categorie

Maag - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maag - overig

30-06-2020 | Vrouw | 21
Maagklachten
Maagklachten, moet zijn maag-en darmklachten. Begon hoog de pijn en zakte daarna naar beneden. De pijn werd steeds erger, maar ik heb nooit een serieus onderzoek gehad. Toen ik bij de dokter uitkwam en die mij mebeverine meegaf was ik een beetje sceptisch, want een duidelijke oorzaak gaf hij mij niet. 60 capsules. 2 maal per dag na een week zou ik het verschil merken. Zo o[lees meer...]ok de eerste week heel erg veel pijn nog gehad, maar al snel werd dit minder. Nu 3 weken bezig en al 2 weken nergens last van. Vraag me nu af of dit medicijn de pijn enkel onderdrukt of dat het de pijn wegneemt. Wat gebeurd er als me strip straks op is? Enige bijwerking trouwens , lichte misselijkheid zo nu en dan, maar ik ben erg tevreden.

14-05-2020 | Man | 68

09-05-2020 | Vrouw | 34
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Heel blij met de Duspatal, de heftigste klachten verminderen voor 80% en dat geeft rust. Helaas omdat alles zo goedkoop mogelijk moet krijg ik nu vaak Mebeverine of Colofac mee, deze werken absoluut niet, sterker nog... Maken de originele klachten heftiger en pijnlijker dan voor ik aan Dupatal begon. Zodra ik weer Duspatal in neem verdwijnen die klachten weer bin[lees meer...]nen een aantal dagen. Arts heeft medische noodzaak opgegeven, ondanks dat de verzekeraar akkoord is werkt de apotheek niet mee met het standaard verstrekken van Duspatal.

05-04-2020 | Man | 58

03-02-2020 | Man | 65
Pancreatitis
Gebruik dit middel al jaren. Viel veel af en ontlasting zeer dun. Veel buikkrampen en vaak naar toilet op momenten die je niet uit komen. Kan het ook niet op houden. Alles werd binnen de kortste keren weer normaal. Moet het wel levenslang gebruiken. Heb hier nooit bijwerkingen van, of gehad. Pijn van pancreatitis heeft niets met dit medicijn te maken, maar wordt, in tijd[lees meer...], steeds minder. Vet voedsel is wel een dingetje, maar als je dat weet te mijden heb je nergens last van.

19-01-2020 | Man | 37
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na een onsteking in mijn maag werd na onderzoek difertikels gevonden(uitstulpingen in de darm). Daarna had ik veel pijn in mijn darmen. Kreeg mebeverine, psylliumvezels en een maag beschermer. Toch bleven de klachten. En kreeg ook maagpijn. (dagelijks). Na dat ik per ongeluk een weekend zonder mebeverine zat had ik na het weekend totaal geen klachten meer. Dus dit medi[lees meer...]cijn was de oorzaak van de klachten.

09-11-2019 | Vrouw | 21
Darmproblemen - verstopping
Herkenbaar.. Nu via belgië duspatal besteld en werkt gelukkig prima.. Mebeverine werd ik misselijk van en werkte totaal niet.

09-11-2019 | Vrouw | 51
Maagzweer
Na eten recidiverende pijn. Vermoeden maagzweertje. De werking was traag, pas na 1 week verbetering, maar ik kreeg een plotse jeukprikkel, alsof gestoken door een bij..maar dan door jeuk. Ook bleven bepaalde delen erg jeuken, gekrabt tot het kapot was.

Glycopyrronium

21-10-2019 | Vrouw | 50
glycopyrronium
Overmatig zweten
Ik heb overmatig zweten al wel 20 jaar. Mijn moeder had dit ook. Gelukkig zonder geuren. Door andere lichamelijke klachten dachten we dat het daardoor kwam. Heb deze medicijnen een dag of 5 , en meteen de tweede dag voelde ik me heel gelukkig. Ik kan weer gewone kleding dragen. Geen zomerkleding meer in de winter. Het is nu eind oktober en heb een trui aan. Het[lees meer...] is een heerlijk gevoel. Ook zal de waterrekening heel wat goedkoper worden. Het is een echte aanrader. Dank aan de dermatoloog.

13-10-2019 | Man | 68
pancreatine
In maart 2018 operatie gehad aan de kop van de Alvleesklier wegens kanker. Gebruik van Creon daarna amilasi 8000 Lipasi 10000 professionele 600 pancrelipasi 150mg. Wel onder de maaltijden innemen hoeveelheid naar het aantal vetten zie tabellen.

Buscopan tabletten/zetpillen

10-10-2019 | Man | 67
butylscopolamine
Helpen mij uitstekend bij pijnlijk en moeilijk plassen. Ook bij een prostaat ontsteking en niersteenaanvllen gaf het verlichting.

07-10-2019 | Vrouw | 62
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Wanneer ingenomen met glas water op nuchtere maag: al na 5 minuten last van opboeren van pepermuntolie. Op andere momenten brandt de pepermuntolie achterin je keel. Erg onaangenaam.

19-09-2019 | Man | 37
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na zoveel jaren onverklaarbare buik en darm problemen, medische onderzoeken en medicatie had ik weinig geloof in iets wat zou helpen. Het een plek proberen te geven en niet in een sociaal isolement komen bleef de bedoeling. Elke dag klachten wat me belemmerde met werk, school, sporten en onverwachte activiteiten. Wel besloten om mijn eetpatroon drastisch te veranderen. [lees meer...]Reduceren van alcohol, snacks en meer sporten en fruit eten. De PDS klachten namen af. Nu was er 1 op de 2 en soms 3 dagen erge klachten. Een vooruitgang maar toch bleef de onzekere factor. Op advies van moeders begonnen met Tempocol. En dat had ik eerder moeten weten dat dit medicijn begon. Het is nog voorbarig om te zeggen na 3 weken medicatie maar een wereld van verschil. Mijn buik en darmen zijn tot rust gekomen. Weliswaar nog 2 dagen op 3 weken klachten gehad maar dat kan ik herleiden tot bepaald voedsel. Ik ben zeer verrast over het positieve effect en hoop dat dit de komende weken, maanden, jaren hetzelfde effect zal geven zodat ik met meer vertrouwen, energie en positiviteit naar de toekomst kan kijken.

01-09-2019 | Man | 10
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ons zoontje van 10 jr heeft al jaren buikklachten en zeer wisselende stoelgang. Na uitgebreid onderzoek door mdl kinderarts is er nu PDS uitgekomen. Voor de behandeling daarvan kregen we 5 opties. Waarvan de tempocol de minst intensieve was voor hem. Dus hebben we samen met hem deze optie gekozen. Na 1 week werden de klachten van hevige krampen en buikpijnen minder. De kla[lees meer...]chten zijn zeker al verminderd, dat geeft ons zoontje zelf ook aan. Maar we zijn er nog niet. Maar dit is zeker het proberen waard. Wij gaan door met deze capsules en hebben goede hoop voor hem.

06-08-2019 | Vrouw | 51
Pancreatitis
gronische onstoken alvleesklier .sinds maart een ontsteking weeg nog maar 45kilo,eindelijk ontlasting nagekeken en nagenoeg maak ik geen enzymen meer zelf aan.ik slik sinds 1augustus creon 25,000 die mij zeer helpen dacht dat ik nooit meer van de pijn afkwam,heb er echt baat bij.

04-08-2019 | Man | 57
Darmproblemen - diarree
Had last van rommelende darmen. Na enkele dagen Mebeverine ben ik ervan verlost. Geen enkele bijwerking. Top !

15-07-2019 | Vrouw | 53
Darmproblemen - diarree
ik slik al jaren duspatal, naar tevredenheid. Nu vd apotheek een ander merk; HCI Mebeverine van Mylan. Bah vieze smaak

03-06-2019 | Vrouw | 53
Alvleesklierkanker
van Creon kan je geen overdosis nemen dus voor de maaltijd, tijdens de maaltijd, na de maaltijd. Ik neem er tot 20 per maaltijd, geen last meer van krampen en diarree. Je krijgt het toch terug betaald dus neem er genoeg van want anders heb je toch last. Het eten wordt goed opgenomen indien je tijdens de maaltijd capsules blijft nemen.

30-04-2019 | Vrouw | 64
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Tot deze maand altijd duspatal gebruikt en heel tevreden, nu via de apotheek vanwege de kosten? Mebeverine gekregen, wat hetzelfde zou zijn, maar ik merk duidelijk verschil. Dit werkt niet bij mij. Zou heel graag de samenstelling van beide producten willen vergelijken om te zien waaraan dit kan liggen. Helaas vind ik hier (nog) niets over, baal hier behoorlijk van....voe[lees meer...]l me terug bij af

06-04-2019 | Man | 61
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik had zeker de helft van de dag last van darmkrampen. Die zijn grootendeels verdwenen. Bijkomend voordeel is dat dit medicijn geen bijwerkingen heeft.

03-04-2019 | Vrouw | 28
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Heel goede ervaring mee, nu 3de medicatie die ik neem en dit lijkt echt te werken. Vanaf dat ik het neem geen diarree meer. Soms wel nog krampen maar betert na nemen van de medicatie.

11-03-2019 | Vrouw | 35
Maagklachten
Gekregen van de MDL ivm aanhoudende maagpijn, de inwendige jeuk ( in de maag) staat niet in de bijsluiter, ik ben meerdere keren getopt en begonnen en de pijnlijke jeuk komt echt door dit medicijn. Ik ben gestopt met dit medicijn.

08-03-2019 | Man | 73
Alvleesklierkanker
ik heb weinig problemen, echter het aantal capsules per maaltijd is moeilijk te bepalen; ik ga zeer spoedig een app downloaden (alvleesklierenzymen), die het makkelijker moet maken het aantal creon capsules te bepalen.

21-02-2019 | Man | 70
Pancreaskanker

13-12-2018 | Man | 29
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Wat een top spul! Nadat ik ongeveer elke dag last had van kramp en pijn in het maag/darm gebied, Nu nagenoeg geen last meer. Ik neem in de ochtend 1/2 en in de avond ook. Op stresvolle dagen 2x een hele.

21-11-2018 | Vrouw | 65
Diverticulitus, heel veel buikpijn

15-11-2018 | Man | 56
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Op advies van mijn huisarts voorgeschreven. Na 1 dag was de hevige buikpijn en de daarmee verband houdende misselijkheid verdwenen. Heb al jaren last van PDS en blijf het nu 3 maal daags slikken. Alleen idd een mentholsmaak in de mond, maar die neem ik op de koop toe. WONDERMIDDEL !!

15-11-2018 | Vrouw | 28
Reflux
Al een week last van enorme maagpijn. Ik kreeg al omeprazol en antagel, maar deze werkten niet en ik slikte ook nog 6 paracetamol tegen de pijn, wat ook niet hielp. Uiteindelijk met de klachten op de huisartsenpost gekomen en die dacht aan wondjes in de maag en daar sucralfaat voor gekregen. Een half uur na inname voelde ik meteen verlichting en na twee dagen (wel i.c.m. d[lees meer...]e andere medicatie) is de pijn zo goed als verdwenen en kan ik eindelijk weer eten.

08-09-2018 | Vrouw | 41
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Op advies van de specialist gestart ivm forse PDS-klachten. Inname wat onhandig, aangezien het op de nuchtere maag genomen moet worden, en je pas een half uur later mag eten. Daarom alleen ‘s ochtends 1 capsule ingenomen. Na 2 dagen verminderden de PDS-klachten al. Echter vanaf inname 1e capsule vrijwel direct last van forse hoofdpijn, duizeligheid, brandend maagzuur, miss[lees meer...]elijkheid en algehele malaise. Na een week inname helaas moeten staken aangezien het middel erger was dan de kwaal. Pepermuntolie klinkt heel onschuldig, mijn ervaring is helaas dat dit niet zo is.

06-09-2018 | Vrouw | 46
pepermuntolie
Gedurende de dag werd mijn buik al jaren meer en meer opgeblazen. Alsof ik vergevorderd zwanger was. Ik ging m'n buik dan in lopen houden en daar werd het alleen maar erger van. Ik dacht dat ik er maar mee moest leren leven... Totdat ik ergens las over pepermuntolie. Ik ben nu een paar weken geleden begonnen met het slikken van 1 capsule voor het ontbijt en al na een paar [lees meer...]dagen voelde ik me stukken beter! Ik heb eigenlijk nergens meer last van. Daardoor vergeet ik het af en toe weleens een dag, zoals vandaag. Maar wat heb ik dan een spijt... Meteen zit ik weer met lucht in m'n hele bovenlijf. Lang leve Tempocol!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5107)
Anticonceptie - overig (3740)
Cholesterol (2888)
Depressie - antidepressiva overig (2712)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2331)
Pijn - morfine-achtigen (2189)
ADHD - psychostimulantia (2060)
Pijn (1980)
Verslavingsziekten (1934)
Bloeddruk - betablokkers (1672)
Maagzuur - protonpompremmers (1560)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1513)
Anticonceptie - eenfase (1385)
Angststoornissen (1207)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1149)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1126)
Depressie - antidepressiva TCA (1039)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (955)