Ervaringen met Duspatal

Chronische darmkolieken
Een heel fijn medicijn

23-01-2011 | Vrouw | 62
mebeverine
de pijn neemt hierdoor af

12-12-2010 | Vrouw
PDS
Een aantal maanden geleden is bij mij de diagnose PDS gesteld. Ik gebruik nu ongeveer 3 maanden psylliumvezels, maar de buikpijnklachten bleven. Daarom kreeg ik naast de psylliumvezels 3 weken geleden Duspatal voorgeschreven. En vanaf het begin hielp dit fantastisch! Af en toe rommelt het nog wat in mijn buik, maar meestal ligt het dan aan iets wat ik heb gegeten en wat to[lees meer...]ch weer niet zo lekker valt. Maar het is heerlijk om na ruim 8 maanden weer rust in mijn buik te hebben! De diarree is wel iets minder geworden (ook omdat de dosering van de psylliumvezels is verlaagd van 2 naar 1 keer per dag), maar het blijft wisselend. Ik heb besloten om hier maar mee te leren leven, ik ben al lang blij dat ik geen buikpijn meer heb en me daardoor op alle fronten beter voel.

15-11-2010 | Vrouw
PDS
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Ik gebruik het nu een paar maanden en heb weinig klachten meer. Ik heb minder last van diaree en als ik wel last van heb dan zijn de krampen een stuk minder. Ik weet sinds 2 jaar dat ik PDS heb maar ben nu erg blij met de medicijnen.

14-09-2010 | Man
Darm problemen

06-06-2010 | Vrouw
mebeverine
Helpt de scherpe kantjes van de buikkrampen weg te halen .. verder geen verbetering betreft diarree en krampen

25-05-2010 | Vrouw
Prikkelbaar darmsyndroom

05-05-2010 | Vrouw
Prikkelbaar Darm Syndroom
Doet wel iets, maar niet veel. Dacht dat het niks deed, en ben toen gestopt. Toen toch wel meer last van mijn buik, maar kan ook toeval zijn (PDS altijd wat wisselend). Overall "baat het niet dan schaat het niet", en het gebruiksgemak is prima met 2x per dag 1 capsule. Combineer het met probiotica capsules.

27-04-2010 | Vrouw
PDS
Diagnose PDS is ongeveer 1,5 jaar geleden gesteld. Ik gebruik sinds 6 maanden duspatal 200mg capsules. Ik moet 's ochtends en 's avonds 1 capsule nemen maar bij een erge aanval (heb dat voornamelijk 's avonds) neem ik er 2 tegelijk. Het is geen wondermiddel maar het verlicht de pijn en het opgeblazen gevoel wel enigszins.

20-04-2010 | Vrouw
Vreselijk krampen
Na 3 maanden gaat het redelijk... Na 2 maanden ging het prima, maar sinds een tijdje weer diaree, dus ben weer van 1 capsule naar 2 per dag gegaan. Het voordeel is alleen dat de krampen minder heftig zijn.

19-03-2010 | Man
Darmkrampen
weinig of geen effct van medicatie

07-01-2010 | Man
PDS
Nog maar 1 keer eerder gebruikt. ik mag het alleen innemen bij ernstige klachten van de internist. Ik gebruik Duspatalin 200 mg maar denk dat dat het zelfde is als Duspatal?? Vorige keer leek het goed te werken.

25-12-2009 | Vrouw
Extreem spastische darm
Eerste week hielp het super! 2e week werd het al iets minder en zo word het steeds minder.Ik heb het idee dat het nu na 6 weken helemaal niets meer doet.Buikpijn en aanvallen zijn weer helemaal terug helaas. :-{

21-12-2009 | Vrouw
Pijnsteken linkerkant buik )dikkedarm) Spastische darm
Sinds ik het ben gaan slikken is de pijn aanzienlijk verminderd. Echter heb ik gemerkt dat als ik niet de normale dosis inneem (wilde het nl afbouwen) begin te trillen en gespannen raak. Lijkt net een soort van afkickverschijnsel.

14-12-2009 | Vrouw
Aanvallen van de buik
Ik had aanvallen die regelmatig kwamen 3x per week en zo ook weer weken weg bleven.Als ik een aanval had dan brak het zweet me uit en viel (soms niet altijd) flauw van de pijn. de aanval duurde 15 min tot 1.5 uur. Sinds ik 2 maal daags de capsule inneem heb ik geen aanval meer gehad. Het fijne ervan is dat je geen bijwerking krijgt van de medicijn.

14-12-2009 | Man
mebeverine
merk momenteel weinig van de werking