Ervaringen met Zoladex

Lucrin (102 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (97 meningen)
Letrozol (71 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

10-07-2012 | Vrouw | 50
Borstkanker
Eens per 3 maanden wordt er een injectie gegeven in mijn buikvet, daarnaast elke dag tamoxifen. Bijwerkingen inderdaad de veelgenoemde opvliegers, heftig zweten, stramme ledematen, pijnlijke bottenen slecht slapen. Ik heb gelukkig weinig last van emotiewisselingen. Ook degewichtstoename is vervelend. Maar ja, liever dit dan weer kanker, toch?

25-08-2011 | Vrouw | 26
Endometriosis
Hey allemaal, deze avond mijn eerste spuit gekregen en nog minstens 2 te gaan. Als ik de bijspluiter lees ben ik nu al bang! Hebben jullie er echt zoveel last van? Ik kan niet anders dan ze krijgen aangezien ik vorige week geopereerd ben aan endometriosis en het nu al aan het terugkomen is. Na 3 maand gaan ze ook een spiraaltje steken zodat ze mijn maandstonden helemaal [lees meer...]plat kunnen leggen. Ik heb zelf voor deze behandeling gekozen omdat ik toch nog een kinderwens heb en dus niet alles gewoon wil laten weghalen. Zijn er nog mensen die deze behandeling gekozen hebben met endometriosis? Hopelijk gaat alles goed! Succes! Grts en kss

03-02-2011 | Man | 66
Prostaatkanker
Komt bij mij over als een chemische castratie. De sex is verdwenen zelfs als een mooie meid langs loopt geen enkel gevoel van Mmm. Als je een tijdje stil zit, zijn de scharnieren stijf.

23-01-2011 | Vrouw | 56
opvliegers menstruatie bleef weg

26-07-2010 | Man
Continu vloeien
ik kreeg zoladex injecties omdat niks anders het vloeien stopte..Buiten de bijwerking van flinke opvliegers waar geen medicijn tegen hielp werd ik er vooral erg depri en down van! Het is een fijn middel omdat het eindelijk na 5 jaar mijn bloedingen stopte maar de bijwerkingen zijn iets te heftig voor mij..nu krijg ik een embolisatie in de baarmoeder...hopen dat dat helpt a[lees meer...]nders is verwijdering van de baarmoeder nog de enige optie..

24-06-2010 | Vrouw
Endometriose en ovulatie pijn
ik ben 5 jaar geleden gesteriliseerd en had toen al vrij veel last van ovulatie pijn ik woonde toen nog in nederland.ben in 2008 verhuisd naar st.maarten. had op gegeven moment zo veel pijn tijdens de menstruatie dat ik naar de huisarts ging die heeft me doorgestuurd naar de gyna in het ziekenhuis .heb daar een onderzoek gehad en ze vonden een hele grote zogenoemde choco[lees meer...]ladecyste.die is samen met mijn linkereierstok verwijderd in dec 2009.de uitslag was endometriose.omdat de pijn bleef aanhouden krijg ik dus nu ook de behandeling met zoladex.met alle symptomen en bijwerkingen .heb heel veel last van opvliegers overmatig zweten .soms tintelingen in vingers en tenen.en heel veel last van hoofdpijn en duizeligheid maar nog steeds soms wat steken in mijn onderbuik het enigste voordeel wat ik heb met de zoladex geen menstruatie meer maar voor de rest heb ik er veel ongemakken van.

29-11-2009 | Vrouw
Endometriose

01-03-2022 | Vrouw | 44
Myoom
Myomen

09-08-2021 | Man | 69
Prostaatkanker
Ik ben gestopt na derde injectie 9 mnd, vond de bijwerkingen een aanslag op mijn kwaliteit van leven.

07-03-2019 | Man | 72
Prostaatkanker
Sinds een jaar Zalodex, wat valt dat tegen, je leven veranderd totaal, nergens geen zin meer in, 8kg aangekomen,karakterveranderd, vergeetachtig, enz , enz Ik wil in overleg stoppen met dit medicijn of een vervanger, anders stop ik helemaal wil nog een leuk leven hebben .

18-08-2011 | Vrouw | 38
Borstkanker
hallo iedereen op deze site, ik had zo graag geweten wie nog meer zoladex gebruikt, ik heb de spuit de 2de x gehad, eerlijk gezegd ik ben geen zeur maar dit doet wel wat met je lichaam seg, ik heb precies terug de uitwerking van de chemo taxotere waar je gewrichten en spieren je eenvoudig in de zetel houden!! iets anders is het wel elke dag overal pijn tis goed geweest voo[lees meer...]r mij maar stoppen kan ik niet tis gewoon nodig, maar nog 3jaar!!! word dit beter of nog erger?????ik heb 2 kids die nog zeer jong zijn , en de pijnen in de onderrug zijn pijnlijk wat doen jullie hieraan medicatie bijnemen , ik kan mijn blokje om zelfs momenteel niet meer halen, ik kon eindelijk terug al 40 min. lopen met veel moeite en nu kan ik niks meer bijna, voortdurend op de tanden bijten , kent iem.zich terug in dit verhaal?grtjes

25-03-2011 | Vrouw | 43
Groot Myoom op de baarmoeder
Ik heb voorafgaand aan een kijkbuisoperatie 3x zoladexinjecties gehad om het myoom te laten slinken zodat dit de operatie verge- makkelijkt. deze operatie heb ik as week. De bijsluiter gaf aan dat pijn in de gewrichten af en toe wordt waargenomen en dat ernsti- ge hoofdpijn en ziek zijn zelden voorkomen. Nou, ik heb me de afgelopen maanden ECHT beroerd gevoeld!! De 1e ma[lees meer...]and heb ik last van alle gewrichten gehad. Alsof ik constant de griep had. De 2e maand kreeg ik meer last van ernstige hoofd-en nekpijn en opvlie- gers. De 3e maand begonnen mijn gewricht- en weer ontzettend pijn te doen, van kop tot teen....Elke dag weer anders...Ik heb me zelfs een aantal keren ziek moeten melden op mijn werk. Mijn dochter mocht me bijna niet aanraken of bij me op schoot zitten. Het geen er elke dag zeer doet zijn m'n armen en polsen en heb ik stijve vingers. Soms heb ik het gevoel dat ik door m'n benen zak. Als ik teveel doe heb ik sávond en s'nachts extra last hiervan. Ik ben blij dat de operatie bijna zover is zodat ik daarna dit middel niet meer hoef te gebruiken. De myoom en de baarmoeder worden verwijdert. Hopelijk gaat dit middel zo snel als mogelijk uit mijn lijf.....Ontgiften?? Groet, Ml

12-11-2010 | Vrouw
Endometriose
Ik heb de afgelopen drie maanden 1x per 4 weken Zoladex in mijn buikvet geinjecteerd gekregen, vanwege endometriose. Op zich voelde ik mij er goed bij, wel veel opvliegers. De laatste maand heb ik bijna de hele maand last gehad van hele ernstige hoofdpijnen en migraine wat ik nog nooit in mijn leven gehad hebt. Het was zo erg dat ik er mee gestopt bent.

23-03-2010 | Vrouw
Borstkanker
Ik heb dit medicijn samen met Tamoxifen gebruikt voor 3,5 jaar. Het is een vrij dikke injectienaald dus ik heb altijd emla-creme gebruikt om de huid te verdoven, anders had ik ze ook niet zelf durven zetten. Het enige positieve van dit medicijn is dat ik een paar jaar niet ongesteld ben geweest. ik ben zo'n 6 weken geeleden hiermee gestopt en ik ben nog niet ongesteld, k[lees meer...]an ook nog wel een paar maanden duren. Verder veel last gehad van opvliegers, slecht slapen, slecht geheugen, vermoeidheid en stemmingswisselingen.

03-02-2024 | Man | 67
Prostaatkanker
Na 3 maanden degarelix waar in de derde maand vergelijkbare klachten ontstonden, door de oncoloog overgeschakeld naar soladex. De meeste dagen heb ik veel last van de omschreven bijwerkingen. Soms zijn er uren dat ik me redelijk voel, zelden een hele dag. Maar nooit meer mijzelf zoals ik was voor het gebruik van de hormoonremmers.

09-11-2023 | Man | 80
Prostaatkanker
Heb enkele jaren geleden 3 jaar lang 1x per kwartaal implantaatinjecties gehad. De werking was als voorspeld. Veel bijwerkingen en een suf en doelloos leven. Je wordt er niet vrolijk van en ook mijn huisgenoot werd er niet blij van. Leven als een zombie.