Maagzuur (11 meningen)
Maagklachten (8 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (5 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagbeschermer (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

24-07-2021 | Vrouw | 72
Barrett's slokdarm
Eigenlijk hetzelfde als pantoprazol, allemaal gif tabletten en word te pas en onpas geadviseerd. Maar helaas kom je er vaak te laat achter.

29-07-2013 | Vrouw | 68
Reflux
Dacht in eerste instabtie geen bijwerkingen te hebben. Maar na een tijdje kreeg ik vocht ophoping in mijn benen, armen en gezicht. Ging terug naar huisarts, bleek verhoogde bloeddruk te hebben, naar huis en over een x aantal weken terug voor controle. Ondeetussen zei mijn dochter ( in opleiding verpleegkundige) heb je de bijsluiter wel goed gelezen , en ja hoor kans op [lees meer...]oedeem vorming, dus gestopt en na controle bleek mijn bloeddruk weer normaal maar maagklachten waren terug. Huisarts heeft toen paracetamol voorgeschreven geen problemen meer. Een paar jaar geleden kreeg ik pantoprasol en ja hoor na 2 weken vochtophopng, had nog pantosol dus weer geprobeerd en geen vocht meer, even weer patoprasol en weer vochtophoping, dus terug naar de pantosol.

26-03-2013 | Man | 64
Maagzuur
na twee dagen gebruik van dit medicijn ( Bayer produkt) heb ik enorm veel last van bijwerkingen, t,w,;- spierpijn -huiduitslag op borst en rug met een zeer schrijnend gevoel -algehele malaise op advies van de arts onmiddellijk gestopt/ de bijwerkingen zouden na 3 dagen moeten zijn verdwenen. Vandaag ( 7 dagen na dato) nog steeds last, zij het in iets mindere mate. Maa[lees meer...]r slapen lukt als gevolg vanovergevoeligheid van huid en spieren al de hele week niet meer. Het vreemde is, dat ik ook vorig jaar een korte periode dit medicijn heb gebruikt voor dezelfde klachten in zelfde situatie zonder bijwerking. Wie het weet mag het zeggen

12-11-2011 | Vrouw | 62
Scheurtje in middenrif
Na gebruik zere keel , en brandend gevoel in de keel,Wil nu eigelijk overstappen op Omeprasol.

20-02-2011 | Man | 46
omeprazol
Breuk in middenrif/druk op de borst door maagzuur
veel pijn in gewrichten,weinig energie,soms impotentie. Deze klachten gaan over als ik stop met de medicijnen maar dan krijg ik al gauw weer veel druk op miijn borst ook als ik langzaam afbouw, ben hiervoor vaak bij de huisarts geweest maar hij handeld niet.

02-02-2009 | Vrouw

10-08-2021 | Man | 59
Maagzuur (brandend)
Gebruik nu heel weinig meer. Hoe minder medicijnen hoe beter. Persoonlijk gemerkt dat zuurbranden komt na drinken van bier of andere alcohol. Dus dan maar geen bier meer drinken. Heel soms lukt mij dat niet.

19-10-2012 | Vrouw | 46
Maagklachten
hoe weet ik of ik de originele losec mups heb? Ik was vanmorgen bij de huisarts en deze zegt tegen mij,de omeprazol is verdacht,ze denken nu dat het meer klachten veroorzaakt,je hebt de originele nodig!Dus nu ben ik naar de apotheek geweest en heb losec mups 40mg AstraZeneca gekregen.Ik heb nog geen vertrouwen meer in de apotheek,dus vandaar dat ik me afvraag of dit wel [lees meer...]de originele zijn?

10-10-2012 | Vrouw | 40
omeprazol
Losec is duur in vergelijking met omeprazol. De hele Achmea groep geeft alleen een vergoeding voor de omeprazol en dat is grofweg gezegd 7 euro per 3 maanden. De apotheek krijgt dus 7 euro voor 3 maanden omeprazol ongeacht met merk. Dus als de apotheek losec afleverd krijgen ze 7 euro terwijl losec zelf grofweg 50 euro kost per 3 maanden. De apotheek moet het verschil dan [lees meer...]zelf bijleggen. En daar gaat de apotheekbranche kapot aan. Andere verzekeraars zoals menzis, unive enz.geven bij een medische noodzaak nog wel de volledige vergoeding voor losec. Maar of dit zo blijft is ook nog maar de vraag. De assistentes van de apotheek kunnen er niets aan doen en schelden heeft geen zin. Als je toch losec wilt hebben betaal je het gewoon zelf en stuur de rekening op naar de verzekering. Misschien krijg je het volledige bedrag dan wel terug. Maar volledig flippen heeft geen enkele zin de assistenten doen alleen maar wat hen is opgedragen.

16-05-2010 | Vrouw
Overtollig maagzuur/reflux
Helpt goed, kreeg alleen sinds kort last van een brandende tong, gebruik nu foliumzuur en dat helpt.

12-04-2021 | Man | 72
omeprazol (40mg)
Middenrifsbreuk
Overerflijkheid van een te hoog maagzuur klachten en teven een scheurtje in het middenrif. Gebruik het al 31 jaar zonder noemenswaardige bijwerkingen. Helaas vergoed de verzekering het. medicijn niet meer omdat het te duur zou zijn. Krijg nu Omapeprasol waarbij ik dagelijks klachten als misselijkheid en hoofdpijn heb .

02-01-2021 | Man | 57
omeprazol (40mg)
Maagzuur
Na mislukte reflex operatie in 1998 deze pillen voorgeschreven gekregen ,begin jaren 1 per dag van 40 mg . De pillen waren op noodzaak voorgeschreven en werden vergoed . In het jaar 2018 of 2019 weet niet meer precies uit het pakket gedaan en kreeg een ander merk dat wel vergoed werd maar klachten werden alleen erger . Apotheek zei ze worden niet meer vergoe[lees meer...]d maar zijn wel te krijgen ,maar dan zelf betalen . Zit nu aan 2 per dag van dit merk en heb ze zelf betaald , heb pillen voor 3 maanden maar een rekening van 240 euro boven op de andere ziekte kosten . Geprobeerd ze toch vergoed te krijgen maar niks .

08-07-2016 | Man | 77
Maagbeschermer

12-09-2012 | Man | 75
Cholesterol
geen problemen maar wel bijwerkingen.

22-11-2011 | Vrouw | 44
Behoorlijke maagklachten
Ik heb afgelopen 2 jaar Omeprazol gebruikt en wat een ellende, hevige maagpijn die niet wegging, extreem duizelig, druk onder mijn linkerribben. Onwel worden enz. Ben nu in onderzoek voor scheurtje in middenrif. Heb sinds vorige week Losec afgedwongen, want mijn huisarts deed enorm moeilijk en de apotheek bleef bijna 20 minuten volhouden dat het niet geleverd kon worden. M[lees meer...]aar ze toverden toen ik voet bij stuk hield een potje Losec Mups uit de kast. Na een week een opmerkelijk verschil. Eigenlijk vreselijk dat je 2 jaar kotsberoerd bent en bijna niet eens meer functioneerd omdat je een goedkoop rotzooi middel krijgt. Ik kon vorige week niet eens 2 uren rechtop zitten en had meerdere keren per dag een black out. Ben 5 dagen later weer begonnen met werken! Ik vind dat je met bijbetaling zelf moet kunnen kiezen welke medicijnen je gebuiken gaat.

24-09-2011 | Man | 57
omeprazol
Breuk in diafragma van de maag
Bij het op de markt komen van Omeprazol (naam originele licentiehouder weet ik niet meer) kreeg ik dit middel voorgeschreven door de specialist. Het gaf een sterke verbetering en kon alles weer eten, mijn leven werd vrolijker. Toen Omeprazol werd vrijgegeven begon de ellende opnieuw, het originele product moest vervangen worden door een goedkopere uitvoering. Maagpijn, dia[lees meer...]rree, opboeren van maagzuur, pijn in de slokdarm tot in de mond kwamen terug. Ik viel 8 kilo af. Na veel geharrewar met de apotheek ben ik uiteindelijk overgestapt op een andere apotheek. Nu het originele product terug gekregen. Ik knap na 3 jaar ellende weer langzaam op. Tip; laat je niet manipuleren door de apotheek, (zij mogen niet op de stoel van de huisarts gaan zitten of zich verschuilen achter de zorgverzekeraar).