Ervaringen met PantoPac

Maagontsteking (21 meningen)
Maagzweer (12 meningen)
Helicobacter pylori (12 meningen)

PantoPac (amoxicilline/claritromicine/pantoprazol)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

01-04-2016 | Vrouw | 56
Maagklachten
Ik de helicobacter pylori in mijn maag. Een vol gevoel met name na het eten. Niet weten of ik honger heb of misselijk ben. Al jaren heb ik dagelijks last van diarree. Het is een heftige kuur met vervelende bijwerkingen. De kuur is nu afgelopen en hopelijk ben ik ook gauw van de bijwerkingen af. Maar ik merk nog geen verandering, heb nog steeds een vol gevoel.

14-05-2015 | Vrouw | 58
Maagklachten
Ik ben nu 5 dagen met die pantopac kuur bezig, in het begin diarree en later tot en met nu vreselijke smaak in mijn mond, zo erg dat ik moet kokhalsen. Nu weet ik niet of ik door moet gaan met deze kuur, vreselijk wat een kuur. Overdag gaat het wel, maar 's avonds is het het ergst.

22-01-2015 | Vrouw | 47
Maagklachten
Ik heb dit medicijn gekregen voor een maagbacterie.7 dagen lang s morgens 3 en s avonds 3 pillen.ik ben blij dat ik er klaar mee ben wat een verschrikkelijk kuur bah !! kreeg de volgende bijwerkingen, diarree verbrande tong kapotte mondhoeken evenwichtsstoornis droge mond slecht slapen vieze bittere smaak in de mond ,niets proeft meer het zelfde ging ook dingen and[lees meer...]ers ruiken nu 2 dagen later nog last van. Nu maar hopen dat de kuur wel heb geholpen want ik moet er niet aan denken dat ik de kuur nog een keer zou moeten doen.

10-11-2014 | Vrouw | 46
Maagklachten
Ik kreeg dit medicijn van de huisarts nadat bleek dat in mijn bloed een maagbacterie was gevonden. Ben nu met de 3e dag bezig. Tot nu toe heb ik vooral last van een onrustige binnenkant, ik hoor van alles rommelen (en anderen ook) en daarnaast heb ik een vreselijke bittere smaak in mijn mond. Verder heb ik vanacht ook heel onrustig geslapen. Het positieve is dat ik tot nu [lees meer...]toe geen maagklachten meer heb, en ik hoop dat dat na het beeindigen van de kuur ook zo blijft.

07-10-2014 | Vrouw | 20
Maagklachten
Na alle horror verhalen die ik op internet had gelezen over PANTOPAC was ik echt super bang om met de antibioticakuur te beginnen. Ik had allemaal dingen gelezen over mensen die flauw vielen, hartkloppingen kregen etc. Op zaterdag ben ik begonnen met de pillen, de eerste dag heb ik lichamelijk nergens last van gehad. Wel kreeg ik 's avonds na de 2e keer 3 pillen te heb[lees meer...]ben ingenomen een hele vieze bittere smaak in mijn mond. Er hielp ook niks tegen deze vieze smaak. De volgende dag werd ik na de 3 ochtend pillen een beetje misselijk, had de vieze smaak weer in me mond en een beetje last van mijn maag. Verder ben ik de dag goed doorgekomen. 'S avonds voor het avond eten nam ik de pillen weer in en naast die vieze smaak heb ik nergens last van gehad. Vanaf vandaag kreeg ik wel wat last van een onrustige buik, een soort kloppende maag en ook mijn darmen werden onrustig. Ik kreeg last van diarree, moeheid, de vieze smaak en een soort slap gevoel. Verder voelde ik me wel goed. Ik heb de kuur probleemloos kunnen afmaken. Probeer tijdens de kuur geen frisdrank te drinken, hier van krijg je last van je maag. De laatste dag had ik wel last van mijn buik en ik had hoofdpijn, toen heb ik maar een aspirine ingenomen en ik had nergens meer last van. De volgende dag kreeg ik wel een vervelend gevoel rond mijn mond, in mijn mond. Volgens de bijsluiter kan dit ook kloppen en is het een bijwerking van de antibiotica. Op mijn tong zitten allemaal witte bultjes en het voelt of mijn tong verbrand is. Ik slik nu vitamine pillen om dit weg te krijgen. Mijn mondhoeken liggen helemaal open. De moeheid is gelukkig helemaal weg en mijn maag doet ook geen pijn meer.

02-09-2014 | Vrouw | 49
Maagklachten
Vandaag laatste dag van het gebruik van Pantopac. Merk wel dat ik vandaag een beetje last heb van wazig zien.Weet niet of het door het medicijn komt of dat het een tekort aan slaap is. Had 2 weken geleden een afspraak gemaakt met HA omdat last had van een slechte lucht uit mijn keel en na het tandenpoetsen rook ik het nog steeds. Bij de HA bloed geprikt en het bleek Hel[lees meer...]iocobacter pylori te zijn. Wat zou kunnen lijden tot een maagzweer.Ik schrok hier wel van.Heb de medicijnen opgehaald en schrok van de bijwerkingen.Toch maar besloten om ze te gebruiken een maagzweer is niet niks.Heb wel een dag gewacht..Ik vond het wel raar dat in de bijsluiter je de pillen moet drinken met een half glas water.Je krijgt ze dan niet weg. Ik heb per pil een heel glas water gedronken. Waar ik las van kreeg was wel een nare bittere smaak en buikpijn. Net of je moet overgeven. Heb de apotheker gebeld en hij stelde voor om de 3 tabletten wel in volgorde in te nemen maar dan met een tussenpoos van 5 a 10 minuten. Dat heeft wel geholpen voelde iets beter.Gelukkig geen last van diarree. Nu maar hopen dat de bacterie weg is. Iedereen bedankt voor het delen van je ervaring het helpt enorm.

22-08-2014 | Vrouw | 62
Maagklachten
Hallo allemaal, ook bij mij is geconstateerd d.m.v. bloedonderzoek dat de helico bacterie in m'n maag zit . Dus is me een pantopac combinatie kuur voor geschreven van 7 dagen. Een paar uur na de eerste inname kreeg ik last van hartkloppingen en misselijkheid, maar was draaglijk bij de tweede inname was het al minder. De volgende morgen kon ik niets meer innemen, mijn hele [lees meer...]lichaam verkrampte, zweet aanvallen mijn maag bleef zich maar verkrampen maar had niets meer te spugen ook kreeg ik last van spastische aanvallen. Ik ben door een hel gegaan. Moest meteen stoppen met de medicatie, Nu afwachten wat er gaat gebeuren.

29-11-2013 | Vrouw | 26
Maagklachten
gebruik voor bacterie in de maag. ik heb zowiezo veel moeite om tabletten te slikken, de witte tablet is zo groot dat ik m in 2e breek...dan nog krijg ik hem moeilijk weg. de gele ook in 2e met moeite. de gele tablet heeft een verschrikkelijke bittere smaak, ik kan een tablet niet in een keer doorslikken waardoor de gele tablet me regelmatig bijna doet kokhalsen....

21-11-2013 | Vrouw | 32
Maagklachten
Ik zit al sinds mijn zwangerschap (8WK geleden) met maagklachten (veroorzaakt door de helicobacter-bacterie). Vandaag is de 4e dag dat ik de tabletten van PantoPac inneem en ik merk nu al verschil. Dag 1: wazig zien,misselijk,duizelig en stekende hoofdpijn net zoals een migraine aanval. Ik kon me niet goed functioneren. Dag 2: verstopping,hoofdpijn en erg "in de war" en [lees meer...]ook angstgevoelens Dag 3: beter gegaan, boven in de buik wat pijnlijk, onrustige darm, af en toe duizelig en slaaploosheid. Dag 4: weer misselijk en hopelijk gedurende van de dag wat beter worden Geen enkel medicijn is fijn om te slikken maar ik probeer altijd aan de gevolgen van de ziektes te denken, dus gewoon POSITIEF BLIJVEN EN VEEL WATER DRINKEN EN UITRAARD GEZOND ETEN(-:Beterschap alemaal!!

26-09-2013 | Vrouw | 44
Maagklachten
Vandaag dag 1 van de 7 daagse kuur van pantopac. Na alle verbalen hier gelezen te hebben was ik vrij huiverig. Tot nu toe nergens geen last van gehad. Hopelijk blijft het zo.

05-07-2013 | Vrouw | 22
Maagklachten
hoe pak ik men antibiotica in tegen helicobacter?? door men eerste arts moest ik zuurremmer voor het eten pakken en de antibiotica na het eten.. of zou ik niet beter alle 3 tegelijker tijd innemen?? kan iemand mij helpen danku

30-06-2013 | Vrouw | 24
Maagklachten
Ook ik zit met maagklachten (veroorzaakt door de helicobacter-bacterie). Vandaag is de 4e dag dat ik de tabletten van PantoPac inneem en ik merk nu al verschil. Ik ben geen tabletten-mens en vind het 2e en 3e tablet dan ook erg groot (ook na halvering), maar helaas is daar geen andere optie voor. Ik heb last van de bijwerking "wazig zien", dit is gelukkig van korte duur. I[lees meer...]k moet zeggen; het is even doorbijten, maar ik zal blij zijn wanneer de kuur erop zit...

01-03-2013 | Vrouw | 50
Maagklachten
Ook ik heb de pantopac gebruikt en heb alleen last gehad van diarree, en s'morgens last van lichte misselijkheid omdat je 1uur moet wachten voor dat je mag eten na het innemen van de medicijnen. Nu al weer een week van de medicijnen af maar zit nu onder de uitslag, een reactie van de antibionica, en die jeukt behoorlijk. Lijk wel iets meer last te hebben van mijn maag dus[lees meer...] als het erger wordt dan maar weer terug naar de ha.

13-11-2012 | Vrouw | 65
Maagklachten
Ik voelde mij niet echt fit door de medicijnen erg moe en futloos droge mond metaalsmaak het was een gevoel waarvan ik dacht het hoort niet bij mij .voelde mij ook erg emotioneel had ook nare dromen .

16-07-2012 | Vrouw | 28
Maagklachten
Het slikken van de medicijnen ging mij goed af. Ik moet alleen zeggen dat de laatste pil een nare smaak heeft. Eerste dag gevoel van onwel worden en diarree en hoofdpijn. Nu 4 dagen aan de pillen en nog steeds elke ochtend last van diarree. En het gevoel van moe zijn,

12-05-2012 | Vrouw | 49
Maagklachten
Na een endoscopie is er bij mij helio bacter bacterie gevonden. Ik moest dus panto pac ervoor in gaan nemen. Nou ik heb t geweten, na 4 dagen zonder bijwerkingen kreeg ik een allergische reactie in mijn keel. Mijn keel ging opzetten, kreeg 't benauwd, verhoogde polsslag en ik kon niet meer slikken. Gelijk naar t ziekenhuis gegaan en ik moest direct stoppen met de kuur, kre[lees meer...]eg tabletten mee tegen de allergische reactie . Vanaf die tijd heb ik nog steeds last van mijn keel. Ik heb een gevoel of er iets zit wat je niet weg slikt soms een opgezwollen keel lichte pijn uit stralend naar me oren en een gevoel of ik een wollige tapijt heeft ingeslikt . Ik loop nu bij een KNO-arts, van de week bloed geprikt voor allergieeen en een slikfoto laten maken. 23mei krijg ik de uitslag. Loop er nu al bijna 2maanden mee en ik ben t flink zat, de ene dag gaat t iets beter als de andere dag. Eet ook niet zo prettig met een dikke keel en ben 4kg daardoor afgevallen. Fijne kuur geweest; ik ben er zieker van geworden dan voor die kuur. Ik vind dat artsen en apothekers weinig voorlichting geven over t gebruik van panto pac.