Ervaringen met Nexium

esomeprazol

Maagzuur (brandend) (27 meningen)
Maagzuur (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagklachten (16 meningen)
Middenrifsbreuk (11 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

27-02-2011 | Vrouw | 65
Maagbeschermer
nexium( bevat geen povidon) Omprazol ( wel povidon) Dus niet hetzelfde, maar inmiddels gebruik ik nog wel nezium

20-02-2011 | Vrouw | 62

geen

23-01-2011 | Vrouw | 59

23-01-2011 | Vrouw | 70
Maagpijn
na jarenlang losec gebruikt te hebben heeft de specialist nu dit middel voorgeschreven. ik merk er geen verschil van

18-12-2010 | Vrouw
Scheurtje in middenrif

07-12-2010 | Vrouw
esomeprazol
Zere keel, aantasting stembanden door maagzuur.
Ik slik nu bijna 2 jaar Nexium uit de Nexium blisterverpakking, het eerste halve jaar 2x 40mg, de laatste maanden enkel indien nodig. Ik slik nexium na een aangeboren afwijking aan het afsluitende klepje van mijn maag en ik hierdoor last kreeg van mijn keel en met praten. Na 2 jaar zijn mijn stembanden nog geirriteerd van het maagzuur. De werkzame stof in nexium is ome[lees meer...]prazol, echter de capsules zijn goedkoper voor de apotheek en verzekering. Toch moeten ze bij mij niet aankomen met de capsules, ik heb die andere nooit gehad maar heb vertrouwen in nexium. Als ik veel last had en ik vergat een tablet, sja, dan had ik ook echt last. Nu ik ze indien nodig slik merk ik dat mijn klachten toch vrij snel afnemen.

17-10-2010 | Vrouw
Maagklep defect
helaas: nog steeds pijn achter de schoudenbladen en het "smoorgevoel" in de keel. en regelmatig darmprikkels. Pijn op de boest wel weg.

02-10-2010 | Vrouw
Reflux
Ik gebruik Nexium 20 al vele jaren met tevredenheid. De laatste jaren krijg ik heel veel bijwerkingen nl. , Wazig zien, jeuk, haaruitval, duizeligheid, niet op woorden kunnen komen, dingen omgooien etc etc. Nu wordt er onderzocht of ik soms een vitamine B12 tekort heb. Dit kan na langdurig gebruik van maagzuurremmers!

23-09-2010 | Vrouw

13-09-2022 | Man | 68
esomeprazol (40mg)
Maagzuur (brandend)
Slokdamsluitspier-oprekking 68 jaar geleden. Zorgt bij stress en bepaald eten maagzuur , dit meestal als ik en rust ben. De nexium werkt effectief en langdurig Vervangers lijken mij allemaal placebo's Werking vervangers 3 uur dus totaal niet interessant Vervangers zijn voor mij duurder omdat ze niet of amper werken De nexium werkt langdurig is dus relatief veel goed[lees meer...]koper Het vervelende is dat de cz dit kosteplaatje niet wil erkennen. Ik wil dit zelf wel betalen alleen de apothekers willen dit niet aanschaffen.

09-08-2021 | Man | 62
esomeprazol (40mg)
Maagzuur (brandend)
Slikte al ruim 25 jaar Nexium 40 mg vanwege reflux en scheurtje middenrif, onlangs geopereerd aan slokdarmkanker, door Barret slijmvlies, Nexium is daar niet de oorzaak van maar het af en toe vergeten in combinatie met te veel eten vlak voor het slapengaan etc. Was omdat ik bij moest gaan betalen in overleg met huisarts overgestapt naar Esomepasol , hier zou precies hetze[lees meer...]lfde inzitten maar daar mee heb ik veel bijwerkingen van Morgen wil ik terug op de Nexium, bijwerkingen nu Jeuk galblazen droge mond Met Nexium nooit last van gehad

10-04-2021 | Man | 55
Maagzuur
het werkt echt super, maar de bijwerkeningen zijn minder

01-03-2021 | Man | 62
Middenrifsbreuk
Analyse en mogelijke middelen ter verlichting van klachten . Nadat ik aan mijn middenrif breuk was afgeholpen, werd mijn maag voor een deel omgevouwen waardoor er rond de slokdarmuitgang, een steviger vorm verkregen werd waardoor een nieuwe middenrif breuk volgens de specialist , minder vaak alsnog voor kan komen . Op zich is dat een goede voorzorgsmaatregel maar er best[lees meer...]aat o.a. een kans dat de slokdarmklep een beetje open blijft staan . Dit is bij mij nu het geval dus vandaar de Nexium tabletten . Het vervelende hiervan is dat het functionele zuur (mijn inziens) nu veel meer in het lichaam achterblijft ipv afgevoerd. Ik heb daarom naar alternatieven gezocht zoals daar zijn Bi carbonaat en maagzuur neutraliserende hulpmiddelen . Allemaal belasten ze het darm kanaal en voor wat bi carbonaat betreft bestaat er heel snel de kans dat je al snel teveel zout binnen krijgt , dit geeft kans op veel te hoge bloeddruk met all gevolgen van dien .. vanwege een hart risico is dat een extra risico .. helaas .. terug naar Nexium ! Zink tabletten voeren het teveel aan zuur in het lichaam af . Dit gegeven in combinatie met meer regulerende kruiden is gewoon bij een drogist te koop . Voor de goede orde geef ik hier een zoekterm dat jullie eventueel verder kan helpen in het vinden van een acceptabele oplossing voor het tegengaan van de bijwerkingen . Lichaam ontzuren , ontzurende thee of ontzurende vloeistof .

25-10-2020 | Man | 61
Maagzuur
Vanwege een middenrif breuk begon ik met verschillende maagzuur blokkers, Nexium werkte het beste omdat hier minder bijwerkingen vanuit gingen . Nu een 7 jaren verder zijn er een aantal bijwerkingen bij gekomen . De meest voorkomende bijwerkingen bij mij variëren onder andere met het krijgen van ontstekingen in gewrichten en mond en onrustiger slapen . Ik kon hier dus niet[lees meer...] goed mee overweg . Ik besloot al vroeg de inname alleen te nemen op het moment dat ik weer klachten kreeg . De inname was dus variabel . Nu dit mij niet helemaal beviel , ben ik overgestapt een een regelmatige dosering maar nu als aangepaste dosering van 20 naar 10 mg per dag en heb ik van bovengenoemde problemen nog nauwelijks last . Vanwege de dagelijkse dosering die ik nu een paar maanden neem, komen de laatste weken wel andere bijwerkingen duidelijker naar boven . Ik ben onvaster op de benen, concentratie achteruitgang, minder goed gefocust in het verkeer , denk/gedachte verandering, stemmings- overheersend, en nog een aantal zoals vermeld in de bijsluiter . Als er andere manieren beschikbaar komen of zijn dan waarvoor dit type medicijnen dient, dan neem ik de overstap . Gebruik het nu al meer dan een paar jaar maar de bijwerkingen worden op bepaalde punten groter, hoewel ik nog maar 10 mg per dag gebruik .