categorie

Maag - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maag - overig

06-08-2019

Pancreatitis

gronische onstoken alvleesklier .sinds maart een ontsteking weeg nog maar 45kilo,eindelijk ontlasting nagekeken en nagenoeg maak ik geen enzymen meer zelf aan.ik slik sinds 1augustus creon 25,000 die mij zeer helpen dacht dat ik nooit meer van de pijn afkwam,heb er echt baat bij.
04-08-2019

Darmproblemen - diarree

Had last van rommelende darmen. Na enkele dagen Mebeverine ben ik ervan verlost. Geen enkele bijwerking. Top !
15-07-2019

Darmproblemen - diarree

ik slik al jaren duspatal, naar tevredenheid. Nu vd apotheek een ander merk; HCI Mebeverine van Mylan. Bah vieze smaak
03-06-2019

Alvleesklierkanker

van Creon kan je geen overdosis nemen dus voor de maaltijd, tijdens de maaltijd, na de maaltijd. Ik neem er tot 20 per maaltijd, geen last meer van krampen en diarree. Je krijgt het toch terug betaald dus neem er genoeg van want anders heb je toch last. Het eten wordt goed opgenomen indien je tijdens de maaltijd capsules blijft nemen.
30-04-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Tot deze maand altijd duspatal gebruikt en heel tevreden, nu via de apotheek vanwege de kosten? Mebeverine gekregen, wat hetzelfde zou zijn, maar ik merk duidelijk verschil. Dit werkt niet bij mij. Zou heel graag de samenstelling van beide producten willen vergelijken om te zien waaraan dit kan liggen. Helaas vind ik hier (nog) niets over, baal hier behoorlijk van....voe[lees meer...]l me terug bij af
06-04-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik had zeker de helft van de dag last van darmkrampen. Die zijn grootendeels verdwenen. Bijkomend voordeel is dat dit medicijn geen bijwerkingen heeft.
03-04-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Heel goede ervaring mee, nu 3de medicatie die ik neem en dit lijkt echt te werken. Vanaf dat ik het neem geen diarree meer. Soms wel nog krampen maar betert na nemen van de medicatie.
11-03-2019

Sucralfaat (sucralfaat)
Maagklachten

Gekregen van de MDL ivm aanhoudende maagpijn, de inwendige jeuk ( in de maag) staat niet in de bijsluiter, ik ben meerdere keren getopt en begonnen en de pijnlijke jeuk komt echt door dit medicijn. Ik ben gestopt met dit medicijn.
08-03-2019

Alvleesklierkanker

ik heb weinig problemen, echter het aantal capsules per maaltijd is moeilijk te bepalen; ik ga zeer spoedig een app downloaden (alvleesklierenzymen), die het makkelijker moet maken het aantal creon capsules te bepalen.
21-02-2019

Pancreaskanker

13-12-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Wat een top spul! Nadat ik ongeveer elke dag last had van kramp en pijn in het maag/darm gebied, Nu nagenoeg geen last meer. Ik neem in de ochtend 1/2 en in de avond ook. Op stresvolle dagen 2x een hele.
21-11-2018

Diverticulitus, heel veel buikpijn
15-11-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Op advies van mijn huisarts voorgeschreven. Na 1 dag was de hevige buikpijn en de daarmee verband houdende misselijkheid verdwenen. Heb al jaren last van PDS en blijf het nu 3 maal daags slikken. Alleen idd een mentholsmaak in de mond, maar die neem ik op de koop toe. WONDERMIDDEL !!
15-11-2018

Sucralfaat (sucralfaat)
Reflux

Al een week last van enorme maagpijn. Ik kreeg al omeprazol en antagel, maar deze werkten niet en ik slikte ook nog 6 paracetamol tegen de pijn, wat ook niet hielp. Uiteindelijk met de klachten op de huisartsenpost gekomen en die dacht aan wondjes in de maag en daar sucralfaat voor gekregen. Een half uur na inname voelde ik meteen verlichting en na twee dagen (wel i.c.m. d[lees meer...]e andere medicatie) is de pijn zo goed als verdwenen en kan ik eindelijk weer eten.
08-09-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Op advies van de specialist gestart ivm forse PDS-klachten. Inname wat onhandig, aangezien het op de nuchtere maag genomen moet worden, en je pas een half uur later mag eten. Daarom alleen ‘s ochtends 1 capsule ingenomen. Na 2 dagen verminderden de PDS-klachten al. Echter vanaf inname 1e capsule vrijwel direct last van forse hoofdpijn, duizeligheid, brandend maagzuur, miss[lees meer...]elijkheid en algehele malaise. Na een week inname helaas moeten staken aangezien het middel erger was dan de kwaal. Pepermuntolie klinkt heel onschuldig, mijn ervaring is helaas dat dit niet zo is.
06-09-2018

Tempocol (pepermuntolie)

Gedurende de dag werd mijn buik al jaren meer en meer opgeblazen. Alsof ik vergevorderd zwanger was. Ik ging m'n buik dan in lopen houden en daar werd het alleen maar erger van. Ik dacht dat ik er maar mee moest leren leven... Totdat ik ergens las over pepermuntolie. Ik ben nu een paar weken geleden begonnen met het slikken van 1 capsule voor het ontbijt en al na een paar [lees meer...]dagen voelde ik me stukken beter! Ik heb eigenlijk nergens meer last van. Daardoor vergeet ik het af en toe weleens een dag, zoals vandaag. Maar wat heb ik dan een spijt... Meteen zit ik weer met lucht in m'n hele bovenlijf. Lang leve Tempocol!
31-08-2018

Creon (pancreatine)

Ik dacht dat het algemeen bekend was dat de Créon direct voor het eten genuttigd moet worden om een werking te hebben. Bovendien werken de korrels in de capsules maar 30-45 minuten. Dus anders gezegd: voor elke maaltijd innemen, anders heeft het geen enkel nut. Het zijn namelijk verteringsenzymen die niet werken als er in de dunne darm geen voeding zit om te verteren. [lees meer...]3 maal daags innemen is een dure nutteloze verspilling van de Créon.
24-08-2018

Glycopyrronium (glycopyrronium)
Overmatig zweten

Nog maar kort in gebruik maar nu al tevreden ondanks de bijwerkingen. Deze zijn beter te behappen dan de last van mijn hyperhidrosis!
22-08-2018

Darmproblemen - diarree

Wat een geweldig spul al jaren krampen en diaree levert mij echt zoveel meer kwaliteit op
13-08-2018

Glycopyrronium (glycopyrronium)
Overmatig zweten

Iets meer dan een jaar geleden begon ik overmatig te zweten zodanig dat het altijd zichtbaar was over heel mijn lichaam en doordat mijn huid constant vochtig was kreeg ik ook last van een geirriteerde huid. Na enkele onderzoeken door de huisarts, dermatoloog en internist bleek er niks aan de hand te zijn, waarna de dermatoloog verscheidene mogenlijkheden bood om het zwete[lees meer...]n te behandelen en dit middel is het enige dat bij mij het overmatig zweten stopte. Het heeft mij heel veel geholpen doordat ik tegenwoordig weer alle kleren aan kan trekken en geen rekening meer hoeft te houden met kleren waar zweet goed zichtbaar in is. Ik voel mij nu altijd op mijn gemak in openbare ruimtes wetende dat er geen zweetvlekken zichtbaar zullen zijn. Ondanks de enkele bijwerkingen zal ik dit middel altijd blijven gebruiken.
30-07-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik gebruik een extreem hoge dosering van 4 pillen per dag, om de klachten de onderdrukken over de gehele dag, in overleg met mijn heftige pds klachten evenaar ik nog steeds klachten maar zijn deze veel minder heftige geworden.
26-07-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik heb al sinds de pubertijd last van veel pijn door pds. Tot nu jarenlang gedokterd en naar specialisten geweest. Alle medicatie gehad die er zowat is. Ineens een andere arts en kreeg dit voorgeschreven. Na twee dagen al verschil. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Gewoon al twee weken geen pijn meer te bekennen. Ik ben zo happy. Hadden ze me dit maar 10 jaar eerder gez[lees meer...]egd. Geen winderigheid meer. Goede ontlasting met af en toe nog wat diarree maar door de verkeerde voedingsmiddelen te eten en toch geen enkele kram te merken. Wat is dit een fantastisch middel!!!!!!!!
04-07-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Gisteren diagnose PDS gekregen van MDL specialist. Mebeverine voorgeschreven gekregen. Half uur na inname trillerig. In loop van dag hoofdpijn en duizelingen. Kreeg tegen de avond buikpijn. Geen tweede dosis ingenomen na 12 uur. Bijwerkingen erger dan de klacht waarvoor ik medicatie innam.
23-06-2018

Darmproblemen - diarree

Na verwijdering dikke darm veel last van buik met veel krampen en hoog frequent toilet bezoek. 2 jaar lang tot volle tevredenheid het originele gebruikt totdat verleden week de apotheek plotseling met de aurobindo variant kwam. Binnen 2 dagen waren de klachten volledig terug ,het lijkt of dit medicijn helemaal niets doet. Gisteravond het originele weer genomen ,na 3 x [lees meer...]inname zijn de klachten al sterk aan het verminderen. Ik vraag mij af door WIE en Hoe word deze generieke troep getest en gecontroleerd
29-05-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Eindelijk een middel dat helpt. Ik heb jaren lang eindeloos middelwn geprobeerd. Medicatie maar ook alternatieve middelen. Zoals lijnzaad, melkwei, maalox, zantac redugas, lactulose enz. Maar niks hielp echt. Tot nu. Ik heb haast geen last meer van een opgeblazen gevoel (mijn grootste probleem) en mijn darmen lijken veel natuurlijker te werken. Geen extreme pijnscheuten me[lees meer...]er door mijn moeilijke werkende darmen. Alles loopt soepeler zegmaar. Alsof mijn darmen gesmeerd zijn ;) fijn. Ik kan het nog steeds soms niet geloven, na al die jaren was ik de moed haast verloren.
08-04-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Paar jaar geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen. Toen werkte het heel goed. Nu vind ik het zelf minder werken. Want mijn buik en maagklachten waren na 2 weken nog steeds niet over.
08-04-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Na 2 weken onwijze buik -en maagklachten te hebben en dusputal en omeprazol niet werkte, maar weer naar de huisarts gegaan. Tempocol voorgeschreven gekregen. Eerste dag van gebruik erge hoofdpijn (of toevallig van spanning). Dit was de enige bijwerking. Een paar ellendige dagen met buikpijn verder had ik bijna de hoop opgegeven tot het ineens begon te werken! Nu in totaal [lees meer...]2,5 week later nergens last meer van. Wel ben ik i.c.m. dusputal dit blijven gebruiken. Kleine capsules, wel 20 min voor de maaltijd innemen. Nam dit altijd s ochtends in. Soms ook een keertje 's avonds.
14-03-2018

Alvleesklierkanker

ben 1,78m en weeg nog 62 kg ik neem sedert aug.2017 3X daags 2 capsules 25000 zonder resultaat Ik ben 77jaar en had over 3 jaar een whipple operatie
18-02-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Kan gebruikt worden en is effectief gebleken bij spastisch colon. Ik neem de capsule 's ochtends, samen met mijn andere tabletten, met 1 glas lauw water in. Neem daarna rustig de krant met een kop koffie. Na ca. een half uur start ik pas met mijn ontbijt. Ik ervaar dan minder last van menthol opboeren.
09-02-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Al jaren heb ik door PDS last van een opgeblazen buik, wat mijn stemming beïnvloedt, mij moe maakt en ongemakken veroorzaakt. Het probleem zit bij mij bij het opwaartse deel van mijn dikke darm (rechtsonder in de buik). Vezelrijk eten en veel water drinken helpt enigszins, maar sinds ik een paar dagen terug ben begonnen met Duspatal ervaar ik meteen een groot verschil. Mij[lees meer...]n buik is minder opgezet en daarmee platter waardoor ik lekkerder in mijn vel zit. Ook ervaar ik geen bijwerkingen. Tot dusver ben ik dus heel erg tevreden over dit medicijn, wat een opluchting.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4745)
Anticonceptie - overig (3494)
Cholesterol (2744)
Depressie - antidepressiva overig (2550)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2078)
Pijn (1881)
Verslavingsziekten (1789)
ADHD - psychostimulantia (1769)
Bloeddruk - betablokkers (1571)
Maagzuur - protonpompremmers (1490)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1426)
Anticonceptie - eenfase (1300)
Angststoornissen (1098)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1053)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1045)
Depressie - antidepressiva TCA (978)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (912)