Ervaringen met PantoPac

Maagklachten (31 meningen)
Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

18-11-2015 | Vrouw | 36
Maagzweer
Mijn tip: voor de antibiotica maakt het niet zo veel uit of je ze voor of na de maaltijd neemt, voor de maagbeschermer wel. Ik nam de pantoprazol (het kleine pilletje) daarom voor de maaltijd en de twee grote pillen na de maaltijd. Scheelde heel veel in de bijwerkingen.

21-08-2015 | Man | 27
Maagontsteking
Hoi, ook bij mij is helaas de bacterie ontdekt heliobacter. Nadat ik in de gaten kreeg dat me ontlasting vettig was. Opgeblazen gevoel buik, kortademig na paar weken zeuren bij huisarts doorverwezen naar mdl maag darm lever specialist. Bloedonderzoek gehad, ontlasting was positief voor de bacterie. Toen gelijk begonnen met de Pantopac kuur. Eerste dag gelijk bijwerkingen,[lees meer...] zweten, duizelig. En toen begon het: Hoofdpijn, brok in keel, benauwd, pijn gewrichten, rug in brand, borstkast in brand, buik ook. Wazig zien, duizelig, niet kunnen slapen, wakker worden, ziek gevoel, pijn op borst, schouderbladen, ook gevoel van onwel, onrustige darmen, spastische darm, links onder rib voorkant, maar ook rechts soms. Misselijk na 5minuten inname medicatie, trekt beetje bij beetje weg. Maar moet kuur afmaken anders was het voor niks. Mijn tip voor de Pantopac is: Eten vóór inname medicatie, anders voel je je echt beroerd. En soms wat zoet drinken voor de vieze smaak bitter / metaal smaak in keel mond. Hoop dat de zware Pantopac kuur zal helpen, want mijn klachten waren minder dan nu. Gewoon doorzetten ook al is het zwaar. Mvg, belmondo

29-10-2014 | Man | 43
Maagontsteking
Ik heb de gehele kuur veel last gehad van de bijwerkingen wat door heeft gewerkt naar de mensen in mijn direct omgeving. Direct na eerste inname een reactie. Vieze giftige smaak, een vermoeid uitgeblust lijf, zweten, slecht slapen, reactie op de lippen, wazig zien, wankel op de benen en momenten van hoofdpijn. Nadat ik de kuur had afgerond knapte ik redelijk snel op[lees meer...], denk aan 3 a 4 dagen na de laatste inname. Advies is om voldoende water te drinken gedurende de dag. Denk aan een groot glas per pil. Poets je tanden na inname. Let op wat je eet! Staat ook in de bijsluiter vermeld, neem meerdere porties door de dag heen. Probeer niet (te) vet te eten. Ik heb dit zelf ervaren, een opgeblazen gevoel, boeren en ik voelde mij nog beroerder dan voorheen. Ik merk dat ik door de bijwerkingen nog geen verbetering ervaar, weet niet of de klachten, die aanleiding waren voor deze kuur, zijn verdwenen. Ik slik nu de komende 4 weken een maagbeschermer en wordt dan opnieuw getest. Mocht het middel niet te zijn aangeslagen en de huisarts stelt voor om opnieuw deze kuur te slikken, dan is er hopelijk een alternatief!

08-09-2014 | Vrouw | 55
Maagzweer
Ik heb zojuist de laatste dosis van 3 pillen genomen. Of de kuur van 7 dagen afdoende is geweest zal nog moeten blijken. Ik heb over het algemeen weinig last van de bijwerkingen gehad. Wel kreeg ik de laatste 2 dagen een behoorlijke last van pijn op de borst en een heel bittere smaak in m'n mond. Moet nu 4 weken 1 tablet Omeprazol 40 mg blijven slikken om de maag rustig te[lees meer...] houden. Om spruw in de mond te voorkomen raad ik iedereen aan om, vooral direct na het slikken van de medicijnen heel goed en vaak de mond te spoelen. Ik heb zelfs m'n tong met de tandenborstel en tandpasta gepoetst (en daarna de tandenborstel goed uitgespoeld) om te voorkomen dat er resten van het medicijn in de mond achterbleven. Dat heeft goed gewerkt. Resten van het medicijn die in de mond achterblijven kunnen spruw veroorzaken.

03-09-2014 | Vrouw | 45
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Hallo, Ik heb de ze kuur gekregen nadat met een maagonderzoek duidelijk werd dat Ik een helicobacter ontsteking had. Zit nu op de5e dag een heb door dit middel nu een schimmelinfectie erbij. De misselijkheid word wel minder,

25-07-2014 | Man | 30
Maagklachten
Hoi. Na overgeven en diaree en een maand lang minder eetlust en een naar lucht in de mond en ontlasting naar de huisart geweest, uit bloedonderzoek bleek de Helicobacter pylori te zitten. De bekende kuurtje Pantopac van 7dagen gekregen. Het inslikken van de witte en gele tablet ging moeilijk zelfs na het breken ervan. Bijwerking die ik had zijn zwaar diaree, darmen[lees meer...] die tekeer gaan,maagkrampen,wazig zien,duizeligheid en vermoeidheid/suf/zwakte.

12-07-2014 | Vrouw | 50
Maagontsteking
Ook Ik heb een helicobacter bij me en ben van de pantopac kuut behoorlijk beroerd. Ik slik hem nu de vijfde dag. Mijn tong is kapot , heb het gevoel alsof er iets in mn keel zit wat maar niet weg gaat/wil en ook zoals de meeste hier een vieze smaak in mijn mond. Ik hoop ontzettend dat de kuur zijn werk doet, ik heb nog voor 2 dagen. Ik drink wel veel en honger heb ik totaa[lees meer...]l niet. Heeft er iemand ook last van de keel? Beterschap allemaal!

15-03-2014 | Vrouw | 33
Maagzweer
Nadat de Heliobacter Pylori -bacterie in mijn bloed is aangetroffen ben ik gestart met Pantopac. De 2e pil (de witte pil) vind ik nogal ongemakkelijk innemen aangezien deze nogal groot is, er zit wel een handig breuklijntje in verwerkt en ik breek de pil dan ook doormidden. De andere 2 pillen kan ik wel gemakkelijk innemen. Na het innemen ben ik behoorlijk misselijk, dat z[lees meer...]akt na verloop van tijd wel. Ik krijg er tevens een hele vieze smaak van in mijn mond, dat is best akelig als je misselijk bent. Verder geen klachten, ik hoop dat de kuur me van die vervelende bacterie af helpt.

22-02-2014 | Man | 32
Maagklachten
Hallo allemaal, ook bij mij is geconstateerd d.m.v. bloedonderzoek dat de helico bacterie in m'n maag zit. Ik gebruik sinds 4 dagen de pantopoc pillen. Erg herkenbaar wat ik hier lees wat betreft de bijwerkingen; misselijk, vieze smaak in mond, pijn in onderbuik. Er vervelend allemaal maar ook wel positieve resultaat. Voorheen nare lucht uit mijn mond, dat is er helemaal [lees meer...]niet meer. Mijn ontlasting ruikt net baby poep. hahahah wel grappig, maar erg vreemd! Iemand misschien zelfde ervaring? Hoe zit het trouwens met de goede bacterieen, worden die ook gedood door dit medicijn? Ik drink elke dag een yakult weet niet of dat wel zin heeft of wel verstandig is??

11-12-2013 | Vrouw | 18
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Ik ben gister voor de 3e keer aan een Pantopac begonnen, na het innemen van de vorige twee kuren is de bacterie bij mij nog steeds niet verdwenen. Bij iedere kuur heb ik flink last van duizeligheid en een vieze smaak in mijn mond gehad. Ook ben ik erg moe en ben ik na het eten van een maaltijd misselijk. De PantoPac heeft bij mij dus nog niks opgeleverd en ik hoop graag d[lees meer...]at ik er dit maal wel vanaf kom , want loop nu al meer dan een jaar met deze bacterie en ben de pijn in mijn maag zat!

05-12-2013 | Vrouw | 31
Maagzuur (brandend)
Uit de bloed- en ontlasting onderzoek is het gebleken dat ik besmet ben met een bacterie Helicobacter pylori. De huisarts heeft mij Pantopac voorgeschreven. Tijdes de kuur week, geen bijwerkingen. Nu 6 dagen erna.. een huidsuitslag op bijna hele lichaam. En lichte jeuk. Hopelijk is het morgen weg. Uitslag voornamelijk op de borsten/decollete, hals, billen en bovenbenen.

17-11-2013 | Vrouw | 53
Maagontsteking
Ben ook, na onderzoek, begonnen met Pantobac. Mij valt de grote vd medicijnen tegen, aangezien ik geen pillenslikster ben. Was erg vermoeid, iets misselijk, maar het ergste vind ik die vieze bittere smaak in de mond, en wel 24 uur lang.. Probeer zoveel mogelijk water te drinken, echter de vieze smaak blijft. De smaak in de mond, lijkt net of je op 1 aspirine zit te zui[lees meer...]gen, zo bitter.. Heb nog 9 tabletten te gaan. Met moeite krijg ik ze weg.. Heeft iemand ervaring met deze vieze smaak, en hoe lang hou je het?

05-07-2013 | Vrouw | 22
Maagklachten
hoe pak ik men antibiotica in tegen helicobacter?? door men eerste arts moest ik zuurremmer voor het eten pakken en de antibiotica na het eten.. of zou ik niet beter alle 3 tegelijker tijd innemen?? kan iemand mij helpen danku

16-04-2013 | Man | 21
Maagzuur
Na allerlei verschillende kleuren van mijn ontlasting, werd ik bezorgd en heb ik een via mijn dokter een ontlasting onderzoek laten doen. ik heb (had) helicobacter pylori bacterie. erg vervelend, kreeg panto pac. had veel last van diaree, zware pijn in me bovenbuik. veel lucht, hoofdpijn en misselijkheid. hele vieze 3e pil. 2 is te groot. raad iedereen aan om niet veel zor[lees meer...]gen te maken. het medecijn is wel erg goed. God dank!

01-03-2013 | Vrouw | 27
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Hallo ik heb een vraag . Ik heb een week PantoPac kuur gebruikt. na het gebruik heb ik 4 dagen nergens last meer van gehad .Maar nu heb ik een branderig gevoel onder me maag tot mijn navel. en af en toe brandirig gevoel in men maag , en boven aan men slokdarm lichte branderig gevoel. Betekent dit dat de bacterie niet weg is?? heeft iemand hier ervaring mee? Mijn huisarts [lees meer...]heeft gezegt dat het nog de schade kan zijn die de Bacteri heeft aan gericht, Maar waarom had ik dan 4 dagen lang geen last meer? dan zou ik het in die 4 dagen ook last moeten hebben ? Heeft iemand hier ervaring mee? ik moet een maand wachten voor nog een test .wacht op jullie antwoorden

01-03-2013 | Vrouw | 50
Maagklachten
Ook ik heb de pantopac gebruikt en heb alleen last gehad van diarree, en s'morgens last van lichte misselijkheid omdat je 1uur moet wachten voor dat je mag eten na het innemen van de medicijnen. Nu al weer een week van de medicijnen af maar zit nu onder de uitslag, een reactie van de antibionica, en die jeukt behoorlijk. Lijk wel iets meer last te hebben van mijn maag dus[lees meer...] als het erger wordt dan maar weer terug naar de ha.