Ervaringen met Maxalt

Imigran (163 meningen)
Rizatriptan (55 meningen)
Zomig (46 meningen)
Sandomigran (45 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

09-12-2011 | Vrouw | 45
rizatriptan
Ik had inmiddels 2x per maand 3 dagen migraine. Ik gebruikte maxalt op het moment dat ik de migraine op voelde komen. Na een uur had dit effect. Buiten die 2x drie dagen had ik echter sluimerende hoofdpijn en dit bepaalde mijn hele doen en laten. Mijn sociale leven werd hierdoor zeer beperkt. Dit is de reden dat de neuroloog mij andere medicatie voorschreef.

03-09-2011 | Vrouw | 46
rizatriptan
In het begin wachtte ik tot ik niet meer kon van de hoofdpijn met innemen van Maxalt, maar nu neem ik een smelttablet als de pijn echt vervelend begint te worden. Soms probeer ik het nog uit te stellen met 1000 mg paracetamol (als de pijn nog diffuus is) maar dat werkt vaak niet. Maxalt helpt meestal goed (na half uurtje liggen of rustig doorgaan). Ik neem eerst een tablet[lees meer...] en als het nodig is nog meer. Soms 2x per dag of 3x per dag een tablet. Ook de misselijkheid trekt dan vanzelf weg (bij mij komt die van de pijn). Nadeel vind ik de verpakking van het tabelt, als ik erg pijn heb kan ik niet goed meer zien en me concentreren en dan krijg ik de tablet niet uit het stripje (is wel al beter dan eerst). Ander nadeel is dat ik het idee heb dat ik moe word van de tablet. (maar misschien is het ook wel de migraine zelf).

28-08-2011 | Vrouw | 26
rizatriptan
werkt tot nu toe prima. hoofdpijn klaart op binnen 10 minuten. verschilt per aanval. tot nu toe ben ik er positief over.

13-08-2011 | Vrouw | 61
rizatriptan
Sinds juli gebruik ik Maxalt smelt 10 mg omdat Imigran niet meer werkzaam was. De migraine kwam na de overgang heftiger terug (ca. 7 aanvallen p.maand) en ook dagelijkse hoofdpijn verergerde. Maxalt werkt soms niet maar meestal wel. Maar ik moet niet te lang ermee wachten. Het fijne van dit middel vindt ik dat ik er snel van in slaap val, zodat ik het grootse deel van de [lees meer...]aanval kan slapen. Het duurt wel ongeveer een uur voordat ik iets van de werking ga merken, daarom neem ik het nu in met 1 diclofenac. Als profylaxe neem ik dagelijks 1 torpamiraat en 1 amitriptyline 10 pder dag. De klachten worden langzaam minder. De dag na de aanval ben ik nog wel slaperig, maar vrijwel zonder hoofdpijn.

20-06-2011 | Man | 41
rizatriptan
heeft een goede werking, 9 van de 10 werkt binnen een uur, soms helpt het niet en dan moet je je erbij neerleggen. neem het altijd in met een pepermuntje.

28-04-2011 | Vrouw | 41
rizatriptan
Voorheen Imigran gebruikt, maar dit hielp niet meer. Nu Maxalt voorgeschreven gekregen. Helpt goed maar ook af en toe niet (misschien dan te laat ingenomen)? Heb altijd wel 'moeite' met innemen van Maxalt (t staat me altijd tegen om het in te nemen, terwijl ik weet dat het alleen maar helpt!) Ben benieuwd of andere gebruikers dit herkennen. Misschien zijn migrainemensen we[lees meer...]l heel eigenwijs en hopen ze altijd weer dat de hoofdpijn vanzelf overgaat! :)

29-01-2011 | Vrouw | 40
rizatriptan
Maxalt levert mij te weinig resultaat op. Vaak zo'n 2 tabletten per dag per aanval (3 dgn) nodig. Met gemiddels 9 migraine aanvallen per 6 wkn werd mij dit een beetje teveel. Nog Imigran injecties geprobeerd, maar dat is eng spulletje qua bijwerkingen zeg. Hielp trouwens zelfde aantal uren als Maxalt. Voor mij nu geen zware pijnbestrijding meer, maar ben prefentief Sandomi[lees meer...]gran gaan gebruiken. Ik hoop maar dat dat me helpt !

17-10-2010 | Vrouw
Migrene
maxalt helpt bij mij helaas alleen als ik hem tijdens mijn aura in neem. helaas sinds juni al 9 keer niet geholpen waarvan 6 keer op de seh beland ivm verlammingen in de aanval. nu bezig met proeventief medicatie slikken maar werkt nog niet. gemiddeld 3 tot 4 aanvallen per week

04-10-2010 | Vrouw
rizatriptan
helpt voldoende om te overleven met veel hoofdpijn. werken en leven gaat zo gelukkig weer

29-03-2018 | Vrouw | 57
rizatriptan (10mg)
Ik ben zeer tevreden over Maxalt. In 95 % van de migraineaanvallen is het binnen een uur weg. Een enkele keer moet ik na een paar uur er nog een nemen. De tablet is binnen twee tellen ook echt gesmolten, wel zo fijn als je misselijk bent. Een nadeel is dat je er heel suf van wordt, maar dat vind ik bij een aanval niet storend. Ik ga naar bed en sta de meeste keren zonder h[lees meer...]oofdpijn op. Het is vrijwel niet mogelijk om na inname nog goed te functioneren, werken is dan geen optie. Dus mocht iemand een medicijn weten die ook snel werkt zonder de verlammende bijwerking, dan houd ik mij aanbevolen. Alle preventieve migrainemedicijnen zijn voor mij geen optie gebleken. Helaas wil mijn apotheker de Maxalt niet meer leveren sinds dit jaar. Als ik specifiek Maxalt wil hebben, dan moet ik het zelf betalen.

01-12-2016 | Man | 65
rizatriptan (10mg)
Ik ben erg tevreden over Maxalt. Ik neem al jaren bij opkomende hoofdpijn een Maxalt in combinatie met Naproxen 500mg (op voorschrijven van neuroloog!). Na een uur hooguit anderhalf uur is de migraine verdwenen. Ik heb korte tijd de volgende bijwerkingen; slaperigheid, duizeligheid en vermoeidheid. Dit verdwijnt na korte tijd. Ik heb een keer meegemaakt dat ik om wille va[lees meer...]n de ziektekostenverzekeraar een goedkoper middel kreeg. Het beviel mij in het geheel niet, de migraine verdween niet. Ik heb hierop de apotheek gezegd dat ik de Maxalt wens die ik altijd gebruikte. Dit betaal ik dan zelf, omdat het niet vergoed wordt door de ziektekostenverzekeraar. Het is erg duur (18 tabletten voor € 114,00) maar liever dat dan migraine. Ik ben voornemens mijn neuroloog te bellen. Deze kan het dan opnieuw medisch voorschrijven, waarop het middel wel door de verzekeraar vergoed wordt. Dit heeft de neuroloog in het verleden ook al eens gedaan.

24-11-2016 | Vrouw | 32
rizatriptan (10mg)
Ik heb vanaf mijn veertiende migraine aanvallen, en heb de meeste triptanen geprobeerd. Maxalt werkt met een enkele uitzondering altijd. Bijwerkingen die prima te handelen zijn voor mij zijn dit extreme slaperigheid, moeite met slikken en veel moeten plassen. Vervelendste bijwerking vind ik het klemmen van mijn kaken, en de pijn die daar op volgt een dag later. Deze pijn g[lees meer...]aat soms zelfs weer in een migraine aanval over. Tijdens zwangerschap (tot 20ste week en met goedkeuring van neuroloog geslikt), omdat aanvallen frequenter werden en heviger en niets anders hielp. Baby lijkt prima in orde.

30-07-2016 | Vrouw | 58
rizatriptan (10mg)
Toen ik migraine kreeg werd Maxalt voorgeschreven. Dit medicijn werkte altijd perfect, binnen een half uurtje was alle hoofdpijn verdwenen. Echter kreeg ik de laatste jaren goedkope varianten voorgeschreven die slecht of helemaal niet werken....... Nu met (medische noodzaak) weer terug aan de Maxalt en weer binnen een half uur de hevigste migraineaanval onder controle!

17-04-2015 | Vrouw | 62
rizatriptan (10mg)
heel goed geneesmiddel voor mij, gaat snel weer over, helpt direct.

22-05-2014 | Vrouw | 34
rizatriptan (10mg)
Reeds sinds mijn achtste hoofdpijn patiënt en helaas pas 2 jaar geleden een diagnose ( op mijn 32ste) dat terwijl ik mijn artsen al sinds mijn 16de vertel dat het waarschijnlijk migraine is. Het zit in de familie dus ik herken het wel. Niemand nam je serieus. Tot 2 jaar geleden. Ik kreeg een aanval die ruim 10 dagen duurde en was klaar mijn hoofd kapot te slaan tegen de mu[lees meer...]ur. Ik was uitgeput. Toen uiteindelijk bij een goede neuroloog terecht gekomen en die bevestigd mijn vermoeden en die gaf me maxalt. Voor dagelijks gebruik propranolol en tijdens eens aanval maxalt. Eindelijk hoofdpijn vrije dagen. Die had ik zeker sinds mijn 20ste niet meer gehad. En nu, met maxalt is mijn aanval vaak ook vrij snel weg. Blijf wel soms achter met een migraine kater, maar die heb ik 100 keer liever als een aanval. Kreeg wel eerst de smelttabletten, maar de smaak van aspartaam doet me overgeven in een aanval, en dus heb ik tabletten gekregen, dat het prima! Eenmaal gaf de apotheek me goedkope pillen en die doen hun werk helaas niet bij mij, dus nu krijg ik voortaan een recept met medische noodzaak, dat ik ook echt de maxalt krijg!

17-01-2014 | Man | 14
rizatriptan (10mg)
ik ben een meisje van 14 en heb migraine, dat krijg ik van chocolade, kaas, cafeine. als ik een migraine aanval heb, neem ik altijd maxalt. Bij mij werkt dat ook super goed en ook pak ik een ijskompressen en die leg ik dan op mijn voorhoofd dat werkt ook wel een beetje of ik ga onder de douche staan (dan ontspan ik me en dan heb ik geen hoofdpijn meer totdat ik weer uit d[lees meer...]e douche kom) en gewoon een pikdonkere kamer. groetjes dominique