Ervaringen met Esomeprazol

esomeprazol

Jeuk over het hele lichaam tintelend of prikkelend gevoel hallucinaties zweverig gevoel paniekaanvallen handpalm is opgezwollen maagzuur duizeligheid darm/maag van streek wakker worden met hoofdpijn

Maagzuur (brandend) (17 meningen)
Maagzuur (9 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Maagbeschermer (6 meningen)
Maagklachten (5 meningen)
Reflux (5 meningen)
Maagzweer (4 meningen)
Maagontsteking (4 meningen)
Middenrifsbreuk (4 meningen)

30-11-2016 | Vrouw | 50
Maagzuur
8 jaar genomen (voor slokdarmkramp dat zou voort komen uit maagzuur), steeds meer last lichamelijk zonder te weten dat dit van deze medicatie komt. (spierkrampen 's nachts vooral, maagpijnen, slokdarmkrampen ging trouwens niet weg (dus waarom schrijven ze het dan voor), kribbig etc... Op eigen houtje gestopt nu een jaar geleden, stilaan afgebouwd en probleem opgevangen m[lees meer...]et 'gewone' maagzuurremmers, nadien deze ook afgebouwd en mits extra maagzuur te nemen & voedingssupplementen ben ik nu geheel pilvrij! En belangrijker: KLACHTENVRIJ! Extra maagzuur nemen, gezien last van maagzuur in veel gevallen te wijten is aan te weinig maagzuur. Er bestaat wetenschappelijke lectuur over, ik vind dit niet uit. Succes.

20-10-2016 | Vrouw | 51
esomeprazol (40mg)
Naar aanleiding van een acuut verstopte slokdarm; Slik al 4 jaar dagelijks iedere avond 40 mg, maar wordt niet blij van allerlei bijwerkingen van het middel. Ontkalking van botten, nierschade, vergroten van bacteriële infecties. Hier merk je niet direct iets van, maar sluimerend. Heb last van buikpijnen, flatulatie, geheugenverlies, vermoeidheid en hoofdpijn. Ik slik extra[lees meer...] kalk + vit.D, magnesiumtabletten tegen de ontkalking.

11-08-2016 | Man | 64
Reflux
2 x 40mg per dag is niet genoeg om het maagzuur voldoende te neutraliseren. Hierdoor toch nog maagklachten. Sinds kort Sucralfaat erbij gekregen wat helpt.

15-04-2016 | Man | 67
Barrett's slokdarm
Gebruikte Nexium minstens 10 jaar toen dat ineens niet meer vergoed werd. Terwijl het prijsverschil tussen het generieke en merkmedicijn per verpakking een paar cent was. Verschil bijbetalen mocht niet. Nu dus capsules in plaats van een harde tablet. De verpakking is steviger dan de capsule zodat regelmatig de capsule plat of uit elkaar uit de verpakking komt.

25-03-2016 | Vrouw | 54
Maagzuur (brandend)
was steeds vermoeid, problemen met inspanning.., heel kort van adem..., dacht eerst niet aan dit medicijn, totdat ik stopte en na een paar weken weer begon, toen kwamen de klachten weer terug.

25-03-2016 | Vrouw | 54
Maagzuur (brandend)
heb beschadigingen aan maag en slokdarm door het maagzuur, reageer heel gevoelig op medicijnen (al een hele waslijst van maagbeschermers gehad), had eerst 20 mg, kreeg via de specialist de verhoogde dosis i.v.m. de beschadigingen... binnen 24 uur problemen met de ademhaling (had ik voorheen ook bij de 20 mg na een paar dagen), stond letterlijk te happen naar adem (dus liev[lees meer...]er geen inspanning... zoals trap op), maar ook leken de spieren te verkrampen... na 5 dagen gestopt met weer voldoende lucht en geen spierkrampen meer, maar weer wel volop maagzuur.

07-03-2016 | Man | 70
Maagzuur (brandend)
Esomeprazol werd voorgeschreven door mijn internist. Ondanks een Bilroth 2 operatie in het verleden had ik regelmatig last van brandend maagzuur. De voorgeschreven hoeveelheid was 2x daags 40 mg. Na een zeer recent bezoek aan een MDL arts ben ik bijna van mijn stoel gevallen over de verstrekte informatie van het gebruik van dit medicijn. In de bijsluiter en bij de apot[lees meer...]heek wordt gesteld en vermeld dat het NIET uitmaakt wanneer deze medicatie wordt ingenomen. Het mag op een volle maar ook op een lege maag ? Volgens de MDL wordt hier een grove fout begaan. Men dient minimaal 20 minuten voor het ontbijt een capsule in te nemen voor de goede werking en indien er tweemaal per dag is voorgeschreven vlak voor het slapen gaan. Deze informatie heb ik aan de leverancier Sandoz in Lelystad gemeld en wacht nu af op hun reactie. Met de inname nieuwe stijl gaat het stukken beter en is het brandend maagzuur sterk afgenomen.

04-03-2016 | Man | 32
Maagontsteking
Dit middel voorgeschreven vanwege lichte maagontsteking. Na gebruik van 20mg per dag werd ik erg onrustig en paniekerig. Ben ruim 13 kilo afgevallen en was zwaar vermoeid. Slapen ging ook erg slecht door een heel onrustig gevoel. Artsen dachten eerst dat er stress tussen mijn oren zat, totdat ik na 3 maanden was gestopt met de medicijnen. Na 5 dagen waren de klachten voor [lees meer...]80% afgenomen en na 2 weken had ik die rare bijwerkingen niet meer. Dan maar af en toe wat last van de maag. Ik hoef die troep niet meer.

24-11-2015 | Man | 77
esomeprazol (40mg)
Was al allergisch voor Omeprazol. Omeprazol is eveneens hoofdbestanddeel van Esomeprazol. Werd ook van Esomeprazol langzamerhand doodziek. Trillende en krachteloze handen, weinig gevoel meer in benen, duizelingen, naar en prikkelend gevoel in benen en voeten, bang om te gaan lopen, kon te langen leste bijna niet meer lopen. Na alle bijverschijnselen een paar weken per dag [lees meer...]te hebben bijgehouden, restte slechts één conclusie. Esomeprazol was de boosdoener. Onmiddellijk de dagelijkse hoeveelheid van 1 capsule naar beneden gebracht tot in het uiterste geval "waar nodig". Voel mij thans na een 3-tal weken stukken beter. Geen trillende handen meer, lopen gaat al veel beter, geen angst meer om te gaan lopen etc. Kortom: mijn lichamelijke gesteldheid is stukken beter.

20-11-2015 | Vrouw | 72
Barrett's slokdarm
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn, bij mijn laatste gastrocopie bleek alles rustig te zijn en hoef ik pas over 3 jaar een volgende gastrocopie te ondergaan. Het enige nadeel is dat mijn haar uitvalt en mijn voeten en enkels opzwellen, maar dat neem ik maar voor lief!

12-11-2015 | Man | 74
Diabetes type 2
Ik slik dit medicijn al jaren en kan niet zeggen of het helpt. Had steeds weer buikklachten. Bij onderzoek door de mld arts vond men dat ik vertraagde voedselvertering had. Daarom kreeg ik dit medicijn.

22-10-2015 | Man | 60

10-10-2015 | Man | 56
Maagbeschermer

09-10-2015 | Man | 58
Maagbeschermer

08-10-2015 | Vrouw | 53
Maagzuur
heb vroeger van alles gehad tegen maagzuur, totdat de vrij verkrijgbare hulpmiddelen niet meer werkte en ik via de huisarts maagbeschermers kreeg (eerst van alles uit geprobeerd maar reageerde heftig op alle maagbeschermers). Kreeg toen Esomeprazol en dat werkte geweldig, geen last van maagzuur meer. Kreeg in de afgelopen 2 jaar ook andere medicatie (bloeddrukverlagers, an[lees meer...]tidepressiva, ontstekingremmers enz.) voor andere klachten die ik had gekregen. Echter ging het de laatste tijd slecht met mij, voelde mij zo uit geput / moe, was na 10 meter lopen of 1 keer bukken buiten adem, het leek net of ik geen adem meer kreeg, ook kreeg ik een enorme druk in het hoofd, een extreme slaap (zou 24 uur per dag willen slapen). Stopte met alle medicatie behalve de maagbeschermers en voelde mij even een stukje beter, maar dat was een illusie. Toen ben ik gestopt met Esomeprazol en na 2 dagen kon ik weer normaal ademhalen zonder gelijk moe te zijn, de druk was weg uit mijn hoofd, ik kon weer wakker blijven.. Helaas kwam het maagzuur heftig en soms schuimend naar boven (zat toen weer in een dubio wat is het ergste) en ja na 24 uur toch weer esomeprazol ingenomen, wat een opluchting geen brandend maagzuur meer, maar de dag erop begon de ellende van moe zijn, druk op het hoofd en vechten tegen de slaap weer. Dus weer een ander gevecht. Op dit moment sukkel ik nog even door, omdat ik mijn bloed laat onderzoeken (DNA paspoort/ daarin kunnen ze zien op welke stoffen je lichaam ernstig reageert en kan je medicatie aangepast worden). Maar als ik eerlijk ben, voor mij geen Esomeprazol meer.

24-07-2015 | Vrouw | 45
Maagklachten
als ik het blijf innemen en geeneen keer oversla, gaat het goed.