Ervaringen met Losec

Maagzuur (12 meningen)
Maagklachten (10 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (6 meningen)
Reflux (5 meningen)
Maagbeschermer (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

22-11-2022 | Man | 68
Maagklachten

29-07-2013 | Vrouw | 68
Reflux
Dacht in eerste instabtie geen bijwerkingen te hebben. Maar na een tijdje kreeg ik vocht ophoping in mijn benen, armen en gezicht. Ging terug naar huisarts, bleek verhoogde bloeddruk te hebben, naar huis en over een x aantal weken terug voor controle. Ondeetussen zei mijn dochter ( in opleiding verpleegkundige) heb je de bijsluiter wel goed gelezen , en ja hoor kans op [lees meer...]oedeem vorming, dus gestopt en na controle bleek mijn bloeddruk weer normaal maar maagklachten waren terug. Huisarts heeft toen paracetamol voorgeschreven geen problemen meer. Een paar jaar geleden kreeg ik pantoprasol en ja hoor na 2 weken vochtophopng, had nog pantosol dus weer geprobeerd en geen vocht meer, even weer patoprasol en weer vochtophoping, dus terug naar de pantosol.

13-12-2012 | Man | 68
Maagzuur
ben met losec begonnen na mijn infarct. helemaal geen probleem werkte prima. enige jaren geleden op aanraden apotheker omeprasolgenomen. ik kreeg heel veel last van mijn slokdarm. toevallig op aanraden van een kennis met ruzie met de apotheker weer de orginele losec. mijn klachten vedweenen en nu na jaren weer gewoon functioneren. dus laat ze nooit meer zeggen "het is hetz[lees meer...]elfde"bij een goedkope vervanger

10-11-2011 | Vrouw | 68
Maagklachten
regelmatig innemen, want zodra ik het niet inneem dan merk ik dat 's avonds. heb al sinds geboorte gaatje in middenrif, dus daar werkt dit perfect voor.

21-01-2023 | Man | 67
Middenrifsbreuk
Stiekem is de samenstelling veranderd sinds de overgang naar Chleplafarm waardoor ik er ontzettend ziek van wordt. Heel geniepig wel hetzelfde doosje en dezelfde kleur en vorm van tablet maar een goedkopere samenstelling

22-10-2013 | Vrouw | 66
omeprazol (20mg)
Ik gebruikte Losec vanwege ernstig zuurbranden ( met als gevolg een verbrande slokdarm) omdat mijn middenrif is gescheurd. Bovendien gebruik ik Ascal dat het zuurbranden ook nog wat erger maakt. Losec heeft altijd prima gewerkt! Nu geeft mijn apotheek mij sinds vorig jaar omeprazol, maar dat werkt niet echt goed en ik moet er soms meer van innemen dan de 1 die wordt voorge[lees meer...]schreven en dan nog werkt het niet echt goed. Van de losec had ik er nooit meer dan 1 nodig en ik vind dat het anders werkt. De apotheek ontkent, maar een andere apotheek zegt dat het wel een verschil maakt vanwege de bijgevoegde stoffen waarop mensen verschillend reageren en waar de een wel en de ander niet goed op reageert en er zijn meer mensen die erover klagen. Men wil mij wel de Losec leveren, maar dan moet ik het wel uit eigen zak betalen. Ik betaal echter al genoeg aan ziektekosten en ik vind het geen stijl dat men de mensen met maagklachten ( die niets met overgewicht te maken hebben) zo in de kou zet. Ik heb het wel gemeld bij de Agis, maar die zeggen dat het aan de apotheek ligt en de apotheek zegt dat het aan de verzekering ligt. Hoe stuur je je klanten met een kluitje in het riet! Vreemd is wel dat mijn zus met dezelfde klachten en die ook Agis verzekerd is wel haar Losec geleverd krijgt .

26-03-2013 | Man | 64
Maagzuur
na twee dagen gebruik van dit medicijn ( Bayer produkt) heb ik enorm veel last van bijwerkingen, t,w,;- spierpijn -huiduitslag op borst en rug met een zeer schrijnend gevoel -algehele malaise op advies van de arts onmiddellijk gestopt/ de bijwerkingen zouden na 3 dagen moeten zijn verdwenen. Vandaag ( 7 dagen na dato) nog steeds last, zij het in iets mindere mate. Maa[lees meer...]r slapen lukt als gevolg vanovergevoeligheid van huid en spieren al de hele week niet meer. Het vreemde is, dat ik ook vorig jaar een korte periode dit medicijn heb gebruikt voor dezelfde klachten in zelfde situatie zonder bijwerking. Wie het weet mag het zeggen

06-03-2012 | Man | 64
Reumatoïde artritis
hallo ben sinds zes weken losec mups aan het gebruiken vorig middel omeprazol na jaren gebruik hiep niet. had veel last van zuurbranden en voortdurende keelpijn wel veel problemen om het recept te krijgen maar star volgehouden, heb i.v.m met reuma al problemen genoeg. en betaal hier door al een hoge premie. Losec voldoet heel goed.

07-05-2023 | Man | 63
Maagzuur
Gebruik al bijna 30 jaar losec . Aantal jaren geleden moest ik ook overstappen naar ome promeprozol . Dit werkte bij mij een stuk minder goed . Hele discussie bij de apotheek Was volgens hun hetzelfde medicijn ! Er werkte het zelfde : nou mooi niet . Ben deze toen zelf gaan betalen voor losec. Echter een jaar geleden las ik een artikel over het vervangen van los[lees meer...]ec voor een gember schot extractie . Was hier uiteraard sceptisch over ; maar bij mij werkt dit echt fantastisch Gebruik nu meer als een jaar geen Losec meer. Dus zou dit zeker een keer gaan proberen ,

13-08-2019 | Man | 62
omeprazol (40mg)
Losec mups 40 helpt perfect, gebruik het al meer dan 10 jaar. 10 jaar geleden moest ik van de zorgverzekeraar Menzis/ apotheek Jassies Enschede een generiek (goedkoper) middel gaan proberen. heb ik gedaan. Resultaat: moeilijk weg te krijgen en toch maagzuurbranden ! Heb toen via huisarts d.m.v. medische noodzaakverklaring weer Losec mups 40 voorgeschreven gekregen en[lees meer...] zorgeloos leven! Heb zonder kennisgeving 2 weken geleden weer van de apotheek een ander middel gekregen. Apotheker vertelde dat dit het beleid van de zorgverzekeraar is. Bij zorgverzekeraar gemeld aan het kantoor en in overleg met medewerkster klacht ingediend. (ik ben geen proefkonijn) 13 augustus 2019 bericht gekregen van behandelende dame van deze klacht, dat ze tot 2x toe met de apotheek van mij contact heeft gehad en dat ik de Losec mups 40 niet krijg. Eerst weer 2 generieke middelen gebruiken. Kreeg geen antwoord op de vraag wat een medische noodzaakverklaring die ik wederom had aangevraagd bij mijn huisarts en gekregen, voor een betekenis heeft. GEEN DUS! LOSEC = GEWOON PERFECT VOOR MIJ!!!

25-05-2019 | Man | 62
omeprazol (40mg)
1 x per dag 1 tablet 's morgens. Werkt al minstens 25 jaar bij mij. Zorgverzekeraar wilde op een bepaald moment een alternatief, omwille van prijs vertelde apotheker, met zelfde werkzame stof. Kon deze bijna niet wegkrijgen / doorslikken. Via huisartsenbrief voor Losec deze weer gekregen. Kan nagenoeg alles eten, zelfs dingen die voor gebruik direct maagzuur opwekten. Los[lees meer...]ec heeft mijn functioneren enorm verbeterd.

12-11-2011 | Vrouw | 62
Scheurtje in middenrif
Na gebruik zere keel , en brandend gevoel in de keel,Wil nu eigelijk overstappen op Omeprasol.

26-08-2016 | Man | 61
Maagzuur (brandend)
Sinds 1996 gebruik Losec 40. Deze altijd in doordrukstrips, zodat de werking maximaal is. Sinds 2 maanden werden de doordrukstrips vervangen door een potje met 30 stuks. De eerste week werkten ze optimaal, de werking werd naarmate de maand vorderde steeds slechter. Eind van de maand was het zo ernstig dat ik naar de huisarts moest met ernstige benauwdheid en pijn op de bor[lees meer...]st. Ik had nog Losec 20 in doordrukstrips en ben deze gaan gebruiken en voelde me weer steeds beter. De benauwdheid was weg. Volgens de apotheek kan het niet. Maar logisch nadenken is het normaal. Er komt elke dag lucht in het potje, zodat de werking afneemt.

09-01-2012 | Man | 61
Maagzuur
omeprazol werkte beduidend minder, terug naar losec.

29-01-2012 | Vrouw | 60
Maagzuur
Aangezien ik in die tijd in een academisch ziekenhuis werkte kwamen wij er achter dat mijn maagzuur beschadigingen veroorzaakte aan mijn stembanden. De huisarts had gezegd "gaat wel over"dat was het ook gegaan maar dan waren mijn stembanden weg geweest. Met een gastroscopie is aangetoond dat mijn "maag open staat". In belgie kan je hier aan worden geopareerd maar in Nerder[lees meer...]land ben je veroordeeld tot je hele leven lang medicijnen slikken. Andere medicatie geprobeerd, maar alleen Losec helpt en ja ze doen vaak moeilijk over het uitgeven ervan. Ik ga met niets anders akkoord want de andere merken helpen niet, werken niet. Uiteraard zeggen vele apotheken dat dat "niet waar is"nu het is wel waar!!!!

10-08-2021 | Man | 59
Maagzuur (brandend)
Gebruik nu heel weinig meer. Hoe minder medicijnen hoe beter. Persoonlijk gemerkt dat zuurbranden komt na drinken van bier of andere alcohol. Dus dan maar geen bier meer drinken. Heel soms lukt mij dat niet.