Duspatal

Sucralfaat (11 meningen)
Ulcogant (6 meningen)

11-02-2017

Ziekte van Crohn

Ik volg een streng dieet, maar wanneer ik toch een opvlamming heb neem ik dit middel tegen de buikpijn. Duurt wel een uur tot twee voordat het helpt, maar dan is de pijn wel veel minder.
05-02-2017

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Duspartal (Mebeverinehydrochloride 200 Mg) werkt redelijk goed bij PDS. De klachten verminderden behoorlijk, ook de winderigheid die daarmee af en toe gepaart gaat. Wel na enige tijd last van jeuk op de rug en hoofdhuid. Na overleg met de homeopatisch arts Duspartal aan het afbouwen, alhoewel er ook in een keer mee gestopt kan worden. In plaats van tweemaal Duspartal per d[lees meer...]ag nu Orthiflor Original Probiotica voor dagelijks gebruik. Inname voor het slapen gaan en 1 Duspartal in de ochtend. Werkt prima. Toen ik begon met het innemen van Duspartal waren er geen bijwerkingen bekend. Thans zijn er meerdere bijwerkingen waaronder allergische reacties zoals exantheem, urticaria, angiooedeem, gezichtsoedeem of anafylaxie. ( info uit farmacotherapeutisch kompas). Al met al een goed middel zonder ernstige bijwerkingen.
02-02-2017

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik heb last van pds en wanneer ik dit medicijn gebruik heb ik enorm veel minder last hiervan. Had wel enkele weken nodig voordat de maximale werking bereikt werd maar daarna super tevreden. En geen bijwerkingen. Als ik stop heb ik een week later weer meer last.
20-12-2016

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik heb al jaren afwisselend krampen met diarree en verstopping. Die buikkrampen doen zo ontzettend pijn..Ik gebruik nu een week duspatalin en ik heb al een week geen buikkramp meer maar ook geen verstopping. Als ik iets van pijn voel dat is het maar vaag. Wat een verbetering. Hopelijk dat het ook zo goed blijft werken
17-10-2016

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Door dat ik geen genoegen nam met de uitslag PDS ben ik het FODMAP dieet gaan proberen. Ik weet nu waar ik meer last van krijg bij het eten. Nadat ik begonnen ben met het gebruik van Duspatal en de combinatie opletten voor de overgevoeligheid van sommige producten (bij mij lactosesuikers), gaat het weer goed. Geen bijwerkingen van de medicatie en het leven is weer leuk. [lees meer...]Ik kan weer mee doen ipv hangen op de bank en geen energie hebben.
22-09-2016

Buikpijn

02-05-2016

Buikpijn

21-01-2016

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

God zij dank rust van gas, krampen, pijn en oorlog in buik. Na een dag werd de heftigheid al minder. Na de tweede dag was mijn buik gewoon plat met normale ontlasting. Ik voel nog wel iets van spanning, maar nu hopen dat het middel zo blijft werken.
02-08-2015

Maagklachten

k heb al eerder maagklachten gehad, helaas toen geen goede tabletten gekregen nu duspatal en het werkt redelijk..
31-07-2015

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Altijd last van buikpijn en een hele moeilijke en nare stoelgang. Na een tijd ernstige pijn aanvallen waardoor ik niet meer kon lopen. Nu aan de Macrogol en duspatal en klachten zijn gestabiliseerd
22-07-2015

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik heb al vele jaren last van prikkelbare darm syndroom. dit jaar voor het eerst een medicijn ervoor gekregen (Duspatal) het helpt wel de pijn is wat minder. Maar als ik ermee stop meteen weer maagpijn last van darmen. Kan iemand mij vertellen of het de bedoeling is dat je dit middel moet blijven slikken of niet.
21-07-2015

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

ik had een zeer ernstige dikke darm ontsteking, tijdens het herstel bleef ik op verschillende plekken zeurende pijn houden en werd mij verteld dat ik PDS hier aan over heb gehouden. nu dat ik duspatal slik gaat het super goed, maar soms lijkt het wel alsof het net niet lang genoeg werkt, ik merk meteen wanneer ik bijna de 2de medicijn in moet nemen, want dan wordt alles w[lees meer...]eer gevoelig, maar ik ben wel dik tevreden hiermee, even pijn of de hele dag pijn, dan kies ik toch voor het eerste.
01-06-2015

Ziekte van Crohn

duurt even voor het medicijn goed werkt, maar vermindert erna de buikpijn en het opgeblazen gevoel goed.
29-05-2015

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik nam 's ochtends en 's avonds 1 tablet. De buikpijn verminderde hiermee aanzienlijk. Ik kon het ook direct merken wanneer ik de Duspatal niet had ingenomen.
01-08-2014

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Al jaren af en aan last van mijn darmen. De laatste tijd was het zo erg, dat ik elke ochtend krom lag van de buikpijn in de trein, daarna altijd diarree. Altijd buikpijn is verschrikkelijk, diarree blijft gênant en ik voelde mij zo onzeker van mijzelf. De huisarts stuurde me steeds weg met een darminfectie en antibiotica, tot ik een vervangende huisarts kreeg. Zij omsch[lees meer...]reef mijn klachten als typische PDS en stelde duspatal op proef voor. Ik mocht het twee weken gebruiken, en als het hielp dan voor hoelang ik het nodig had. Ik gebruik het medicijn nu vier dagen in combinatie met probiotica en wat een verademing. Ik heb sinds 2 dagen zeer weinig buikpijn meer (alleen in de ochtend wat kleine steekjes) en voel me een stuk zekerder en vrolijker. Geen diarree meer gehad en normale ontlasting. Ik ben er zo blij mee.
30-06-2014

Duspatal (mebeverine)

Ik was een orkest met te veel lucht in darmen, nu na een maand gebruik, 1x per dag 80% minder lucht.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum