Ervaringen met Losec

Maagzuur (12 meningen)
Maagklachten (10 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (6 meningen)

12-09-2012 | Man | 52

12-09-2012 | Man | 70

11-09-2012 | Vrouw | 48
Maagklachten
ik gebruik nu al jaren losec heb wel eens wat anders gehad omdat losec niet meer geleverd werd en dat hiepl voor geen meter moest er nog veel regla bij nemen.nu eindelijk na jaren weer losec gehd en begin dirt jaar een crhonische aantekeing ervoor maar vanmorgen kreeg ik dus geen loec meer moet de dokter zelf een aantekeing op het recept zetten want de apotheek mag het nie[lees meer...]t meer ik naar de dokter toe om het te regelen krijg ik te horen dat als je heveige allergie's reaktie krijg van de andere medijcen dan pas weer losec krijg en dat de apotheek het dan moet betalen.ja heb ik geen boodschap aan ik wil gewoon losec morgen weer bellen met de dokter of het nu geregled is.maar wat te doen als ik hetniet meer krijg wat dan te doen ik weet het niet meer ik ben zo vreselijk boos hierover dat ik ook kwaad de praktijk uit ben gelopen. sorry voor de schrijffouten komt omdat ik boos ben. dus als iemand iets weet hoe ik het moet aanpakken dan graag melden.

07-08-2012 | Man | 73
Maagzuur
De gereguleerde afgifte van Losec Mups is uiterst prettig. Ik heb de goedkopere generieke vervanger van de apotheek twee maanden geprobeerd, een regelrechte ramp. De bewering dat het generieke product precies hetzelfde werkt hoort in de Efteling thuis.

07-07-2012 | Man | 83
Maagklachten
Als u al jaren losec gebruikt en chronisch patient bent, Is de apotheker verplicht te leveren dit is bij de zorg verzekering bekend. Ik heb geen enkele last. De apothekers zijn hiervan op de hoogte.

21-06-2012 | Vrouw | 57
Auto-immuunziekte
Vandaag gehoord dat ik een verklaring moet hebben waaruit blijkt dat ik niet tegen een hulpstof kan die in omeprazol wel zit waardoor ik losec moet blijven gebruiken!!!!!!!!!!!. Ik heb een auto-immuunziekte en wordt van heel veel medicijnen en voeding ziek, hoe kun je dan aangeven om wat voor stof het gaat!!!!!!!! Wanneer ik het niet meer vergoed krijg weet ik het niet mee[lees meer...]r.

19-06-2012 | Man | 36
Maagzuur
fantastische medicijn! die goedkope zooi van de apotheker werkt niet, losec mups nergens geen last meer van. Alleen nu gaat de apotheker moeilijk doen dat het slecht te krijgen is, ben nu al 2 weken aan het wachten op mijn losec bestelling en nog steeds niet binnen. Apotheek zei je gaat maar andere gebruiken, maar ik niet. Ik wil losec mups 40 mg. Wie heeft er ook probleme[lees meer...]n mee om dit medicijn te bestellen dat ze niet kunnen leveren?

25-05-2012 | Man | 47
Maagklachten
gebruik losec al 8 jaar bevalt prima , maar nu loopt de apother te zeuren , dat het niet meer wordt vergoed, heb andere goedkope rotzooi meerdere malen gebrobeert maar erkt niet , ja veel bijwekingen , dat dan weer wel , wie krijgt ze nog wel vergoed ? help

26-03-2012 | Vrouw | 48
Maagklachten
Losec is een gemakkelijk in te nemen medicijn. Ik ervaar geen bijwerkingen. Gebruik het al jaren. Het helpt erg goed. soms wat minder, dan slik ik er tijdelijk twee per dag. Mijn maag en darmen zijn een stuk rustiger.

06-03-2012 | Man | 64
Reumatoïde artritis
hallo ben sinds zes weken losec mups aan het gebruiken vorig middel omeprazol na jaren gebruik hiep niet. had veel last van zuurbranden en voortdurende keelpijn wel veel problemen om het recept te krijgen maar star volgehouden, heb i.v.m met reuma al problemen genoeg. en betaal hier door al een hoge premie. Losec voldoet heel goed.

17-02-2012 | Vrouw | 55
Maagzuur
Heb overmatige maagzuur productie, resultaat reflux in slokdarm met aantasting van stem enz. Uiteindelijk ontdekt een maagbreuk plus ontstoken slokdarm als resultaat van maagzuur. Sinds 2002 na gastroscopie 20 mg per dag op aanraden van specialist. Die wilde eerst dat ik 60 mg per dag slikte, ben begonnen met 20 mg en alleen in tijden van extreem stress slik ik iets meer. [lees meer...]Als dat over gaat terug naar 20 mg. Over de jaren heen alle andere goedkopere variaties geprobeerd v.w. de zorgverzekeraars. Gelijk weer klachten. Heb constant moeten vechten voor Losec, wordt er zo moe van. Heb het nu als medisch noodzakelijk maar toch probeert de huisarts en zorgverzekeraar het steeds opnieuw te veranderen. Nu heb ik deze week ineens heel veel last van maagzuur, winderigheid, misselijkheid enz. Er is niets in mijn leven veranderd maar ik ben wel met een nieuwe potje Losec begonnen. Nu hoor ik van een bevriend arts dat de fabricant een van de grondstoffen in Losec vervangen heeft omdat dit goedkoper is en dat er nu veel Losec patienten maagklachten hebben. Wil weten of er meer mensen nu last hebben ondanks het slikken van Losec. Als dat zo is moet dit aan de grote klok gehangen worden want ik ben het zat dat er met mijn gezondheid wordt gesold. Hoop gauw van jullie te horen.

29-01-2012 | Vrouw | 60
Maagzuur
Aangezien ik in die tijd in een academisch ziekenhuis werkte kwamen wij er achter dat mijn maagzuur beschadigingen veroorzaakte aan mijn stembanden. De huisarts had gezegd "gaat wel over"dat was het ook gegaan maar dan waren mijn stembanden weg geweest. Met een gastroscopie is aangetoond dat mijn "maag open staat". In belgie kan je hier aan worden geopareerd maar in Nerder[lees meer...]land ben je veroordeeld tot je hele leven lang medicijnen slikken. Andere medicatie geprobeerd, maar alleen Losec helpt en ja ze doen vaak moeilijk over het uitgeven ervan. Ik ga met niets anders akkoord want de andere merken helpen niet, werken niet. Uiteraard zeggen vele apotheken dat dat "niet waar is"nu het is wel waar!!!!

09-01-2012 | Man | 61
Maagzuur
omeprazol werkte beduidend minder, terug naar losec.

10-11-2011 | Vrouw | 68
Maagklachten
regelmatig innemen, want zodra ik het niet inneem dan merk ik dat 's avonds. heb al sinds geboorte gaatje in middenrif, dus daar werkt dit perfect voor.

26-10-2011 | Vrouw | 69
omeprazol
losec werkt perfect, maar krijg nu meestal de andere goedkopere variant mee en die geeft wel veel klachten. daar baal ik van, want de apotheker wil me de losec niet geven ondanks dat ik ze er best voor zou willen betalen.