Ervaringen met Panclamox

pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline

Maagzweer (3 meningen)

23-11-2020 | Man | 28
Maagzweer
2x dd 3 tabletten. 2 daarvan zijn best groot en aangezien ik een slechte pillenslikker ben lepelde ik het naar binnen met een theelepel appelmoes. Na een uur begint bij mij de eerste bijwerking al, pijn in de maagstreek, gevoel alsof je maag een kanteling maakt. Hierna ontstaat er (bij mij) een beroerd gevoel, misselijk en buikpijn. Na 3 uur trekt dit weer weg en voel [lees meer...]ik mij goed, op wat hoofdpijn na. Ook kreeg ik wat rode ogen, alsof je slaap tekort hebt. De kuur duurt 7 dagen en is heftig. Diarree heb ik maar 2x gehad, daar kan je mee leven. Ik ben er flink beroerd van geweest, maar ik heb het er wel voor over. Want de kans op terugkrijgen van de Helycobacter is nihil. En dus krijg je je leven weer terug. Ik moet nog 1,5 dag van de kuur en hierna nog een maand de pantoprazol doorslikken. Ik moest er wat voor over hebben, maar je neemt deze kuur niet voor je zweetvoeten en krijgt het niet voor niets.

12-12-2019 | Man | 47
Bloedarmoede
Vandaag is mijn laatste dag, tot nu heb ik niet zo veel van gemerkt. Had buik pijn elke keer nu lijkt het of het over is. Je krijgt vieze smaak in je mond en diarree, niet dat je met spoed naar wc moet of zo gaat alleen wat makkelijker ontlasting. Voor de rest niks bijzonder heden ervaren. Altijd uur voor de maaltijd en uur voor de avond eten genomen met tussen tijd van[lees meer...] 8 uur

17-05-2019 | Man | 36
Maagzweer
Deze medicijn is door mijn huisarts voorgeschreven ivm maagbacteriën. Het is een kuur van een week, 3x 's morgens en 3x 's avonds. Nauwelijks bijwerkingen gekregen, alleen bittere smaak in mijn mond ong half uur na het slikken. En dit hield heel kort aan. Ik heb het als aangenaam ervaren.

22-10-2018 | Man | 73
Maagklachten
de eerste dagen geen noemenswaardige bijwerking. maar de 4e dag veel boeren en oprispingen. en heel veel naar de wc lopen.s.morgens 5 uur wakker en vlug naar het toilet. en nog steeds maagpijn.boeren

29-07-2017 | Man | 26
Maagzweer
Voorgeschreven door mijn huisarts ivm maagbacteriën. 7 daagse kuur. 6 medicijnen per dag 3x 's morgens 3x 's avonds.. Na de 1e dag wil je al stoppen met het gebruik van deze medicijnen. De bijwerkingen zijn vreselijk alsof je drugs hebt ingenomen.

13-02-2024 | Vrouw | 28
Helicobacter pylori
Na weken klachten van extreme misselijkheid, vol gevoel, maagpijn: een posititeve Helicobacter test. Hiervoor de Panclamox kuur gekregen, ik was een beetje huiverig door het lezen van ervaringen met bijwerkingen. Ik heb zelf nergens last van gehad. Na 2 dagen voelde ik me al een stuk beter en kon ik eindelijk weer normaal eten zonder misselijkheid. Geen last gehad van bij[lees meer...]werkingen, alleen soms een vieze (na)smaak in mijn mond. De pillen zijn groot maar door de vorm prima in te nemen.

20-02-2023 | Vrouw | 39
Helicobacter pylori
Ik begon de volgende dag met ernstige hoofdpijn bij mijn voorhoofd. Het leek erg op migraine. Pijn achter me ogen en overgevoelig voor licht. Dit was nauwelijks te verlichten met paracetamol. Ook had ik de 1e nacht enorme spierpijn in mijn benen, wat de dagen erna sluimerend aan bleef houden. Ik leefde van paracetamol naar paracetamol en 24 uur per dag in het donker op de [lees meer...]bed. Dit werd pas op de 5e dag iets dragelijker. Op dag 5 spuugde ik 1x, gal. Want ik heb totaal geen trek in eten. Dwing mezelf te eten vanwege de medicatie. Ik heb ook de bittere smaak in me mond vanaf de eerste dag en eten smaakt anders. De nachten kwam ik ook met moeite door, niet tot nauwelijks kunnen slapen. Ook had ik een paar dagen last van rode ogen tijdens de extreme hoofdpijn. Voor mij geen fijne ervaring. Nog 3 dosis te gaan en dan hopelijk nooit meer.

19-12-2021 | Vrouw | 66
Slokdarmontsteking
Doorverwezen naar MDL arts voor ernstige slikklachten bij het eten. Na gastroscopie een slokdarmonsteking geconstateerd, veroorzaakt door maagzuur. Panclomox voorgeschreven gekregen voor 7 dagen en daarna nog voor 8 weken Pantoprazol. Paniek bij de apotheek bij het zien van pillen, vooral de Amoxicilline, enorm! Inname is problematisch, de pil heeft een breuklijn maar nog [lees meer...]blijven de helften hangen in mijn keel. Nu neem ik eerst de andere 2 pillen in met yoghurt en dan de Amoxicilline. Dat moet een uur voor het eten, maar heb dan nog steeds het gevoel dat ze boven in mijn slokdarm zitten. Masseren van de keel helpt nauwelijks. Het moet toch mogelijk zijn om zo'n enorme pil in 3 kleinere te leveren. Scheelt een hoop stress bij elke inname. Waarschijnlijk is er meer loos in mijn keel en moet ik daarvoor naar de KNO arts, maar dan nog is het onbegrijpelijk dat dit voorgeschreven wordt bij slikklachten. Volgens de apotheek is er geen vervangend middel. Ben nu op dag 3,

13-06-2021 | Vrouw | 46
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline (40)
Helicobacter pylori
Slik al jaren omeprazol 40mg, ivm refluxziekte. Door chronisch ijzertekort en bloedarmoede heeft internist dmv feces onderzoek heliobacter pylorie ontdekt. Slik dus al jaren omeprazol, zonder bijwerkingen maar moest nu pantoprazol bij de kuur nemen. Daar startte ik een dag eerder mee en daar werd ik snachts paniekerig van en kon er niet van slapen. Gebeld met poli, terug n[lees meer...]aar omeprazol , is prima met amoxicilline en claritromycine te doen. Op een lege maag ‘s ochtends eerst 1 x 40mg omeprazol, 2 x amoxicilli 500 oplossen in water en 1 x claritromycine 500. Een uur voor het avondeten opnieuw. Dag drie een beetje last van darmen ( dunnere ontlasting). Gebeld en gevraagd naar probiotica. Dat mocht en heb ik met advies bij de apotheek aangeschaft. Dat neem ik vlak voor ik ga slapen op een lege maag) met een beetje yoghurt en honing. M’n maag maakt daar geluiden van. Verder gezond eten ( er zijn tips te vinden op het internet). Yoghurt, karnemelk groenten etc en goed water blijven drinken. Al met al een week vol pillen maar zonder al te gekke klachten/ bijwerkingen. Morgen laatste dag. Na deze kuur nog 4 weken omeprazol 40mg blijven doorslikken. Dan over naar famotidine 20mg 1xdaags) voor twee weken voor het tweede feces onderzoek). En dan hopen maar dat het weg is.

15-07-2020 | Vrouw | 30
Helicobacter pylori
Ernstige maagzuur door bacterie in maag.

10-06-2020 | Vrouw | 46
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline (1000/500/40mg)
Na lang hondsberoerd te zijn dus 24/7 misselijk wat steeds erger werd én 8 wkn hoesten, veel afviel en geen eetlust. Kwamen ze erachter dat ik de Helico bacterie heb. Nu antibiotica gekregen Panclamox. Ben maandag avond begonnen met 3 tabl, volgende dan 2x 3 tabl. Wie weet hoe snel zo n kuur aanslaat of zal dat per persoon verschillen. Ik heb de kuur voor 1 week. Ik kan nu[lees meer...] nog weinig merken, woensdagavond...Nog licht misselijk en hoesten nog t zelfde. Had iemand ook deze 2 klachten voordat t ontdekt werd?? En hoe snel was je er van af. Ik ben nogal n persoon die zich snel zorgen maakt...Alvast bedankt, groetjes Ingrid

26-10-2019 | Vrouw | 45
Hoofdpijn
Last van misselijkheid, magpijn en hoofdpijn. Na het gebruikt ben ik intolerant/allergisch voor lactose. Iets eten met lactose mijn misselijkheid duurde 3-4 dagen met hoofdpijn en 37,5 c. Na stoppen met lactose probleem opgeloosd. Is de tweede keer van gebruikt van deze medicatie dat ik lactose intolerant wordt. Nu langzaam opbou wen weer. Blijkbaar deze antibioticim ma[lees meer...]akt kapot de productie van de enzyme die de lactose breekt.

02-10-2019 | Vrouw | 33
Helicobacter pylori
Na het lezen van ervaringen over suit middel was ik bang om aan de kuur te beginnen.Ik moet 7 dagen s ochtends en s avonds de pillen innemen en zit nu op dag 3.Tot op heden helemaal geen bijwerkingen behalve wat gerommel in mijn buik.

11-11-2018 | Vrouw | 27
Helicobacter pylori
Ik heb dit medicijn nu 4 dagen gebruikt eerste 3 dagen ging prima wat diaree en vieze smaak maar was mee te leven gewoon gaan werken. Nu op dag 4 en ga door een hel. Vreselijke buikpijn en maag pijn, misselijk, borrelende darmen en diaree Wordt alsmaar erger lig alleen maar Op bed.