categorie

Maag - overig

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maag - overig

11-04-2024 | Vrouw | 63
Pancreatitis

buikpijn opgezette buik buikkrampen buikklachten

Ge bruik het nu 4 dagen heb er erge buikpijn van en gespannen buik

11-02-2024 | Vrouw | 68
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
ik kan ook alleen de echte duspatal gebruiken erg duur maar die je vergoed krijgt zit een ander vulmiddel in waar ik niet tegen kan.Al zegt de apotheker dat ,niet zo is.ik heb nu wel het idee dat het minder help misschien niet te lag gebruik 10jaar.

23-01-2024 | Man | 48
Placebo

03-01-2024 | Vrouw | 61
Darmproblemen - verstopping
Het helpt redelijk goed tegen darmkrampen, Tegen misselijkheid ook een beetje.

02-01-2024 | Man | 66
Pancreatitis
elastaseonderzoek gaf 16 aan dus alvleesklier werkt zo goed als niet meer. Creon vervangt de verwerking van enzymen. Wel misselijkheid en inname voor de maaltijden goed bekijken. Neem 1 tot 4 creon in afhankelijk van vetgehalte van de maaltijd berekend door de app. Eetmeter. Verder goed tevreden over Creon. Dure medicijn dus dit in het achterhoofd houden, ondanks dat het [lees meer...]wordt vergoed door de verzekering.

29-12-2023 | Vrouw | 63
Buikpijn
het medicijn doet niets ,geeft meer krampen en opgeblazen gevoel hooftpijn , jeuk op de hooft huid al met al begin nooit aan dit medicijn , werd benauwd moeilijk slikken

28-12-2023 | Vrouw | 56
Reflux
Barret slokdarm , 2 maagbeschermers per dag en nog veel pijnklachten , na starten met de zakjes sucralfaat geen klachten meer , wel opletten met vet en pittig eten !

08-12-2023 | Man | 55
Slokdarmontsteking
Ondanks 2x 50mg omeprazol per dag toch pijn in slokdarm, door endoscopie ontstekingen aangetroffen, daarop gestart met sucralfaat 1mg voor slapen gaan, al na drie dagen verbetering en na een week klachten vrij zonder bijwerkingen

31-10-2023 | Man | 63
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Volgens huisarts heb ik pds en kreeg dit medicijn. Het hielp de eerste maanden prima maar begin nu weer vaker terugkerende klachten te krijgen zoals kramp etc

27-08-2023 | Man | 30
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na jaren enorme opgeblazen buik, waardoor mijn hele lichaam/spieren strak stonden (en zelfs psychische misdiagnose tot gevolg had) eindelijk wat gevonden dat werkt. Veel geprobeerd, ook fodmap dieet. Maar niks dat zo goed hielp als duspatal. Je leest het goed, hielp... na 2 maanden lijken de medicijnen opeens niet meer te helpen. Iemand anders hier last van? Morgen naar[lees meer...] de dokter

16-07-2023 | Vrouw | 49
Maagklachten
kan het druk op de borst geven van dit middel sucflaat

09-06-2023 | Man | 65
Slokdarmontsteking

07-06-2023 | Vrouw | 65
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
na een paar dagen verdwenen de krampen en had ik nergens meer last van. Na het stoppen met het medicijn, omdat ik maar voor twee weken had gekregen, kwamen de krampen in alle hevigheid terug, ook na een paar dagen. Ik hoop dat het opnieuw zijn werk gaat doen.

29-05-2023 | Man | 51
sucralfaat
Arts in het ziekenhuis stelde functionele maagklachten vast na een endoscopie. Lekker dus, geen aanwijsbare oorzaak, maar wél veel maagzuur en van tijd tot tijd zéér heftige maagpijnen. Ik slikte esomeprazol, pantoprazol, omeprazol (hetgeen de klachten juist verergerde!), logischerwijs niet door elkaar, maar na verloop van jaren om te kijken of het een beter werkte dan he[lees meer...]t andere. Toen ik verzuchtte bij de huisarts na weer een aantal weken van pijn: 'is er dan écht niets anders???' ... Kwam hij met sucralfaat op de proppen! Pijnklachten zijn met 95% afgenomen! Voor mij was het een wondermiddel! Zelfs 2x80 esomeprazol hielp niet voldoende, maar sucralfaat maakt het dragelijk!

11-05-2023 | Man | 64
pancreatine
beste mensen, mijn partner heeft jarenlang Creon gebruikt ivm PNET. Helaas heeft hij t niet meer nodig. Ik heb een hele voorraad staan, Mylan 35.000/25.200/1400 deels goed tot 10/2023 doos langer. Kan ik iemand blij maken met deze voorraad? Nicolien ////Let op - RED.: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mi[lees meer...]jnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek///////

03-05-2023 | Vrouw | 61
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Helaas heb ik een heel nare ervaring gehad met Mebeverine. Ik slik dit middel al enkele jaren. In het begin hielp het zeker. Maar de afgelopen maanden voelde ik me steeds minder goed (snel moe, duizelig) en kreeg ik de laatste weken verschijnselen lijkend op een hypo (maar heb geen diabetes): ijskoud, duizelig, steeds slapper, geen energie meer, drukgevoel in hoofd alsof e[lees meer...]r niet voldoende energie naar de hersenen ging. Ook blies mijn buik steeds op. Bij toeval kwam ik erachter dat dit nare gevoel door Mebeverine kwam want de pillen waren op en doordat ik ze niet meer slikte verdwenen al de nare verschijnselen.

27-04-2023 | Vrouw | 53
Buikpijn
Jeuk is irritant als bijwerking

12-04-2023 | Man | 65
Pancreatitis
slik Greon forte al bijna tien jaar van wegen niet goed werkend alvleesklier en prikkelbare darm Gronisches ontsteking aan twaalfvinger darm begon met elke kleine maaltijd 1 stuks en grote maaltijd 2 stuks na drie jaar slikken begon ik vaste ontlasting te krijgen geen acute diare meer slik nu met zware maaltijden stuks nog 2 lichte maaltijden zo als boord met [lees meer...]beleg gebruik ik niet meer

20-01-2023 | Vrouw | 62
pancreatine
sinds 2016 gebruik ik creon forte 25000 in capsulevorm. Als ik de capsules per maaltijd in 1x zou inslikken, dan krijg ik ontzettende buikpijn en word ik misselijk. Daarom neem ik eerst 1 hap eten en neem er 2. Dan weer een paar happen en dan nog 2. Bij ieder tussendoortje gebruik ik er 1. Omdat ik behoorlijk veel en vaak eet, slik ik er in totaal 15 per dag. Het lastige a[lees meer...]an het verdelen van de capsules per maaltijd vind ik, dat je er steeds bij na moet denken als je aan het eten bent. Als ik met anderen eet, vergeet ik ze nog wel eens in het begin te nemen. Soms heb ik het eten dan al bijna op en dan denk ik er pas aan. Ondanks de capsules ben ik in een jaar tijd, toch weer ongeveer 3 kg afgevallen. Misschien zou ik dan meer capsules moeten nemen, maar dat doe ik, vanwege de bijwerkingen liever niet en ook omdat de inmiddels in voedingsmiddelen verboden stof titaniumdioxide erin zit. Deze zou mogelijk darmkanker kunnen veroorzaken. Omdat het volgens de apotheker heel moeilijk is om zomaar een stof te vervangen, kan het jaren duren voordat deze stof ook in medicijnen wordt verboden.

14-11-2022 | Man | 70
Barrett's slokdarm
slokdarm werkt voor 20% goed, 40% een beetje en 40% niet. Barrett vastgesteld en heb 3 verschillende maagbeschermers waar onder deze om kans op slokdarm kanker te verkleinen.

18-10-2022 | Vrouw | 82
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na dit medicijn gebruikt te hebben, geen buikpijn meer.

Buscopan tabletten/zetpillen

15-10-2022 | Vrouw | 45
butylscopolamine
Niersteen / -stenen
Werkt goed, mits je het in de acute fase proactief gebruikt. Dus niet wachten totdat de pijn weer komt opzetten maar tijdens de eerste dagen (waarop een niersteen nog passeert via de urineleider) steevast gebruiken rond gezette tijden, bij voorkeur met een pijnstiller (ik kreeg diclofenac). Enige nadeel vind ik bij de zetpillen dat de verpakking (van een soort stug alu[lees meer...]minium folie) moeilijk open te krijgen is. Met name voor mensen met een gevoelige/kwetsbare huid (ik lijd aan Ehlers Danlos Syndroom) is dat echt een kriem omdat de huid van mijn vingertoppen dus open wordt gesneden tijdens het openen van de verpakking van zo'n zetpil. Dus dan maar een schaar mee op het toilet.

Glycopyrronium

28-09-2022 | Vrouw | 19
glycopyrronium
Ik heb al sinds kind last van overmatig zweten. Na aanleiding daarvan heeft mijn dermatoloog deze tabletten voorgeschreven, ze werkte perfect en ik was gedurende de dag droog totdat de bijwerkingen zo erg werden dat ik moest stoppen met het medicijn. Inmiddels loop ik al een jaar bij artsen rond met chronische buikpijn en ze kunnen de aard hiervan niet vinden waardoor het [lees meer...]hoogstwaarschijnlijk van het langdurig gebruik van deze tabletten komt (slokdarm, maag, darm problemen).

28-09-2022 | Vrouw | 38
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Veel buikpijn, krampen, afwisselend dunne en harde ontlasting. Durfde nooit ver bij toilet vandaan. Neem het alleen bij klachten en geeft snel verlichting. Doe dit al jaren zo, kwaliteit van leven enorm toegenomen!

26-09-2022 | Vrouw | 31
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Volgens dokter PDS, dus aan de medicijnen. Eerste pil gelijk raak, tintelingen mond, dikke tong, keel tintelingen, dokter gebeld, die belde ambulance, uiteindelijk lichte allergische reactie, maar moest er gelijk medicatie voor gaan halen. Mag het niet meer slikken.

Panzytrat

11-08-2022 | Vrouw | 59
Pancreaskanker
Heb pancreaskanker gehad 10 jaar geleden nam creon 35000 werkt nu niet meer pancreas lijkt te verschrompelen. nu panzitrad weeg op dit moment maar 42 kg meer. in september op controle naar uz gent. panzytad heeft niet veel effect op mij heb 1x per dag nog last van buikpijn en diarree tegen september moet ik bijgekomen zijn maar vrees ervoor. eet goed zelf heel veel maar bi[lees meer...]jvoorbeeld een appel gaat niet heb direct diarree. soms(meestal)heb ik pas gegeten of nog aan het eten en dan moet ik al lopen. de tegenslag blijft duren werk in de thuiszorg . en ben steendood om 12 uur . mijn colesterol staat veel te laag waardoor ik kans heb om een herseninfarct te krijgen. heb het doorgemaakt woog toen nog amper 37 kg

28-07-2022 | Man | 69
Alvleesklierkanker
Mijn ervaring met Kreon is goed, je moet alleen zelf zoeken naar de juiste dosering. Oktober 2020 werd bij mij een afwijking in de alvleesklier geconstateerd, later werd het een tumor genoemd. In afwachting van allerlei onderzoeken kreeg ik wat ontlasting problemen. Vaak en veel per dag. 2 tot 5 keer naar toilet en per keer grote hoeveelheden. En enorm winderig. Van de o[lees meer...]ncoloog kreeg ik Kreon. Eerst 3x2 per dag en af en toe wat experimenteren. Het werd duidelijk beter. Na 4 chemokuren werd ik februari 2021 geopereerd en na 8 weken opnieuw aan de chemo, 8 kuren. Kreon bleef hetzelfde maar ontlasting bleef wat plakkerig en onregelmatig. April/mei 2021 werd het weer enorm winderig. Contact gehad met dieëtiste uit ziekenhuis. Op haar advies eetmeter app van voedingscentrum geïnstalleerd als hulpmiddel. Diverse keren flink geëxperimenteerd. Ik nam het bij ontbijt 2 capsules van 25.000 eenheden, lunch 2 en avondeten 3 tot 4. Verder bij alles wat ik eet en waar ook maar een beetje vet in zit neem ik 1 tot 2 capsules. De bekende tussendoortjes zoals frikadel, patatje maar ook het koekje bij de koffie, bakje chips noem maar op. Ik gebruikte er 8 tot 12 per dag, soms zelfs meer. Resultaat werd eerst beter. Uiteindelijk toch weer kleine probleempjes, onregelmatig en wat slappe ontlasting.(geen diarree) Maart 2022 controle bij chirurg en ook de ontlasting kwam ter sprake. Hij vond 12 per dag teveel. Op zijn advies weer begonnen met maagzuurremmers, Pantoprazol en dat gaf direkt een enorme verbetering. Het is nu zo goed als normaal. Een 2e advies was, mocht de Pantoprazol niet voldoende helpen, bij elke maaltijd 1 van de capsules openmaken en de korrels los innemen met een lepeltje yoghurt of appelmoes. Daar wacht ik dus nog even mee. Nu een paar maanden na het laatste advies en zowel het onlasting patroon als de ontlasting zijn zo goed als normaal. Doe nu al een aantal maanden 2 capsules bij ontbijt, meestal 1 bij lunch, afhankelijk van wat er gegeten wordt en 3 bij avondeten. Ook afhankelijk wat gegeten wordt. En dan bij de koffie met iets erbij nog een capsule. Geen klagen.

Tempocol

21-07-2022 | Man | 74
pepermuntolie
Maagklachten
Last van maagklachten, boeren opgeblazen gevoelen duizeligheid. Dat had ik al jaren. Veel medicatie gehad wat niet werkte. Na lezen over pepermuntolie van het Martini ziekenhuis ben ik ermee begonnen. Eerste keer ingenomen met 1 bekertje water waardoor al snel opvoeben pepermunt lucht. Daarna in genomen met 2 bekers koud water en geen last meer van de pepermunt. Werkt[lees meer...]e meteen al geen opgeblazen gevoel en na 3 dagen nergens last meer van. Na 4 weken last in de avond dus nu ook half uur voor het avondeten innemen. Gaat nu beter.

04-06-2022 | Vrouw | 32
Reflux
Ik ben 24 weken zwanger en heb al meerdere weken last van brandend maagzuur en constant oprispingen en uiteindelijk is daar hevige reflux bijgekomen. Het maagzuur en eten kwam continue mijn mond in. Op een gegeven moment werd de pijn echt ondraaglijk van al dat zuur in mijn slokdarm. Ik wist niet meer waar ik het zoeken moest. Ik slikte al omeprazol en antagel, maar het we[lees meer...]rkte niet. Afgelopen woensdag sucralfaat van de internist gekregen en de pijn is helemaal weg! De klachten van het omhoog komen van eten en veel oprispingen/ lucht in maag die zijn er nog en dat is heel vervelend, maar een stuk draaglijker nu het geen pijn meer doet.

14-05-2022 | Vrouw | 42
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
ik heb al heel men laven last van men darmen aleen wist ik niet wat ik had na een spesialist me zij ik pds had en ik mediseine voor moet nemen gaven ze mij duspatelin nu ja men pijn was minder in men darmen maar ik kreeg grote verstropingen ik kan weken niet naar de wc en dan inees moest alles er uit wat da weeer ni lukte nu ik neem bloedverdunners dus wouden z[lees meer...]e mij ook geen lavementen doen nu begin dees jaar ben ik terug naar darm spesialist gegaan en zij zij er een niew midel was die heb ik ingenomen en da was een wonder voor mij sinds eerst kon ik naar de wc gaan zonder pijn niet duspatalin want da dee ni veel buiten men pijn wat wegnemen van men onrustige darmen maar constella 290 mg da was men red middel

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6341)
Anticonceptie - overig (4481)
Cholesterol (3285)
Depressie - antidepressiva overig (3117)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2865)
ADHD - psychostimulantia (2537)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2308)
Pijn (2257)
Bloeddruk - betablokkers (1922)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1714)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1593)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1447)
Antibiotica - urineweginfectie (1278)
Depressie - antidepressiva TCA (1233)