Ervaringen met PantoPac

Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

23-10-2015 | Man | 79
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline (1000mg)
Maagklachten
Na bloed en maagonderzoek (Gastroscopie) bleek dat ik een maagontsteking en de Helicobacter was geconstateerd. Veertien dagen het medicijn Pantopac voorgeschreven gekregen. Ik vind het een zeer heftig medicijn. Ik had behoorlijke bijwerkingen en nog. Diarree, brandende tong, blaasjes op mijn lip en in mijn mond. Hartkloppingen, vooral de eerste week en 's avonds na inname.[lees meer...] In mijn keel lijkt een dikke prop te zitten. Kloven in mondhoeken. En de bittere smaak! Na tien dagen dacht ik om te stoppen. Ik voelde mij de dag ervoor zo beroerd. Toch ben ik nog aan het doorzetten. De laatste dagen eet ik yoghurt met soms beschuit, dat ik eerst zacht laat worden. 'n Schepje yoghurt wil ook even helpen tegen de vieze smaak en pijnlijke tong. Vandaag, heb ik voor het eerst geen last van diarree. Nog drie dagen het medicijn slikken en dan hoop dat ik van de klachten af ben. Veertien dagen is wel lang hoor. De pijnlijke tong schijnt nog een tijd aan te houden. Ook te hopen dat de bacterie is verdwenen, dat moet nog blijken na onderzoek bloed en ontlasting. Wanneer de bacterie er nog zit, kan ik weer opnieuw beginnen.

28-01-2015 | Man | 34
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline (1000/500/40mg)
Veel te duur.

25-07-2014 | Man | 30
Maagklachten
Hoi. Na overgeven en diaree en een maand lang minder eetlust en een naar lucht in de mond en ontlasting naar de huisart geweest, uit bloedonderzoek bleek de Helicobacter pylori te zitten. De bekende kuurtje Pantopac van 7dagen gekregen. Het inslikken van de witte en gele tablet ging moeilijk zelfs na het breken ervan. Bijwerking die ik had zijn zwaar diaree, darmen[lees meer...] die tekeer gaan,maagkrampen,wazig zien,duizeligheid en vermoeidheid/suf/zwakte.

22-02-2014 | Man | 32
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline (1000/500/40mg)
Maagklachten
Hallo allemaal, ook bij mij is geconstateerd d.m.v. bloedonderzoek dat de helico bacterie in m'n maag zit. Ik gebruik sinds 4 dagen de pantopoc pillen. Erg herkenbaar wat ik hier lees wat betreft de bijwerkingen; misselijk, vieze smaak in mond, pijn in onderbuik. Er vervelend allemaal maar ook wel positieve resultaat. Voorheen nare lucht uit mijn mond, dat is er helemaal [lees meer...]niet meer. Mijn ontlasting ruikt net baby poep. hahahah wel grappig, maar erg vreemd! Iemand misschien zelfde ervaring? Hoe zit het trouwens met de goede bacterieen, worden die ook gedood door dit medicijn? Ik drink elke dag een yakult weet niet of dat wel zin heeft of wel verstandig is??

11-05-2013 | Man | 43
Maagklachten
Ik kreeg te horen van mijn huisarts na bloedonderzoek dat ik maagbacterie heb, waarschijnlijk oorzaak van mijn maagklachten (maagzuur, vol gevoel). Huisarts adviseerde mij om de bacterie te bestrijden met Pantopac. In eerste instantie was ik bang van de bekende bijwerkingen, maar omdat het risico van Helicobacter (maagkanker) zwaarder weegt dan de bijwerkingen ben ik toch [lees meer...]begonnen met de behandeling. Nog twee dagen en dan ben ik klaar. Heb nauwelijks bijwerkingen ervaren (soms een beetje moe). Gelukkig is er zo'n medicijn om de bacterie te doden, want er komen steeds meer inzichten waaruit blijkt dat Helicobacter op lange termijn schadelijk kan zijn.

14-11-2012 | Man | 53
Maagklachten
Sinds zondag slik ik PantoPac. Heb wel diarree maar verder, tot nu toe, geen bijwerkingen. 's Morgens medicijnen slikken met goed glas water. uurtje wachten met eten, 's avonds gewoon voor de maaltijd. Kan gewoon de hele dag mijn werkzaamheden normaal uitvoeren. Gelukkig maar want de bijsluiter heeft me wel een dag tegen gehouden om met de kuur te beginnen. Drink wel veel [lees meer...]water gedurende de hele dag.

31-10-2012 | Man | 44
Maagklachten
Na het lezen van ervaringen (o.a. op deze site), was ik op het ergste voorbereid. Ik heb voor alle zekerheid Yacult gebruikt tijdens de kuur. Ik heb nergens last van gehad. Alleen heel waterige ontlasting, maar ik kon zelf bepalen wanneer ik naar toilet ging. Na afloop is mijn ontlasting onderzocht, en was de helicobacter verdwenen.

13-05-2012 | Man | 28
Maagklachten
Nu dag 4. Gebruik al 4 jaar maagzuurremmers (omeprazol), 4 weken terug buikgriep gehad. De week erna weer overgeven en diarree. HA gebeld, bloed laten prikken en deze medicatie voorgeschreven gekregen. Ik schrok van de bijsluiter, maar ik wil ook van mijn klachten af. Dag 1 en 2 weinig last, af en toe misselijk en rare smaak in de mond. Wel veel boeren. Vanaf dag 3 (gister[lees meer...]en) is de ellende begonnen. Licht in mijn hoofd, misselijk, wel honger, maar niks afkrijgen, diarree, en ontzettend moe. Door deze klachten raak ik ook nog een beetje in paniek en ga ik anders ademhalen. Nu ik de ervaringen allemaal gelezen heb ben ik enigszins gerustgesteld. Ik hoop alleen dat ik er na deze kuur van af ben.