Ervaringen met Maxalt

Imigran (163 meningen)
Rizatriptan (54 meningen)
Zomig (46 meningen)
Sandomigran (45 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

27-10-2011 | Vrouw | 56
rizatriptan
word zo nodig gebruikt. als je het op tijd inneemt werkt het goed, het heeft een vieze smaak.

16-08-2011 | Vrouw | 56
rizatriptan
neem het direkt in zodra de hoofdpijn aan de rechterkant van mijn hoofd voel opkomen. dat geeft het beste resultaat.

29-03-2018 | Vrouw | 57
rizatriptan (10mg)
Ik ben zeer tevreden over Maxalt. In 95 % van de migraineaanvallen is het binnen een uur weg. Een enkele keer moet ik na een paar uur er nog een nemen. De tablet is binnen twee tellen ook echt gesmolten, wel zo fijn als je misselijk bent. Een nadeel is dat je er heel suf van wordt, maar dat vind ik bij een aanval niet storend. Ik ga naar bed en sta de meeste keren zonder h[lees meer...]oofdpijn op. Het is vrijwel niet mogelijk om na inname nog goed te functioneren, werken is dan geen optie. Dus mocht iemand een medicijn weten die ook snel werkt zonder de verlammende bijwerking, dan houd ik mij aanbevolen. Alle preventieve migrainemedicijnen zijn voor mij geen optie gebleken. Helaas wil mijn apotheker de Maxalt niet meer leveren sinds dit jaar. Als ik specifiek Maxalt wil hebben, dan moet ik het zelf betalen.

30-07-2016 | Vrouw | 58
rizatriptan (10mg)
Toen ik migraine kreeg werd Maxalt voorgeschreven. Dit medicijn werkte altijd perfect, binnen een half uurtje was alle hoofdpijn verdwenen. Echter kreeg ik de laatste jaren goedkope varianten voorgeschreven die slecht of helemaal niet werken....... Nu met (medische noodzaak) weer terug aan de Maxalt en weer binnen een half uur de hevigste migraineaanval onder controle!

20-11-2011 | Man | 58
Migrane
Als ik de hoofdpijn voeld opkomen, neem ik 1 tablet en naeen halfuurtje rust nemen is het weg. En als dat dan niet aanslaat help er niets meer aan. dan is het rusten in mijn donkere slaapkamer..tot het na een ± dag minder wordt. " let op wat ik" eet, drinkt, stres verwijden, je niet storen aan ergernissen, regelmaat houden ook in de weekends,,, voldoende rust nemen..

09-02-2011 | Man | 59
rizatriptan
ik heb al 45 jaar migraine aanvallen. altijd misselijk en overgeven. sinds 5 jaar overgestapt op maxalt. werkt binnen 30 minuten. nooit meer overgeven. wat zijnde bijwerkingen op de lange duur???

06-06-2015 | Vrouw | 60
rizatriptan (10mg)
vanaf 45 jaar zware migraine met overgeven. In het begin had ik 2 tot 4 aanvallen in de maand. Later na verloop van tijd (5 jaar) werd het steeds meer tot 3 aanvallen per week. Dus ik heb veel maxalt gebruikt,soms wel 2 tabletten per aanval .Het hielp bijna altijd na 2 uur. Als het dan niet hielp nam ik er nog 1. Als het dan nog niet over was moest ik het maar uitzieken. [lees meer...]Ik ben nu 60 en sinds een half jaar van de migraine af met behandelingen van een magnetiseur. gelukkig!

13-08-2011 | Vrouw | 61
rizatriptan
Sinds juli gebruik ik Maxalt smelt 10 mg omdat Imigran niet meer werkzaam was. De migraine kwam na de overgang heftiger terug (ca. 7 aanvallen p.maand) en ook dagelijkse hoofdpijn verergerde. Maxalt werkt soms niet maar meestal wel. Maar ik moet niet te lang ermee wachten. Het fijne van dit middel vindt ik dat ik er snel van in slaap val, zodat ik het grootse deel van de [lees meer...]aanval kan slapen. Het duurt wel ongeveer een uur voordat ik iets van de werking ga merken, daarom neem ik het nu in met 1 diclofenac. Als profylaxe neem ik dagelijks 1 torpamiraat en 1 amitriptyline 10 pder dag. De klachten worden langzaam minder. De dag na de aanval ben ik nog wel slaperig, maar vrijwel zonder hoofdpijn.

17-04-2015 | Vrouw | 62
rizatriptan (10mg)
heel goed geneesmiddel voor mij, gaat snel weer over, helpt direct.

27-12-2012 | Vrouw | 62
rizatriptan
Het is voor het eerst dat ik medicijnen heb die mijn hoofdpijn binnen anderhalf uur flink laat zakken.Ik heb wel 2 tabletten per dag moeten nemen Ik las in 2 berichtjes (die van 8-04-2012 en van 16-08-2012) dat ze er alleen maar meer hoofdpijn van kregen. Ze hadden wel de smelttabletten. Ik zelf kan daar ook niet tegen. In de smelttabletten, ook die van Paracetamol zit Asp[lees meer...]artaam, daar krijg ik hoofdpijn van. Misschien toch eens de tabletten proberen! Je weet maar nooit. Ik ben er in iedergeval erg positief over.

27-12-2012 | Vrouw | 62
rizatriptan
Wat fijn die Maxalt tabletten. eindelijk na anderhalf uur mijn hoofdpijn weg. Ik heb er wel 2 in moeten nemen binnen 24 uur, maar kon zo wel goed op de been blijven. eerst lag ik 2 dagen op bed met veel pijn, ook mijn nek, neus ,oogkas en oor. Meestal alles aan een kant. Ik las in 2 berichtjes (dat van 8-04-2012 en van 16-08-2012) dat ze er alleen maar meer hoofdpijn van [lees meer...]hadden gekregen. jullie hadden de smelttabletten. Ik zelf kan ook niet tegen smelttabletten, krijg er ook meer hoofdpijn van. Ook van de smelttabletten van Paracetamol.Ik denk dat het komt omdat daar Aspaartaam inzit. Daar krijg ik zowiezo hoofdpijn van.

12-09-2012 | Vrouw | 63

29-06-2012 | Man | 63
rizatriptan
Heb mijn hele leven al migraine met een gemiddelde nu van 3/4 aanvallen per week, depakine maakt er nu 1 kleine aanval per week van.Ik slik nu maar kan dat niet invullen gewoon een maxald als ik een aanval krijg maar dus niet meer dan 1 p/w

09-12-2011 | Man | 63
rizatriptan
heb van alles gebruikt begonnen met cafercot zerpillen daarna spuiten met immigran en nu maxalt smeld ben zeer tevreden helpt alleen bij migraine niet bij andere hoofdpijntjes Wel innemen als het eraan komt, later werkt het ook alleen niet zo effectief. Ben alleen bang voor de effecten op lange duur Heb ook medicijnen voor het hart er is een stent geplaatst en iedereen [lees meer...]zegt dat zo n aandoening contra productief is. Heb nog jonge kinderen dus anders kan het niet, en ben er ook blij mee.

01-12-2016 | Man | 65
rizatriptan (10mg)
Ik ben erg tevreden over Maxalt. Ik neem al jaren bij opkomende hoofdpijn een Maxalt in combinatie met Naproxen 500mg (op voorschrijven van neuroloog!). Na een uur hooguit anderhalf uur is de migraine verdwenen. Ik heb korte tijd de volgende bijwerkingen; slaperigheid, duizeligheid en vermoeidheid. Dit verdwijnt na korte tijd. Ik heb een keer meegemaakt dat ik om wille va[lees meer...]n de ziektekostenverzekeraar een goedkoper middel kreeg. Het beviel mij in het geheel niet, de migraine verdween niet. Ik heb hierop de apotheek gezegd dat ik de Maxalt wens die ik altijd gebruikte. Dit betaal ik dan zelf, omdat het niet vergoed wordt door de ziektekostenverzekeraar. Het is erg duur (18 tabletten voor € 114,00) maar liever dat dan migraine. Ik ben voornemens mijn neuroloog te bellen. Deze kan het dan opnieuw medisch voorschrijven, waarop het middel wel door de verzekeraar vergoed wordt. Dit heeft de neuroloog in het verleden ook al eens gedaan.

12-09-2012 | Vrouw | 69
rizatriptan
na langdurig gebruik een ziek gevoel.