Ervaringen met Maxalt

Imigran (163 meningen)
Rizatriptan (54 meningen)
Zomig (46 meningen)
Sandomigran (45 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

02-11-2011 | Vrouw | 32
rizatriptan
Vreselijke ervaring. Na een halfuur was ik volledig gedesoriënteerd en hoorde ik stemmen en geluiden. De migraine klachten zelf verergerde en ik kon verder niets dan slapen. Ik durf het nu nooit meer te gebruiken.

27-10-2011 | Vrouw | 40

27-10-2011 | Vrouw | 56
rizatriptan
word zo nodig gebruikt. als je het op tijd inneemt werkt het goed, het heeft een vieze smaak.

11-10-2011 | Vrouw | 50
rizatriptan
Ben er heel tevreden over, gebruik ook meteoprolaat om aanvallen te voorkomen. Wordt er heel moe van, dorstig en moet veel plassen erna. Ik heb ook last van droog ogen als ik een aantal dagen achter elkaar gebruik, heeft iemand anders hier ook last van? Maar alles is beter dan MIGRAINE.

09-09-2011 | Vrouw | 32
rizatriptan
Maxalt werkt voor mij fantastisch. Ik kan niet zonder. Ik heb het 1x tijdens de eerste 2 weken van mijn zwangerschap geslikt, na 2 dagen totaal geveld te zijn geweest door de ergste migraineaanval ever. In overleg met de HAP mocht ik toch de maxalt slikken, en binnen een uur was ik weer bij de mensen! De rest van mijn zwangerschap en de eerste 6 maanden volledige borstvoed[lees meer...]ing, geen last gehad van migraine. Toen mijn zoontje 6 maanden was, kwam de migraine meteen weer door. Ik gaf nog borstvoeding en moest af en toe maxalt slikken, dus kolfde dan een aantal voedingen af. Nu slik ik zo'n 4 maxalt per maand. En kan goed functioneren en leven. Ik word er wel wat suf van daarna. Ik ben wel benieuwd naar de lange termijn bijwerkingen?

03-09-2011 | Vrouw | 46
rizatriptan
In het begin wachtte ik tot ik niet meer kon van de hoofdpijn met innemen van Maxalt, maar nu neem ik een smelttablet als de pijn echt vervelend begint te worden. Soms probeer ik het nog uit te stellen met 1000 mg paracetamol (als de pijn nog diffuus is) maar dat werkt vaak niet. Maxalt helpt meestal goed (na half uurtje liggen of rustig doorgaan). Ik neem eerst een tablet[lees meer...] en als het nodig is nog meer. Soms 2x per dag of 3x per dag een tablet. Ook de misselijkheid trekt dan vanzelf weg (bij mij komt die van de pijn). Nadeel vind ik de verpakking van het tabelt, als ik erg pijn heb kan ik niet goed meer zien en me concentreren en dan krijg ik de tablet niet uit het stripje (is wel al beter dan eerst). Ander nadeel is dat ik het idee heb dat ik moe word van de tablet. (maar misschien is het ook wel de migraine zelf).

28-08-2011 | Vrouw | 26
rizatriptan
werkt tot nu toe prima. hoofdpijn klaart op binnen 10 minuten. verschilt per aanval. tot nu toe ben ik er positief over.

16-08-2011 | Vrouw | 56
rizatriptan
neem het direkt in zodra de hoofdpijn aan de rechterkant van mijn hoofd voel opkomen. dat geeft het beste resultaat.

13-08-2011 | Vrouw | 61
rizatriptan
Sinds juli gebruik ik Maxalt smelt 10 mg omdat Imigran niet meer werkzaam was. De migraine kwam na de overgang heftiger terug (ca. 7 aanvallen p.maand) en ook dagelijkse hoofdpijn verergerde. Maxalt werkt soms niet maar meestal wel. Maar ik moet niet te lang ermee wachten. Het fijne van dit middel vindt ik dat ik er snel van in slaap val, zodat ik het grootse deel van de [lees meer...]aanval kan slapen. Het duurt wel ongeveer een uur voordat ik iets van de werking ga merken, daarom neem ik het nu in met 1 diclofenac. Als profylaxe neem ik dagelijks 1 torpamiraat en 1 amitriptyline 10 pder dag. De klachten worden langzaam minder. De dag na de aanval ben ik nog wel slaperig, maar vrijwel zonder hoofdpijn.

03-08-2011 | Vrouw | 46
rizatriptan
na jaren tobben met imigran overgegaan op maxalt smelt 5mg: hele verbetering, vooral in combi met een tablet paracetamol/coffeïne. maar sinds ik begon met een supplement EPA/DHA (=Omega 3, 1000 mg p dag) namen de aanvallen langzaam af om uiteindelijk helemaal weg te blijven. de laatste aanval met overgeven en al was in april 2006. uhu. maar nu ik in de overgang kom, is t t[lees meer...]erug, helaas. nu kreeg ik ipv maxalt smelt per ongeluk een keer de 10mg tabletten en wat blijkt: werken veel beter. vooral met een kop koffie. je voelt je opklaren. Maar goed, ik kan EPA/DHA aanraden. van een goed merk, kost wat meer maar huismerken zijn niet altijd zuiver, en in de juiste dosering.

15-07-2011 | Vrouw | 42
rizatriptan
Ik gebruik maxalt vrij regelmatig. Alleen maxalt hielp niet en op advies van mijn neuroloog neem ik nu een tablet in met 1 of 2 paracetamol, en dit helpt 9 van de 10 x in 1keer, soms moet ik na een half uur-uur nog zo' n setje innemen.

07-05-2011 | Vrouw | 48
rizatriptan
Ik gebruik het al langer dan 10 jaar en ben er heel tevreden over, he tenige nadeel bij mij is dat ik er ontzettend moe en slaperig van word, da's dan even doorzetten, maar ik ben blij dat ik er redelijk normaal mee kan functioneren op mijn werk, ik gebruik erbij dagelijks:metoprololtartraat 50 mg om de aanvallen te voorkomen, maar meestal krijg ik toch nog migraine aanval[lees meer...]len en dan is maxalt heel effectief, binnen een uurtje werkt het.

28-04-2011 | Vrouw | 41
rizatriptan
Voorheen Imigran gebruikt, maar dit hielp niet meer. Nu Maxalt voorgeschreven gekregen. Helpt goed maar ook af en toe niet (misschien dan te laat ingenomen)? Heb altijd wel 'moeite' met innemen van Maxalt (t staat me altijd tegen om het in te nemen, terwijl ik weet dat het alleen maar helpt!) Ben benieuwd of andere gebruikers dit herkennen. Misschien zijn migrainemensen we[lees meer...]l heel eigenwijs en hopen ze altijd weer dat de hoofdpijn vanzelf overgaat! :)

17-04-2011 | Vrouw | 26
rizatriptan
TOP!!!! zodra ik migraine voel opkomen neem ik er een in, als ik het niet op tijd doe werkt Maxalt namelijk minder goed. Ik heb altijd aan de rechterkant migraine en kan het nu goed herkennen. Als ik slecht/dubbel zie aan de rechterkan en ik een beetje misselijk ben dan neem ik er een. Het afgelopen half jaar maar 1x migraine gehad, vroeger soms wel 5x per maand, incl uit[lees meer...]valverschijnselen. Echt top als het medicijn voor je werkt, ga langs bij de neuroloog, deze kan je goed adviseren!

20-03-2011 | Vrouw | 33
rizatriptan
Zeer tevreden, effectief na 30/50 minuten. 1 op de 10 keer uitval van werking. Neem het bij de eerste symptomen direct in, bij gevorderde migraine aanval raadzaam om even te gaan liggen. Werking van maxalt wordt versneld door koffie :)

11-03-2011 | Vrouw | 54
Hoofdpijn