Ervaringen met PantoPac

Maagklachten (31 meningen)
Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

05-12-2013 | Vrouw | 31
Maagzuur (brandend)
Uit de bloed- en ontlasting onderzoek is het gebleken dat ik besmet ben met een bacterie Helicobacter pylori. De huisarts heeft mij Pantopac voorgeschreven. Tijdes de kuur week, geen bijwerkingen. Nu 6 dagen erna.. een huidsuitslag op bijna hele lichaam. En lichte jeuk. Hopelijk is het morgen weg. Uitslag voornamelijk op de borsten/decollete, hals, billen en bovenbenen.

22-02-2014 | Man | 32
Maagklachten
Hallo allemaal, ook bij mij is geconstateerd d.m.v. bloedonderzoek dat de helico bacterie in m'n maag zit. Ik gebruik sinds 4 dagen de pantopoc pillen. Erg herkenbaar wat ik hier lees wat betreft de bijwerkingen; misselijk, vieze smaak in mond, pijn in onderbuik. Er vervelend allemaal maar ook wel positieve resultaat. Voorheen nare lucht uit mijn mond, dat is er helemaal [lees meer...]niet meer. Mijn ontlasting ruikt net baby poep. hahahah wel grappig, maar erg vreemd! Iemand misschien zelfde ervaring? Hoe zit het trouwens met de goede bacterieen, worden die ook gedood door dit medicijn? Ik drink elke dag een yakult weet niet of dat wel zin heeft of wel verstandig is??

21-11-2013 | Vrouw | 32
Maagklachten
Ik zit al sinds mijn zwangerschap (8WK geleden) met maagklachten (veroorzaakt door de helicobacter-bacterie). Vandaag is de 4e dag dat ik de tabletten van PantoPac inneem en ik merk nu al verschil. Dag 1: wazig zien,misselijk,duizelig en stekende hoofdpijn net zoals een migraine aanval. Ik kon me niet goed functioneren. Dag 2: verstopping,hoofdpijn en erg "in de war" en [lees meer...]ook angstgevoelens Dag 3: beter gegaan, boven in de buik wat pijnlijk, onrustige darm, af en toe duizelig en slaaploosheid. Dag 4: weer misselijk en hopelijk gedurende van de dag wat beter worden Geen enkel medicijn is fijn om te slikken maar ik probeer altijd aan de gevolgen van de ziektes te denken, dus gewoon POSITIEF BLIJVEN EN VEEL WATER DRINKEN EN UITRAARD GEZOND ETEN(-:Beterschap alemaal!!

26-08-2011 | Vrouw | 32
Helobacterie of zo iets:D
ik had al meer dan 3 jaar flink last van zuurbranden en kreeg steeds omeprazol voor geschreven om het maagzuur minder actief te maken. maar soms dat ik het zo erg dat ik wel 4 a 5 tableten nodig had om er geen last van te hebben en ben toen naar een andere huisarts gegaan (overlaten schrijven) en daar had ik dan drie keer besteld voor een maand en toen vond de arts dat ik[lees meer...] dat eens naar moets laten kijken of ik die bacterie in mijn lichaam had. dus ik deed bloedonderzoek en ja hoor, ik had het. eerst keek ik er tegenop om die tabletten te slikken omdat ik niet grote tabletten weg kreeg, maar deze krijg ik dus gemakkelijk weg. maar vanaf het begin ben ik steeds misselijk als ik ze ingenomen heb en ik kan nu alleen nog maar brood eten. had de eerste dag gewoon gegeten, maar had die avond heel veel last van misselijkheid en heel moe. dus ik hou me nu aan brood tot deze medicijn op is maar hebben jullie dat ook een vieze smaak in de mond en droge mond? als ik drink is het effe weg en daarna is het snel weer terug, kan blijven drinken. nu doe ik kauwgom in mijn mond om die smaak niet te merken, maar dat baat ook ni echt :( maar ik hoop dat als ik ze op heb dat ik er verder geen last van hou want om steeds elke uur naaar de wc te rennen is ook geen leven, want heb flink last van diaree.

18-06-2017 | Vrouw | 33
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline (40/500/1000mg)
Helicobacter pylori
Bacterie verdwijnt, maar blijf maag klachten behouden. Vervolgens hevige blaasontstekingen met bloed in urine en de griep gehad. Hele immuunsysteem was op!

28-07-2015 | Man | 33
Maagzweer
Na de reviews op deze site te hebben gelezen, keek ik er niet bepaald naar uit om deze kuur te gaan volgen n.a.v. het aantreffen van de Helicobacter bacterie en bijbehorende maagklachten. Gelukkig is het in mijn geval reuze mee gevallen en heb ik niet tot nauwelijks last gehad van bijwerkingen. Ik heb gewoon kunnen doorgaan met mijn dagelijkse bezigheden (werk, prive, i[lees meer...]ncl sporten) en zelfs geen aangepast eten gehad. Of het effectief was kan ik pas over een half jaar na een nieuwe blaastest definitief uitsluitsel over geven, maar tot nu toe zeer tevreden over deze kuur.

15-03-2014 | Vrouw | 33
Maagzweer
Nadat de Heliobacter Pylori -bacterie in mijn bloed is aangetroffen ben ik gestart met Pantopac. De 2e pil (de witte pil) vind ik nogal ongemakkelijk innemen aangezien deze nogal groot is, er zit wel een handig breuklijntje in verwerkt en ik breek de pil dan ook doormidden. De andere 2 pillen kan ik wel gemakkelijk innemen. Na het innemen ben ik behoorlijk misselijk, dat z[lees meer...]akt na verloop van tijd wel. Ik krijg er tevens een hele vieze smaak van in mijn mond, dat is best akelig als je misselijk bent. Verder geen klachten, ik hoop dat de kuur me van die vervelende bacterie af helpt.

28-01-2015 | Man | 34
Veel te duur.

04-10-2011 | Vrouw | 34
Maagzweer
ik heb al eerder pantopac gehad, maar heb het toen maar 3 a 4 dagen gebruikt. nu kreeg ik weer pantopac en nu moet ik het 1 week gebruiken. het enige nadeel vind ik dat je er een nare smaak van in je mond krijgt. na deze kuur moet ik weer lanzoprazol gaan gebruiken anders heb ik er straks weer last van. en van de lanzoprazol kom ik nooit meer af. maar ja beter zo dan [lees meer...]elke keer een maagzweer.

21-02-2011 | Vrouw | 35
Helibactor bacterie
Ik gebruik dit medicijn nu 4 dagen. Tot nu toe weinig last van bijwerkingen. Wel ongeveer een uur na inname een bittere smaak in mijn mond en wat pijnlijke darmkrampen (af en toe). verder geen last. Natuurlijk zijn het 3 pillen in 1 keer maar met 2 glazen water zijn ze zo weg. Of het werkt weet ik nog niet maar wat dit medicijn betreft moet ik zeggen dat het mij meevalt.

22-08-2020 | Vrouw | 36
Helicobacter pylori
Ik heb deze kuur gekregen ivm maagbacterie. Met heel veel tegenzin begonnen aan de kuur. Ik vond het zo eng kreeg er paniekaanvallen van. Heb direkt na het beginnen pijn op de borstgekregen. Werd er duizelig van. Kreeg schimmelinfectie en jeuk/kloofjes bij mijn anus. Het rare gevoel in mijn maag ging helaas niet over. Ben terug naar de huisarts gegaan en die gaf aan dat he[lees meer...]t even kon duren. Na 7 weken laten testen en de bacterie was weg. Blij natuurlijk, maar had nog steeds last van mijn maag. Ik voelde me de weken daarop erg moe. Teruggegaan naar de huisarts. Heb me toen weer laten testen op de maagbacterie en ijzer. En ja hoor maagbacterie was weer terug en had ijzertekort. Ik heb mijn partner en kinderen ook laten testen op de bacterie maar gelukkig had niemand het van hun. Waarschijnlijk ben ik te vroeg getest na de kuur en was het een foutieve uitslag. Trouwens door maagbacterie kun je dus ook ijzertekort hebben. Je maag neemt niet alles goed meer op. Ik had de 2e kuur voor de maagbacterie gekregen. Heb het weken uitgesteld. Durfde niet met de kuur te beginnen vanwege de bijwerkingen. Uiteindelijk heb ik het volgende gedaan en dit raad ik iedereen aan. Ik ben 1 week voor de kuur begonnen met biologische broccolikiemen te eten. Elke dag 2 keer, 1 bij het ontbijt en 1 x bij het avondeten. Toen begonnen met de kuur. Tijdens de kuur ook doorgegaan met de broccolikiemen en er ook probiotica bijgenomen. Let op neem Probiotica met de stamcellen voor de maagbacterie. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen. Wat was ik blij. Ik ben na de kuur nog een dag of 4 doorgegaan met de broccolikiemen heb toen 10 weken gewacht om me te laten testen op de maagbactierie. Wilde niet weer een foutieve uitslag hebben. En ja hoor eindelijk maagbacterie weg.

18-11-2015 | Vrouw | 36
Maagzweer
Mijn tip: voor de antibiotica maakt het niet zo veel uit of je ze voor of na de maaltijd neemt, voor de maagbeschermer wel. Ik nam de pantoprazol (het kleine pilletje) daarom voor de maaltijd en de twee grote pillen na de maaltijd. Scheelde heel veel in de bijwerkingen.

14-01-2013 | Vrouw | 36
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Misselijk, braken, diarree, maagpijn en hoofdpijn. Hetzelfde eigenlijk dus als voorheen. moet nog vier dagen en hoop dan van de bacterie af te zijn. Dit is de derde kuur tegen de helicobacter bacterie.

25-10-2019 | Vrouw | 37
Helicobacter pylori
Eerste 2 dagen wat misselijk na inname, Door het vervolgens in te nemen met yoghurt en yakult geen misselijkheid meer Rommelige darmen en wat winderigheid Zelf heb ik plots het probleem dat mijn haar opeens heel vet aanvoelde .. Voor de rest ,klinkt wel raar maar actiever en minder moe dan voor de start van de kuur ,slaap goed maar kom op een bepaald uur klaarwakker[lees meer...] Al bij al dus klein beetje klachten maar het valt heel goed mee

20-10-2016 | Vrouw | 37
Helicobacter pylori
Al tien jaar last van een brok in mijn keel en van PDS, in combi met veel buikpijn. Vaak hoesten, veel slijm, duizelig, wegtrekkingen. Twee maanden geleden kreeg ik heel veel last van maagzuur. Omeprazol was licht effectief. Ademtest wees helicobacter uit. Of deze ook het brokgevoel veroorzaakt weet ik niet. Hoop dat dat nog verdwijnt. Pantopac heeft bij mij de volgende [lees meer...]bijwerkingen veroorzaakt (tot nu toe, gister de kuur afgerond): geirriteerde slijmvliezen (mond, keel), buikpijn (hele buik), maagpijn, rommelende darmen, schimmelinfectie, duizeligheid.

13-01-2012 | Vrouw | 37
Maagklachten
Hier dus ook de helicobacter geconstateerd uit bloedonderzoek. Nu 1 weekje de PantoPac innemen. Gisteren was de 1ste dag man of man wat was ik misselijk en had ik een hoofdpijn zeg kon amper uit mijn ogen kijken. Sinds vandaag is er diaree bij komen kijken gewoon waterdun dit is wel zonder darmkrampen. Als ik 's avonds op bed lig hoor je gewoon mijn maag "knorren" te[lees meer...]rwijl ik totaal geen honger heb erg vervelend als je lekker wilt gaan slapen ;)! Ik hoop dat het allemaal snel over zal zijn want er zit half maart een Gastric Bypass bij mij aan te komen en dan wil ik het allemaal weer mooi gezond hebben