categorie

Maag - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maag - overig

09-11-2019

Darmproblemen - verstopping

Herkenbaar.. Nu via belgië duspatal besteld en werkt gelukkig prima.. Mebeverine werd ik misselijk van en werkte totaal niet.
09-11-2019

Maagzweer

Na eten recidiverende pijn. Vermoeden maagzweertje. De werking was traag, pas na 1 week verbetering, maar ik kreeg een plotse jeukprikkel, alsof gestoken door een bij..maar dan door jeuk. Ook bleven bepaalde delen erg jeuken, gekrabt tot het kapot was.
21-10-2019

Overmatig zweten

Ik heb overmatig zweten al wel 20 jaar. Mijn moeder had dit ook. Gelukkig zonder geuren. Door andere lichamelijke klachten dachten we dat het daardoor kwam. Heb deze medicijnen een dag of 5 , en meteen de tweede dag voelde ik me heel gelukkig. Ik kan weer gewone kleding dragen. Geen zomerkleding meer in de winter. Het is nu eind oktober en heb een trui aan. Het[lees meer...] is een heerlijk gevoel. Ook zal de waterrekening heel wat goedkoper worden. Het is een echte aanrader. Dank aan de dermatoloog.
13-10-2019

Creon (pancreatine)

In maart 2018 operatie gehad aan de kop van de Alvleesklier wegens kanker. Gebruik van Creon daarna amilasi 8000 Lipasi 10000 professionele 600 pancrelipasi 150mg. Wel onder de maaltijden innemen hoeveelheid naar het aantal vetten zie tabellen.
10-10-2019

Buscopan tabletten/zetpillen (butylscopolamine)

Helpen mij uitstekend bij pijnlijk en moeilijk plassen. Ook bij een prostaat ontsteking en niersteenaanvllen gaf het verlichting.
07-10-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Wanneer ingenomen met glas water op nuchtere maag: al na 5 minuten last van opboeren van pepermuntolie. Op andere momenten brandt de pepermuntolie achterin je keel. Erg onaangenaam.
19-09-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Na zoveel jaren onverklaarbare buik en darm problemen, medische onderzoeken en medicatie had ik weinig geloof in iets wat zou helpen. Het een plek proberen te geven en niet in een sociaal isolement komen bleef de bedoeling. Elke dag klachten wat me belemmerde met werk, school, sporten en onverwachte activiteiten. Wel besloten om mijn eetpatroon drastisch te veranderen. [lees meer...]Reduceren van alcohol, snacks en meer sporten en fruit eten. De PDS klachten namen af. Nu was er 1 op de 2 en soms 3 dagen erge klachten. Een vooruitgang maar toch bleef de onzekere factor. Op advies van moeders begonnen met Tempocol. En dat had ik eerder moeten weten dat dit medicijn begon. Het is nog voorbarig om te zeggen na 3 weken medicatie maar een wereld van verschil. Mijn buik en darmen zijn tot rust gekomen. Weliswaar nog 2 dagen op 3 weken klachten gehad maar dat kan ik herleiden tot bepaald voedsel. Ik ben zeer verrast over het positieve effect en hoop dat dit de komende weken, maanden, jaren hetzelfde effect zal geven zodat ik met meer vertrouwen, energie en positiviteit naar de toekomst kan kijken.
01-09-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ons zoontje van 10 jr heeft al jaren buikklachten en zeer wisselende stoelgang. Na uitgebreid onderzoek door mdl kinderarts is er nu PDS uitgekomen. Voor de behandeling daarvan kregen we 5 opties. Waarvan de tempocol de minst intensieve was voor hem. Dus hebben we samen met hem deze optie gekozen. Na 1 week werden de klachten van hevige krampen en buikpijnen minder. De kla[lees meer...]chten zijn zeker al verminderd, dat geeft ons zoontje zelf ook aan. Maar we zijn er nog niet. Maar dit is zeker het proberen waard. Wij gaan door met deze capsules en hebben goede hoop voor hem.
06-08-2019

Pancreatitis

gronische onstoken alvleesklier .sinds maart een ontsteking weeg nog maar 45kilo,eindelijk ontlasting nagekeken en nagenoeg maak ik geen enzymen meer zelf aan.ik slik sinds 1augustus creon 25,000 die mij zeer helpen dacht dat ik nooit meer van de pijn afkwam,heb er echt baat bij.
04-08-2019

Darmproblemen - diarree

Had last van rommelende darmen. Na enkele dagen Mebeverine ben ik ervan verlost. Geen enkele bijwerking. Top !
15-07-2019

Darmproblemen - diarree

ik slik al jaren duspatal, naar tevredenheid. Nu vd apotheek een ander merk; HCI Mebeverine van Mylan. Bah vieze smaak
03-06-2019

Alvleesklierkanker

van Creon kan je geen overdosis nemen dus voor de maaltijd, tijdens de maaltijd, na de maaltijd. Ik neem er tot 20 per maaltijd, geen last meer van krampen en diarree. Je krijgt het toch terug betaald dus neem er genoeg van want anders heb je toch last. Het eten wordt goed opgenomen indien je tijdens de maaltijd capsules blijft nemen.
30-04-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Tot deze maand altijd duspatal gebruikt en heel tevreden, nu via de apotheek vanwege de kosten? Mebeverine gekregen, wat hetzelfde zou zijn, maar ik merk duidelijk verschil. Dit werkt niet bij mij. Zou heel graag de samenstelling van beide producten willen vergelijken om te zien waaraan dit kan liggen. Helaas vind ik hier (nog) niets over, baal hier behoorlijk van....voe[lees meer...]l me terug bij af
06-04-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik had zeker de helft van de dag last van darmkrampen. Die zijn grootendeels verdwenen. Bijkomend voordeel is dat dit medicijn geen bijwerkingen heeft.
03-04-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Heel goede ervaring mee, nu 3de medicatie die ik neem en dit lijkt echt te werken. Vanaf dat ik het neem geen diarree meer. Soms wel nog krampen maar betert na nemen van de medicatie.
11-03-2019

Maagklachten

Gekregen van de MDL ivm aanhoudende maagpijn, de inwendige jeuk ( in de maag) staat niet in de bijsluiter, ik ben meerdere keren getopt en begonnen en de pijnlijke jeuk komt echt door dit medicijn. Ik ben gestopt met dit medicijn.
08-03-2019

Alvleesklierkanker

ik heb weinig problemen, echter het aantal capsules per maaltijd is moeilijk te bepalen; ik ga zeer spoedig een app downloaden (alvleesklierenzymen), die het makkelijker moet maken het aantal creon capsules te bepalen.
21-02-2019

Pancreaskanker

13-12-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Wat een top spul! Nadat ik ongeveer elke dag last had van kramp en pijn in het maag/darm gebied, Nu nagenoeg geen last meer. Ik neem in de ochtend 1/2 en in de avond ook. Op stresvolle dagen 2x een hele.
21-11-2018

Diverticulitus, heel veel buikpijn
15-11-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Op advies van mijn huisarts voorgeschreven. Na 1 dag was de hevige buikpijn en de daarmee verband houdende misselijkheid verdwenen. Heb al jaren last van PDS en blijf het nu 3 maal daags slikken. Alleen idd een mentholsmaak in de mond, maar die neem ik op de koop toe. WONDERMIDDEL !!
15-11-2018

Reflux

Al een week last van enorme maagpijn. Ik kreeg al omeprazol en antagel, maar deze werkten niet en ik slikte ook nog 6 paracetamol tegen de pijn, wat ook niet hielp. Uiteindelijk met de klachten op de huisartsenpost gekomen en die dacht aan wondjes in de maag en daar sucralfaat voor gekregen. Een half uur na inname voelde ik meteen verlichting en na twee dagen (wel i.c.m. d[lees meer...]e andere medicatie) is de pijn zo goed als verdwenen en kan ik eindelijk weer eten.
08-09-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Op advies van de specialist gestart ivm forse PDS-klachten. Inname wat onhandig, aangezien het op de nuchtere maag genomen moet worden, en je pas een half uur later mag eten. Daarom alleen ‘s ochtends 1 capsule ingenomen. Na 2 dagen verminderden de PDS-klachten al. Echter vanaf inname 1e capsule vrijwel direct last van forse hoofdpijn, duizeligheid, brandend maagzuur, miss[lees meer...]elijkheid en algehele malaise. Na een week inname helaas moeten staken aangezien het middel erger was dan de kwaal. Pepermuntolie klinkt heel onschuldig, mijn ervaring is helaas dat dit niet zo is.
06-09-2018

Tempocol (pepermuntolie)

Gedurende de dag werd mijn buik al jaren meer en meer opgeblazen. Alsof ik vergevorderd zwanger was. Ik ging m'n buik dan in lopen houden en daar werd het alleen maar erger van. Ik dacht dat ik er maar mee moest leren leven... Totdat ik ergens las over pepermuntolie. Ik ben nu een paar weken geleden begonnen met het slikken van 1 capsule voor het ontbijt en al na een paar [lees meer...]dagen voelde ik me stukken beter! Ik heb eigenlijk nergens meer last van. Daardoor vergeet ik het af en toe weleens een dag, zoals vandaag. Maar wat heb ik dan een spijt... Meteen zit ik weer met lucht in m'n hele bovenlijf. Lang leve Tempocol!
31-08-2018

Creon (pancreatine)

Ik dacht dat het algemeen bekend was dat de Créon direct voor het eten genuttigd moet worden om een werking te hebben. Bovendien werken de korrels in de capsules maar 30-45 minuten. Dus anders gezegd: voor elke maaltijd innemen, anders heeft het geen enkel nut. Het zijn namelijk verteringsenzymen die niet werken als er in de dunne darm geen voeding zit om te verteren. [lees meer...]3 maal daags innemen is een dure nutteloze verspilling van de Créon.
24-08-2018

Overmatig zweten

Nog maar kort in gebruik maar nu al tevreden ondanks de bijwerkingen. Deze zijn beter te behappen dan de last van mijn hyperhidrosis!
22-08-2018

Darmproblemen - diarree

Wat een geweldig spul al jaren krampen en diaree levert mij echt zoveel meer kwaliteit op
13-08-2018

Overmatig zweten

Iets meer dan een jaar geleden begon ik overmatig te zweten zodanig dat het altijd zichtbaar was over heel mijn lichaam en doordat mijn huid constant vochtig was kreeg ik ook last van een geirriteerde huid. Na enkele onderzoeken door de huisarts, dermatoloog en internist bleek er niks aan de hand te zijn, waarna de dermatoloog verscheidene mogenlijkheden bood om het zwete[lees meer...]n te behandelen en dit middel is het enige dat bij mij het overmatig zweten stopte. Het heeft mij heel veel geholpen doordat ik tegenwoordig weer alle kleren aan kan trekken en geen rekening meer hoeft te houden met kleren waar zweet goed zichtbaar in is. Ik voel mij nu altijd op mijn gemak in openbare ruimtes wetende dat er geen zweetvlekken zichtbaar zullen zijn. Ondanks de enkele bijwerkingen zal ik dit middel altijd blijven gebruiken.
30-07-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik gebruik een extreem hoge dosering van 4 pillen per dag, om de klachten de onderdrukken over de gehele dag, in overleg met mijn heftige pds klachten evenaar ik nog steeds klachten maar zijn deze veel minder heftige geworden.
26-07-2018

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik heb al sinds de pubertijd last van veel pijn door pds. Tot nu jarenlang gedokterd en naar specialisten geweest. Alle medicatie gehad die er zowat is. Ineens een andere arts en kreeg dit voorgeschreven. Na twee dagen al verschil. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Gewoon al twee weken geen pijn meer te bekennen. Ik ben zo happy. Hadden ze me dit maar 10 jaar eerder gez[lees meer...]egd. Geen winderigheid meer. Goede ontlasting met af en toe nog wat diarree maar door de verkeerde voedingsmiddelen te eten en toch geen enkele kram te merken. Wat is dit een fantastisch middel!!!!!!!!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4841)
Anticonceptie - overig (3541)
Cholesterol (2790)
Depressie - antidepressiva overig (2590)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2213)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1870)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1323)
Angststoornissen (1132)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)