Maagzuur (11 meningen)
Maagklachten (8 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (5 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagbeschermer (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

14-09-2021 | Man | 55
Middenrifsbreuk
Gebruik het nu 32 jaar elke dag? Begin nu erg veel gewrichtsklachten te krijgen, heupen ,armen polsen ,elle bogen, pijn tussen de schouders, ik zou niet weten wat ik anders kan innemen? Grt Guus.

17-02-2012 | Vrouw | 55
Maagzuur
Heb overmatige maagzuur productie, resultaat reflux in slokdarm met aantasting van stem enz. Uiteindelijk ontdekt een maagbreuk plus ontstoken slokdarm als resultaat van maagzuur. Sinds 2002 na gastroscopie 20 mg per dag op aanraden van specialist. Die wilde eerst dat ik 60 mg per dag slikte, ben begonnen met 20 mg en alleen in tijden van extreem stress slik ik iets meer. [lees meer...]Als dat over gaat terug naar 20 mg. Over de jaren heen alle andere goedkopere variaties geprobeerd v.w. de zorgverzekeraars. Gelijk weer klachten. Heb constant moeten vechten voor Losec, wordt er zo moe van. Heb het nu als medisch noodzakelijk maar toch probeert de huisarts en zorgverzekeraar het steeds opnieuw te veranderen. Nu heb ik deze week ineens heel veel last van maagzuur, winderigheid, misselijkheid enz. Er is niets in mijn leven veranderd maar ik ben wel met een nieuwe potje Losec begonnen. Nu hoor ik van een bevriend arts dat de fabricant een van de grondstoffen in Losec vervangen heeft omdat dit goedkoper is en dat er nu veel Losec patienten maagklachten hebben. Wil weten of er meer mensen nu last hebben ondanks het slikken van Losec. Als dat zo is moet dit aan de grote klok gehangen worden want ik ben het zat dat er met mijn gezondheid wordt gesold. Hoop gauw van jullie te horen.

21-10-2012 | Vrouw | 52

12-09-2012 | Man | 52

03-11-2015 | Vrouw | 51
Maagzweer
Ik heb constante zweren en bloedingen in mijn maag, dit ten gevolge van een maagballon en totale verwoesting van mijn maag door maagband, heb in coma gelegen en maag moet er helemaal uit, is geen echte maag meer, slokdarm en maag helemaal open gelegen. Heb een fistel in mijn overgebleven maag, vernauwingen, maag zweert als ik de Losec niet neem, en bloed constant. Als ik d[lees meer...]e Losec van AstraZeneca niet neem dan krijg ik een maagbloeding. Andere middelen ben ik allergisch voor, of helpen niet, of maken het erger zoals de Actavis, van de Sandoz heb ik een anafylactische shock gehad. De Losec Mups moet ik slikken als ik een maagbloeding heb gehad, de hoogste dosering van 4 maal daags 40 mg. En nog wil de apotheek het niet verstrekken. Heb een medische noodzaak verklaring.

28-02-2017 | Vrouw | 48
Maagzuur
Super medicijn. Op verzoek van apotheker eens omeprazol gebruikt (ik moest wel 5 tot 6 tabletten op een dag slikken om de maagzuur te remmen), met de losec heb ik elke ochtend 1 tablet en heb nergens last van.

11-09-2012 | Vrouw | 48
Maagklachten
ik gebruik nu al jaren losec heb wel eens wat anders gehad omdat losec niet meer geleverd werd en dat hiepl voor geen meter moest er nog veel regla bij nemen.nu eindelijk na jaren weer losec gehd en begin dirt jaar een crhonische aantekeing ervoor maar vanmorgen kreeg ik dus geen loec meer moet de dokter zelf een aantekeing op het recept zetten want de apotheek mag het nie[lees meer...]t meer ik naar de dokter toe om het te regelen krijg ik te horen dat als je heveige allergie's reaktie krijg van de andere medijcen dan pas weer losec krijg en dat de apotheek het dan moet betalen.ja heb ik geen boodschap aan ik wil gewoon losec morgen weer bellen met de dokter of het nu geregled is.maar wat te doen als ik hetniet meer krijg wat dan te doen ik weet het niet meer ik ben zo vreselijk boos hierover dat ik ook kwaad de praktijk uit ben gelopen. sorry voor de schrijffouten komt omdat ik boos ben. dus als iemand iets weet hoe ik het moet aanpakken dan graag melden.

26-03-2012 | Vrouw | 48
Maagklachten
Losec is een gemakkelijk in te nemen medicijn. Ik ervaar geen bijwerkingen. Gebruik het al jaren. Het helpt erg goed. soms wat minder, dan slik ik er tijdelijk twee per dag. Mijn maag en darmen zijn een stuk rustiger.

25-05-2012 | Man | 47
Maagklachten
gebruik losec al 8 jaar bevalt prima , maar nu loopt de apother te zeuren , dat het niet meer wordt vergoed, heb andere goedkope rotzooi meerdere malen gebrobeert maar erkt niet , ja veel bijwekingen , dat dan weer wel , wie krijgt ze nog wel vergoed ? help

19-10-2012 | Vrouw | 46
Maagklachten
hoe weet ik of ik de originele losec mups heb? Ik was vanmorgen bij de huisarts en deze zegt tegen mij,de omeprazol is verdacht,ze denken nu dat het meer klachten veroorzaakt,je hebt de originele nodig!Dus nu ben ik naar de apotheek geweest en heb losec mups 40mg AstraZeneca gekregen.Ik heb nog geen vertrouwen meer in de apotheek,dus vandaar dat ik me afvraag of dit wel [lees meer...]de originele zijn?

20-02-2011 | Man | 46
omeprazol
Breuk in middenrif/druk op de borst door maagzuur
veel pijn in gewrichten,weinig energie,soms impotentie. Deze klachten gaan over als ik stop met de medicijnen maar dan krijg ik al gauw weer veel druk op miijn borst ook als ik langzaam afbouw, ben hiervoor vaak bij de huisarts geweest maar hij handeld niet.

13-04-2019 | Vrouw | 44
Maagbeschermer
nadat ik mijn hele jeugd zeer slecht heb gegeten kreeg ik toen ik volwassen werd veel last van maagpijn. Na mijn bevalling, hele zwangerschap overgegeven, begonnen met maagbeschermers op advies van de huisarts. Vroeger had ik ze niet elke dag nodig. In 2006 heb ik een maagbloeding gehad doordat ik dus een eetprobleem heb. Losec heeft ervoor gezorgd dat ik beter ben geworde[lees meer...]n, doordat ik eindelijk kon eten. Hierdoor wel 15 kilo bijgekomen maar voel me stukken beter. Slik sinds een aantal jaren Omaprezol, deze werken veel minder goed maar ze doen net genoeg om ervoor te zorgen dat ik minder maagpijn heb. Ik moet wel altijd de maag een beetje gevuld hebben.

22-11-2011 | Vrouw | 44
Behoorlijke maagklachten
Ik heb afgelopen 2 jaar Omeprazol gebruikt en wat een ellende, hevige maagpijn die niet wegging, extreem duizelig, druk onder mijn linkerribben. Onwel worden enz. Ben nu in onderzoek voor scheurtje in middenrif. Heb sinds vorige week Losec afgedwongen, want mijn huisarts deed enorm moeilijk en de apotheek bleef bijna 20 minuten volhouden dat het niet geleverd kon worden. M[lees meer...]aar ze toverden toen ik voet bij stuk hield een potje Losec Mups uit de kast. Na een week een opmerkelijk verschil. Eigenlijk vreselijk dat je 2 jaar kotsberoerd bent en bijna niet eens meer functioneerd omdat je een goedkoop rotzooi middel krijgt. Ik kon vorige week niet eens 2 uren rechtop zitten en had meerdere keren per dag een black out. Ben 5 dagen later weer begonnen met werken! Ik vind dat je met bijbetaling zelf moet kunnen kiezen welke medicijnen je gebuiken gaat.

23-01-2011 | Vrouw | 42
prima middel

10-10-2012 | Vrouw | 40
omeprazol
Losec is duur in vergelijking met omeprazol. De hele Achmea groep geeft alleen een vergoeding voor de omeprazol en dat is grofweg gezegd 7 euro per 3 maanden. De apotheek krijgt dus 7 euro voor 3 maanden omeprazol ongeacht met merk. Dus als de apotheek losec afleverd krijgen ze 7 euro terwijl losec zelf grofweg 50 euro kost per 3 maanden. De apotheek moet het verschil dan [lees meer...]zelf bijleggen. En daar gaat de apotheekbranche kapot aan. Andere verzekeraars zoals menzis, unive enz.geven bij een medische noodzaak nog wel de volledige vergoeding voor losec. Maar of dit zo blijft is ook nog maar de vraag. De assistentes van de apotheek kunnen er niets aan doen en schelden heeft geen zin. Als je toch losec wilt hebben betaal je het gewoon zelf en stuur de rekening op naar de verzekering. Misschien krijg je het volledige bedrag dan wel terug. Maar volledig flippen heeft geen enkele zin de assistenten doen alleen maar wat hen is opgedragen.

22-09-2016 | Man | 39
omeprazol (20mg)
Reflux
Heb van alles gehad hiervoor bijna alle merken, maar beter dan Losec Mups is er niet volgens mij. Heb al jaren last van reflux +- 15 jaar tot aan slokdarm ontstekingen toe en iedere keer kreeg ik goedkope zooi van de huisarts totdat de MDL arts tegen mij zei dat ik Losec Mups moet proberen met recept en medische noodzaak, hij had gelijk het werkt. Natuurlijk krijg ik het[lees meer...] niet zomaar van Zilverenkruis en de Apotheker ik moet het zelf betalen, stelletje zakkenvullers. Maar goed dan maar zelf betalen en zonder last door die goedkope troep uit India. Voor mij Losec en niets anders al moet ik er geld voor lenen! Fijn de gezondheidszorg in Nederland veel betalen en goedkope troep krijgen waar men nog zieker van wordt wat uiteindelijk veel meer kost. Ben ervoor 3x naar de MDL geweest waarvan 1x gastroscopie 2x echo en 1x MRI scan. Ik weet het niet, maar als ze me gewoon Losec hadden gegeven was het denk ik bij elkaar goedkoper geweest, daar hoef je niet veel voor gestudeerd te hebben Zilverenkruis!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase