Ervaringen met Nexium

esomeprazol

Maagzuur (brandend) (27 meningen)
Maagzuur (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagklachten (16 meningen)
Middenrifsbreuk (11 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

21-07-2013 | Vrouw | 56
Reflux
kan iemand mij vertellen of hij/zij ook als bijwerking overmatig transpireren heeft bij het gebruik van Nexium. Hier heb ik nl al jaren last van. En als ik terug ga denken is het sinds ik van Prezal overgestapt ben op Nexium. Dit heb ik in overleg gedaan met de huisarts, ik kreeg problemen na ruim 15 jaar gebruik van Prezal. En gebruik Nexium nu ongeveer 7 jaar. Ik ben voo[lees meer...]r het overmatig transpireren regelmatig voor naar de huisarts geweest, maar deze link is door de diverse artsen nooit gelegd. Terwijl het duidelijk in de bijsluiter staat. Nu is mijn vraag is hier zo weinig over bekend, dat men daar niet bij stil staat als deze vraag wordt gesteld. En is hier een oplossing voor. Want dit is een zeer vervelende bijkomstigheid. Bij de minste of geringste inspanning heb ik hier al last. En krijg ook veel vragen in mijn omgeving hierover. In de trant van zo warm is het hier toch niet. En het andere grote probleem is, dat ik mij hier heel ongemakkelijk bij voel.

01-07-2013 | Vrouw | 65
Maagzuur
Ik gebruik al jaren nexium 40. Tegen de maagzuurklachten werkt het over het algemeen erg goed. Ik heb daarentegen al jaren last van chronische diarree met veel buikpijn/krampen. In 2004 heb ik mijn galblaas moeten laten verwijderen. Sindsdien heb ik ook regelmatig last van het feit dat als ik gegeten heb, dat eten zeer zwaar op de maag ligt, niet goed verteerd a.h.w.Ik hou[lees meer...]d er al bewust rekening mee niet te vet of teveel te eten. De huisarts gaat niet in op mijn idee dat mijn klachten in verband kunnen staan met het innemen van Nexium + verwijdering van de galblaas. Nu Nexium niet meer vergoedt wordt door de zorgverzekeraar een ander medicijn gekregen wat niet goed werkt, n.l. Pantoprazol. Is er iemand die dezelfde ervaringen heeft als ik? Ik ga nu in overleg met de apotheek over wat ik het beste kan doen omdat ik het idee heb dat een huisarts vaak niet veel weet over de bijwerkingen van medicijnen. Ik wil eigenlijk een poosje stoppen met Nexium om te kijken of mijn andere klachten dan minder worden maar ben bang om de klachten veroorzaakt door het maagzuur dan weer terug zullen komen. Ik er iemand die hier ook ervaring mee heeft?

27-06-2013 | Vrouw | 40
Maagklachten
ik heb een zeer vertraagde maaglediging en gebruik daar grote hoeveelheden domperidon voor. jaren lang omeprazol gebruikt wat matig hielp en was vaak moe. gebruikte soms wel 80mg. een keer op de s.e.h beland en nexium gekregen, 40mg maar wilde zelf 20mg gaan proberen zonodig 2 keer daags. een prima middel en geen maagzuur meer, na een maand kreeg ik esomeprazol. nexium voo[lees meer...]rschrijven leverde de bekende problemen op. ook met dit middel ben ik zeer tevreden behalve dan dat de omhulsel slecht wordt opgenomen door de maag. maak de capsule dus open en neem de korrels alleen in, dit werkt prima in combinatie met de domperidon en heb nog maar heel af en toe maagzuur. zeer tevreden dus

06-06-2013 | Vrouw | 57
Hypertensie
Heel lang nexium gebruikt en zonder klachten, totdat ik noodgedwongen over ging op esomeprazol. Doordat ik meerdere medicijnen gebruik dacht ik dat maagzuur en branden in mijn slokdarm kwam door het lange gebruk van een van de andere medicijnen. Inmiddels blijkt dat het komt door de overstap van nexium naar het goedkope medicijn. Gezien alle opmerkingen hieronder EN doorda[lees meer...]t nexium niets zoveel duurder is dan esomeprazol, is het de vraag of de extra kosten van huisarts en/of specialist wel een goede businesscase oplevert? Wie is in staat om dit voor te leggen aan iemand die hier verstandig en met invloed over kan oordelen? Ron

01-05-2013 | Vrouw | 46
Maagzuur
ik gebruik al jaren nexium met prima resultaat. Ik heb een slecht sluitend maagklepje, volgens de arts blijft het noodzakelijk een maagzuurremmer te gebruiken. Nexium is nu vervangen door esomeprazol, dit werkt dus niet, gewoon echt niet! Terwijl het hetzelfde zou moeten zijn, w.b. werkzame stof.

19-02-2013 | Vrouw | 50
Reflux
Kreeg meteen weer last van vreselijk brandend maagzuur wat ook in de dagen eran niet weg ging, ook al nam ik steeds op tijd de pillen in. Was hiervoor dankzij Nexium en aangepast dieet jarenlang klachtenvrij maar moest van de verzekering overstappen op een goedkoper middel. Voordat ik Nexium kreeg voorgeschrven van de specialist ook al heel wat maagmedicijnen geprobeerd d[lees meer...]ie niet goed werkten dus eigenlijk was dit vooraf bij de verzekeraar bekend.

11-10-2012 | Vrouw | 57
Maagzuur
ik heb toen ik begon in 1995 met losec geen problemen ondervonden todat ik wat meer klachten kreeg en bleek dat het maagzuur toch wat erger werd kreeg ik nexium die heb ik niet zo heel lang gebruikt een paar maanden maar deze hadden toch wat minder effect op mijn maagzuur en dus heeft de huisart mij terug gezet naar losec en de medicatie wat verhoogt en dat werkt tot o[lees meer...]p dit moment goed ik moet er niet een x 1 vergeten want dan heb ik gelijk weer last van mijnmaag en maagzuur ik ben blij met deze oplossing

29-09-2012 | Vrouw | 57
Maagzuur
Ik heb al sinds mijn jeugd last van maagzuur maar toen werd er niets aan gedaan, een glas warme melk en dat was het. Uiteindelijk maagzweren, poliepen en aangetaste stembanden en stoelgangproblemen. Na onderzoek medicijnen gekregen die wel hielpen maar na een tijdje kreeg ik bij de apotheek een ander merk met dezelfde werkzame bestanddelen, ik was echter niet tevreden. In[lees meer...] een jaar tijd veranderde het medicijn wel 4 x naar een ander merk. Ik bleef echter maagklachten houden tot ik in het ziekenhuis NEXIUM voorgeschreven kreeg, het werkte prima ik was helemaal blij en hoefde zelfs niet meer in het ziekenhuis terug te komen als ik geen klachten had. Tot vorig jaar toen kreeg ik de goedkopere variant uit het buitenland en daar waren de klachten weer. Ik kreeg gigantische verstoppingsverschijnselen en maagzuur. De apotheek gaf aan dat het tussen mijn oren zat en als ik de gewone nexium wilde dan moest dat op medisch voorschift zijn anders kreeg ik het niet vergoed. Ik weer naar het ziekenhuis wat ook weer geld kost maar ja nu krijg ik weer de originele NeXium en de problemen zijn weg.

18-09-2012 | Vrouw | 63

15-09-2012 | Vrouw | 23
Maagzuur
Aan mijn 17 jaar gestart met Omeprazole. Na vijf jaar begon de werking te minderen. Na onderzoek overgestapt naar Nexiam. Ik heb er terug minder last van. Ik moet nog steeds opletten wat ik eet. Vettig eten kan ik wel weer maar chocolade is uitgesloten. Bed is ook aangepast, het hoofdeinde is 10 cm verhoogd.

12-09-2012 | Vrouw | 56

12-09-2012 | Vrouw | 69

12-09-2012 | Vrouw | 61
werkt goed.

26-05-2012 | Vrouw | 70
esomeprazol
heb jaren "pijn gehad met veel zuur,zere slokdarm enz.tot ik dit ging gebruiken.Al enige malen een felle diskussie met de apotheek. Wilde het vergoeden na een opgave van de huisarts "medische noodzaak. Maar nu dus niet meer en moet ik het zelf betalen!!!kost 100 euro per 3 maanden minimaal. Dat is letterlijk "klote"" als je alleen aow hebt. Ik heb herhaaldelijk andere goed[lees meer...]kopere geprobeerd maar dat ging al na enkele dagen mis met een gevoel of je 3 hele broden achter elkaar hebt gegeten. VRAAG MET AF OF ALLEEN achmea dit niet wil betalen Ik heb andere medicijnen wel in goedkopere versie dus sta op zich echt niet negatief tegenover deze vorm van bezuiniging

11-04-2012 | Vrouw | 51
esomeprazol
Ik neem nexium 40mg 1 tablet per dag nu al meer dan 10 jaar. Dit medicijn werkte heel goed voor mij en sinds 2 maanden heb ik last van netelroos over mijn hele lichaam met enorme jeuk. Na een arts en allergoloog gezien te hebben was de uitkomst: stress. Bij een ziekenhuisopname waar ik 2 dagen geen nexium heb genomen, en toen had ik geen netelroos meer, en toen ik nexium w[lees meer...]eer innam had ik weer last van netelroos. Ik heb het dus gewijzigd naar pantoprazol maar daar heb ik spijt van want dit nieuwe medicijn geeft me last van mijn maag.

13-03-2012 | Vrouw | 20
Maagklachten
Ik heb sinds een jaar last van mijn maag, eerst omeprazol 20mg dat deed niks af.. een hele tijd 40mg gebruikt maar dit deed uiteindelijk ook niet veel af en al helemaal niet in combinatie met mijn andere medicijnen. Ik slik nu Nexium (esomeprazol) 40mg en dit helpt stukken beter.