Zoladex

Lucrin (69 meningen)
Arimidex (55 meningen)

14-08-2012

Endometriose

Zoladex krijg ik voor zeer actieve endometriose gespoten. Operatie in mei achter de rug en in totaal een half jaar aan de zoladex (omdat het niet langer dan een half jaar verantwoord is volgens mijn arts). Het legt wel mijn menstruatie stil (daarvoor van alles geprobeerd en niets lukte), maar de bijwerkingen zijn heftig (vermoeidheid, pijn in je gewrichten, gewichtstoename[lees meer...], puistjes, heftige opvliegers, etc.). Nou is mijn leven al de afgelopen 2 jaar een hel geweest qua gezondheid, dus dit kan ik ook wel volhouden. Wel ga ik overstappen na de laatste prik op het endometriosedieet ipv chemische hormonale troep in mijn lijf stoppen die mijn lichaam nog zieker maakt. Ons lichaam heeft zelfhelende kracht en dat lijkt mij het beste medicijn (overleg wel altijd eerst met je (natuur)arts). Overigens gebruikte ik 2 maanden livial ernaast om het effect van zoladex te verminderen (effect was minimaal), maar hier ben ik ook mee gestopt. Tweemaal gif in mijn lijf stoppen vind ik onverantwoord ;-).
30-01-2012

Endometriose

hallo iedereen ik ben cassandra en ik ben 21 jaar 2maanden terug heb ik vernomen dat ik endometriose heb, de week nadien moest ik meteen geopereerd worden, ik heb er nog steeds last van en heb op 29 dec vorig jaar mijn eerste spuit gehad (zoladex) dit was zeker geen pretje! het duurde niet lang voor ik bijwerkingen kreeg, warmte opwellingen, moeheid, lage rugpijn,spierp[lees meer...]ijn, versnelde ademhalling,en pijn in de borstkast; dit ging langsaam aan over tot ik vorige week vrijdag mijn 2de spuit kreeg...... ik heb hevige hoofd pijn, hyperventilatie aanvallen, oververmoeit slaap dag in dag uit, heel mijn lichaam doet pijn, overheven, echt geen pretje!!! ik wens het mijn vijand niet!! zo heb ik ook vernomen dat ik het HPV-virus heb en ik aanlijding heb tot baarmoederhals kanker,
18-08-2019

09-09-2018

Endometriose

Ik las op internet bijna alleen maar gruwelverhalen over Zoladex, dus ik wilde het al bijna weigeren. Ook toen ik de lijst met bijwerkingen las toen de verpleegkundige er was heb ik haar bijna weer weggestuurd. Om te voorkomen dat het injecteren pijnlijk zou zijn heb ik die dag als voorbereiding om de 4 uur 1000 Mg paracetamol geslikt. De prikplek heb ik een minuut voor d[lees meer...]e injectie met ijsblokjes gekoeld. Ideaal, ik heb nauwelijks iets gevoeld. De bijwerkingen vallen mee. Ik heb last van opvliegers, maar tot nu toe vooral ‘s avonds laat en in de nacht. Wat ook geen pretje is, want ik slaap daardoor echt minder goed. Ik was vooral ook bang voor libidoverlies, maar eerlijk gezegd heb ik daar (nog) geen last van:-) Van de specialist heb ik medicijnen gekregen om de bijwerkingen tegen te gaan, maar die heb ik nog niet geslikt. Ik vind het fijn dat ik ze in huis heb, voor het geval dat. Het is een feest om niet meer ongesteld te worden. Voor de operatie heb ik een jaar bijna aaneengesloten gebloed. Daar werd ik gewoon ongelukkig van. Dus in dat opzicht werkt de Zoladex goed. Wat ik echt vervelend vind is dat ik geen controle over het gebruik heb. Ik kan niet elke dag besluiten iets te slikken of niet. Het zit gewoon voor 3 maanden in je. En als ik daar over nadenk vind ik dat nog steeds moeilijk. Inmiddels heb ik wel weer een endometriosecyste, veel kleiner dan de twee die ik had voor de operatie, maar toch... daar baal ik van. Dus in oktober ga ik voor een second opinion naar het Bronovo. Voor de tweede injectie wordt gezet.
01-02-2018

Endometriose

Gebruik Zoladex nu 4 jaar i.v.m endometriose, de eerste 3 jaar ging het best goed, weinig tot geen buikklachten en niet zo’n last van bijwerkingen. (Wel opvliegers) Het laatste jaar ervaar ik wel erg veel bijwerkingen. De eerste dagen na de spuit hevige hoofdpijn en misselijkheid (overgeven). Na een dag of drie erge last van stemmingswisselingen waarbij ik soms ook erg so[lees meer...]mber kan zijn.( ook doodswens gedachten gaan door mijn hoofd ) Laatste jaar ook zo’n 10 kg in gewicht toegenomen. Ook heb ik last van veel spierkrampen en gewrichtspijnen. Verder last van acne, vooral in mijn gezicht maar ook mijn hoofdhuid. Tegen de buikpijn werkt de zoladex wel goed want heb sinds het gebruik van de zoladex weinig tot geen buikklachten meer. Hiervoor Lucrin gebruikt waarbij ik telkens in de laatste week voor de nieuwe spuit toch weer buikklachten kreeg.
30-08-2014

Endometriose

goede ervaringen ik heb het vroeger na mijn 2 de zwangerschap gehad was ik 28 een jaar daarna mijn baarmoeder verwijderd door ernstige endometriose nu dit jaar weer gestart met zoladex ben nu 43 vanwege buikpijn gebruikt het nu weer 3 maanden en heb net mijn 2 de prik gehad heb alleen nu last van haar uitval of het komt val de zoladex dat weet ik niet ik had al last van op[lees meer...]vliegers en warmte en heb totaal geen last van gewicht toenamen ik val juist heel erg af
18-06-2016

Endometriose

Als je van te voren de huid met ijsblokje verdoofd valt injectie mee. De bijwerkingen die ik heb zijn vervelend. Met name de misselijkheid en pijn in gewrichten waren erg vervelend. In het begin heb ik gedacht dat ik liever de pijn Vd endometriose had. Na verloop van tijd wen je eraan/of wordt het minder.
31-07-2013

Endometriose

Al vanaf 2000 gebruik ik zoladex vanwege ernstig endometriose. Eigenlijk heb ik er nooit echt last van gehad, injectie kan ik inmiddels zelf zetten. Sinds een jaar tob ik met mijn rug en ga ik elke maand naar de huisarts om mijn rug, nek te laten kraken. De arts zegt dat niets te maken heeft met Zoladex, maar ik twijfel daar aan, ik gebruik het al 13 jaar. Wie herkent dit[lees meer...]?
05-03-2013

Endometriose

Zoladex gebruikt om de cyclus een jaar stil te leggen ivm ernstige endometriose. Na dit jaar begonnen aan IVF. De injecties waren erg pijnlijk, De bijwerkingen waren bijna nihil bij mij.
10-04-2012

Endometriose

Ik heb hoogstwaarschijnlijk endometriose en heb hiervoor in maart 2012 een injectie Zoladex 10.8 gekregen. De injectie zetten was pijnloos. De eerste 1.5 week waren verschrikkelijk. Ik had door de endometriose altijd al heel veel pijn en deze pijn werd nog eens 10x erger. Het leek wel of ik 1,5 week met onttrekkingsweeën heb gelopen (denk ik dan, ben nooit zwanger geweest)[lees meer...]. Maar na deze 1.5 week kreeg ik een onttrekkingsbloeding en nu voel ik me onwijs goed! Geen pijn, nauwelijks bijwerkingen. Alsof er een last van mijn schouders is gevallen.
28-09-2017

Endometriose

Voor 3 maanden zoladex vanwege endometriose. Ik heb geen bijwerkingen. Ook de injecties doen geen pijn. Ik ben er erg tevreden over!

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum