Ervaringen met PantoPac

Maagklachten (31 meningen)
Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

21-11-2013 | Vrouw | 32
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline (1000/500/40mg)
Maagklachten
Ik zit al sinds mijn zwangerschap (8WK geleden) met maagklachten (veroorzaakt door de helicobacter-bacterie). Vandaag is de 4e dag dat ik de tabletten van PantoPac inneem en ik merk nu al verschil. Dag 1: wazig zien,misselijk,duizelig en stekende hoofdpijn net zoals een migraine aanval. Ik kon me niet goed functioneren. Dag 2: verstopping,hoofdpijn en erg "in de war" en [lees meer...]ook angstgevoelens Dag 3: beter gegaan, boven in de buik wat pijnlijk, onrustige darm, af en toe duizelig en slaaploosheid. Dag 4: weer misselijk en hopelijk gedurende van de dag wat beter worden Geen enkel medicijn is fijn om te slikken maar ik probeer altijd aan de gevolgen van de ziektes te denken, dus gewoon POSITIEF BLIJVEN EN VEEL WATER DRINKEN EN UITRAARD GEZOND ETEN(-:Beterschap alemaal!!

17-11-2013 | Vrouw | 53
Maagontsteking
Ben ook, na onderzoek, begonnen met Pantobac. Mij valt de grote vd medicijnen tegen, aangezien ik geen pillenslikster ben. Was erg vermoeid, iets misselijk, maar het ergste vind ik die vieze bittere smaak in de mond, en wel 24 uur lang.. Probeer zoveel mogelijk water te drinken, echter de vieze smaak blijft. De smaak in de mond, lijkt net of je op 1 aspirine zit te zui[lees meer...]gen, zo bitter.. Heb nog 9 tabletten te gaan. Met moeite krijg ik ze weg.. Heeft iemand ervaring met deze vieze smaak, en hoe lang hou je het?

26-09-2013 | Vrouw | 44
Maagklachten
Vandaag dag 1 van de 7 daagse kuur van pantopac. Na alle verbalen hier gelezen te hebben was ik vrij huiverig. Tot nu toe nergens geen last van gehad. Hopelijk blijft het zo.

05-07-2013 | Vrouw | 22
Maagklachten
hoe pak ik men antibiotica in tegen helicobacter?? door men eerste arts moest ik zuurremmer voor het eten pakken en de antibiotica na het eten.. of zou ik niet beter alle 3 tegelijker tijd innemen?? kan iemand mij helpen danku

03-07-2013 | Vrouw | 55
Duizeligheid
Ik ben vandaag begonnen met de kuur. En voelde me na een paar uur van de inname van de medicijn niet goed. Werd opeens zwart voor mijn ogen en dacht onderuit te gaan. Ben nu nog erg duizelig. Heb de assistente gebeld en die zei ik heb nog nooit iemand gehoord over bijwerkingen. Het zal wel ergens anders van komen. Als ik dit lees dan zullen al die reacties ergens anders [lees meer...]van komen??

30-06-2013 | Vrouw | 24
Maagklachten
Ook ik zit met maagklachten (veroorzaakt door de helicobacter-bacterie). Vandaag is de 4e dag dat ik de tabletten van PantoPac inneem en ik merk nu al verschil. Ik ben geen tabletten-mens en vind het 2e en 3e tablet dan ook erg groot (ook na halvering), maar helaas is daar geen andere optie voor. Ik heb last van de bijwerking "wazig zien", dit is gelukkig van korte duur. I[lees meer...]k moet zeggen; het is even doorbijten, maar ik zal blij zijn wanneer de kuur erop zit...

01-03-2013 | Vrouw | 27
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Hallo ik heb een vraag . Ik heb een week PantoPac kuur gebruikt. na het gebruik heb ik 4 dagen nergens last meer van gehad .Maar nu heb ik een branderig gevoel onder me maag tot mijn navel. en af en toe brandirig gevoel in men maag , en boven aan men slokdarm lichte branderig gevoel. Betekent dit dat de bacterie niet weg is?? heeft iemand hier ervaring mee? Mijn huisarts [lees meer...]heeft gezegt dat het nog de schade kan zijn die de Bacteri heeft aan gericht, Maar waarom had ik dan 4 dagen lang geen last meer? dan zou ik het in die 4 dagen ook last moeten hebben ? Heeft iemand hier ervaring mee? ik moet een maand wachten voor nog een test .wacht op jullie antwoorden

01-03-2013 | Vrouw | 50
Maagklachten
Ook ik heb de pantopac gebruikt en heb alleen last gehad van diarree, en s'morgens last van lichte misselijkheid omdat je 1uur moet wachten voor dat je mag eten na het innemen van de medicijnen. Nu al weer een week van de medicijnen af maar zit nu onder de uitslag, een reactie van de antibionica, en die jeukt behoorlijk. Lijk wel iets meer last te hebben van mijn maag dus[lees meer...] als het erger wordt dan maar weer terug naar de ha.

18-02-2013 | Vrouw | 24
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Het is heel vervelend medicijn. veel bijwerkingen. misselijk, braken, duizelig hoofdpijn, diaree, giftige rare smaak in je mond. Hoop dat de bijwerkingen over gaat, wanneer het op is.

04-02-2013 | Vrouw | 70
Maagzuur
Ook ik heb (had) de helicobacterie. Na jaren omeprazol en langzaam maar zeker steeds meer zorgen maken wat er nu echt aan de hand is (zenuwen volgens de arts) aan de Pantopac. Vind het erg goed te doen weinig bijwerkingen, beetje vervelend af en toe. Goed kunnen eten bijna 2 kilo aangekomen. Herken mij niet in andere mensen met veel klachten. Heb net van de huisarts geho[lees meer...]ord dat de kuur nog wel een paar weken door kan werken, dus het lichaam moet het nu zelf oplossen. |Heeft iemand hier ervaring mee ?

14-01-2013 | Vrouw | 36
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Misselijk, braken, diarree, maagpijn en hoofdpijn. Hetzelfde eigenlijk dus als voorheen. moet nog vier dagen en hoop dan van de bacterie af te zijn. Dit is de derde kuur tegen de helicobacter bacterie.

16-12-2012 | Vrouw | 45
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Ik heb 2 maanden gewacht met het innemen van de pillen omdat ik enorm opzag tegen de bijwerkingen. Toch begonnen en morgen is al de laatste dag en ik heb haast geen bijwerkingen gehad (het enige is een beetje vermoeid). Ik ben de avond voor de 1e dag begonnen met Yakult. Gedurende de kuur drink ik 2 flesjes yakult per dag. Verder veel water drinken en gezond eten. Het i[lees meer...]s me 100% meegevallen.

13-11-2012 | Vrouw | 65
Maagklachten
Ik voelde mij niet echt fit door de medicijnen erg moe en futloos droge mond metaalsmaak het was een gevoel waarvan ik dacht het hoort niet bij mij .voelde mij ook erg emotioneel had ook nare dromen .

09-10-2012 | Vrouw | 50
Maagzweer
Ik was al een lange tijd aan het kwakkelen en uiteindelijk (na 1,5 jaar) bleek dat ik een Heliobacter bacterie in mijn bloed had die een maagzweer had veroorzaakt. De oplossing zou zijn: een Pantopackuur. Voordat ik daarmee begon las ik al deze berichten en toen ik ook nog eens de bijsluiter las, overwoog ik echt om het niet te doen..maar omdat ik niet echt een keuze had, [lees meer...]toch begonnen op maandagavond rond etenstijd. Na een half uur, drie kwartier werd ik onwel. Echt naar, je zou er van in paniek kunnen raken maar omdat ik de reacties op deze site al had gelezen dacht ik, ik laat het maar gebeuren. Al met al de rest van de week wel redelijk doorgekomen. Beetje hoofdpijn, beetje duizelig en veel buikpijn en misselijk, metaalsmaak in mijn mond. Ik heb steeds voor het innemen van de medicatie een paracetamol genomen zodat al die gevoelens draaglijk werden. Mijn maagzweer is nu weg en ik hoop dat de bacterie ook weg is. Het zal blijken over 4 maanden..ik hoop het wel want deze kuur is te doen maar het is niet zo dat je vrolijk doorleeft/werkt/lekker eet in die week.

16-07-2012 | Vrouw | 28
Maagklachten
Het slikken van de medicijnen ging mij goed af. Ik moet alleen zeggen dat de laatste pil een nare smaak heeft. Eerste dag gevoel van onwel worden en diarree en hoofdpijn. Nu 4 dagen aan de pillen en nog steeds elke ochtend last van diarree. En het gevoel van moe zijn,

12-05-2012 | Vrouw | 49
Maagklachten
Na een endoscopie is er bij mij helio bacter bacterie gevonden. Ik moest dus panto pac ervoor in gaan nemen. Nou ik heb t geweten, na 4 dagen zonder bijwerkingen kreeg ik een allergische reactie in mijn keel. Mijn keel ging opzetten, kreeg 't benauwd, verhoogde polsslag en ik kon niet meer slikken. Gelijk naar t ziekenhuis gegaan en ik moest direct stoppen met de kuur, kre[lees meer...]eg tabletten mee tegen de allergische reactie . Vanaf die tijd heb ik nog steeds last van mijn keel. Ik heb een gevoel of er iets zit wat je niet weg slikt soms een opgezwollen keel lichte pijn uit stralend naar me oren en een gevoel of ik een wollige tapijt heeft ingeslikt . Ik loop nu bij een KNO-arts, van de week bloed geprikt voor allergieeen en een slikfoto laten maken. 23mei krijg ik de uitslag. Loop er nu al bijna 2maanden mee en ik ben t flink zat, de ene dag gaat t iets beter als de andere dag. Eet ook niet zo prettig met een dikke keel en ben 4kg daardoor afgevallen. Fijne kuur geweest; ik ben er zieker van geworden dan voor die kuur. Ik vind dat artsen en apothekers weinig voorlichting geven over t gebruik van panto pac.