Ervaringen met Nexium

esomeprazol

Maagzuur (brandend) (27 meningen)
Maagzuur (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagklachten (16 meningen)
Middenrifsbreuk (11 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

12-07-2020 | Man | 80
esomeprazol (20mg)
Ik gebruik al meer dan 20 jaar Nexium 20 mg. 2 maal 1 per dag. Reden van gebruik was toen een maagzweer, en zuur klachten. Probeer wel eens ze te laten staan, maar krijg dan toch weer klachten. Ben nu inmiddels bijna 81, en voel me goed. Heb wel inmiddels suiker type 2 gekregen, maar of dat te maken heeft met langdurig gebruik van nexium weet ik niet. Worden wel om [lees meer...]de paar jaar poliepen verwijderd uit de darmen, dat gebeurd in het MCL te Leeuwarden. Daar werd mij verteld dat Nexium wel de oorzaak zou kunnen zijn. Maar zeker is dat dus niet ! Langdurig gebruik van nexium geeft volgens mij geen klachten of gevaar voor lever, nieren , enz.

27-11-2019 | Man | 64
Maagzuur (brandend)
Gebruikte bij klachten Zantac 75, was er tevreden over. Sinds kort is dit middel uit de schappen gehaald omdat de werkzame stof "Ranitidine" kankerverwekkend zou zijn. Heb toen Zantac Snel geprobeerd, hielp even. Zag ineens in de schappen Nexium Control 20 mg liggen en deze gekocht. Mensen wat een perfect middel, na een paar uur geen klachten meer dit heb ik al jaren n[lees meer...]iet meegemaakt. Kan alles eten en drinken. "Sambal" heet eten of koud en warm drinken geen problemen meer. Gebruik Nexium nu 9 dagen, ik voel me geweldig. Morgen een afspraak met mijn huisarts en ga ik eens praten wat hij hier van vind. (Arts geeft al jaren, dan praat ik over meer dan 40 jaar klachten, geen oplossing te hebben).

30-10-2018 | Man | 75
Maagbeschermer
Bij maag problemen Een eetlepel goede honing. Meng dit met de inhoud van een afgestreken 1/3 theelepeltje Ceylonkaneel. Doe dit dan in een glas warm water. Het water niet warmer maken dan 30 graden. Bij hogere temperaturen verliest de honing veel van zijn belangrijke eigenschappen. Neem het in ’s morgens op de nuchtere maag. Ik neem ’s avonds voor het slapen g[lees meer...]aan ook nog een halve portie. Gebruik Ceylonkaneel en niet het kaneel welke vaak voor het eten wordt gebruikt. Goede honing wordt mee bedoelt, honing die niet aangelengd is door de Imker met suiker. Helaas is dit heel vaak het geval.

24-10-2018 | Man | 75
Buikpijn
De gezondheidsvoordelen van kaneel Kaneel is al heel erg oud, en wordt al eeuwenlang gebruikt voor het bereiden van voedsel en als medicijn. Dankzij een gevonden kruidenboek is bekend geworden dat kaneel al rondom het jaar 2800 voor Christus werd gebruikt. Wat wel opvallend is, is het feit dat de positieve effecten van kaneel nog eens verstrekt worden als het ingenome[lees meer...]n wordt in combinatie met honing. Ook de krachtige werking van honing wordt hierdoor versterkt. Een typisch geval van 1+1=3. Je zult in het lijstje hieronder dan ook vaak tegenkomen dat kaneel ingenomen moet worden met honing, voor een maximaal effect. Kaneel tegen artrose 1/ Uit een recent onderzoek, uitgevoerd door de Universiteit van Kopenhagen, is gebleken dat kaneel een belangrijke bijdrage kan leveren aan het verminderen van de pijn die gepaard gaat met artrose. De proefpersonen kregen elke dag zowel honing als kaneel in hun eten geserveerd. Na ongeveer een goede week bleek dat bij het overgrote deel van de proefpersonen de pijn voor een groot deel was verdwenen. Goed nieuws dus! Sta je hier sceptisch tegenover? Het kan helemaal geen kwaad om het eens te proberen. 2/ Na alles over kaneel en honing gelezen te hebben, ben ik aan het experimenteren geweest en het is geen wondermiddel maar heeft bij mij wel een wonder verricht. Na 3 weken was ik grotendeels van mijn artrose af. Kaneel tegen maagpijn Ook hier kunnen we constateren dat een combinatie van water, kaneel en honing een heilzame werking kan hebben. De mix reinigt je systeem heel effectief. Daarnaast zou het een positieve werking hebben tegen een eventuele maagzweer. Honing: Met name honing wordt er niet beter op als het verwarmd wordt. Door de verhitting, zullen veel voedingsstoffen inactief worden.

09-06-2018 | Man | 74
Maagbeschermer
Na een TV uitzending ben ik Kaneel met Honing gaan gebruiken. Was eigenlijk hierover bij voorbaat negatief. Maar wat ben ik daar door opgeknapt. Ik gebruik minder dan 1/4 deel van de Nexium en de misselijkheid is grotendeel weg. Ik raad iedereen het aan. Mijn hele welzijn is verbeterd. Wie meer wil weten mag mij mailen. Ik vind het te belangrijk om het niet uit t[lees meer...]e dragen.

20-01-2018 | Man | 63
esomeprazol (10mg)
Maagzuur (brandend)
Ik denk dat goedkope medicijnen maagklachten geven

19-10-2017 | Man | 74

28-09-2017 | Man | 74
Maagzuur (brandend)
Ik heb het vermoeden dat de Nexium niet altijd van de zelfde kwaliteit is. De laatste maanden heb ik constant hevige misselijkheid, een gevoel dat ik vergiftigd wordt. 5 jaar geleden had ik ineens ook deze problemen, na een maagonderzoek die niets uitwees, kreeg ik het advies van de internist dat ik voorlopig maar dagelijks 4 x 40 mg Nexium moest gaan innemen. Ik heb vr[lees meer...]eselijke maanden gehad. Daarna ging het ineens weer goed. Vreemd !!! Nu herhaald zich de probleem weer. Hevige misselijkheid vanaf het wakker worden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? HELP.

14-05-2016 | Man | 34
Reflux

15-04-2016 | Man | 67
Barrett's slokdarm
Vanwege gering prijsverschil gedwongen overgestapt op generieke medicijn. Begin gebruik kan ik niet vinden wrs voor 2000.

10-11-2015 | Man | 24
Maagklachten
Werkt goed. Ik gebruik Nexium 40mg 1dd1 voor dyspepsie en heb sinds ik dit gebruik geen last meer van. Werkt al 7 jaren prima voor mij!

07-09-2015 | Man | 78
Maagklachten
Druk op hoofd en slapen die steeds sterker wordt.

04-02-2015 | Man | 66
Maagzweer
Daar ik kanker heb gehad aan de endeldarm en deze verwijderd is nu 7 maagzweertjes specialist mij Esomepraz 2 x 40 gram cap voorgeschreven heb hierdoor veel last met ontlasting welke zeer slecht op gang komt nog met 4 x 15 gram lactose ben er direct mee gestopt gaat nu na een paar dagen beter.

08-11-2013 | Man | 23
Maagzuur
Na jarenlang zoeken naar juiste medicatie en dosering nu eindelijk de goede gevonden. Jarenlang Pantozol geslikt, Prezal, Pariet en Losec en ook Nexium en weer terug in verkeerde dosering. Hoger dan 20 MG kan ik niet tegen. De pillen zorgde ervoor dat ik minimaal 40 mg nodig had en vaak 80 mg. Nu met de Nexium sachet heb ik maar 2 x 10 mg nodig. Wel helaas door het langdur[lees meer...]ig gebruik van deze middelen spastische darm gekregen waardoor ik nu dit in combinatie met Duspatal gebruik en dat gaat heel goed. Ook slik ik Haarlammerolie capsules en dat werkt heel goed tegen de vervelende bijwerkingen. Al met al positief. En geen maagzuur meer!

13-10-2013 | Man | 56
Reflux
Gloeiende, gloeiende. Ze hebben mij vorige maand ook overgezet van Nexium 20 op een generiek middel. Het werkt echter voor geen meter. De maagzuurklachten die ik 6 jaar kwijt ben geweest zonder enig dieet te houden, zijn weer terug. Zit tussen de oren, zegt mijn huisarts. Nou niet dus. Eerst geloofde ik namelijk dat als het hetzelfde was het ook zou werken. Volgens mij zit[lees meer...] het het tussen zijn oren en vooral van de bezuinigers in Den Haag. Dadelijk moet ik terug naar de internist en door de molen of krijg wederom slokdarm-ontstekingen. Dat kost een veelvoud aan wat ze nu besparen.

21-07-2013 | Man | 28
Maagklachten
goedenavond allen ook ik ben sinds 2004 maagpatient. het zit bij ons in de familie. om een kort een helder verhaal te bieden wil ik het volgende met julkie delen last van: pds druk op maag en middenrif pyn bovenbuik zeeer onregelmatig ontlastingpatroon misselyk sochtends vaak met maagzuur wakker in keel vaak keelpijn brok in keel dan nu over nexium ik[lees meer...] ben begonnen met omehorazol 20 mg toen 40 mg daarna kreeg ik een keer nexium, dit is gewoon de beste maar ook de duurste!! oo een dag kreeg ik ineens esomeprazol dit was hetzelfde als nexium. laat je NIKS wijsmaken, de hulpstoffen zijn idd hetzelfde maar daar stoot het ook de reden day de apotheek dit geeft is omdat het goedkoper. 25 telefoontjes later naar fbto en myn apotheek heb ik het eindelyk zover dat ze het vergoeden maar je moet hiervoor bij je huisarts bij elk recept opnieuw de term : medische noodzaak laten vermelden. dan krijgt de apotheker het vergoed en dus jij ook. neem het van me aan, het is een heel gedoe omdat de apotheker er extra werk aan heeft wn ZIJ van mening zijn dat esomeprazol en nexium gewoon hetzelfe zijn