Maagzuur (11 meningen)
Maagklachten (10 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (5 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagbeschermer (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

06-03-2012 | Man | 64
Reumatoïde artritis
hallo ben sinds zes weken losec mups aan het gebruiken vorig middel omeprazol na jaren gebruik hiep niet. had veel last van zuurbranden en voortdurende keelpijn wel veel problemen om het recept te krijgen maar star volgehouden, heb i.v.m met reuma al problemen genoeg. en betaal hier door al een hoge premie. Losec voldoet heel goed.

17-02-2012 | Vrouw | 55
Maagzuur
Heb overmatige maagzuur productie, resultaat reflux in slokdarm met aantasting van stem enz. Uiteindelijk ontdekt een maagbreuk plus ontstoken slokdarm als resultaat van maagzuur. Sinds 2002 na gastroscopie 20 mg per dag op aanraden van specialist. Die wilde eerst dat ik 60 mg per dag slikte, ben begonnen met 20 mg en alleen in tijden van extreem stress slik ik iets meer. [lees meer...]Als dat over gaat terug naar 20 mg. Over de jaren heen alle andere goedkopere variaties geprobeerd v.w. de zorgverzekeraars. Gelijk weer klachten. Heb constant moeten vechten voor Losec, wordt er zo moe van. Heb het nu als medisch noodzakelijk maar toch probeert de huisarts en zorgverzekeraar het steeds opnieuw te veranderen. Nu heb ik deze week ineens heel veel last van maagzuur, winderigheid, misselijkheid enz. Er is niets in mijn leven veranderd maar ik ben wel met een nieuwe potje Losec begonnen. Nu hoor ik van een bevriend arts dat de fabricant een van de grondstoffen in Losec vervangen heeft omdat dit goedkoper is en dat er nu veel Losec patienten maagklachten hebben. Wil weten of er meer mensen nu last hebben ondanks het slikken van Losec. Als dat zo is moet dit aan de grote klok gehangen worden want ik ben het zat dat er met mijn gezondheid wordt gesold. Hoop gauw van jullie te horen.

29-01-2012 | Vrouw | 60
Maagzuur
Aangezien ik in die tijd in een academisch ziekenhuis werkte kwamen wij er achter dat mijn maagzuur beschadigingen veroorzaakte aan mijn stembanden. De huisarts had gezegd "gaat wel over"dat was het ook gegaan maar dan waren mijn stembanden weg geweest. Met een gastroscopie is aangetoond dat mijn "maag open staat". In belgie kan je hier aan worden geopareerd maar in Nerder[lees meer...]land ben je veroordeeld tot je hele leven lang medicijnen slikken. Andere medicatie geprobeerd, maar alleen Losec helpt en ja ze doen vaak moeilijk over het uitgeven ervan. Ik ga met niets anders akkoord want de andere merken helpen niet, werken niet. Uiteraard zeggen vele apotheken dat dat "niet waar is"nu het is wel waar!!!!

09-01-2012 | Man | 61
Maagzuur
omeprazol werkte beduidend minder, terug naar losec.

10-11-2011 | Vrouw | 68
Maagklachten
regelmatig innemen, want zodra ik het niet inneem dan merk ik dat 's avonds. heb al sinds geboorte gaatje in middenrif, dus daar werkt dit perfect voor.

26-10-2011 | Vrouw | 69
omeprazol
losec werkt perfect, maar krijg nu meestal de andere goedkopere variant mee en die geeft wel veel klachten. daar baal ik van, want de apotheker wil me de losec niet geven ondanks dat ik ze er best voor zou willen betalen.

23-01-2011 | Vrouw | 42
prima middel

23-01-2011 | Vrouw | 77
Maagpijn
maagbloeding gehad. sinds gebruik geen last.

23-01-2011 | Vrouw | 69
Maagpijn
tevreden

23-01-2011 | Vrouw | 71
Maagklachten
ik gebruik dit middel samen met citalopram i.v.m. maagklachten

17-11-2010 | Man
Maagzuur
Gebruik sinds 1989 (21 jaar) Losec MUPS smorgens op nuchtere maag, en bevalt uitstekend. Geen bijwerkingen. Twee dagen niet innemen, dan is het mis. Ook bij andere zuur remmers is het mis. Ik denk dat het individueel per persoon verschilt, en de kwaliteit die wordt geleverd. Ik raad een ieder aan dit zelf uit te proberen. Succes.

25-08-2010 | Man
Reflux
Ben al ruim 10 jaar een zeer tevreden gebruiker. Ik kreeg ooit de goedkopere variant, maar die werkte dus niet bij mij. Kreeg veel last van bijwerkingen. Nu weer terug naar Losec op Medisch advies en de verzekeraar betaald gewoon.

13-04-2010 | Man
Overtollig maagzuur
Losec wordt door mij prima verdragen en ik gebruik het al een aantal jaren. Op enig moment gaf de apotheek omeprazol met de mededeling dat het hier om dezelfde werkzame stoffen zou gaan. Ik kreeg na een week darmproblemen zoals een 'vol' gevoel en spanning op de darmen. Uiteindelijk gaf de internist duidelijkheid en moest ik weer terug naar de losec en sindsdien geen kl[lees meer...]achten.

07-03-2010 | Vrouw
omeprazol
Bescherming maag, door gebruik grote hoeveelheid medicijnen
Losec is een uitstekende maag beschermer. Ik heb ook Omoprozol gebruikt en meerder medicijnen voor maag bescherming,maar het tegen overgestelde werd daar mee bereikt kreeg juist maagpijn.

14-12-2009 | Man
Maagzuur
dit product bevalt mij prima

13-12-2009 | Man
Gaatje in slokdarm

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum