarts zegt dat t niet door de injectie komt,ik zelf weet bijna 100% z[lees meer...]eker van wel. Verder heb ik veeel last van opvliegers en stemmingswisselingen vermoeidheid. Ik heb 2 kleine kids en vind t behoorlijk pittig. Zeg vaak dat ik met alle zooi wil stoppen. Maar dan denk ik weer wat is nu erger. Vorig jaar borstkanker ondekt amputatie ,gelukkig geen uitzaaingen. ik heb 6 chemos gehad 3x fex en 3x tac en nu die hormoonkuur ik vind t zwaar heel die overgang. zou graag willen weten of er meer mensen zn die ook de klacht van pijn op borst en longen ervaren kort na de injectie?
10-04-2012

Endometriose

Ik heb hoogstwaarschijnlijk endometriose en heb hiervoor in maart 2012 een injectie Zoladex 10.8 gekregen. De injectie zetten was pijnloos. De eerste 1.5 week waren verschrikkelijk. Ik had door de endometriose altijd al heel veel pijn en deze pijn werd nog eens 10x erger. Het leek wel of ik 1,5 week met onttrekkingsweeën heb gelopen (denk ik dan, ben nooit zwanger geweest)[lees meer...]. Maar na deze 1.5 week kreeg ik een onttrekkingsbloeding en nu voel ik me onwijs goed! Geen pijn, nauwelijks bijwerkingen. Alsof er een last van mijn schouders is gevallen.
22-03-2012

Borstkanker

Na borstkanker in 2008. krijg ik momenteel chemotherapie (6 sessies zijn gepland) om laesies van 6 tot 66mm in mijn lever te herstellen, de groter wordende weefselknobbeltjes in mijn longkwabben en 4 wervels die ook aangetast zijn. Als ik had geweten dat deze behandeling geen goede effecten had op mijn gezondheid en daarentegen deze gezondheidsproblemen veroorzaakte, had [lees meer...]ik het nooit geaccepteerd. Vanaf het begin met de behandeling van Zoladex heb ik bijwerkingen gehad (jeuk op mijn vingers en voeten, pijn in mijn benen, gewichtstoename van meer dan 10kg, opvliegers, vaginale droogheid... en in de loop van 2009, osteoporose.)
18-06-2016

Endometriose

Als je van te voren de huid met ijsblokje verdoofd valt injectie mee. De bijwerkingen die ik heb zijn vervelend. Met name de misselijkheid en pijn in gewrichten waren erg vervelend. In het begin heb ik gedacht dat ik liever de pijn Vd endometriose had. Na verloop van tijd wen je eraan/of wordt het minder.
22-09-2012

Borstkanker

Op 3 januari 2006 kreeg ik te horen dat ik borstkanker heb. 31 jaar was ik net geworden. Op 9 januari stapte ik een sneltrein in en had geen controle meer over mijn leven. Deze dag vergeet ik niet zolang ik nog in leven ben. Het werd een borstamputatie met een okseltoilet. Daarna 30 bestralingen en het traject van 8 chemokuren in 2 soorten. Vervolgens 1 jaar lang herceptin[lees meer...]kuren. Letterlijk zei de arts "Je bent een Pechvogel en je hebt de Jackpot". Na mijn 2e chemokuur, raakt ik al in de overgang en gelukkig herstelde dit zich vlak na mijn laatste kuur. Daardoor moest ik de Zoladexinjecties gaan gebruiken met de Arimidex die ik al had gekregen. Het is nu 7 jaar dat ik het bij me heb laten injecteren. Door de verhalen rondom het stoppen met Zoladex, wat ik op het internet gelezen heb, besloot ik 3 weken geleden om te stoppen met de injecties. Wel gebruik ik nog de hormoonpillen. Normaal moet ik er nog 2 jaar mee doorgaan, omdat ik de agressieve vorm van borstkanker heb en door de uitzaaiingen naar mijn oksel en borstbeen. Nadeel van elke medicijn is, het is goed voor het ene en slecht voor het andere. Zoals de botontkalking wat ik daardoor gekregen heb. Ook heb ik gelezen, dat bij langdurig gebruik van Zoladex, dat men baarmoederhalskanker kan krijgen. Ben je net hersteld van het een.. moet je later voor het andere behandeld worden.. Dat zou cynisch zijn! En jaaa..., ook ik ben aangekomen en zelfs 15kg. Terwijl ik eingelijk helemaal niet zo gek veel eet. Vind ik het erg? Ja, mijn kwaliteit van leven is enorm gekelderd. Ik voel me net een oud stijf vrouwtje die aan de zijlijn staat terwijl de rest van de wereld echt aan het leven is. Hopelijk brengt het verandering met zich mee, nu ik gestopt ben met de Zoladex. Erg spannend vind ik het. Met de Zoladex voelt het alsof je veilig geparkeerd staat in een haven. En zonder als een vrijgelaten vogel die alle kanten op kan. ;-) Spannend spannend spannend.. wat mijn lichaam nu gaat doen. Met de hormoontherapie mag ik helaas niet mee stoppen. Dit moet ik nog minimaal een jaartje volhouden. Dan zit ik op de 8 jaar wat ik miinimaal moest aanhouden. Ik wens jullie allen veel sterkte en kracht toe!! Liefs, Een lotgenote
18-08-2011

Borstkanker

hallo iedereen op deze site, ik had zo graag geweten wie nog meer zoladex gebruikt, ik heb de spuit de 2de x gehad, eerlijk gezegd ik ben geen zeur maar dit doet wel wat met je lichaam seg, ik heb precies terug de uitwerking van de chemo taxotere waar je gewrichten en spieren je eenvoudig in de zetel houden!! iets anders is het wel elke dag overal pijn tis goed geweest voo[lees meer...]r mij maar stoppen kan ik niet tis gewoon nodig, maar nog 3jaar!!! word dit beter of nog erger?????ik heb 2 kids die nog zeer jong zijn , en de pijnen in de onderrug zijn pijnlijk wat doen jullie hieraan medicatie bijnemen , ik kan mijn blokje om zelfs momenteel niet meer halen, ik kon eindelijk terug al 40 min. lopen met veel moeite en nu kan ik niks meer bijna, voortdurend op de tanden bijten , kent iem.zich terug in dit verhaal?grtjes
04-12-2011

Zoladex (gosereline)

Ik ben 39 jaar en gebruik zoladex samen met arimidex voor de behandeling van borstkanker.Ik lees veel over de bijwerking op dit forum gaande van opvliegers tot het bijna niet meer kunnen gaan en depressies. Bij mij is de grootste bijwerking het bijkomen. Vroeger ging ik 3 keer in de week lopen maar door het gebruik van zoladex en arimidex ben ik overgeschakeld naar alle [lees meer...]dagen wandelen. Toch ben ik meer dan 20 kg bijgekomen. Heeft niemand anders dit ongemak? Ik heb het laten onderzoeken en het is dus uitsluitend van de medicatie. Ik vind dit heel vervelend. Heeft iemand anders ook dit probleem en zo ja wat heeft die er tegen gedaan om ofwel niet meer bij te komen en/of af te vallen.
24-07-2017

Borstkanker

Na 2 injecties zoladex voelde ik me per week aftakelen. Ik voelde me meer en meer depressief, kon niet meer doorslapen, had hoofdpijn en overal gewrichtspijn, kortom, ik was geen mens meer. In overleg met mijn oncoloog ben ik na 2 inspuitingen gestopt. Nu ben ik 3 weken verder, en voel ik me bijna niet depressief meer. Ik slaap beter (nog niet optimaal, maar kom) en de hoo[lees meer...]fdpijn is draaglijk. Volgende week moet ik starten met nolvadex, hopelijk kan ik dit beter verdragen.
16-04-2012

Zoladex (gosereline)

In juli ben ik geopereerd aan mijn baarmoeder ivm hevige menstruatiepijn en vloeingen. De hele baarmoeder moest verwijderd worden en er is een cyste verwijderd. Na de operatie heft mijn herstel ruim een half jaar geduurd. maar de pijn aan de eierstokken bleef. Er bleven cystes ontstaan. Omdat ik mijn baan niet kwijt wilde heb ik de oplossing met een vervangende gyneac[lees meer...]oloog doorgenomen om zoladex te gebruiken. dit om de aanmaak van eitjes tegen te gaan. ik heb geen bijwerkingen gehad. last van koud en warm had ik al voor de operatie. dus dat was normaal voor mij. Alleen een ander probleem. voordat ik de injectie kreeg kon ik dat al een paar dagen van te voren boeken. het is zelfs nu al ruim een week van te voren te voelen. 07-05-2012 heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog die mij geopereerd heeft. de eierstokken moeten er gewoon uit. de pijn van de cystes is erger dan een operatie
30-08-2014

Endometriose

goede ervaringen ik heb het vroeger na mijn 2 de zwangerschap gehad was ik 28 een jaar daarna mijn baarmoeder verwijderd door ernstige endometriose nu dit jaar weer gestart met zoladex ben nu 43 vanwege buikpijn gebruikt het nu weer 3 maanden en heb net mijn 2 de prik gehad heb alleen nu last van haar uitval of het komt val de zoladex dat weet ik niet ik had al last van op[lees meer...]vliegers en warmte en heb totaal geen last van gewicht toenamen ik val juist heel erg af
31-07-2013

Endometriose

Al vanaf 2000 gebruik ik zoladex vanwege ernstig endometriose. Eigenlijk heb ik er nooit echt last van gehad, injectie kan ik inmiddels zelf zetten. Sinds een jaar tob ik met mijn rug en ga ik elke maand naar de huisarts om mijn rug, nek te laten kraken. De arts zegt dat niets te maken heeft met Zoladex, maar ik twijfel daar aan, ik gebruik het al 13 jaar. Wie herkent dit[lees meer...]?
25-03-2011

Groot Myoom op de baarmoeder

Ik heb voorafgaand aan een kijkbuisoperatie 3x zoladexinjecties gehad om het myoom te laten slinken zodat dit de operatie verge- makkelijkt. deze operatie heb ik as week. De bijsluiter gaf aan dat pijn in de gewrichten af en toe wordt waargenomen en dat ernsti- ge hoofdpijn en ziek zijn zelden voorkomen. Nou, ik heb me de afgelopen maanden ECHT beroerd gevoeld!! De 1e ma[lees meer...]and heb ik last van alle gewrichten gehad. Alsof ik constant de griep had. De 2e maand kreeg ik meer last van ernstige hoofd-en nekpijn en opvlie- gers. De 3e maand begonnen mijn gewricht- en weer ontzettend pijn te doen, van kop tot teen....Elke dag weer anders...Ik heb me zelfs een aantal keren ziek moeten melden op mijn werk. Mijn dochter mocht me bijna niet aanraken of bij me op schoot zitten. Het geen er elke dag zeer doet zijn m'n armen en polsen en heb ik stijve vingers. Soms heb ik het gevoel dat ik door m'n benen zak. Als ik teveel doe heb ik sávond en s'nachts extra last hiervan. Ik ben blij dat de operatie bijna zover is zodat ik daarna dit middel niet meer hoef te gebruiken. De myoom en de baarmoeder worden verwijdert. Hopelijk gaat dit middel zo snel als mogelijk uit mijn lijf.....Ontgiften?? Groet, Ml

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum