Maagzuur (11 meningen)
Maagklachten (8 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (5 meningen)

omeprazol (20mg)
Maagbeschermer

12-09-2012 | Man | 75
Cholesterol
geen problemen maar wel bijwerkingen.

22-11-2011 | Vrouw | 44
Behoorlijke maagklachten
Ik heb afgelopen 2 jaar Omeprazol gebruikt en wat een ellende, hevige maagpijn die niet wegging, extreem duizelig, druk onder mijn linkerribben. Onwel worden enz. Ben nu in onderzoek voor scheurtje in middenrif. Heb sinds vorige week Losec afgedwongen, want mijn huisarts deed enorm moeilijk en de apotheek bleef bijna 20 minuten volhouden dat het niet geleverd kon worden. M[lees meer...]aar ze toverden toen ik voet bij stuk hield een potje Losec Mups uit de kast. Na een week een opmerkelijk verschil. Eigenlijk vreselijk dat je 2 jaar kotsberoerd bent en bijna niet eens meer functioneerd omdat je een goedkoop rotzooi middel krijgt. Ik kon vorige week niet eens 2 uren rechtop zitten en had meerdere keren per dag een black out. Ben 5 dagen later weer begonnen met werken! Ik vind dat je met bijbetaling zelf moet kunnen kiezen welke medicijnen je gebuiken gaat.

24-09-2011 | Man | 57
omeprazol
Breuk in diafragma van de maag
Bij het op de markt komen van Omeprazol (naam originele licentiehouder weet ik niet meer) kreeg ik dit middel voorgeschreven door de specialist. Het gaf een sterke verbetering en kon alles weer eten, mijn leven werd vrolijker. Toen Omeprazol werd vrijgegeven begon de ellende opnieuw, het originele product moest vervangen worden door een goedkopere uitvoering. Maagpijn, dia[lees meer...]rree, opboeren van maagzuur, pijn in de slokdarm tot in de mond kwamen terug. Ik viel 8 kilo af. Na veel geharrewar met de apotheek ben ik uiteindelijk overgestapt op een andere apotheek. Nu het originele product terug gekregen. Ik knap na 3 jaar ellende weer langzaam op. Tip; laat je niet manipuleren door de apotheek, (zij mogen niet op de stoel van de huisarts gaan zitten of zich verschuilen achter de zorgverzekeraar).

16-05-2011 | Vrouw | 37
Maagklachten
Prima medicijn, na een aantal jaren echter verminderde werking in mijn geval dus overgeschakelt naar wat anders.

23-01-2011 | Vrouw | 78
Maagpijn.
Helpt altijd goed.

07-12-2010 | Man
Reflux
Begin jaren 80 problemen gehad met reflux, in 1985 daarvoor geopereerd, bleek een middenrifbreuk te zijn. Het probleem is weer terug gekomen en vanaf het begin van Losec heb ik dagelijks 40 mg. gebruikt. Kort geleden zag ik de bijsluiter van Losecosan, deze was aanzienlijk duidelijker dan de bijsluiter van Losec en wat bleek, dat ik al jaren last had van bijwerkingen zoal[lees meer...]s: hoofdpijn, verstopping, winderigheid, voaral snachts pijnlijke voeten en onderbenen. gebrek aan energie. Alleen Losec helpt voor mijn kwaal, dus ik kan er niet vanaf. Omeprazol of andere merken met omeprazol werken niet voldoende of te kort omdat het verschil niet zit in het werkende bestanddeel, maar in de afgifte snelheid. Losec geeft mij 24 uur bescherming en andere omeprazol middelen zijn na 12 uur uitgewerkt.

06-12-2010 | Man
Zuuraanvallen

03-04-2010 | Man

22-03-2010 | Man
Maagzuur

10-08-2021 | Man | 59
omeprazol (20mg)
Maagzuur (brandend)
Gebruik nu heel weinig meer. Hoe minder medicijnen hoe beter. Persoonlijk gemerkt dat zuurbranden komt na drinken van bier of andere alcohol. Dus dan maar geen bier meer drinken. Heel soms lukt mij dat niet.

19-10-2012 | Vrouw | 46
Maagklachten
hoe weet ik of ik de originele losec mups heb? Ik was vanmorgen bij de huisarts en deze zegt tegen mij,de omeprazol is verdacht,ze denken nu dat het meer klachten veroorzaakt,je hebt de originele nodig!Dus nu ben ik naar de apotheek geweest en heb losec mups 40mg AstraZeneca gekregen.Ik heb nog geen vertrouwen meer in de apotheek,dus vandaar dat ik me afvraag of dit wel [lees meer...]de originele zijn?

10-10-2012 | Vrouw | 40
omeprazol
Losec is duur in vergelijking met omeprazol. De hele Achmea groep geeft alleen een vergoeding voor de omeprazol en dat is grofweg gezegd 7 euro per 3 maanden. De apotheek krijgt dus 7 euro voor 3 maanden omeprazol ongeacht met merk. Dus als de apotheek losec afleverd krijgen ze 7 euro terwijl losec zelf grofweg 50 euro kost per 3 maanden. De apotheek moet het verschil dan [lees meer...]zelf bijleggen. En daar gaat de apotheekbranche kapot aan. Andere verzekeraars zoals menzis, unive enz.geven bij een medische noodzaak nog wel de volledige vergoeding voor losec. Maar of dit zo blijft is ook nog maar de vraag. De assistentes van de apotheek kunnen er niets aan doen en schelden heeft geen zin. Als je toch losec wilt hebben betaal je het gewoon zelf en stuur de rekening op naar de verzekering. Misschien krijg je het volledige bedrag dan wel terug. Maar volledig flippen heeft geen enkele zin de assistenten doen alleen maar wat hen is opgedragen.

16-05-2010 | Vrouw
Overtollig maagzuur/reflux
Helpt goed, kreeg alleen sinds kort last van een brandende tong, gebruik nu foliumzuur en dat helpt.

12-11-2011 | Vrouw | 62
Scheurtje in middenrif
Na gebruik zere keel , en brandend gevoel in de keel,Wil nu eigelijk overstappen op Omeprasol.

20-02-2011 | Man | 46
omeprazol
Breuk in middenrif/druk op de borst door maagzuur
veel pijn in gewrichten,weinig energie,soms impotentie. Deze klachten gaan over als ik stop met de medicijnen maar dan krijg ik al gauw weer veel druk op miijn borst ook als ik langzaam afbouw, ben hiervoor vaak bij de huisarts geweest maar hij handeld niet.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum