Ervaringen met Losec

Maagzuur (12 meningen)
Maagklachten (10 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (6 meningen)
Reflux (5 meningen)
Maagbeschermer (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

26-09-2013 | Vrouw | 72
omeprazol
Had heel veel last van maagzuur (ook maag-onderzoek gehad) en kreeg destijds Losec (was nog niet lang in de handel. Moest destijds 1 tablet 20 mg. per dag nemen, maar naar verloop van tijd werd dat om de dag en weer jaren later en nu ook nog 1 en soms 2 keer per week. In 2009 omdat ik het niet meer kreeg Omeprazol radiopharm 20 mg. van de apotheek geleverd gekregen, uit[lees meer...]geprobeerd en moest weer iedere dag gebruiken en effect was veel minder. Heb toen na veel praten weer gewoon org. Losec-mups gekregen en werkt prima, dus geen verbeelding en had toen uitgerekend, dat het eigenlijk haast niet duurder was omdat ik veel minder gebruikte. (in die tijd stonden de prijzen van de medicijnen nog op de doosjes en kon je het ook zelf zien wat iets kostte en daardoor ook uitrekenen. Vanaf 2011 staat het er niet meer op. Heb destijds gevraagd waarom niet en kreeg vaag verhaal van de apotheek mensen raken daardoor in de war. Vanmorgen ging ik mijn medicijn weer ophalen en kreeg ik geen Losec meer en heb de andere geweigerd, wil eerst proberen welke stappen ik kan ondernemen om wel hetzelfde te krijgen. Had vanmorgen mijn verzekeraar gebeld en deze zei de org. Losec mupt zijn er niet mee, wat ik erg wantrouw. Gelukkig mijn verhaal even kwijt, Deze site kwam ik bij toeval tegen

18-04-2018 | Vrouw | 73
omeprazol (40mg)
Maagzuur (brandend)
Zelfs kreeg ik maagvliesontsteking. Na gebruik van Losec 40 mg geen last meer gehad. Met 20 mg hielp het niet voldoende. Enige tijd Omeprazol gebruikt, maar dat hielp ook niet. Het is belangrijk om het 'avonds voor het slapen gaan in te nemen.

07-08-2012 | Man | 73
Maagzuur
De gereguleerde afgifte van Losec Mups is uiterst prettig. Ik heb de goedkopere generieke vervanger van de apotheek twee maanden geprobeerd, een regelrechte ramp. De bewering dat het generieke product precies hetzelfde werkt hoort in de Efteling thuis.

12-09-2012 | Man | 75
Cholesterol
geen problemen maar wel bijwerkingen.

08-07-2016 | Man | 77
omeprazol (20mg)
Maagbeschermer

23-01-2011 | Vrouw | 77
Maagpijn
maagbloeding gehad. sinds gebruik geen last.

23-01-2011 | Vrouw | 78
Maagpijn.
Helpt altijd goed.

21-04-2023 | Man | 79
omeprazol (20mg)
Reflux
Na mijn hartoperatie kreeg ik last van de voorgeschreven medicijnen, waarna ik meerdere medicijnen moest uitproberen en waarvan ik stevige hoofdpijn kreeg. Vervolgens tot april 2023 op medische indicatie Losec gekregen. Nu van de apotheker omeprazol meegekregen met de mededeling dat Losec niet meer werd geleverd. Bij navraag gemerkt dat medische indicatie voor de verzeke[lees meer...]ring niets voorstelde en dat ik de Losec dan maar op eigen kosten moest aanschaffen. Nu weer hevige hoofdpijn .

07-07-2012 | Man | 83
Maagklachten
Als u al jaren losec gebruikt en chronisch patient bent, Is de apotheker verplicht te leveren dit is bij de zorg verzekering bekend. Ik heb geen enkele last. De apothekers zijn hiervan op de hoogte.