Ervaringen met Maxalt

Imigran (163 meningen)
Rizatriptan (55 meningen)
Zomig (46 meningen)
Sandomigran (45 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

16-02-2014 | Vrouw | 44
rizatriptan (10mg)
Ik gebruik al een paar jaar maxalt snelttabletten. Echt een wondermiddel waar ik ontzettend blij mee ben. Ik heb wel iedere maand een aanval van een dag of 3/4 en slik dan in die periode wel 8 tabletten. Mijn huisarts heeft mij doorgestuurd naar de hoofdpijnpoli omdat hij mijn maxalt gebruik te hoog vindt. Daar heb ik medicijnen gekregen tegen epilepsie, die dus ook teg[lees meer...]en migraine zouden helpen. Mijn migraine werd hierdoor wel minder heftig, maar ik kwam kilo's aan en gebruikte nog steeds af en toe maxalt. Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom ik niet gewoon maxalt kan blijven slikken, ik ben er blij mee, het helpt heel goed. Ik heb er wel eens een maand tussen zitten dat ik 12 tabletten maxalt slik. Dan heb ik in die maand 6 dagen migraine gehad. Is dat dan echt veel te veel wat ik ervan gebruik?

25-11-2013 | Vrouw | 45
rizatriptan
Fantastisch medicijn. Na een tablet zakt de hoofdpijn na ca een half uur, en na ca 2 uur merk ik helemaal niets meer van de migraine. Doorgaans ben ik ook heel moe, maar ook dat is na 2 uur verdwenen. Ik merk wel dat na een ca 6 uur de maxalt is uitgewerkt, want dan komt de hoofdpijn en vermoeidheid weer terug. Als ik een drukke dag heb, neem ik er soms nog een. Maar omdat[lees meer...] bij mij de migraine meestal 3 dagen duurt, probeer ik het met 1 tablet per dag te doen. De laatste keer heb ik merkloze Rizatriptan gekregen. Deze lijken minder snel te werken en minder goed. Ik hou hoofdpijn en blijf vermoeid, hoewel duidelijk minder dan zonder medicijnen. Volgende keer weer maxalt, ook al moet ik het zelf betalen.

01-11-2012 | Man | 45
rizatriptan
Ik heb al 15 jaar migraine, oorzaak was eerst alcohol(3 glazen, volgende dag migraine) maar na veranderen van baan plots het gebouw waarin ik werkte is de veroorzaker. Elke dinsdag eerste werkdag was het raak, ook wel eens op andere dagen, begint met koppijn achter linkeroog, misselijk, zeer lichtgevoeleg, overgeven. Naar bed en volgende dag over. Het gezin lijdt eronder[lees meer...]. Nu, Sinds maxalt, meteen innemen, (niet hopen dat het overgaat, dan ben ik te laat), is het na een uurtje weg.Heb dan alleen maar hoofdpijn gehad. alles liever dan MIGRAINE, ook de bijsmaak. Ik ken eigenlijk geen medicijnen die ik lekker vind, u wel? Voelde als een sociaal isolement, en heeft me wel wat vrienden gekost.

07-08-2012 | Vrouw | 45
rizatriptan
Sinds mijn 18e jaar heb ik migraineaanvallen. Van een paar keer per jaar uiteindelijk minstens 1x per week een aanval. Sinds 2005 gebruik ik Maxalt smelttabletten. Dat was echt een enorme verlichting. De eerste keer was ik binnen 5 minuten van mijn migraine verlost. Nu werken ze doorgaans na een uur. Een enkele keer werken ze niet. Bijwerkingen bestaan uit een zwaar en ver[lees meer...]moeid gevoel. Wel valt op dat de laatste jaren een aanval vaak na een dag weer terugkeert en ik dan nog een pilletje moet nemen.

01-02-2012 | Vrouw | 45
rizatriptan
Direct beginnen bij het aan voelen komen van de migraine. Werkt binnen een uur. Tijdens de ernstigste dagen, tweemaal daags. Na twee dagen kan ik minderen. Geen bijwerkingen en kan normaal blijven werken. In tegenstelling tot enkele andere migraine medicijnen die je compleet vloeren.

09-12-2011 | Vrouw | 45
rizatriptan
Ik had inmiddels 2x per maand 3 dagen migraine. Ik gebruikte maxalt op het moment dat ik de migraine op voelde komen. Na een uur had dit effect. Buiten die 2x drie dagen had ik echter sluimerende hoofdpijn en dit bepaalde mijn hele doen en laten. Mijn sociale leven werd hierdoor zeer beperkt. Dit is de reden dat de neuroloog mij andere medicatie voorschreef.

11-04-2012 | Vrouw | 46
Hoofdpijn
Ik lees op deze site veel negatieve verhalen, maar ik ben zeer positief! Voordat ik deze medicijnen had, was ik elke maand een aantal dagen geveld door migraine. Indien ik nu migraine voel opkomen (begint bij mij met een pijnlijke neus en koude rillingen), neem ik 1 tablet. Na anderhalf uur is hoofdpijn weg. Wel voel ik me erg moe, heb zware benen en heb het een beetje ben[lees meer...]auwd. Maar ik kan blijven functioneren! Wel tijdig, dwz bij eerste verschijnselen, de tablet innemen, anders werkt deze niet.

03-09-2011 | Vrouw | 46
rizatriptan
In het begin wachtte ik tot ik niet meer kon van de hoofdpijn met innemen van Maxalt, maar nu neem ik een smelttablet als de pijn echt vervelend begint te worden. Soms probeer ik het nog uit te stellen met 1000 mg paracetamol (als de pijn nog diffuus is) maar dat werkt vaak niet. Maxalt helpt meestal goed (na half uurtje liggen of rustig doorgaan). Ik neem eerst een tablet[lees meer...] en als het nodig is nog meer. Soms 2x per dag of 3x per dag een tablet. Ook de misselijkheid trekt dan vanzelf weg (bij mij komt die van de pijn). Nadeel vind ik de verpakking van het tabelt, als ik erg pijn heb kan ik niet goed meer zien en me concentreren en dan krijg ik de tablet niet uit het stripje (is wel al beter dan eerst). Ander nadeel is dat ik het idee heb dat ik moe word van de tablet. (maar misschien is het ook wel de migraine zelf).

03-08-2011 | Vrouw | 46
rizatriptan
na jaren tobben met imigran overgegaan op maxalt smelt 5mg: hele verbetering, vooral in combi met een tablet paracetamol/coffeïne. maar sinds ik begon met een supplement EPA/DHA (=Omega 3, 1000 mg p dag) namen de aanvallen langzaam af om uiteindelijk helemaal weg te blijven. de laatste aanval met overgeven en al was in april 2006. uhu. maar nu ik in de overgang kom, is t t[lees meer...]erug, helaas. nu kreeg ik ipv maxalt smelt per ongeluk een keer de 10mg tabletten en wat blijkt: werken veel beter. vooral met een kop koffie. je voelt je opklaren. Maar goed, ik kan EPA/DHA aanraden. van een goed merk, kost wat meer maar huismerken zijn niet altijd zuiver, en in de juiste dosering.

05-01-2015 | Vrouw | 47
rizatriptan
Bij het gebruik van Maxalt moest ik altijd opnieuw een pil nemen omdat de hoofdpijn na een uur of 6 terug was. Na onderzoek neuroloog heeft hij me Relpax voorgeschreven. Ik was altijd wel wat suf na het gebruik.

17-03-2013 | Man | 47
rizatriptan
Ik gebruik Maxalt al jaren als ik een migraine aanval heb dit is 3 a 4 x per jaar bij opbouw van hoge spanning,.Ik slik dit middel alleen als ik moet braken en de migraine aanval niet zelf onder controle krijg.Binnen een paar uur is de heftige hoofdpijn meestal rechts stukken minder en dragelijk zodat ik ook licht kan verdragen. Bij mij werkt Maxalt doeltreffend.

20-01-2012 | Vrouw | 47
rizatriptan
Ik kamp al jaren met migraine aanvallen. Mijn arts heeft me toen Maxalt voorgeschreven in de vorm van een smelt tablet. Ik moet zeggen dat het uitstekend werkt. De enigste bijwerking die ik wel ervaar maar zeker te verwaarlozen is, is dat als de tablet werkt, de huid kan prikkelen , zeker als het in contact komt met water. Dat merk je wel als je je handen wast. Met een zwa[lees meer...]re migraine aanval, werkt de tablet heel goed als je in de slaapkamer alles dicht doet, en gewoon op bed gaat liggen. Verder bleek bij mij dat ik sterk reageerde op voedingstoffen. Banaan, noten en zuidvruchten waren bij mij 1 van de boosdoeners bij de aanval van migraine. Daar blijf ik dus vanaf. Wel uiteraard goed opletten als je uit eten gaat dat deze stoffen niet in het voedsel gebruikt zijn , anders gaat het echt fout...Vaak heb ik bij zo'n aanval ook , dat ik ontzettend begin te zweten, en geen kleding verdraag. Wat bij mij goed helpt , is tegen een koude wc muur of douche muur aan gaan zitten tot het afzwakt.

06-01-2013 | Vrouw | 48
rizatriptan
nu ik in de overgang ben gekomen heb ik er ineens migraine erbij gekregen, en hoe! af en toe zo erg dat ik niet kan werken en lig te huilen van de pijn. altijd achter één oog en in de nek. ik ben bezig medicijnen hiervoor uit te proberen maar totnogtoe werkt Maxalt smeltabletten het beste. bijwerkingen (het me stoned voelen, tintelingen, licht in het hoofd) vind ik wel e[lees meer...]rg vervelend, vooral op mijn werk, maar gaat na een uur weer over. die rare verpakking (per plastic containertje maar 3 tabletten en 2 containers per verpakking ) vind ik een heel groot minpunt. ik kan me zo voorstellen dat dit de prijs van deze pillen flink opdrijft. die containers zijn hervulbaar en het slaat dus nergens op dat je ze iedere keer opnieuw per 3 pillen krijgt, zonde van het geld!

08-11-2011 | Vrouw | 48
rizatriptan
Bij een aanval neem ik 1 tablet en voel me binnen een half uur weer beter. Schitteringen verdwijnen snel en hoofdpijn is na de inname uit te houden.

07-05-2011 | Vrouw | 48
rizatriptan
Ik gebruik het al langer dan 10 jaar en ben er heel tevreden over, he tenige nadeel bij mij is dat ik er ontzettend moe en slaperig van word, da's dan even doorzetten, maar ik ben blij dat ik er redelijk normaal mee kan functioneren op mijn werk, ik gebruik erbij dagelijks:metoprololtartraat 50 mg om de aanvallen te voorkomen, maar meestal krijg ik toch nog migraine aanval[lees meer...]len en dan is maxalt heel effectief, binnen een uurtje werkt het.

11-02-2013 | Vrouw | 49
rizatriptan
Ik heb dit medicijn jaren gebruikt als ik een aanval had. Soms hielp het direct, dan weer minder. De laatste tijd sloeg de maxalt zo goed als niet meer aan.