Maagzuur (11 meningen)
Maagklachten (8 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (5 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagbeschermer (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

06-03-2012 | Man | 64
Reumatoïde artritis
hallo ben sinds zes weken losec mups aan het gebruiken vorig middel omeprazol na jaren gebruik hiep niet. had veel last van zuurbranden en voortdurende keelpijn wel veel problemen om het recept te krijgen maar star volgehouden, heb i.v.m met reuma al problemen genoeg. en betaal hier door al een hoge premie. Losec voldoet heel goed.

22-10-2013 | Vrouw | 66
omeprazol (20mg)
Ik gebruikte Losec vanwege ernstig zuurbranden ( met als gevolg een verbrande slokdarm) omdat mijn middenrif is gescheurd. Bovendien gebruik ik Ascal dat het zuurbranden ook nog wat erger maakt. Losec heeft altijd prima gewerkt! Nu geeft mijn apotheek mij sinds vorig jaar omeprazol, maar dat werkt niet echt goed en ik moet er soms meer van innemen dan de 1 die wordt voorge[lees meer...]schreven en dan nog werkt het niet echt goed. Van de losec had ik er nooit meer dan 1 nodig en ik vind dat het anders werkt. De apotheek ontkent, maar een andere apotheek zegt dat het wel een verschil maakt vanwege de bijgevoegde stoffen waarop mensen verschillend reageren en waar de een wel en de ander niet goed op reageert en er zijn meer mensen die erover klagen. Men wil mij wel de Losec leveren, maar dan moet ik het wel uit eigen zak betalen. Ik betaal echter al genoeg aan ziektekosten en ik vind het geen stijl dat men de mensen met maagklachten ( die niets met overgewicht te maken hebben) zo in de kou zet. Ik heb het wel gemeld bij de Agis, maar die zeggen dat het aan de apotheek ligt en de apotheek zegt dat het aan de verzekering ligt. Hoe stuur je je klanten met een kluitje in het riet! Vreemd is wel dat mijn zus met dezelfde klachten en die ook Agis verzekerd is wel haar Losec geleverd krijgt .

29-07-2013 | Vrouw | 68
Reflux
Dacht in eerste instabtie geen bijwerkingen te hebben. Maar na een tijdje kreeg ik vocht ophoping in mijn benen, armen en gezicht. Ging terug naar huisarts, bleek verhoogde bloeddruk te hebben, naar huis en over een x aantal weken terug voor controle. Ondeetussen zei mijn dochter ( in opleiding verpleegkundige) heb je de bijsluiter wel goed gelezen , en ja hoor kans op [lees meer...]oedeem vorming, dus gestopt en na controle bleek mijn bloeddruk weer normaal maar maagklachten waren terug. Huisarts heeft toen paracetamol voorgeschreven geen problemen meer. Een paar jaar geleden kreeg ik pantoprasol en ja hoor na 2 weken vochtophopng, had nog pantosol dus weer geprobeerd en geen vocht meer, even weer patoprasol en weer vochtophoping, dus terug naar de pantosol.

13-12-2012 | Man | 68
Maagzuur
ben met losec begonnen na mijn infarct. helemaal geen probleem werkte prima. enige jaren geleden op aanraden apotheker omeprasolgenomen. ik kreeg heel veel last van mijn slokdarm. toevallig op aanraden van een kennis met ruzie met de apotheker weer de orginele losec. mijn klachten vedweenen en nu na jaren weer gewoon functioneren. dus laat ze nooit meer zeggen "het is hetz[lees meer...]elfde"bij een goedkope vervanger

10-11-2011 | Vrouw | 68
Maagklachten
regelmatig innemen, want zodra ik het niet inneem dan merk ik dat 's avonds. heb al sinds geboorte gaatje in middenrif, dus daar werkt dit perfect voor.

10-03-2021 | Man | 69
Maagzuur
Ik ben 69 jaar en gebruik al 20 jaar Losec, daarvoor heb ik niet 2 maar 20 verschillende medicijnen geprobeerd, er ging een wereld voor mij open toen ik Losec voorgeschreven kreeg. Ik heb 10 jaar geleden een hartstilstand gehad en kreeg in het ziekenhuis omeprazol. Mijn vrouw heeft destijds van huis de Losec meegenomen omdat omeprazol bij mij niet werkt. Afgelopen week kre[lees meer...]eg ik te horen dat Losec voor mij niet meer betaald wordt door de zorgverzekeraar. Ik betaal samen met mijn vrouw bijna € 300,- aan premie + 2 X € 385,- eigen risico dus in feite betaal ik ze nog zelf. Het draait voor de zorgverzekeraars en apothekers maar om een ding en dat is GELD, GELD en nog eens GELD en de gebruikers van dit medicijn bekijken het maar.

26-10-2011 | Vrouw | 69
omeprazol
losec werkt perfect, maar krijg nu meestal de andere goedkopere variant mee en die geeft wel veel klachten. daar baal ik van, want de apotheker wil me de losec niet geven ondanks dat ik ze er best voor zou willen betalen.

23-01-2011 | Vrouw | 69
Maagpijn
tevreden

12-09-2012 | Man | 70

23-01-2011 | Vrouw | 71
Maagklachten
ik gebruik dit middel samen met citalopram i.v.m. maagklachten

24-07-2021 | Vrouw | 72
Barrett's slokdarm
Eigenlijk hetzelfde als pantoprazol, allemaal gif tabletten en word te pas en onpas geadviseerd. Maar helaas kom je er vaak te laat achter.

12-04-2021 | Man | 72
omeprazol (40mg)
Middenrifsbreuk
Overerflijkheid van een te hoog maagzuur klachten en teven een scheurtje in het middenrif. Gebruik het al 31 jaar zonder noemenswaardige bijwerkingen. Helaas vergoed de verzekering het. medicijn niet meer omdat het te duur zou zijn. Krijg nu Omapeprasol waarbij ik dagelijks klachten als misselijkheid en hoofdpijn heb .

26-09-2013 | Vrouw | 72
omeprazol
Had heel veel last van maagzuur (ook maag-onderzoek gehad) en kreeg destijds Losec (was nog niet lang in de handel. Moest destijds 1 tablet 20 mg. per dag nemen, maar naar verloop van tijd werd dat om de dag en weer jaren later en nu ook nog 1 en soms 2 keer per week. In 2009 omdat ik het niet meer kreeg Omeprazol radiopharm 20 mg. van de apotheek geleverd gekregen, uit[lees meer...]geprobeerd en moest weer iedere dag gebruiken en effect was veel minder. Heb toen na veel praten weer gewoon org. Losec-mups gekregen en werkt prima, dus geen verbeelding en had toen uitgerekend, dat het eigenlijk haast niet duurder was omdat ik veel minder gebruikte. (in die tijd stonden de prijzen van de medicijnen nog op de doosjes en kon je het ook zelf zien wat iets kostte en daardoor ook uitrekenen. Vanaf 2011 staat het er niet meer op. Heb destijds gevraagd waarom niet en kreeg vaag verhaal van de apotheek mensen raken daardoor in de war. Vanmorgen ging ik mijn medicijn weer ophalen en kreeg ik geen Losec meer en heb de andere geweigerd, wil eerst proberen welke stappen ik kan ondernemen om wel hetzelfde te krijgen. Had vanmorgen mijn verzekeraar gebeld en deze zei de org. Losec mupt zijn er niet mee, wat ik erg wantrouw. Gelukkig mijn verhaal even kwijt, Deze site kwam ik bij toeval tegen

18-04-2018 | Vrouw | 73
omeprazol (40mg)
Maagzuur (brandend)
Zelfs kreeg ik maagvliesontsteking. Na gebruik van Losec 40 mg geen last meer gehad. Met 20 mg hielp het niet voldoende. Enige tijd Omeprazol gebruikt, maar dat hielp ook niet. Het is belangrijk om het 'avonds voor het slapen gaan in te nemen.

07-08-2012 | Man | 73
Maagzuur
De gereguleerde afgifte van Losec Mups is uiterst prettig. Ik heb de goedkopere generieke vervanger van de apotheek twee maanden geprobeerd, een regelrechte ramp. De bewering dat het generieke product precies hetzelfde werkt hoort in de Efteling thuis.

12-09-2012 | Man | 75
Cholesterol
geen problemen maar wel bijwerkingen.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum