Ervaringen met Losec

Maagzuur (12 meningen)
Maagklachten (10 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (6 meningen)
Reflux (5 meningen)
Maagbeschermer (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

13-04-2019 | Vrouw | 44
omeprazol (40mg)
Maagbeschermer
nadat ik mijn hele jeugd zeer slecht heb gegeten kreeg ik toen ik volwassen werd veel last van maagpijn. Na mijn bevalling, hele zwangerschap overgegeven, begonnen met maagbeschermers op advies van de huisarts. Vroeger had ik ze niet elke dag nodig. In 2006 heb ik een maagbloeding gehad doordat ik dus een eetprobleem heb. Losec heeft ervoor gezorgd dat ik beter ben geworde[lees meer...]n, doordat ik eindelijk kon eten. Hierdoor wel 15 kilo bijgekomen maar voel me stukken beter. Slik sinds een aantal jaren Omaprezol, deze werken veel minder goed maar ze doen net genoeg om ervoor te zorgen dat ik minder maagpijn heb. Ik moet wel altijd de maag een beetje gevuld hebben.

22-11-2011 | Vrouw | 44
Behoorlijke maagklachten
Ik heb afgelopen 2 jaar Omeprazol gebruikt en wat een ellende, hevige maagpijn die niet wegging, extreem duizelig, druk onder mijn linkerribben. Onwel worden enz. Ben nu in onderzoek voor scheurtje in middenrif. Heb sinds vorige week Losec afgedwongen, want mijn huisarts deed enorm moeilijk en de apotheek bleef bijna 20 minuten volhouden dat het niet geleverd kon worden. M[lees meer...]aar ze toverden toen ik voet bij stuk hield een potje Losec Mups uit de kast. Na een week een opmerkelijk verschil. Eigenlijk vreselijk dat je 2 jaar kotsberoerd bent en bijna niet eens meer functioneerd omdat je een goedkoop rotzooi middel krijgt. Ik kon vorige week niet eens 2 uren rechtop zitten en had meerdere keren per dag een black out. Ben 5 dagen later weer begonnen met werken! Ik vind dat je met bijbetaling zelf moet kunnen kiezen welke medicijnen je gebuiken gaat.

23-01-2011 | Vrouw | 42
Maagklachten
prima middel

10-10-2012 | Vrouw | 40
omeprazol
Losec is duur in vergelijking met omeprazol. De hele Achmea groep geeft alleen een vergoeding voor de omeprazol en dat is grofweg gezegd 7 euro per 3 maanden. De apotheek krijgt dus 7 euro voor 3 maanden omeprazol ongeacht met merk. Dus als de apotheek losec afleverd krijgen ze 7 euro terwijl losec zelf grofweg 50 euro kost per 3 maanden. De apotheek moet het verschil dan [lees meer...]zelf bijleggen. En daar gaat de apotheekbranche kapot aan. Andere verzekeraars zoals menzis, unive enz.geven bij een medische noodzaak nog wel de volledige vergoeding voor losec. Maar of dit zo blijft is ook nog maar de vraag. De assistentes van de apotheek kunnen er niets aan doen en schelden heeft geen zin. Als je toch losec wilt hebben betaal je het gewoon zelf en stuur de rekening op naar de verzekering. Misschien krijg je het volledige bedrag dan wel terug. Maar volledig flippen heeft geen enkele zin de assistenten doen alleen maar wat hen is opgedragen.

22-09-2016 | Man | 39
omeprazol (20mg)
Reflux
Heb van alles gehad hiervoor bijna alle merken, maar beter dan Losec Mups is er niet volgens mij. Heb al jaren last van reflux +- 15 jaar tot aan slokdarm ontstekingen toe en iedere keer kreeg ik goedkope zooi van de huisarts totdat de MDL arts tegen mij zei dat ik Losec Mups moet proberen met recept en medische noodzaak, hij had gelijk het werkt. Natuurlijk krijg ik het[lees meer...] niet zomaar van Zilverenkruis en de Apotheker ik moet het zelf betalen, stelletje zakkenvullers. Maar goed dan maar zelf betalen en zonder last door die goedkope troep uit India. Voor mij Losec en niets anders al moet ik er geld voor lenen! Fijn de gezondheidszorg in Nederland veel betalen en goedkope troep krijgen waar men nog zieker van wordt wat uiteindelijk veel meer kost. Ben ervoor 3x naar de MDL geweest waarvan 1x gastroscopie 2x echo en 1x MRI scan. Ik weet het niet, maar als ze me gewoon Losec hadden gegeven was het denk ik bij elkaar goedkoper geweest, daar hoef je niet veel voor gestudeerd te hebben Zilverenkruis!

16-05-2011 | Vrouw | 37
Maagklachten
Prima medicijn, na een aantal jaren echter verminderde werking in mijn geval dus overgeschakelt naar wat anders.

19-06-2012 | Man | 36
Maagzuur
fantastische medicijn! die goedkope zooi van de apotheker werkt niet, losec mups nergens geen last meer van. Alleen nu gaat de apotheker moeilijk doen dat het slecht te krijgen is, ben nu al 2 weken aan het wachten op mijn losec bestelling en nog steeds niet binnen. Apotheek zei je gaat maar andere gebruiken, maar ik niet. Ik wil losec mups 40 mg. Wie heeft er ook probleme[lees meer...]n mee om dit medicijn te bestellen dat ze niet kunnen leveren?

07-12-2010 | Man
Reflux
Begin jaren 80 problemen gehad met reflux, in 1985 daarvoor geopereerd, bleek een middenrifbreuk te zijn. Het probleem is weer terug gekomen en vanaf het begin van Losec heb ik dagelijks 40 mg. gebruikt. Kort geleden zag ik de bijsluiter van Losecosan, deze was aanzienlijk duidelijker dan de bijsluiter van Losec en wat bleek, dat ik al jaren last had van bijwerkingen zoal[lees meer...]s: hoofdpijn, verstopping, winderigheid, voaral snachts pijnlijke voeten en onderbenen. gebrek aan energie. Alleen Losec helpt voor mijn kwaal, dus ik kan er niet vanaf. Omeprazol of andere merken met omeprazol werken niet voldoende of te kort omdat het verschil niet zit in het werkende bestanddeel, maar in de afgifte snelheid. Losec geeft mij 24 uur bescherming en andere omeprazol middelen zijn na 12 uur uitgewerkt.

06-12-2010 | Man
Zuuraanvallen

17-11-2010 | Man
Maagzuur
Gebruik sinds 1989 (21 jaar) Losec MUPS smorgens op nuchtere maag, en bevalt uitstekend. Geen bijwerkingen. Twee dagen niet innemen, dan is het mis. Ook bij andere zuur remmers is het mis. Ik denk dat het individueel per persoon verschilt, en de kwaliteit die wordt geleverd. Ik raad een ieder aan dit zelf uit te proberen. Succes.

25-08-2010 | Man
Reflux
Ben al ruim 10 jaar een zeer tevreden gebruiker. Ik kreeg ooit de goedkopere variant, maar die werkte dus niet bij mij. Kreeg veel last van bijwerkingen. Nu weer terug naar Losec op Medisch advies en de verzekeraar betaald gewoon.

16-05-2010 | Vrouw
Overtollig maagzuur/reflux
Helpt goed, kreeg alleen sinds kort last van een brandende tong, gebruik nu foliumzuur en dat helpt.

13-04-2010 | Man
Overtollig maagzuur
Losec wordt door mij prima verdragen en ik gebruik het al een aantal jaren. Op enig moment gaf de apotheek omeprazol met de mededeling dat het hier om dezelfde werkzame stoffen zou gaan. Ik kreeg na een week darmproblemen zoals een 'vol' gevoel en spanning op de darmen. Uiteindelijk gaf de internist duidelijkheid en moest ik weer terug naar de losec en sindsdien geen kl[lees meer...]achten.

03-04-2010 | Man

22-03-2010 | Man

07-03-2010 | Vrouw
omeprazol
Bescherming maag, door gebruik grote hoeveelheid medicijnen
Losec is een uitstekende maag beschermer. Ik heb ook Omoprozol gebruikt en meerder medicijnen voor maag bescherming,maar het tegen overgestelde werd daar mee bereikt kreeg juist maagpijn.