Ervaringen met Esomeprazol

esomeprazol

Maagzuur (brandend) (16 meningen)
Maagzuur (9 meningen)
Maagontsteking (4 meningen)
Middenrifsbreuk (4 meningen)

24-07-2023 | Vrouw | 63
Barrett's slokdarm
Op 27/04/2023 (ik ging oorspronkelijk voor ander probleem nl. 8 keer/dag dunne ontlasting), Kreeg ook gastroscopie omdat ik verminderd speeksel had en regelmatig braaksel kreeg in de keel. Diagnose Barett's slokdarm graad B,met cyste in de slokdarm, problemen in de dunne darm met de Brunner klieren en 8 poliepen in de dikke darm waarvan 1 op de milthoek , 1 cyste in sygmoï[lees meer...]d. Allen verwijderd. Sindsdien Panthomed en Esomeprazole 20 en 40 mg geprobeerd en voeding aangepast ook op lichaamshouding gelet. Constant maagpijn (wat ik vroeger niet had) en algemeen onwel zijn. Een Barettslokdarm is niet te genezen en slokdarmkanker bij een Barettslokdarm ook niet (levensduur bij kanker 3 maand tot en jaar) omdat dit meteen met uitzaaïngen naar de longen is. Ik heb besloten om op te letten (meer kun je niet doen) en voor de rest de volgende colo- en gastroscopie af te wachten. Verder heb ik al het één en ander op papier vastgelegd voor het geval dat de kanker zich door zet , ik kan alléén proberen de kanker voor te blijven maar niet ten koste van mijn levenskwaliteit.

20-11-2015 | Vrouw | 72
Barrett's slokdarm
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn, bij mijn laatste gastrocopie bleek alles rustig te zijn en hoef ik pas over 3 jaar een volgende gastrocopie te ondergaan. Het enige nadeel is dat mijn haar uitvalt en mijn voeten en enkels opzwellen, maar dat neem ik maar voor lief!

06-07-2023 | Man | 67
Barrett's slokdarm
Door een Barrett slokdarm moet ik esomeprazole al zeer lang (>20 jaar) gebruiken. Probleem is dat de opname van essentiële voedingsstoffen zoals mineralen en verschillende andere voedingsstoffen die essentieel zijn minder goed is. wanneer men dit soort medicijnen neemt. Hierdoor ontstaan op lange termijn andere problemen zoals osteoporose en macula degeneratie (problemen [lees meer...]met de ogen) waardoor ik allerlei voedingssupplementen moet nemen om de problemen die hierdoor ontstaan enigszins af te remmen. Ik zit momenteel in een tweestrijd, ik zou willen stoppen met maagzuurremmers want ik wil als ik oud ben niet kreupel door de osteoporose en blind door degeneratie van mijn netvlies worden, maar ik wil ook geen slokdarmkanker krijgen.

14-11-2022 | Man | 70
Barrett's slokdarm
slokdarm werkt voor 20% goed, 40% een beetje en 40% niet. Heb om kans op slokdarm kanker te voorkomen een maximum aan maag beschermers te weten 3 verschillende.

16-01-2019 | Man | 74
Barrett's slokdarm
"de ene Esomeprazol is de andere niet" Na jaren last van maagzuur werd door de internist vast gesteld dat mij maagklep niet werkte en ik last had van een barretslokdarm verschillende . Begonnen met Losec Mups en nog wat merken die niet effectief waren terecht gekomen bij Nexium. "Slikken tot het einde der dagen" was de boodschap. Na sinds 2001 tot ca 2014 Nexium 20 mg ge[lees meer...]slikt. 100% effectief. Door de bezuinigingsdrang werd door huisarts en apotheker diverse andere esomeprazolllen voorgeschreven waarvan ik 8 merken heb gehad . Zonder uitzondering hadden deze vervelende bijwerkingen, zoals onverklaarbaar gewichtsverlies) en/of waren niet 100% effectief. De werkzame stof in Nexium is magnesium tri-hexidine terwijl de andere Esomeprazollen magnesium di-hexidrine of magnesium amorph-hexidrine bevatten.

15-04-2016 | Man | 67
Barrett's slokdarm
Gebruikte Nexium minstens 10 jaar toen dat ineens niet meer vergoed werd. Terwijl het prijsverschil tussen het generieke en merkmedicijn per verpakking een paar cent was. Verschil bijbetalen mocht niet. Nu dus capsules in plaats van een harde tablet. De verpakking is steviger dan de capsule zodat regelmatig de capsule plat of uit elkaar uit de verpakking komt.

18-03-2015 | Man | 66
esomeprazol (10mg)
Barrett's slokdarm
De verpakking van Sandoz bestaat uit capsules (zacht) in doordrukstrips die zoveel kracht vergen dat de capusles regelmatig geplet worden en soms open gaan. De hoeveelheid verpakking is veel groter dan noodzakelijk. Had eerst orginele Nexium, dat zijn harde tabeletten los in een potje. Dat vele male handiger.