Ervaringen met Losec

Maagzuur (12 meningen)
Maagklachten (10 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (6 meningen)
Reflux (5 meningen)
Maagbeschermer (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

07-05-2023 | Man | 63
Maagzuur
Gebruik al bijna 30 jaar losec . Aantal jaren geleden moest ik ook overstappen naar ome promeprozol . Dit werkte bij mij een stuk minder goed . Hele discussie bij de apotheek Was volgens hun hetzelfde medicijn ! Er werkte het zelfde : nou mooi niet . Ben deze toen zelf gaan betalen voor losec. Echter een jaar geleden las ik een artikel over het vervangen van los[lees meer...]ec voor een gember schot extractie . Was hier uiteraard sceptisch over ; maar bij mij werkt dit echt fantastisch Gebruik nu meer als een jaar geen Losec meer. Dus zou dit zeker een keer gaan proberen ,

22-11-2022 | Man | 68

12-04-2021 | Man | 72
Middenrifsbreuk
Overerflijkheid van een te hoog maagzuur klachten en teven een scheurtje in het middenrif. Gebruik het al 31 jaar zonder noemenswaardige bijwerkingen. Helaas vergoed de verzekering het. medicijn niet meer omdat het te duur zou zijn. Krijg nu Omapeprasol waarbij ik dagelijks klachten als misselijkheid en hoofdpijn heb .

02-01-2021 | Man | 57
Maagzuur
Na mislukte reflex operatie in 1998 deze pillen voorgeschreven gekregen ,begin jaren 1 per dag van 40 mg . De pillen waren op noodzaak voorgeschreven en werden vergoed . In het jaar 2018 of 2019 weet niet meer precies uit het pakket gedaan en kreeg een ander merk dat wel vergoed werd maar klachten werden alleen erger . Apotheek zei ze worden niet meer vergoe[lees meer...]d maar zijn wel te krijgen ,maar dan zelf betalen . Zit nu aan 2 per dag van dit merk en heb ze zelf betaald , heb pillen voor 3 maanden maar een rekening van 240 euro boven op de andere ziekte kosten . Geprobeerd ze toch vergoed te krijgen maar niks .

08-07-2016 | Man | 77
Maagbeschermer

12-09-2012 | Man | 75
Cholesterol
geen problemen maar wel bijwerkingen.

22-11-2011 | Vrouw | 44
Behoorlijke maagklachten
Ik heb afgelopen 2 jaar Omeprazol gebruikt en wat een ellende, hevige maagpijn die niet wegging, extreem duizelig, druk onder mijn linkerribben. Onwel worden enz. Ben nu in onderzoek voor scheurtje in middenrif. Heb sinds vorige week Losec afgedwongen, want mijn huisarts deed enorm moeilijk en de apotheek bleef bijna 20 minuten volhouden dat het niet geleverd kon worden. M[lees meer...]aar ze toverden toen ik voet bij stuk hield een potje Losec Mups uit de kast. Na een week een opmerkelijk verschil. Eigenlijk vreselijk dat je 2 jaar kotsberoerd bent en bijna niet eens meer functioneerd omdat je een goedkoop rotzooi middel krijgt. Ik kon vorige week niet eens 2 uren rechtop zitten en had meerdere keren per dag een black out. Ben 5 dagen later weer begonnen met werken! Ik vind dat je met bijbetaling zelf moet kunnen kiezen welke medicijnen je gebuiken gaat.

24-09-2011 | Man | 57
omeprazol
Breuk in diafragma van de maag
Bij het op de markt komen van Omeprazol (naam originele licentiehouder weet ik niet meer) kreeg ik dit middel voorgeschreven door de specialist. Het gaf een sterke verbetering en kon alles weer eten, mijn leven werd vrolijker. Toen Omeprazol werd vrijgegeven begon de ellende opnieuw, het originele product moest vervangen worden door een goedkopere uitvoering. Maagpijn, dia[lees meer...]rree, opboeren van maagzuur, pijn in de slokdarm tot in de mond kwamen terug. Ik viel 8 kilo af. Na veel geharrewar met de apotheek ben ik uiteindelijk overgestapt op een andere apotheek. Nu het originele product terug gekregen. Ik knap na 3 jaar ellende weer langzaam op. Tip; laat je niet manipuleren door de apotheek, (zij mogen niet op de stoel van de huisarts gaan zitten of zich verschuilen achter de zorgverzekeraar).

16-05-2011 | Vrouw | 37
Maagklachten
Prima medicijn, na een aantal jaren echter verminderde werking in mijn geval dus overgeschakelt naar wat anders.

23-01-2011 | Vrouw | 78
Maagpijn.
Helpt altijd goed.

07-12-2010 | Man
Reflux
Begin jaren 80 problemen gehad met reflux, in 1985 daarvoor geopereerd, bleek een middenrifbreuk te zijn. Het probleem is weer terug gekomen en vanaf het begin van Losec heb ik dagelijks 40 mg. gebruikt. Kort geleden zag ik de bijsluiter van Losecosan, deze was aanzienlijk duidelijker dan de bijsluiter van Losec en wat bleek, dat ik al jaren last had van bijwerkingen zoal[lees meer...]s: hoofdpijn, verstopping, winderigheid, voaral snachts pijnlijke voeten en onderbenen. gebrek aan energie. Alleen Losec helpt voor mijn kwaal, dus ik kan er niet vanaf. Omeprazol of andere merken met omeprazol werken niet voldoende of te kort omdat het verschil niet zit in het werkende bestanddeel, maar in de afgifte snelheid. Losec geeft mij 24 uur bescherming en andere omeprazol middelen zijn na 12 uur uitgewerkt.

06-12-2010 | Man
Zuuraanvallen

03-04-2010 | Man

22-03-2010 | Man

10-08-2021 | Man | 59
Maagzuur (brandend)
Gebruik nu heel weinig meer. Hoe minder medicijnen hoe beter. Persoonlijk gemerkt dat zuurbranden komt na drinken van bier of andere alcohol. Dus dan maar geen bier meer drinken. Heel soms lukt mij dat niet.

19-10-2012 | Vrouw | 46
Maagklachten
hoe weet ik of ik de originele losec mups heb? Ik was vanmorgen bij de huisarts en deze zegt tegen mij,de omeprazol is verdacht,ze denken nu dat het meer klachten veroorzaakt,je hebt de originele nodig!Dus nu ben ik naar de apotheek geweest en heb losec mups 40mg AstraZeneca gekregen.Ik heb nog geen vertrouwen meer in de apotheek,dus vandaar dat ik me afvraag of dit wel [lees meer...]de originele zijn?