Ervaringen met Zoladex

Lucrin (103 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (98 meningen)
Letrozol (72 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

25-11-2011 | Vrouw | 44
Borstkanker
Ik gebruik dit medicijn nu zo'n 4 jaar. Toen ik 33 jaar was kreeg ik borstkanker. Borstamputatie, chemo, medicijnen enzv. Nu gebruik ik alleen nog Zoladex. Dit wordt voor mij nog steeds gegeven omdat ik de overgang al achter de rug heb. Maar het kan zijn dat als ik hier mee stop dat ik weer ga menstrueren en om dit te voorkomen, krijg ik dus nog steeds Zoladex. Ik heb er g[lees meer...]een last van. Wat ik wel erg vervelend vind, is dat ik heel slecht tegen injecties kan. Ik krijg vooraf ook nog een verdoving. Maar qua bijwerkingen nul komma nul.

27-10-2011 | Man | 80
Gevaarlijk type prostaatkanker
In april/mei 2009 heb ik op 37 werkdagen een gamma prostaatbestraling ondergaan Daarna elke 3 maanden een Zoladex injectie.Het resultaat was spectaculair Het PSA getal van het bloedmonster was reeds na drie maanden gedaald van 12 naar 0.6 en is nu 0,0016.In December 2011 krijg ik de laatste injectie In maart 2012 wordt weer een bloedmonster genomen de uroloog wil me tot 2[lees meer...]014 onder controle houden.De bijwerking is nogal ingrijpend.Depressie Ernstige vermoeidheid.Ik hewb mijn werk moeten opgeven."warmtestuwing";kortademig ik slaap minstens 10 uur per dag.Ik kan slechts een paar honderd meter lopen.Na 80 km autorijden moet ik stoppen voor een half uur rust Maar ja, het is het resultaat wat telt. Ik gebruik nog een

10-01-2010 | Vrouw
PMS
ik ben Zoladex gaan gebruiken ivm erge PMS-klachten. Zoladex is de oplossing, je wordt niet meer ongesteld en hebt ook geen last vd voorafgaande klachten. helaas kun je van Zoladex botontkalking krijgen en mag je dit dus niet constant bliijven gebruiken. ik heb nu het Mirena-spiraal laten zetten om te kijken of dat hetzelfde effect heeft. zoniet dan ga ik toch weer aan de [lees meer...]Zoladex.

02-11-2009 | Vrouw
Endometriose
Zoladex wordt sinds een half jaar 1x per 4 weken in mn buikvet geinjecteerd (een rolletje is aan te bevelen :-)). Ik heb nauwelijks overgangsverschijnselen, maar vind mn haar wel dunner worden. Sex is een stuk beter zonder alle pijn. Ik heb tevens de mirene spiraal en de pil (microgynon30) tegen botontkalking. Geen menstruatie en geen ovulatie: joepie! Komende 5 jaar fijn [lees meer...]aan de Zoladex. Jammer dat ik niet zelf mag prikken; dat zou handig zijn met vakantieplanning.

20-04-2023 | Man | 79
Prostaatkanker
dit is een aanvulling op een eerder bijdrage….! Zoladex kan de bloedsuikerwaarde beïnvloeden. laatste injectie oktober 2022 Hba1c was 90 in januari 2023 en is nu, na 3 maanden 80. ook is de koolhydraat inname aangepakt afgesproken dat ik in juli terugkom voor een bloedsuikermeting en dat tot die tijd geen Metformine wordt voorgeschreven….Zoladex kan de stab[lees meer...]iliteit van de bloedwaarde beïnvloeden 2 opmerkingen uroloog en radiltherapeut mogen hier best wat meer aandacht aan besteden…. wel regelmatig psa controle, daar zou je de Hba1c aan kunnen toevoegen. de fabrikant zou uitgebreider kunnen informeren over bv. de halfwaardetijd. vrgr Peter

19-01-2023 | Vrouw | 35
Endometriose
Na een kijkoperatie waarbij diep geïnfiltreerde endometriose is weggehaald moest ik voor 3 maanden zoladex gebruiken. Ivm trombose in het verleden kon ik echter geen andere medicatie krijgen voor de bijwerkingen. Het is gelukkig “maar” 3 maanden maar het heeft een ernstige weerslag op mijn leven. Dodelijk vermoeid omdat ik gewoon nauwelijks slaap. Daarbij een continue [lees meer...]hoofdpijn die niet met pijnmedicatie te onderdrukken is. Het is dat endometriose mijn leven een pijnlijke hel maakte dat ik dit medicijn neem. Maar ik ben blijk dat ik er na 3 maand vanaf ben.

24-11-2022 | Vrouw | 45
Myoom
Ik gebruik Zoladex nu bijna 3 maanden om de myomen en mijn baarmoeder kleiner te laten worden voor de operatie. Uiteraard is het vervelend om zo direct in de overgang te komen, maar op de opvliegers na valt het mij mee.

01-03-2022 | Man | 61
Prostaatkanker
Heb gleasoscore 9,5. Kwaliteit van leven behoorlijk op ingeleverd, maar ben nu bijna wel 2 jaar verder. Psa was 23, ging naar 0.3, stijgt elke 3 maand met 0,1! Er is een mogelijkheid om te stoppen ivm de bijwerkingen, maar durf het niet. Is er een alternatief diee net zo effectief is met minder Bijwerkingen?

28-09-2021 | Man | 64

08-09-2020 | Vrouw | 41
Borstkanker

03-05-2020 | Man | 82
Prostaatkanker
neem al vele jaren zoladex . PSA is o,o1 . Is er een medicijn met minder bijwerkingen?

30-12-2018 | Man | 68
Prostaatkanker
Wel vervelende bijwerkingen maar het heeft wel gewerkt naast 39 bestralingen.

20-08-2018 | Man | 67
gosereline (10,8)
Prostaatkanker
Voor een periode van 6 maanden na ruim 11 jaar bicalutamide. Tussenfase om te zien of daarna een periode zonder medicatie mogelijk is.

04-05-2017 | Vrouw | 35
gosereline (10,8mg)
Van de injectie voel je niets. Je hebt ook amper last van de bijwerkingen. Ik ben zeer tevreden.

18-06-2016 | Vrouw | 38
Endometriose
Als je van te voren de huid met ijsblokje verdoofd valt injectie mee. De bijwerkingen die ik heb zijn vervelend. Met name de misselijkheid en pijn in gewrichten waren erg vervelend. In het begin heb ik gedacht dat ik liever de pijn Vd endometriose had. Na verloop van tijd wen je eraan/of wordt het minder.

16-08-2015 | Man | 67
Prostaatkanker
Er werd een vraag gesteld over druk op de borst bij het gebruik van Zoladex? Mijn ervaring is, dat ik drie maal ben op genomen met hart problemen. Twee keer word ik na een nacht in het ziekenhuis te moeten blijven, steeds naar huis gestuurd. Huisarts moest het maar verder bekijken, en schrijft bloedverdunners en een pil voor onder de tong voor, bij opname twee, hebben we[lees meer...] gevraagd of het mogelijk van de Zoladex kan komen, gelet op de bijsluiter. Het word daar aan gegeven als veel voorkomend. Het word af gedaan met als je een bijsluiter leest van een paracetamol, ook ziek word. De bloed verdunner word er af gehaald. De derde en laatste keer is het begin Augustus, en is het weer raak, deze keer zeer heftig. Mijn vrouw wijst ze vanaf de eerste behandelaar (broeders ambulance) er op dat dit niet normaal is en praat met ieder die zij te pakken kan krijgen, vraagt ook om een andere cardioloog. Nu pas wordt er onderzoek gedaan, en zijn hartritmestoringen gezien en worden dinsdag 18 Augustus bekeken, wel in een ander ziekenhuis, ook daar zullen we blijven vragen of het met de Zoladex te maken heeft, omdat het steeds kort na het inplantatie ampul fout gaat, er worden weer bloedverdunners voor geschreven en medicatie voor het hart. Zijn er nog meer mensen met hartproblemen? die deze naar alle waarschijnlijkheid aan zoladex relateren.