Ervaringen met Losec

Maagzuur (12 meningen)
Maagklachten (10 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (6 meningen)
Reflux (5 meningen)
Maagbeschermer (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

21-04-2023 | Man | 79
Reflux
Na mijn hartoperatie kreeg ik last van de voorgeschreven medicijnen, waarna ik meerdere medicijnen moest uitproberen en waarvan ik stevige hoofdpijn kreeg. Vervolgens tot april 2023 op medische indicatie Losec gekregen. Nu van de apotheker omeprazol meegekregen met de mededeling dat Losec niet meer werd geleverd. Bij navraag gemerkt dat medische indicatie voor de verzeke[lees meer...]ring niets voorstelde en dat ik de Losec dan maar op eigen kosten moest aanschaffen. Nu weer hevige hoofdpijn .

28-10-2022 | Man | 45
Maagklachten
Precies. het zelfde verhaal met medisch noodzaak maar De A potheek weigert de medicijnen mee te geven terwijl Ie wettelijk geen rechtop heeft

14-09-2021 | Man | 55
Middenrifsbreuk
Gebruik het nu 32 jaar elke dag? Begin nu erg veel gewrichtsklachten te krijgen, heupen ,armen polsen ,elle bogen, pijn tussen de schouders, ik zou niet weten wat ik anders kan innemen? Grt Guus.

10-03-2021 | Man | 69
Maagzuur
Ik ben 69 jaar en gebruik al 20 jaar Losec, daarvoor heb ik niet 2 maar 20 verschillende medicijnen geprobeerd, er ging een wereld voor mij open toen ik Losec voorgeschreven kreeg. Ik heb 10 jaar geleden een hartstilstand gehad en kreeg in het ziekenhuis omeprazol. Mijn vrouw heeft destijds van huis de Losec meegenomen omdat omeprazol bij mij niet werkt. Afgelopen week kre[lees meer...]eg ik te horen dat Losec voor mij niet meer betaald wordt door de zorgverzekeraar. Ik betaal samen met mijn vrouw bijna € 300,- aan premie + 2 X € 385,- eigen risico dus in feite betaal ik ze nog zelf. Het draait voor de zorgverzekeraars en apothekers maar om een ding en dat is GELD, GELD en nog eens GELD en de gebruikers van dit medicijn bekijken het maar.

13-08-2019 | Man | 62
omeprazol (40mg)
Losec mups 40 helpt perfect, gebruik het al meer dan 10 jaar. 10 jaar geleden moest ik van de zorgverzekeraar Menzis/ apotheek Jassies Enschede een generiek (goedkoper) middel gaan proberen. heb ik gedaan. Resultaat: moeilijk weg te krijgen en toch maagzuurbranden ! Heb toen via huisarts d.m.v. medische noodzaakverklaring weer Losec mups 40 voorgeschreven gekregen en[lees meer...] zorgeloos leven! Heb zonder kennisgeving 2 weken geleden weer van de apotheek een ander middel gekregen. Apotheker vertelde dat dit het beleid van de zorgverzekeraar is. Bij zorgverzekeraar gemeld aan het kantoor en in overleg met medewerkster klacht ingediend. (ik ben geen proefkonijn) 13 augustus 2019 bericht gekregen van behandelende dame van deze klacht, dat ze tot 2x toe met de apotheek van mij contact heeft gehad en dat ik de Losec mups 40 niet krijg. Eerst weer 2 generieke middelen gebruiken. Kreeg geen antwoord op de vraag wat een medische noodzaakverklaring die ik wederom had aangevraagd bij mijn huisarts en gekregen, voor een betekenis heeft. GEEN DUS! LOSEC = GEWOON PERFECT VOOR MIJ!!!

10-07-2019 | Vrouw | 59
Maagklachten
Geen klachten meer

25-05-2019 | Man | 62
omeprazol (40mg)
1 x per dag 1 tablet 's morgens. Werkt al minstens 25 jaar bij mij. Zorgverzekeraar wilde op een bepaald moment een alternatief, omwille van prijs vertelde apotheker, met zelfde werkzame stof. Kon deze bijna niet wegkrijgen / doorslikken. Via huisartsenbrief voor Losec deze weer gekregen. Kan nagenoeg alles eten, zelfs dingen die voor gebruik direct maagzuur opwekten. Los[lees meer...]ec heeft mijn functioneren enorm verbeterd.

13-04-2019 | Vrouw | 44
Maagbeschermer
nadat ik mijn hele jeugd zeer slecht heb gegeten kreeg ik toen ik volwassen werd veel last van maagpijn. Na mijn bevalling, hele zwangerschap overgegeven, begonnen met maagbeschermers op advies van de huisarts. Vroeger had ik ze niet elke dag nodig. In 2006 heb ik een maagbloeding gehad doordat ik dus een eetprobleem heb. Losec heeft ervoor gezorgd dat ik beter ben geworde[lees meer...]n, doordat ik eindelijk kon eten. Hierdoor wel 15 kilo bijgekomen maar voel me stukken beter. Slik sinds een aantal jaren Omaprezol, deze werken veel minder goed maar ze doen net genoeg om ervoor te zorgen dat ik minder maagpijn heb. Ik moet wel altijd de maag een beetje gevuld hebben.

18-04-2018 | Vrouw | 73
Maagzuur (brandend)
Zelfs kreeg ik maagvliesontsteking. Na gebruik van Losec 40 mg geen last meer gehad. Met 20 mg hielp het niet voldoende. Enige tijd Omeprazol gebruikt, maar dat hielp ook niet. Het is belangrijk om het 'avonds voor het slapen gaan in te nemen.

28-02-2017 | Vrouw | 48
Maagzuur
Super medicijn. Op verzoek van apotheker eens omeprazol gebruikt (ik moest wel 5 tot 6 tabletten op een dag slikken om de maagzuur te remmen), met de losec heb ik elke ochtend 1 tablet en heb nergens last van.

22-09-2016 | Man | 39
Reflux
Heb van alles gehad hiervoor bijna alle merken, maar beter dan Losec Mups is er niet volgens mij. Heb al jaren last van reflux +- 15 jaar tot aan slokdarm ontstekingen toe en iedere keer kreeg ik goedkope zooi van de huisarts totdat de MDL arts tegen mij zei dat ik Losec Mups moet proberen met recept en medische noodzaak, hij had gelijk het werkt. Natuurlijk krijg ik het[lees meer...] niet zomaar van Zilverenkruis en de Apotheker ik moet het zelf betalen, stelletje zakkenvullers. Maar goed dan maar zelf betalen en zonder last door die goedkope troep uit India. Voor mij Losec en niets anders al moet ik er geld voor lenen! Fijn de gezondheidszorg in Nederland veel betalen en goedkope troep krijgen waar men nog zieker van wordt wat uiteindelijk veel meer kost. Ben ervoor 3x naar de MDL geweest waarvan 1x gastroscopie 2x echo en 1x MRI scan. Ik weet het niet, maar als ze me gewoon Losec hadden gegeven was het denk ik bij elkaar goedkoper geweest, daar hoef je niet veel voor gestudeerd te hebben Zilverenkruis!

26-08-2016 | Man | 61
Maagzuur (brandend)
Sinds 1996 gebruik Losec 40. Deze altijd in doordrukstrips, zodat de werking maximaal is. Sinds 2 maanden werden de doordrukstrips vervangen door een potje met 30 stuks. De eerste week werkten ze optimaal, de werking werd naarmate de maand vorderde steeds slechter. Eind van de maand was het zo ernstig dat ik naar de huisarts moest met ernstige benauwdheid en pijn op de bor[lees meer...]st. Ik had nog Losec 20 in doordrukstrips en ben deze gaan gebruiken en voelde me weer steeds beter. De benauwdheid was weg. Volgens de apotheek kan het niet. Maar logisch nadenken is het normaal. Er komt elke dag lucht in het potje, zodat de werking afneemt.

03-11-2015 | Vrouw | 51
Maagzweer
Ik heb constante zweren en bloedingen in mijn maag, dit ten gevolge van een maagballon en totale verwoesting van mijn maag door maagband, heb in coma gelegen en maag moet er helemaal uit, is geen echte maag meer, slokdarm en maag helemaal open gelegen. Heb een fistel in mijn overgebleven maag, vernauwingen, maag zweert als ik de Losec niet neem, en bloed constant. Als ik d[lees meer...]e Losec van AstraZeneca niet neem dan krijg ik een maagbloeding. Andere middelen ben ik allergisch voor, of helpen niet, of maken het erger zoals de Actavis, van de Sandoz heb ik een anafylactische shock gehad. De Losec Mups moet ik slikken als ik een maagbloeding heb gehad, de hoogste dosering van 4 maal daags 40 mg. En nog wil de apotheek het niet verstrekken. Heb een medische noodzaak verklaring.

22-10-2013 | Vrouw | 66
omeprazol (20mg)
Ik gebruikte Losec vanwege ernstig zuurbranden ( met als gevolg een verbrande slokdarm) omdat mijn middenrif is gescheurd. Bovendien gebruik ik Ascal dat het zuurbranden ook nog wat erger maakt. Losec heeft altijd prima gewerkt! Nu geeft mijn apotheek mij sinds vorig jaar omeprazol, maar dat werkt niet echt goed en ik moet er soms meer van innemen dan de 1 die wordt voorge[lees meer...]schreven en dan nog werkt het niet echt goed. Van de losec had ik er nooit meer dan 1 nodig en ik vind dat het anders werkt. De apotheek ontkent, maar een andere apotheek zegt dat het wel een verschil maakt vanwege de bijgevoegde stoffen waarop mensen verschillend reageren en waar de een wel en de ander niet goed op reageert en er zijn meer mensen die erover klagen. Men wil mij wel de Losec leveren, maar dan moet ik het wel uit eigen zak betalen. Ik betaal echter al genoeg aan ziektekosten en ik vind het geen stijl dat men de mensen met maagklachten ( die niets met overgewicht te maken hebben) zo in de kou zet. Ik heb het wel gemeld bij de Agis, maar die zeggen dat het aan de apotheek ligt en de apotheek zegt dat het aan de verzekering ligt. Hoe stuur je je klanten met een kluitje in het riet! Vreemd is wel dat mijn zus met dezelfde klachten en die ook Agis verzekerd is wel haar Losec geleverd krijgt .

26-09-2013 | Vrouw | 72
omeprazol
Had heel veel last van maagzuur (ook maag-onderzoek gehad) en kreeg destijds Losec (was nog niet lang in de handel. Moest destijds 1 tablet 20 mg. per dag nemen, maar naar verloop van tijd werd dat om de dag en weer jaren later en nu ook nog 1 en soms 2 keer per week. In 2009 omdat ik het niet meer kreeg Omeprazol radiopharm 20 mg. van de apotheek geleverd gekregen, uit[lees meer...]geprobeerd en moest weer iedere dag gebruiken en effect was veel minder. Heb toen na veel praten weer gewoon org. Losec-mups gekregen en werkt prima, dus geen verbeelding en had toen uitgerekend, dat het eigenlijk haast niet duurder was omdat ik veel minder gebruikte. (in die tijd stonden de prijzen van de medicijnen nog op de doosjes en kon je het ook zelf zien wat iets kostte en daardoor ook uitrekenen. Vanaf 2011 staat het er niet meer op. Heb destijds gevraagd waarom niet en kreeg vaag verhaal van de apotheek mensen raken daardoor in de war. Vanmorgen ging ik mijn medicijn weer ophalen en kreeg ik geen Losec meer en heb de andere geweigerd, wil eerst proberen welke stappen ik kan ondernemen om wel hetzelfde te krijgen. Had vanmorgen mijn verzekeraar gebeld en deze zei de org. Losec mupt zijn er niet mee, wat ik erg wantrouw. Gelukkig mijn verhaal even kwijt, Deze site kwam ik bij toeval tegen

13-12-2012 | Man | 68
Maagzuur
ben met losec begonnen na mijn infarct. helemaal geen probleem werkte prima. enige jaren geleden op aanraden apotheker omeprasolgenomen. ik kreeg heel veel last van mijn slokdarm. toevallig op aanraden van een kennis met ruzie met de apotheker weer de orginele losec. mijn klachten vedweenen en nu na jaren weer gewoon functioneren. dus laat ze nooit meer zeggen "het is hetz[lees meer...]elfde"bij een goedkope vervanger