Ervaringen met Maxalt

Imigran (163 meningen)
Rizatriptan (54 meningen)
Zomig (46 meningen)
Sandomigran (45 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

19-06-2012 | Vrouw | 42
rizatriptan
Kreeg op mijn 37 voor het eerst last, 2 jaar lang 1 x per maand erge hoofdpijn, kreeg toen injuni 2009 maxalt voorgeschreven. Migraine zit nl in de familie. Dit had ik dus 2 jaar eerder moeten hebben, Bij 1e tekenen gelijk innemen en laten smelten op je tong, binnen 1 uur is de migraine weg. Complete verademing omdat migraine erg verveldend is. Top product dus.

13-06-2012 | Vrouw | 22
rizatriptan
Ik gebruik sinds een paar jaar Maxalt. Had altijd erg veel last van migraine, en overgeven. De "gewone" pijnstillers zoals Advil of Neurofen werkten dan niet. Mijn ervaringen met Maxalt zijn heel positief! Na inname is de hoofdpijn na maximaal 2uur echt weg. Omdat het smelttabletten zijn kun je ze ook innemen als je misselijk bent, en de tabletten verhelpen ook deze klac[lees meer...]hten. Nadeel; ze zijn erg duur, en je wordt er suf van. Maar dat vind ik het meer dan waard!

11-04-2012 | Vrouw | 46
Hoofdpijn
Ik lees op deze site veel negatieve verhalen, maar ik ben zeer positief! Voordat ik deze medicijnen had, was ik elke maand een aantal dagen geveld door migraine. Indien ik nu migraine voel opkomen (begint bij mij met een pijnlijke neus en koude rillingen), neem ik 1 tablet. Na anderhalf uur is hoofdpijn weg. Wel voel ik me erg moe, heb zware benen en heb het een beetje ben[lees meer...]auwd. Maar ik kan blijven functioneren! Wel tijdig, dwz bij eerste verschijnselen, de tablet innemen, anders werkt deze niet.

09-04-2012 | Vrouw | 28
rizatriptan
Weinig effect. En als ik Maxalt inneem krijg ik enorme hartkloppingen en zware ledematen.

08-04-2012 | Vrouw | 40
rizatriptan
Ik heb altijd 1x per maand last van migraine als ik ongesteld moet worden. En heel af en toe duurd een aanval 3 dagen maar meestal 1 dag. Dus ben ik naar mijn huisarts gegaan voor medicijnen. Ik heb Maxalt smelttabletten gekregen. Gisteren voelde ik migraine opkomen en heb een tablet ingenomen. Na 2 uur was het niet over en heb een tweede genomen en toen werd het alleen m[lees meer...]aar erger. De hele dag op bed moeten liggen. Maxalt helpt dus niet voor mij! Het heeft wel een vieze smaak trouwens.

16-03-2012 | Vrouw | 20
rizatriptan
Maxalt hielp totaal niet!!!! Ik ben nu aan de Sumatriptan en dat werkt tot nu toe perfect.

10-03-2012 | Vrouw | 30
rizatriptan
De goedkopere variant die mijn zorgverzekering enige jaren terug wilde vegoeden bevatte meer pepermunt dus mer brAken en geen effect. Met op het hoogtepunt 17 dagen migraine per maand heeft dit middel altijd goed gewerkt. Ik heb nog slechts zelden zware aanvallen waardoor ik in bed moet blijven!! Bijwerkingen: droge mond, niezen, vermoeidheid (zwaar gevoel in min li[lees meer...]jf)

21-02-2012 | Vrouw | 50

10-02-2012 | Vrouw | 49
rizatriptan
Al vanaf mijn pubertijd kamp ik met migraine-aanvallen. Wat eerst nog te verhelpen viel met paracetamol en Ibrufen was in de laatste 3 jaar niet meer voldoende. Uiteindelijk via neuroloog gestart met Topiramaat,wat niet hielp en waar ik alleen maar zieker van werd. Via de huisarts Maxalt smelttabletten gekregen en die werken Perfect. Waar ik normaal 3 dagen in bed kon door[lees meer...]brengen is dat nu 3 dagen redelijk normaal functioneren met 1x per 24/uur een smelttablet van 10 mg of 5 mg, afhankelijk van de zwaarte van de aanval. Zo is het prima uit te houden.

01-02-2012 | Vrouw | 45
rizatriptan
Direct beginnen bij het aan voelen komen van de migraine. Werkt binnen een uur. Tijdens de ernstigste dagen, tweemaal daags. Na twee dagen kan ik minderen. Geen bijwerkingen en kan normaal blijven werken. In tegenstelling tot enkele andere migraine medicijnen die je compleet vloeren.

29-01-2012 | Vrouw | 51
rizatriptan
Nadat mijn migraineaanvallen frequenter voorkwamen en ook nog eens heftiger werden (met aura, overgeven enz.), kreeg ik van de huisarts Maxalt. Wat een opluchting!! In plaats van drie dagen kotsziek kon ik na één dag weer redelijk normaal functioneren. Ik kreeg smelttabletten, dit zou makkelijker in te nemen zijn bij de misselijkheid. Maar ik vond de smelttablet zó vie[lees meer...]s, dat ik er juist van aan het kokhalzen kwam..... Dus overgestapt naar de 'gewone' maxalt, in pilvorm. Die neem ik in met een beetje water, ideaal, ik proef hem niet! Vroeger wachtte ik ook vaak te lang voordat ik een pil nam, ik hoopte altijd dat het wel over zou gaan. Nu neem ik een Maxaltpil zodra ik merk dat een migraine komt opzetten. Migraine kan je leven flink vergallen. Gelukkig is er Maxalt!

28-01-2012 | Vrouw | 40
rizatriptan
Dit heeft me de eerste jaren wel geholpen, al is de smaak voor iemand die veel overgeeft niet echt om over naar huis te schrijven. De laatste twee jaar had ik steeds minder baat bij dit middel.

20-01-2012 | Vrouw | 47
rizatriptan
Ik kamp al jaren met migraine aanvallen. Mijn arts heeft me toen Maxalt voorgeschreven in de vorm van een smelt tablet. Ik moet zeggen dat het uitstekend werkt. De enigste bijwerking die ik wel ervaar maar zeker te verwaarlozen is, is dat als de tablet werkt, de huid kan prikkelen , zeker als het in contact komt met water. Dat merk je wel als je je handen wast. Met een zwa[lees meer...]re migraine aanval, werkt de tablet heel goed als je in de slaapkamer alles dicht doet, en gewoon op bed gaat liggen. Verder bleek bij mij dat ik sterk reageerde op voedingstoffen. Banaan, noten en zuidvruchten waren bij mij 1 van de boosdoeners bij de aanval van migraine. Daar blijf ik dus vanaf. Wel uiteraard goed opletten als je uit eten gaat dat deze stoffen niet in het voedsel gebruikt zijn , anders gaat het echt fout...Vaak heb ik bij zo'n aanval ook , dat ik ontzettend begin te zweten, en geen kleding verdraag. Wat bij mij goed helpt , is tegen een koude wc muur of douche muur aan gaan zitten tot het afzwakt.

15-12-2011 | Vrouw | 40
rizatriptan
Ik heb sinds mijn 23ste jaar migraine. Ik dacht dat je er maar mee moest leven. Dompteridon en ibuprofen hielpen niet. Pas op mijn 39ste, na een sessie van bijna 3 dagen, de huisarts opgebeld. Maxalt voorgeschreven gekregen. Had ik dat maar eerder geweten! Belangrijk is het snel in te nemen. Anders ben ik te laat en werkt het bij mij niet.

09-12-2011 | Vrouw | 45
rizatriptan
Ik had inmiddels 2x per maand 3 dagen migraine. Ik gebruikte maxalt op het moment dat ik de migraine op voelde komen. Na een uur had dit effect. Buiten die 2x drie dagen had ik echter sluimerende hoofdpijn en dit bepaalde mijn hele doen en laten. Mijn sociale leven werd hierdoor zeer beperkt. Dit is de reden dat de neuroloog mij andere medicatie voorschreef.

08-11-2011 | Vrouw | 48
rizatriptan
Bij een aanval neem ik 1 tablet en voel me binnen een half uur weer beter. Schitteringen verdwijnen snel en hoofdpijn is na de inname uit te houden.