Reflux (2 meningen)

Tempocol (15 meningen)
Panzytrat (8 meningen)

22-10-2021 | Vrouw | 43
Maagklachten
Eerste wk leek het goed te werken. Echter daarna kreeg ik direct na het eten maagpijn en misselijk gevoel waardoor ik iedere avond anderhalf uur op de bank lag eer het gezakt was. Ik nam het in voor het avondeten. Ermee gestopt en klachten verdwenen. Weer begonnen na een week en klachten begonnen weer. Toen wist ik zeker dat het door dit middel kwam. Antagel als altern[lees meer...]atief genomen en geen bijwerkingen. Overigens geven maagmedicatie ook een averechts effect bij langdurig gebruik. Daar dus ook mee gestopt. Bleek dat aardappelen bij mij de trigger tot maagklachten was. Door daarmee ook te zijn gestopt en antagel te gebruiken tot maag weer tot rust gekomen was, bleken de klachten over te gaan.

27-08-2021 | Vrouw | 37
Maagklachten
Sinds 4 dagen gebruik ik dit spul en merk totaal geen verbetering. Ik heb nog ontzettend veel pijn en heb zelfs het idee dat ik er slechter aan toe ben met de bijwerkingen erbij. At al erg slecht en krijg nu nauwelijks nog wat binnen. Ik zit vol en ben misselijk. Verder na het innemen een droge mond en last van obstipatie. Ik stop met het innemen.

15-08-2020 | Vrouw | 53
sucralfaat (200mg/ml)
Slokdarmontsteking
Ik heb door Crohn en een hiatus hernia vaak last van een ontstoken slokdarm. Het enige dat helpt is sulcralfaat. Het is wat vies en de obstipatie die ik ervan krijg ook niet fijn maar dat weegt niet op tegen het staken van die vreselijke slokdarmpijn. Dus heel blij mee!

09-11-2019 | Vrouw | 51
Maagzweer
Na eten recidiverende pijn. Vermoeden maagzweertje. De werking was traag, pas na 1 week verbetering, maar ik kreeg een plotse jeukprikkel, alsof gestoken door een bij..maar dan door jeuk. Ook bleven bepaalde delen erg jeuken, gekrabt tot het kapot was.

11-03-2019 | Vrouw | 35
Maagklachten
Gekregen van de MDL ivm aanhoudende maagpijn, de inwendige jeuk ( in de maag) staat niet in de bijsluiter, ik ben meerdere keren getopt en begonnen en de pijnlijke jeuk komt echt door dit medicijn. Ik ben gestopt met dit medicijn.

15-11-2018 | Vrouw | 28
Reflux
Al een week last van enorme maagpijn. Ik kreeg al omeprazol en antagel, maar deze werkten niet en ik slikte ook nog 6 paracetamol tegen de pijn, wat ook niet hielp. Uiteindelijk met de klachten op de huisartsenpost gekomen en die dacht aan wondjes in de maag en daar sucralfaat voor gekregen. Een half uur na inname voelde ik meteen verlichting en na twee dagen (wel i.c.m. d[lees meer...]e andere medicatie) is de pijn zo goed als verdwenen en kan ik eindelijk weer eten.

28-02-2017 | Vrouw | 57
sucralfaat (1g)
Gebruik het voor slikklachten, passage door slokdarm is pijnlijk laag achter borstbeen. Gevoel dat er een vernauwing zit of iets kapot is. Huisarts heeft eerst dit voorgeschreven, daarna zien we wel verder. Moet het 13 dagen gebruiken. Nu na vijf dagen merk ik nog geen verbetering. Ik heb de klacht nu 2 weken en gebruikte eerst 2 dagen omeprazol waar ik ontzettende hoofdpi[lees meer...]jn van kreeg en daarom mocht stoppen met omeprazol en nu dus sucralfaat gebruik.

14-03-2012 | Vrouw | 41
sucralfaat
Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen voor een zweer aan de 12vingerige darm. Ik was hierdoor veel misselijk en die misselijkheid is nagenoeg verdwenen. Ik krijg alleen nogal hoofdpijn van dit middel en dat staat niet in de bijsluiter. Van obstipatie als bijwerking (wat wel in de bijsluiter staat) heb ik helemaal geen last.

09-01-2012 | Vrouw | 45
sucralfaat
pantoprazol werkte onvoldoende, combinatie pariet + sucralfaat werkt beter.

04-06-2009 | Vrouw
Refluxklachten