categorie

Maag - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maag - overig

06-01-2022 | Vrouw | 21
Reflux
Erg last van maagklachten. Bij de dokter geweest maar die denkt niet dat er echt wat aan de hand is. Veel lucht in darmen en maag. Ik heb Autisme en een angststoornis. Had al weinig eetlust maar nu totaal geen behoefte aan eten. Lig misselijk en duizelig in bed na 1 keer ingenomen dosis.

22-10-2021 | Vrouw | 43
Maagklachten
Eerste wk leek het goed te werken. Echter daarna kreeg ik direct na het eten maagpijn en misselijk gevoel waardoor ik iedere avond anderhalf uur op de bank lag eer het gezakt was. Ik nam het in voor het avondeten. Ermee gestopt en klachten verdwenen. Weer begonnen na een week en klachten begonnen weer. Toen wist ik zeker dat het door dit middel kwam. Antagel als altern[lees meer...]atief genomen en geen bijwerkingen. Overigens geven maagmedicatie ook een averechts effect bij langdurig gebruik. Daar dus ook mee gestopt. Bleek dat aardappelen bij mij de trigger tot maagklachten was. Door daarmee ook te zijn gestopt en antagel te gebruiken tot maag weer tot rust gekomen was, bleken de klachten over te gaan.

13-09-2021 | Vrouw | 45
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik had veel kast van buikpijn opgeblazen buik, in de nacht vaak buikpijn en zeurend gevoel in de buik,Kon er niet van slapen . Mebeverine werk super voor mij en de klachten zijn zo goed als verdwenen en tot nu toe geen bijwerkingen.

27-08-2021 | Vrouw | 37
Maagklachten
Sinds 4 dagen gebruik ik dit spul en merk totaal geen verbetering. Ik heb nog ontzettend veel pijn en heb zelfs het idee dat ik er slechter aan toe ben met de bijwerkingen erbij. At al erg slecht en krijg nu nauwelijks nog wat binnen. Ik zit vol en ben misselijk. Verder na het innemen een droge mond en last van obstipatie. Ik stop met het innemen.

19-08-2021 | Vrouw | 35
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Trillerig over geven of je armen benen spieren verslapt zijn duizelig gewoon algehele malaise ik moest er 2 per dag was mijn eerste dag heb er 1 genomen ik neem ze niet meer

Tempocol

17-08-2021 | Vrouw | 26
pepermuntolie
Buikpijn
Na vele onderzoeken en veel buikpijn en maagklachten, is er geconstateerd dat ik last had van lucht die zich ophoopte in mijn darmen wat dus ontzettend buikpijn gaf en een moeilijke stoelgang die ik vantevoren niet eerder had(pds klachten) Ik heb tijdelijk tempocol gebruikt en hielp daar super goed bij. Uiteindelijk werd de oorzaak van de buikpijn maanden later gevonden en[lees meer...] dat was de mini pil die lactose bevatte. Ik ben lactose intolerant en ik heb verschrikkelijke last ervan als ik het toch binnen krijg. (Oorzaken zitten er soms in de kleinste hoeken..)Dit middel heeft mij wel die maanden door geholpen. Enige nadeel: mijn darmen kwam iets teveel uit balans waardoor ik steeds last had van bacteriele vaginose die steeds terugkeerde na gebruik van de huismiddeltjes wat normaal wel hielpen. Toen ik gestopt was met tempocol ben ik de huismiddeltje tegen bacteriele vaginose gaan gebruiken en het was weg en kwam helemaal niet meer terug. Ondanks de nadeel ben ik erg tevreden over de middel en ben ik een voorstander van middelen gebruik die natuurlijk zijn. Tenzij het niet anders kan, dan is het noodzakelijk.

03-08-2021 | Vrouw | 54
Ziekte van Crohn
werkt goed en gebruik dit wel chronisch omdat ik anders snel terugval. lost crohn niet op maar geeft wel veel gemak en zorgt ervoor dat de pijnen minder zijn. ben blij met dit middel

09-07-2021 | Vrouw | 41
Duspatal werkt 5x beter dan mebeverine

Panzytrat

29-05-2021 | Vrouw | 71
Pancreatitis
(...) (RED. Mijnmedicijnen.nl: alleen eigen ervaringen met medicijnen doorgegeven)

Panzytrat

28-04-2021 | Vrouw | 71
Pancreatitis
15 jaar geleden opgenomen en 2 wkn aan infuus vanwege ontsteking en snel afvallen. Nu gewicht al jaren stabiel op 55 kg. Dat woog ik altijd al. Ik neem de 10.000 eenheden meestal en incidenteel de 25.000. Let goed op gezonde vetten en eiwitten (noten met name) ben vegetarier. Incidenteel eet ik vis. Verder veel fruit en groenten. Drink thee, water en koffie, sappen. Geen a[lees meer...]lcohol. Heb van tijd tot tijd. Nog wel last/pijn met name in rugzenuwbanen Waarom in capsules met titaandioxide E 171 en ijzeroxide E 172 beiden kankerverwekkend!?..

21-04-2021 | Vrouw | 30
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Sinds een week ben ik gestart met Mebeverine na, volgens de huisarts, het opnieuw oplaaien van PDS klachten na een darminfectie. Ik had veel last van heftige krampen links onderin de buik en links onderin onderrug. Ook last van ongewenst afvallen, flatulentie en slecht slapen door pijn. Toen de klachten na een aantal weken niet vanzelf weggingen, schreef de huisarts mij d[lees meer...]eze medicatie voor. Ik vroeg ik de apotheek waarom ik niet de variant kreeg die ik een aantal jaren eerder voorgeschreven kreeg, namelijk Duspatal Retard Mebeverine. De apotheek gaf aan dat ze nu over zijn gestapt op deze variant en dat de werking exact hetzelfde zou moeten zijn, doordat de bestanddelen identiek zijn. Na enkele dagen met de medicatie werden de buikkrampen een minder heftig. Tot nu toe gaat het elke dag een beetje beter. Ik hoop dat dit doorzet. Ik ervaar tot dusverre geen opvallende bijwerkingen.

15-04-2021 | Vrouw | 25
Buikpijn
Eerste 2x na het innemen lichte uitslag, niet jeukend. Hielp niet maar moest het de kans geven van huisarts en mdlarts. De 3e keer heftige buikpijn en binnen 5 minuten heftige huiduitslag en ontzettende, ondragelijke jeuk. Foto's gestuurd naar de huisarts en moest er per direct mee stoppen. Huisarts schrok hoe heftig de uitslag was. Gelukkig na een allergietablet verdween [lees meer...]de uitslag snel.

09-04-2021 | Vrouw | 48
Darmproblemen - verstopping
Ik ben zeer tevreden met deze medicijn. Ik slik nu 10 dagen 2 tabletten p/d. (Sinds 3 dagen slik ik 1 tablet) Heeft goed geholpen bij mijn maag en verlichting gegeven aan darmstelsel maar onderbuikpijn nog steeds ong. 4 weken last van. Enige bijwerkingen die ik heb is heftige, sterke dromen en opgezette, dikke ogen. Hier had ik direct last van. Maar kan ik hebben als me[lees meer...]dicijn voor de rest zijn werk goed doet .

Glycopyrronium

14-03-2021 | Man | 42
glycopyrronium
Overmatig zweten
Ik heb 4mg per dag (inname in de ochtend op nuchtere maag) van dit medicijn voorgeschreven gekregen. Het heeft me helaas totaal niet geholpen bij het overmatig zweten. Zelfs geen vermindering ervan.

12-02-2021 | Vrouw | 22
mebeverine
Ik kom voor rugpijn naar de dokter, denk zelf aan de nieren maar de dokter schuift het op prikkelbaar darmsyndroom. Daarvoor deze tabletten gekregen. Overal in heel het lichaam voel je tintelingen in armen en benen, je krijgt er hele nare dromen van en dan zwetend wakker worden.

13-01-2021 | Vrouw | 37
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik dit al een jaar of 3, helaas is van dit merk de werking toch echt niet zo best. Ik heb in het verleden een ander merk gehad, groen met wit doosje, merk weet ik niet meer, deze had een veel betere werking en had weinig last van krampen. Als ik een flinke aanval krijg, helpen ook die niet meer maar met aurobindo heb ik toch weer meer pijn. Wat ik ook vreselijk e[lees meer...]igelijk vind is dat het laatste jaar het aluminium op de strips dikker is gemaakt. Hierdoor zijn de pillen moeilijker uit de strip te drukken en heb ik me al meerdere keren venijnig aan het aluminium gesneden!!!

30-11-2020 | Vrouw | 73
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Dit medicijn helpt prima! Maar vanaf 1 jan.2021 vergoeden de apothekers dit helemaal niét méér!! Dan krijg je het goedkoopste medicijn! Mebeverine en anderen heb ik ook geprobeerd maar die hielpen géén van allen!

28-11-2020 | Man | 68
Pancreaskanker
Door een tumor in de pancreas was het ontlastingpatroon ernstig verstoord. 2 tot 4x per dag veel ontlasting soms ook met vet. Nu 3x p.d. 2 capsules van 25000 bij het eten en nu gaat het goed. Mijn gewicht neemt ook weer toe. Geen last bijwerkingen tot nu toe.

22-11-2020 | Vrouw | 61
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik was sceptisch over dit middel omdat je vaak te horen krijg dat het ook wel eens geen effect kan hebben. Toch doorgezet en na 2 weken kan ik eindelijk zeggen dat de pijn stukken en stukken minder is. Ik maak de capsules wel open en drink het met een vol glas water weg nadat ik eerst een maagbeschermer heb ingenomen. Al met al toe nu toe erg tevreden.

Buscopan tabletten/zetpillen

19-10-2020 | Vrouw | 29
butylscopolamine
Al jaren extreme buikpijn en diarree met als enige ‘verklaring’ PDS. Laatst eerst in spuitvorm gekregen en tabletten mee voor onderhoud. Werkt beter dan mening pijnstiller en bij hevige kolieken.

17-10-2020 | Vrouw | 60
Pancreatitis
Nam onlangs voor het eerst Creon 40.000 in geheel op voorschrift van de MDL arts. Uiteraard met veel eten. Reden: heb al zeer lang chronische pancreatitis. Eerst voelde ik me geweldig na inname, maar na ongeveer 30 min. kreeg ik zeer veel pijn en ging me slecht voelen. Ik ga nu proberen te starten met een veel minder hoge dosis.

09-09-2020 | Vrouw | 59
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
In het verleden jarenlang gebruikt, toen hoge bloeddruk, anderhalf jaar gestopt prima bloeddruk, 2 weken geleden toch weer begonnen i.v.m. ernstige buikklachten weer hoge bloeddruk, dus direct gestopt. Het is Mebeverine van Abbott BV, en in het verleden Duspatal gebruikt, dezelfde klacht toen. Ik ben blij dat ik dit zelf opgemerkt heb, want hoge bloeddruk beschadigt je bl[lees meer...]oedvaten o.a.

15-08-2020 | Vrouw | 53
Slokdarmontsteking
Ik heb door Crohn en een hiatus hernia vaak last van een ontstoken slokdarm. Het enige dat helpt is sulcralfaat. Het is wat vies en de obstipatie die ik ervan krijg ook niet fijn maar dat weegt niet op tegen het staken van die vreselijke slokdarmpijn. Dus heel blij mee!

30-06-2020 | Vrouw | 21
Maagklachten
Maagklachten, moet zijn maag-en darmklachten. Begon hoog de pijn en zakte daarna naar beneden. De pijn werd steeds erger, maar ik heb nooit een serieus onderzoek gehad. Toen ik bij de dokter uitkwam en die mij mebeverine meegaf was ik een beetje sceptisch, want een duidelijke oorzaak gaf hij mij niet. 60 capsules. 2 maal per dag na een week zou ik het verschil merken. Zo o[lees meer...]ok de eerste week heel erg veel pijn nog gehad, maar al snel werd dit minder. Nu 3 weken bezig en al 2 weken nergens last van. Vraag me nu af of dit medicijn de pijn enkel onderdrukt of dat het de pijn wegneemt. Wat gebeurd er als me strip straks op is? Enige bijwerking trouwens , lichte misselijkheid zo nu en dan, maar ik ben erg tevreden.

14-05-2020 | Man | 68

09-05-2020 | Vrouw | 34
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Heel blij met de Duspatal, de heftigste klachten verminderen voor 80% en dat geeft rust. Helaas omdat alles zo goedkoop mogelijk moet krijg ik nu vaak Mebeverine of Colofac mee, deze werken absoluut niet, sterker nog... Maken de originele klachten heftiger en pijnlijker dan voor ik aan Dupatal begon. Zodra ik weer Duspatal in neem verdwijnen die klachten weer bin[lees meer...]nen een aantal dagen. Arts heeft medische noodzaak opgegeven, ondanks dat de verzekeraar akkoord is werkt de apotheek niet mee met het standaard verstrekken van Duspatal.

05-04-2020 | Man | 58

03-02-2020 | Man | 65
Pancreatitis
Gebruik dit middel al jaren. Viel veel af en ontlasting zeer dun. Veel buikkrampen en vaak naar toilet op momenten die je niet uit komen. Kan het ook niet op houden. Alles werd binnen de kortste keren weer normaal. Moet het wel levenslang gebruiken. Heb hier nooit bijwerkingen van, of gehad. Pijn van pancreatitis heeft niets met dit medicijn te maken, maar wordt, in tijd[lees meer...], steeds minder. Vet voedsel is wel een dingetje, maar als je dat weet te mijden heb je nergens last van.

19-01-2020 | Man | 37
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na een onsteking in mijn maag werd na onderzoek difertikels gevonden(uitstulpingen in de darm). Daarna had ik veel pijn in mijn darmen. Kreeg mebeverine, psylliumvezels en een maag beschermer. Toch bleven de klachten. En kreeg ook maagpijn. (dagelijks). Na dat ik per ongeluk een weekend zonder mebeverine zat had ik na het weekend totaal geen klachten meer. Dus dit medi[lees meer...]cijn was de oorzaak van de klachten.

09-11-2019 | Vrouw | 21
Darmproblemen - verstopping
Herkenbaar.. Nu via belgië duspatal besteld en werkt gelukkig prima.. Mebeverine werd ik misselijk van en werkte totaal niet.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5575)
Anticonceptie - overig (4102)
Cholesterol (3039)
Depressie - antidepressiva overig (2881)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2564)
Pijn - morfine-achtigen (2343)
ADHD - psychostimulantia (2286)
Pijn (2121)
Verslavingsziekten (2108)
Bloeddruk - betablokkers (1783)
Maagzuur - protonpompremmers (1661)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1327)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1277)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1268)
Depressie - antidepressiva TCA (1121)
Antibiotica - urineweginfectie (1089)