Ervaringen met Zoladex

Lucrin (102 meningen)
Femara (100 meningen)
Anastrozol (97 meningen)
Letrozol (71 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

03-02-2024 | Man | 67
Prostaatkanker
Na 3 maanden degarelix waar in de derde maand vergelijkbare klachten ontstonden, door de oncoloog overgeschakeld naar soladex. De meeste dagen heb ik veel last van de omschreven bijwerkingen. Soms zijn er uren dat ik me redelijk voel, zelden een hele dag. Maar nooit meer mijzelf zoals ik was voor het gebruik van de hormoonremmers.

09-11-2023 | Man | 80
Prostaatkanker
Heb enkele jaren geleden 3 jaar lang 1x per kwartaal implantaatinjecties gehad. De werking was als voorspeld. Veel bijwerkingen en een suf en doelloos leven. Je wordt er niet vrolijk van en ook mijn huisgenoot werd er niet blij van. Leven als een zombie.

27-10-2023 | Man | 78
Prostaatkanker
Uitgezaaide prostaatkanker, PSA van 36 naar niet meetbaar in 3 maanden tijd. Nu ca. 1 jaar later blijft de PSA niet meetbaar. Wel veel last van opvliegers de hele dag en nacht door, behalve bij lichamelijke beweging. Dan vrij van opvliegers. Toename van gewicht waardoor genoodzaakt nieuwe kleding te kopen.

20-04-2023 | Man | 79
Prostaatkanker
dit is een aanvulling op een eerder bijdrage….! Zoladex kan de bloedsuikerwaarde beïnvloeden. laatste injectie oktober 2022 Hba1c was 90 in januari 2023 en is nu, na 3 maanden 80. ook is de koolhydraat inname aangepakt afgesproken dat ik in juli terugkom voor een bloedsuikermeting en dat tot die tijd geen Metformine wordt voorgeschreven….Zoladex kan de stab[lees meer...]iliteit van de bloedwaarde beïnvloeden 2 opmerkingen uroloog en radiltherapeut mogen hier best wat meer aandacht aan besteden…. wel regelmatig psa controle, daar zou je de Hba1c aan kunnen toevoegen. de fabrikant zou uitgebreider kunnen informeren over bv. de halfwaardetijd. vrgr Peter

26-03-2023 | Man | 79
Prostaatkanker
oplopende psa van 6 naar 15. huisarts stelde een echo voor maar dat vond ik een slecht idee. verwijsbrief gevraagd voor doorverwijzing naar Radboud Nijmegen ….direct gestart met onderzoek en therapie. gleason score 7, ..3+4. Zoladex 10.8 gedurende 2 jaren . bijwerking opvliegers, weet ik nu ook wat mijn echtgenote jarenlang meemaakt…..niet piepen, dus. 35 bestral[lees meer...]ingen, de bijwerkingen versnelde darm en blaas werking, maar die bijwerkingen werden na een paar maanden veel minder. dieet met veel eiwitten en volkoren producten. sporten is niet mijn ding, maar wel voor veel beweging en belasting van spieren gezorgd. gewicht….80 kg bloedsuikerwaarde is verhoogd, mogelijk als gevolg van Zoladex, maar dat is niet zeker . Zoladex gestopt oktober 2022, dus bloedsuiker wordt gevolgd . heb dus diabetes 2. huisarts stelde in jan. 2023 Metformine voor, maar ik kies voor een dieet en de bloedwaarde wordt in April weer gemeten…..pillen kan altijd nog. en verder gaat het prima. 🥂 vrgr Peter

11-03-2022 | Man | 68
Prostaatkanker
2018 prostaat verwijderd. direct daarna psa 0,03(residu kanker achtergebleven in lymfevaten van bekkenbodem. In de drie jaar daarna oplopende psa tot 0,18. (zomer 2021) behandelaanbod werd toen: 35 bestralingen van de bekkenbodem plus Zoladex 10,8 mg iedere 3mnd voor minimaal een jaar. Sinds Nov 2021 psa niet meer aantoonbaar. De bijwerkingen van Zoladex zijn erg f[lees meer...]rustrerend, maar zolang ik mijn doel heb gehaald(psa 0,00) is Zoladex rationeel gezien geweldig. Je moet er verstandig naar kijken. Wat helpt is een strenge uroloog, die zegt dat ik het in ieder geval 1 jaar moet gebruiken en niet van zijn pad af wijkt. En die heb ik in het AVL.

01-03-2022 | Man | 61
Prostaatkanker
Heb gleasoscore 9,5. Kwaliteit van leven behoorlijk op ingeleverd, maar ben nu bijna wel 2 jaar verder. Psa was 23, ging naar 0.3, stijgt elke 3 maand met 0,1! Er is een mogelijkheid om te stoppen ivm de bijwerkingen, maar durf het niet. Is er een alternatief diee net zo effectief is met minder Bijwerkingen?

28-09-2021 | Man | 64

09-08-2021 | Man | 69
Prostaatkanker
Ik ben gestopt na derde injectie 9 mnd, vond de bijwerkingen een aanslag op mijn kwaliteit van leven.

23-07-2021 | Man | 69
Prostaatkanker
Ben er mee gestopt vond de bijwerkingen echt niet fijn.

03-11-2020 | Man | 70
bloeddruk gestegen van 130-/60 naar 180/80

20-05-2020 | Man | 64
Prostaatkanker
In 2017 PSA 4,3 Eind november 2019 PSA 8,6. December Gleason score 9 alle puncties raak. Medio januari PET scan mislukt en CT scan gaf aan dat kanker buiten prostaat is gegroeid. Begonnen met Zoladex en Bicalutamide. Eind april bleek dat kanker gekrompen is en kon begonnen worden met 35 x bestralen in periode mei/juni. Intussen moet ik Zoladex elke 3 maanden herhalen in to[lees meer...]taal 3 maanden en is nu op 20 mei mijn PSA 0,06. De bijwerkingen zijn tintelende vingers, stijfheid in vingers, vocht in de linker enkel bij inspanning, eerder vermoeid, borstvorming. Kost moeite om op gewicht te blijven ondanks veel bewegen

03-05-2020 | Man | 82
gosereline (3,6mg)
Prostaatkanker
neem al vele jaren zoladex . PSA is o,o1 . Is er een medicijn met minder bijwerkingen?

06-01-2020 | Man | 70
Prostaatkanker
Na constatering van de prostaatkanker heb ik eerst 38 bestralingen gehad. Daarna heb ik 3 jaar lang eens per drie maanden een hormoon injectie met zoladex gehad. Deze behandeling heeft een aantal vervelende bijwerkingen gehad, zoals opvliegers, geen libido meer, stoelgang klachten en verandering van karakter. Gedurende de drie jaar bleef mijn PSA heel erg laag, tussen 0 e[lees meer...]n 0,2. Na drie jaar is de kuur gestopt en ben ik erg benieuwd naar de PSA. In april weten we meer. Mocht de PSA weer gaan stijgen dan wordt er bekeken op er een andere behandeling gegeven kan worden.

29-09-2019 | Man | 66
Prostaatkanker
Geopereerd in januari 2016. Bestraald in zomer 2016. PSA op 01-11-2018 opgelopen naar 5,7, PSMA scan toonde uitzaaiingen op 10 plaatsen: schouder, middenrif, rug en buikstreek. Mentale opdoffer! injectie met Zoladex bleek effectief: PSA gedaald naar 0,2. Merk wel een afname van conditie. Hardlopen gaat stukken minder (maar ja ik ben ook bijna 67!), maar dagelijks 3 - 4 km [lees meer...]stevig wandelen met de hond gaat probleemloos. Probeer dagelijks wat krachttraining te doen. Geen vermoeidheid of ongemak. Voel me uitstekend en heb de opdoffer een plekje gegeven waardoor ik niet steeds bezig ben met mijn ziekte.

22-09-2019 | Man | 70
Prostaatkanker
veel hoofdpijn veroorzaakt door te hoge bloeddruk, normaal 120/60 Nu na 10 dagen 170/100. nu aan de Losartan.