Ervaringen met Nexium

esomeprazol

Maagzuur (brandend) (27 meningen)
Maagzuur (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Middenrifsbreuk (11 meningen)
Maagzweer (6 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Braken (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

21-12-2013 | Vrouw | 64
Maagklachten
voor Mij was dit een grote vergissing erg veel last gehad van de bijwerkingen, het leek of de wereld op z'n kop stond

07-09-2015 | Man | 78
esomeprazol (20mg)
Maagklachten
Druk op hoofd en slapen die steeds sterker wordt.

13-03-2012 | Vrouw | 20
Maagklachten
Ik heb sinds een jaar last van mijn maag, eerst omeprazol 20mg dat deed niks af.. een hele tijd 40mg gebruikt maar dit deed uiteindelijk ook niet veel af en al helemaal niet in combinatie met mijn andere medicijnen. Ik slik nu Nexium (esomeprazol) 40mg en dit helpt stukken beter.

23-12-2013 | Vrouw | 39
Maagklachten
Ik gebruik nexium alleen bij klachten. Meestal voor een week. Laatst omeprazol gekregen. Ik reageer er niet goed op en mijn klachten verdwijnen niet zoals bij nexium. Besloten om ze maar uit eigen zak te betalen.

21-07-2013 | Man | 28
Maagklachten
goedenavond allen ook ik ben sinds 2004 maagpatient. het zit bij ons in de familie. om een kort een helder verhaal te bieden wil ik het volgende met julkie delen last van: pds druk op maag en middenrif pyn bovenbuik zeeer onregelmatig ontlastingpatroon misselyk sochtends vaak met maagzuur wakker in keel vaak keelpijn brok in keel dan nu over nexium ik[lees meer...] ben begonnen met omehorazol 20 mg toen 40 mg daarna kreeg ik een keer nexium, dit is gewoon de beste maar ook de duurste!! oo een dag kreeg ik ineens esomeprazol dit was hetzelfde als nexium. laat je NIKS wijsmaken, de hulpstoffen zijn idd hetzelfde maar daar stoot het ook de reden day de apotheek dit geeft is omdat het goedkoper. 25 telefoontjes later naar fbto en myn apotheek heb ik het eindelyk zover dat ze het vergoeden maar je moet hiervoor bij je huisarts bij elk recept opnieuw de term : medische noodzaak laten vermelden. dan krijgt de apotheker het vergoed en dus jij ook. neem het van me aan, het is een heel gedoe omdat de apotheker er extra werk aan heeft wn ZIJ van mening zijn dat esomeprazol en nexium gewoon hetzelfe zijn

29-10-2022 | Vrouw | 50
esomeprazol (20mg)
Maagklachten
Wat ben ik edn mazzelaar. Mijn eigen mdl was eigenlijk uitgedokterd toeb ik niet tegen omeprazol, pantoprazol en fanetedine vleek te kunnen. Dit middel deed mijn maagpijn agv gastritus binnen 5 uur verdwijnen. Liep er al drie maanden mee rond. 20 mg en het werkt. Neem geen generieke omdst ik vaak vervelende bijwerkungen krijg van hulpstoffen. Dit is gewoon goed!

10-11-2015 | Man | 24
esomeprazol (40mg)
Maagklachten
Werkt goed. Ik gebruik Nexium 40mg 1dd1 voor dyspepsie en heb sinds ik dit gebruik geen last meer van. Werkt al 7 jaren prima voor mij!

27-06-2013 | Vrouw | 40
Maagklachten
ik heb een zeer vertraagde maaglediging en gebruik daar grote hoeveelheden domperidon voor. jaren lang omeprazol gebruikt wat matig hielp en was vaak moe. gebruikte soms wel 80mg. een keer op de s.e.h beland en nexium gekregen, 40mg maar wilde zelf 20mg gaan proberen zonodig 2 keer daags. een prima middel en geen maagzuur meer, na een maand kreeg ik esomeprazol. nexium voo[lees meer...]rschrijven leverde de bekende problemen op. ook met dit middel ben ik zeer tevreden behalve dan dat de omhulsel slecht wordt opgenomen door de maag. maak de capsule dus open en neem de korrels alleen in, dit werkt prima in combinatie met de domperidon en heb nog maar heel af en toe maagzuur. zeer tevreden dus

12-09-2012 | Vrouw | 69

13-06-2012 | Man | 35
Maagklachten
altijd nexium gehad en dat beviel me prima ,totdat idd de verzekeraars het goedkoper wilden hebben . de esomeprazol van (ratiopharm) is beduidend minder in werking. ik geloof niet na al deze verhalen die ik hier lees dat zoals de dokter zegt "het zal wel tussen de oren zitten " als je apotheker een IDEA contract heeft met zilveren kruis dan kun je ook gewoon weer nexiu[lees meer...]m halen en vergoed krijgen (alleen chronisch gebruik)